nocny "rajd" rowerowy (oświetlenie)

Data: 2013-05-30 12:27:02
Autor: Andrzej W.
nocny "rajd" rowerowy (oświetlenie)
W dniu 2013-05-30 10:02, ToMasz pisze:
Macie normalne(do 100zł) lampy które naprawdę świecą... przez 5 godzin?

Już mnie wyśmiewałeś poprzednio, ale napiszę znów swoje.
Dynamopiasta pracująca na akumulator, w moim wypadku 14,4V, 30Wh.
I lampka z dobrą optyką do lasu, w moim wypadku +/-21°,  +/-10°.
Przy 10W nie przegapisz, żadnej bocznej ścieżki w lesie.
Na drodze 5W wystarczy by zgasić długie światła w każdym aucie jadącym z
naprzeciwka.
1W i możesz spokojnie posuwać asfaltem.

Dynamopiasta pracująca na 14V daje jakieś 6W, przy pełnej mocy
oświetlenia, pozostałe 4W bierzesz z akumulatora a ten powinien starczyć
na jakieś 7h.
Poza tym, pełne 10W jest potrzebne naprawdę tylko w trudnych warunkach.

Mój system zapewni w pełni samodzielne zasilanie oświetlenia i
wyposażenia dodatkowego w drodze i na postoju.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2013-05-30 14:42:01
Autor: ToMasz
W dniu 30.05.2013 12:27, Andrzej W. pisze:
W dniu 2013-05-30 10:02, ToMasz pisze:
Macie normalne(do 100zł) lampy które naprawdę świecą... przez 5 godzin?

Już mnie wyśmiewałeś poprzednio, ale napiszę znów swoje.
Masz prawo
Dynamopiasta pracująca na akumulator, w moim wypadku 14,4V, 30Wh.
Waga? jakoś nie umiem w wyobraźni tego przeliczyć na amperogodziny
I lampka z dobrą optyką do lasu, w moim wypadku +/-21°,  +/-10°.
Przy 10W nie przegapisz, żadnej bocznej ścieżki w lesie.
PRawda. ale 10W to zajebista moc jak na rower. niema jak jej dostarczyć
Na drodze 5W wystarczy by zgasić długie światła w każdym aucie jadącym z
naprzeciwka.
1W i możesz spokojnie posuwać asfaltem.
super
Dynamopiasta pracująca na 14V daje jakieś 6W, przy pełnej mocy
oświetlenia, pozostałe 4W bierzesz z akumulatora a ten powinien starczyć
na jakieś 7h.
właśnie. ale teraz powiedz ile kosztuje taka prądnica?

ToMasz

Data: 2013-05-30 23:13:38
Autor: Andrzej W.
W dniu 2013-05-30 14:42, ToMasz pisze:
właśnie. ale teraz powiedz ile kosztuje taka prądnica?

Dynamopiasta?
Ja używam wersji "wzmocnionej" DH-3D71 odrobinę droższa od standardowej.
Ale zależało mi na lepszym uszczelnieniu i łożyskach.
Normalna dynamopiasta to koszt poniżej 100 PLN, 4 akumulatory 18650 od
40 do 160 PLN.
Elektronikę robiłem sam, więc trudno mi ocenić koszta, ale tak w 80 PLN
się powinno zmieścić.
Waga akumulatorów z elektroniką to ok. 200-300g.
Dynamopiasta to ok. 550g.
Dla mnie funkcjonalność przeważa przyrost wagi.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2013-05-31 01:24:27
Autor: Titus Atomicus
nocny "rajd" rowerowy (oświetlenie)
In article <51a74918$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>,
 ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:

> [...]
> na jakieś 7h.
właśnie. ale teraz powiedz ile kosztuje taka prądnica?

Sa rozne w bardzo roznych cenach.
Shimano, Sanyo, SRAM, SON, SP
--
TA

Data: 2013-05-31 03:49:35
Autor: rmikke
W dniu piątek, 31 maja 2013 01:24:27 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

Sa rozne w bardzo roznych cenach.
Shimano, Sanyo, SRAM, SON, SP

Zabawne... A jest jakiś producent, którego nazwa nie zaczyna się na "S"?

nocny "rajd" rowerowy (oświetlenie)