no i chyba plyta padla :( ASROCK AM2NF3-VSTA

Data: 2012-05-21 23:21:35
Autor: Andrzej Lawa
no i chyba plyta padla :( ASROCK AM2NF3-VSTA
Ave!

Zaczęło się wczoraj - póki komputer chodził, wszystko było OK.

Po wyłączeniu na dłuższy czas - ciemny ekran i nerwowe miganie diodki od
dysków.

Dwie próby - i zaskoczył. Chodził cały dzień, po południu komputer
został wyłączony... i już nie wstał.

Odłączyłem wszystko, wymieniłem grafikę, pamięć, procesor i zasilacz...
i żopa. Raz na chwileczkę wstał po odłączeniu samych dysków, wyłączyłem
go, podłączyłem dyski i od tej pory jest już martwy... No, prawie ;)
Wentylatory startują, zasilanie do klawiatury idzie. I to wszystko.

No i teraz dylemat - identyczne płyty na oko będą mocno zleżałe. Niby 2
lata gwarancji dają, ale cholera wie.

Jakbym zmienił sobie płytę na jakaś nowszą, to musiałbym od razu zmienić
pamięć i grafikę.

Jakieś sugestie/propozycje/zamienniki?

Resetowanie CMOS nic nie daje, żadne kondensatory jakoś się nie
wyróżniają spuchnięciem ani niczym innym podejrzanym.

Data: 2012-05-22 10:59:19
Autor: Budzik
no i chyba plyta padla :( ASROCK AM2NF3-VSTA
Użytkownik Andrzej Lawa alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com ...

[...]

strzelałbym kondensatory.
To chyba jedyny elemtn płyt gównych ktory regularnie siępsuje.

Ale co dla ciebie ważne - psuje się od uzywania.

Stąd kupno nowej (nawet lezakowanej) powinno być dobrym rozwiązaniem. Bo dlaczego lezakowanie sprzetu elektronicznego miałoby mu przeszkadzac?

Data: 2012-05-22 13:04:13
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.05.2012 12:59, Budzik pisze:

Stąd kupno nowej (nawet lezakowanej) powinno być dobrym rozwiązaniem. Bo dlaczego lezakowanie sprzetu elektronicznego miałoby mu przeszkadzac?

RoHS -> większe ryzyko "cynowych wąsików".

Cóż, jak będę miał nową, starą obmacam dokładnie, może się ją wskrzesi ;)

Data: 2012-05-22 13:53:39
Autor: Chris
no i chyba plyta padla :( ASROCK AM2NF3-VSTA
Budzik nabazgrał(a):

[...]

To nie są leżaki, oni to dalej produkują :)

Data: 2012-05-22 14:03:43
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.05.2012 13:53, Chris pisze:

[...]

Cóż, w sumie fajna płyta - można władować ciekawe karty z AGP,
4-rdzeniowe te łyknie, ma sporo slotów PCI...

Data: 2012-05-22 19:21:30
Autor: maX

Użytkownik "Chris" <spam@spam.net> napisał w wiadomości news:jpfuo4$660$1inews.gazeta.pl...

To nie są leżaki, oni to dalej produkują :)

Widac tyle jeszcze mają na magazynach chipsetów nForce3. Pozatym Asrock produkuje jeszcze płyty Socket A :).

Data: 2012-05-22 20:12:32
Autor: doxent
no i chyba plyta padla :( ASROCK AM2NF3-VSTA

To nie są leżaki, oni to dalej produkują :)

To bardzo trudno stwierdzić na odległość. Nawet mając egzemplarz w rękach nie możemy być pewni czy to leżak czy też nówka spod igły.

Data: 2012-05-23 00:08:48
Autor: Chris
W dniu 2012-05-22 20:12, doxent pisze:

To nie są leżaki, oni to dalej produkują :)

To bardzo trudno stwierdzić na odległość. Nawet mając egzemplarz w
rękach nie możemy być pewni czy to leżak czy też nówka spod igły.

Mogę sprawdzić kiedy przyjechały z Chin czy tam Tajwanu a to już coś.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-05-22 11:09:24
Autor: Doxent
no i chyba plyta padla :( ASROCK AM2NF3-VSTA
Jakieś sugestie/propozycje/zamienniki?

Asrock ma w miarę nową płytę uniwersalną am2/am3 która akceptuje ddr2 lub ddr3 więc można wsadzić nowsze procki do 95W. Przy starych prockach AM2 działa tylko ddr2. Modułów pamięci nie można też mieszać rodzajami ale jest perspektywa na rozbudowę
http://www.alsen.pl/podzespoly-pc,k20/plyty-glowne,l116/asrock-n68c-s-ucc-am2-gf7025-2ddr2-2ddr3-matx,p5624.html

Data: 2012-05-22 11:33:08
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.05.2012 11:09, Doxent pisze:
Jakieś sugestie/propozycje/zamienniki?

Asrock ma w miarę nową płytę uniwersalną am2/am3 która akceptuje ddr2
lub ddr3 więc można wsadzić nowsze procki do 95W. Przy starych prockach

Mało. Mój ma do 125W no i gdzie ja niby w tę płytę wepchnę grafikę z
AGP, hmm?

Data: 2012-05-22 12:13:20
Autor: Michal
On 2012.05.21 23:21, Andrzej Lawa wrote:

[...]

Zanim spiszesz płytę na straty i będziesz szukał nowej - wyjmij jeszcze CPU z podstawki (całkowicie), włóż i zamocuj ponownie + przesmaruj. Jak nie pomoże rozłóż wszystko na czynniki pierwsze (łącznie z odkręceniem płyty z obudowy), wyjmowaniem pamięci itp. sprawdź i złóż ponownie. Rada trochę z tych z dowcipów o informatykach "wyłącz Pan silnik, wyjdź z samochodu i wsiądź ponownie" ...ale zadziałała na Asocku 939DualSATA2 i Asusie M4A77TD PRO (producent ten sam). Całość złożona na 100% poprawnie (przez ponad 1,5 roku działała bez najmniejszego problemu, potem zaczęły się albo BSODy albo włąśnie obie płyty tak jak u Ciebie nie wstawały (ciemność widzę, tylko dioda
i wentylatory + HDD pracują). Sprawdzane wszystko, poza CPU. tego Asrocka spisałem na straty i zrobiłem upograde na podanego wyżej Asusa, ale jak i on po ~1,5 roku zaczął zachowywać się identycznie zacząłem szukać dokładniej i teraz mam oba konfigi sprawne i w 100% stabilne
- najprawdopodobniej CPU pod wływem wibracji zaczął lekko tracić kontakt (w końcu jest ustawiony poziomo i wisi na nim ~0,5 kg żelastwa
(bo te boxowe wentylatory CoolerMastera z Phenomów X4 955 do pracy się nie nadają IMHO - głośne i gorące).

--
/MB

Data: 2012-05-22 12:19:01
Autor: Chris
no i chyba plyta padla :( ASROCK AM2NF3-VSTA
Michal nabazgrał(a):

[...]

Szukaj nowej, ten sam model ciągle jest do kupienia.

W starych sztukach padał mostek i jest to typowa ustarka.

Data: 2012-05-22 12:51:49
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.05.2012 12:19, Chris pisze:

Zanim spiszesz płytę na straty i będziesz szukał nowej - wyjmij jeszcze

Szukaj nowej, ten sam model ciągle jest do kupienia.

Znalazłem, kupiłem, będzie za 2 dni...

W starych sztukach padał mostek i jest to typowa ustarka.

Ooo, jak typowa, to może masz jakiś bardziej szczegółowy opis?

I ten mostek to "southbridge" czy też jakiś mostek prostujący od
zasilania? Bo jeśli to drugie, to pewnie za grosze można kupić, a
przelutować dam radę :)

Data: 2012-05-22 13:52:31
Autor: Chris
no i chyba plyta padla :( ASROCK AM2NF3-VSTA
Andrzej Lawa nabazgrał(a):

W dniu 22.05.2012 12:19, Chris pisze:
Zanim spiszesz płytę na straty i będziesz szukał nowej - wyjmij jeszcze
Szukaj nowej, ten sam model ciągle jest do kupienia.
Znalazłem, kupiłem, będzie za 2 dni...

Wiem że są bo mamy je w ciągłej sprzedaży :)

[...]

Niestety southbridge :( zobacz czy nie grzeje się bardziej niż powinien od razu na starcie.

Data: 2012-05-22 14:04:24
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.05.2012 13:52, Chris pisze:

[...]

Uuuu... Faktycznie był dość gorący po padnięciu. A potem całkiem chłodny.

Myślę o jakimś innym radiatorze.

Data: 2012-05-22 12:46:55
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.05.2012 12:13, Michal pisze:
On 2012.05.21 23:21, Andrzej Lawa wrote:

Odłączyłem wszystko, wymieniłem grafikę, pamięć, procesor i zasilacz...
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[ciach]

    Zanim spiszesz płytę na straty i będziesz szukał nowej - wyjmij
jeszcze CPU z podstawki (całkowicie), włóż i zamocuj ponownie +
przesmaruj. Jak nie pomoże rozłóż wszystko na czynniki pierwsze (łącznie

Patrz wyżej ;)

Zrobiłem wszystko poza wyjęciem z obudowy.

Data: 2012-05-22 19:20:42
Autor: maX

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4fbab1df$1news.home.net.pl...
Odłączyłem wszystko, wymieniłem grafikę, pamięć, procesor i zasilacz...
i żopa.

Wyciągnij grafę, pamięci, zostaw tylko CPU. I sprawdź czy wtedy speaker piszczy (nawet bez pamięci powinien piszczeć).

Raz na chwileczkę wstał po odłączeniu samych dysków, wyłączyłem
go, podłączyłem dyski i od tej pory jest już martwy... No, prawie ;)
Wentylatory startują, zasilanie do klawiatury idzie. I to wszystko.

Asrocki lubią padać po ~5 latach w taki właśnie sposób.

Jakbym zmienił sobie płytę na jakaś nowszą, to musiałbym od razu zmienić
pamięć i grafikę.

Można kupić płytę AM2+. Co do grafy to są płyty AM2+ na np. AMD 785, a ta integra jest szybsza od 6600 GT (chyba że masz jakąś specjalistyczną kartę AGP). 5 PCI to raczej trudno znaleźć, ale z drugiej strony możesz kiedys potrzebowaź PCI-E x1, a tu ani jednego.

Data: 2012-05-22 20:33:47
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.05.2012 19:20, maX pisze:

[...]

Jedną z pierwszych rzeczy było wyciągnięcie pamięci, żeby sprowokować do
piszczenia - cisza na morzu... Tylko KVM pisnął.

[...]

Cóż, jak następny starczy na 5 lat, to wtedy sobie już będę mógł zmienić
grafikę i pamięć ;)

[...]

Uważasz, że prześcignie Gainward Blis 7900 GS? ;->

5 PCI to raczej trudno znaleźć, ale z drugiej strony możesz
kiedys potrzebowaź PCI-E x1, a tu ani jednego.

Póki co nie ;)

Data: 2012-05-22 21:12:28
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.05.2012 20:33, Andrzej Lawa pisze:

[...]

Oho, chyba niepotrzebnie kupiłem nową... Przy "autopsji" wymontowanej
płyty jeden mały kondensatorek jest jednak zauważalnie spuchnięty.

Ech, trudno... Będę miał zapas ;)

Data: 2012-05-22 22:18:59
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.05.2012 21:12, Andrzej Lawa pisze:

[...]

OK, to kto chce kupić regenerowaną płytę główną? ;->

Obecnie działa :D

Refleksja na marginesie: RoHS to wymysł szatana... Nie ma to jak
ołowiowe spoiwo!

Data: 2012-05-23 00:10:36
Autor: Chris
W dniu 2012-05-22 21:12, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Nówka w sklepie czy używka allegro ??
Jeśli nówka ze sklepu masz 10 dni na zwrot bez podania przyczyny.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-05-23 08:56:14
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.05.2012 00:10, Chris pisze:

[...]

Nówka wysyłkowa, więc zdaję sobie z tego sprawę, ale dochodzę do
wniosku, że jednak chyba wolę mieć rezerwę.

Dwa dni bez komputera z małym laptopem z dyskami podłączanymi
"pajęczynką" USB, żeby dostać się do swoich danych, były lekko upierdliwe ;)

no i chyba plyta padla :( ASROCK AM2NF3-VSTA