niskie umowy o dzieło

Data: 2012-02-06 18:11:17
Autor: Gotfryd Smolik news
niskie umowy o dzieło
On Mon, 6 Feb 2012, Liwiusz wrote:

Witam,

Jak to jest przy umowach o dzieło poniżej 200zł - niby rozlicza się je ryczałtowo bez obliczania KUP i w ogóle bez uwzględniania ich w PITcie, ale czy taka forma jest obowi±zkowa?

  Niestety.
  Ministerialna pensja nie pozwala opłacanemu pomysleć, że przy takich
drobnych dochodach stawia niektórych wykonawców przed alternatyw±
"na czarno albo dopłacę" :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-06 21:14:14
Autor: Liwiusz
niskie umowy o dzieło
[...]

To jak, mimo, że dostałem PITa 11, mam go nie uwzględniać w swoim PITcie?

--
Liwiusz

Data: 2012-02-07 07:00:38
Autor: jureq
niskie umowy o dzieło
Dnia Mon, 06 Feb 2012 21:14:14 +0100, Liwiusz napisał(a):

Jak to jest przy umowach o dzieło poniżej 200zł - niby rozlicza się je
ryczałtowo bez obliczania KUP i w ogóle bez uwzględniania ich w
PITcie, ale czy taka forma jest obowiÄ…zkowa?

Niestety.
Ministerialna pensja nie pozwala opłacanemu pomysleć, że przy takich
drobnych dochodach stawia niektĂłrych wykonawcĂłw przed alternatywÄ… "na
czarno albo dopłacę" :>

To jak, mimo, że dostałem PITa 11, mam go nie uwzględniać w swoim
PITcie?

Najpierw zadaj sobie pytanie jakiego rozliczenia podatku zazyczyles sobie
w rachunku, ktory wystawiles dla firmy? Ryczaltem czy na zasadach
ogolnych?

Data: 2012-02-07 08:10:05
Autor: Liwiusz
niskie umowy o dzieło
W dniu 2012-02-07 08:00, jureq pisze:
[...]

Jak to często bywa - zażyczyłem sobie poprzez podpisanie rachunku in blanco, uzupełnionego później przez zamawiającego :)

--
Liwiusz

Data: 2012-02-07 07:51:18
Autor: jureq
niskie umowy o dzieło
Dnia Tue, 07 Feb 2012 08:10:05 +0100, Liwiusz napisał(a):

Jak to często bywa - zażyczyłem sobie poprzez podpisanie rachunku in
blanco, uzupełnionego później przez zamawiającego :)

No to masz jeszcze trochę czasu na wyjaśnienie razem z firmą co tam wpisali i skorygowanie błędów.

Data: 2012-02-07 10:38:26
Autor: Gotfryd Smolik news
niskie umowy o dzieło
On Tue, 7 Feb 2012, jureq wrote:

[...]

  Prawdę mówi±c, to obie strony mog± dostać podatkow± maczet± w plecy,
bo bł±d podatnika nie upoważnia płatnika do nieprawidłowego odprowadzenia
podatku :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-07 15:11:49
Autor: Liwiusz
niskie umowy o dzieło
On Tue, 7 Feb 2012, jureq wrote:

[...]

A co mi sugerujecie? Olać otrzymanego PITa i nie wpisywać ich do mojego zeznania? :)

--
Liwiusz

Data: 2012-02-07 08:59:42
Autor: witek
niskie umowy o dzieło
On 2/7/2012 8:11 AM, Liwiusz wrote:

A co mi sugerujecie? Olać otrzymanego PITa i nie wpisywać ich do mojego
zeznania? :)

Odesłać kopie pita z informacj±, że jest Ľle wystawiony i trzymac kopie pismna i potwierdzenie nadania dluuugo, albo jeszcze dluzej.

Do składanego rozliczenia doł±czyć kopię pit i tego pisma z informacj± od siebie dlaczego go nie rozliczyłe¶ w pit-37. Jesli oczywiscie nie odpowiedza wczesniej, ze zrobili okrekte

Nie twoj problem, ze oni dostan± po d... zamiast ciebie

niskie umowy o dzieło