nokia 5800, ciągłe połączenie z Internetem

Data: 2009-06-29 14:32:12
Autor: Kajetan Staszkiewicz
nokia 5800, ciągłe połączenie z Internetem
Witam

Sprawiłem sobie niedawno Nokię 5800 Xpress Music. Aktywowałem również pakiet
500MB blueconnect.

Niestety telefon nie utrzymuje ciągłe połączenia z Internetem. Połączenie
jest rozłączane po wyłączeniu przeglądarki WWW, a w wypadku Google Maps -
często po każdym przesunięciu mapy.

Blueconnect nalicza opłaty za każde rozpoczęte 100kB. Oczywiście każde nowo
nawiązane połaczenie do Internetu to kolejne 100kB z pakietu w plecy.

Takie zachowuje występuje mimo ustawienia "czas połączenia online" na
dowolną wartość (w tym "bez ograniczeń") oraz "połączenie pakietowe"
na "kiedy dostępne" (to podobno zmienia tylko zgłaszanie się telefonu jako
urządzenia z transmisją danych do sieci, a nie samo połączenie).

Google na pytanie o Symbiana i ciągłe połączenie pełen jest ludzi pytających
jak to wyłączyć, z czego by wynikało, że telefon z Symbianem potrafi być
ciągle podłączony do Internetu - mój niestety nie potrafi. Czyżby taki
ficzer brandowanego firmwaru Ery?

--
| pozdrawiam / greetings | powered by SUSE, CentOS and FreeBSD  |
|  Kajetan Staszkiewicz  | jabber,email: vegeta()tuxpowered net |

Data: 2009-07-02 00:08:28
Autor: Kajetan Staszkiewicz
Dnia poniedziałek 29 czerwca 2009 14:32, Kajetan Staszkiewicz napisał(a):

[...]

Odpowiem sobie sam. Połączenie można podtrzymać np. klientem poczty Nokia
Messaging. Wydaje się również, że w pakiecie Blueconnect dane są rozliczane
wedle rzeczywistych wartości, a nie za rozpoczęte 100kB. Ciekawe. --