nocny "rajd" rowerowy (oświetlenie)

Data: 2013-05-30 03:11:41
Autor: rzymo
nocny "rajd" rowerowy (oświetlenie)
W dniu czwartek, 30 maja 2013 10:02:40 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
(...)
Co Wy na to? Macie normalne(do 100zł) lampy które naprawdę świecą...
przez 5 godzin?

Co to znaczy naprawdę świecą? Że Ciebie widzą, czy że Ty widzisz? Jak to drugie to będzie ciężko w tej cenie.

Na swój lampion wydałem trochę ponad 200zł. Za tyle mam konstrukcję na diodzie XM-L 4D (biała neutralna), do tego ogniwo 2900mAh (tak, prawdziwe 2900). Tryby sztuk trzy:
- niski ~60mA, moc podobna do sporej części marketowych bateryjnych lampek, czas świecenia to długo i jeszcze trochę :) (po dwóch dobach cierpliwość się skończyła, nie testowałem dalej),
- średni ~400mA, czyli pewnie ze 130-140 lumenów na wyjściu, czas świecenia koło 7 godzin,
- wysoki, koło 1A w diodę, lumenów ze 350, ze 2.5h świecenia.

Najczęściej korzystam z trybu średniego (a w mieście z niskiego) i taki tryb bym wykorzystywał w nocnym rajdzie gdzie kupa ludu dookoła.

Dziwne że ludziom z 18650 lampki padały po 3 godzinach - albo używali tylko trybu max, albo korzystali z tanich ogniw o zbyt optymistycznie opisanej wartości mAh. Albo jedno i drugie :)

Data: 2013-05-30 14:53:32
Autor: ToMasz
W dniu 30.05.2013 12:11, rzymo pisze:
[...]

150 lumenów w polskim sklepie albo 1200 "lumenów" na allegro/ebayu
Lampy z jedną diodą, z zoomem, wyświetlające taki kwadrat podzielony na kilka sekcji dawały radę oświetlić drogę. oczywiście zooom prawie na minimum. różne typy miałem w rękach, ale minimum do oświetlenia drogi to 1 prawdziwy wat mierzony miernikiem. Sęk, problem, nie wiem jak to nazwać, że o ile my na tej grupie wiemy gdzie jest porównywarka i jak z niej skorzystać, to wielu nabywców giantów/merid/krosów dokupiło do rowera lampkę za 99zł a owa lampa g.. daje w trudnych warunkach.
[...]
jak najbardziej prawdopodobne. ja miałem chińskie 4.4ah i zdechło, a wielu innych 3x1.5v w AAA czyli prawie 1ah. I albo zdechło w godzine albo oświetlało tylko opone....

[...]

max power i chińskie ogniwa :) To był mój pierwszy wypad nocny. następnym razem będę miał zapasowe i to raczej nie ultrapower tylko.... właśnie co wybrać? jakiego producenta? a moze z baterii laptopa?

ToMasz

Data: 2013-05-30 15:31:39
Autor: Maciek
nocny "rajd" rowerowy (oświetlenie)
właśnie co wybrać? jakiego producenta?

Osobiście od roku używam Hi-max z zabezpieczeniem. Nic złego na razie o nich nie mogę powiedzieć.

a moze z baterii laptopa?

Z tego co wiem ogniwa w bateriach do laptopów nie mają zabezpieczeń. Po prostu spięte są ze sobą a dopiero nad całością czuwa elektronika.
Jeżeli użyjesz takiego ogniwa i coś nie wyjdzie np. zwarcie lub dziwny przypadek podczas ładowania to możesz mieć ciekawe efekty specjalne np. małe bum lub pożar :-)

nocny "rajd" rowerowy (oświetlenie)