no i zdzwoniłem się z motocyklistą...

Data: 2010-09-23 21:21:44
Autor: J_K_K
no i zdzwoniłem się z motocyklistą...

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:i7g2et$ub4$1portraits.wsisiz.edu.pl...
skrecalem  w lewo na stację paliw a motocyklista stwierdzil ze sobie mnie ominie ppo lewej na podwojnej ciaglej...
w zyciu tak szybko nie wyobrazalem sobie co mu sie moglo stac... nie wazne ze nie moja wina -

Owszem Twoja.
On popełnił wykroczenie i powinien dostać mandat za wyprzedzanie na podwójnej.
Natomiast TY doprowadziłeś do kolizji (nieupewnienie się o możliwości bezpiecznego
skrętu - podwójna nie zwalnia od tego) i powinieneś "z urzędu" dostać 4 pkt. i 400 PLN.

Chyba, że gość niezorientowany i nie wzywaliście Policji
(on stracił zniżkę, zyskał na mandacie i punktach,
u Ciebie same zyski).

Pzdr

JKK

Data: 2010-09-24 10:14:53
Autor: gildor
J_K_K pisze:

[...]

dżizes. na jakim wyprzedzaniu? a gdzie linia ciągła oznacza zakaz wyprzedzania?

Natomiast TY doprowadziłeś do kolizji (nieupewnienie się o możliwości bezpiecznego
skrętu - podwójna nie zwalnia od tego) i powinieneś "z urzędu" dostać 4 pkt. i 400 PLN.

jasne. za wyprzedzanie pojazdu sygnalizującego zamiar skrętu w lewo po jego lewej, mandat nie grozi, co nie? Ty się przepisów poucz trochę.

Chyba, że gość niezorientowany i nie wzywaliście Policji
(on stracił zniżkę, zyskał na mandacie i punktach,
u Ciebie same zyski).

Tyś niezorientowany chyba bardziej niż gość.

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2010-09-24 16:10:30
Autor: gloon
W dniu 9/24/2010 9:14, gildor pisze:

> Tyś niezorientowany chyba bardziej niż gość.

ze śpikatym nie pojesz, z głupim nie pogadasz ...
a ja znam jednego co jest 2w1.
no nie amil ???

Data: 2010-09-24 22:04:59
Autor: J_K_K
Użytkownik "gildor" <gildor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i7hmlt$41r$3news.onet.pl...
J_K_K pisze:

jasne. za wyprzedzanie pojazdu sygnalizującego zamiar skrętu w lewo po jego lewej, mandat nie grozi, co nie? Ty się przepisów poucz trochę.

I wzajemnie.
Wyprzedzający w takiej sytuacji powinien dostac "tylko" mandat + punkty
natomiast wyprzedzany zostaje uznany za sprawcę
(nieupewnienie się o możliwości bezpiecznego skrętu)
+ też mandat + punkty.
Możesz sobie skonsultować z dowolnie wybranym patrolem drogówki.

Pzdr

JKK

Data: 2010-09-27 13:23:10
Autor: gildor
J_K_K pisze:
[...]

jasne jasne.

Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:
    3. kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu.

2. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu zachować szczególną ostrożność [...]
5. Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.

teraz ja poproszę o suche paragrafy na potwierdzenie Twojej tezy.