nokia 6220 classic internet i gps pytanie

Data: 2009-10-16 23:50:03
Autor: bulba008
nokia 6220 classic internet i gps pytanie
nabylem z 1zl  jako przedluzenie w PLAY

pytania:
- czy mozna calkowicie zablokowac dostep do playnet, wap i calego internetu wogole (telefon bedzie mialo dziecko i nie chce aby weszlo tam np przez przypadek)

- czy nawigacja gps wbudowana w ten fon musi miec polaczenie z interentem? czy wystarczy gprs

- czy mozna uruchomic z karty pamieci inny program nawigacyjny?

Pozdr

Data: 2009-10-17 00:48:31
Autor: Piotr M
nokia 6220 classic internet i gps pytanie
Pewnego razu bulba008 tak oto obwieścił(a):

- czy mozna calkowicie zablokowac dostep do playnet, wap i calego internetu wogole

Pewnie. Wykasuj profile połączeń, czy jak to się tam nazywa bo już
zapomniałem.

- czy mozna uruchomic z karty pamieci inny program nawigacyjny?

Pewnie.
http://miniurl.pl/ipmart-nawigacje
http://miniurl.pl/forum_symbianos-nawi

--
pzdr, Piotr M
"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?

Data: 2009-10-17 00:51:44
Autor: Janeo
On 16 Paź, 23:50, bulba008 <bulba...@op.pl> wrote:
- czy mozna calkowicie zablokowac dostep do playnet, wap i calego
internetu wogole (telefon bedzie mialo dziecko i nie chce aby weszlo tam
np przez przypadek)
Nie wiem jak w Play, musisz sam sprawdzić z rachunku albo podglądy on-
line, bp np. w PLUS-ie nawet jak sie nie ma ustawień internetowych
gprs (pusto) albo masz ustawienia specjalnie fałszywe, to i tak
połączy z wap.plus.gsm i naliczy 100+100 kB

- czy nawigacja gps wbudowana w ten fon musi miec polaczenie z
interentem? czy wystarczy gprs
Internet = gprs, natomiast  WiFi to inna bajka, ten tetefon nie ma.

- czy mozna uruchomic z karty pamieci inny program nawigacyjny?
Tak, ale tylko na Javę. Na mojej stronie jest dla C702, ale dotyczy
też Nokii 6220 http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702_gps_aplikacje.htm.
Ale co do Naviexpert musisz u nich zapytać, bo Nokie sa parszywe z tym
ich zarządzaniem pamięcią

Pozdr. - J
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-10-17 10:33:21
Autor: Piotr M
nokia 6220 classic internet i gps pytanie
Pewnego razu Janeo tak oto obwieścił(a):

 np. w PLUS-ie nawet jak sie nie ma ustawień internetowych
gprs (pusto) albo masz ustawienia specjalnie fałszywe, to i tak
połączy z wap.plus.gsm i naliczy 100+100 kB

Eee, jakieś bajki piszesz i co ma do tego operator?

- czy mozna uruchomic z karty pamieci inny program nawigacyjny?
Tak, ale tylko na Javę.

Dlaczego? 6220c jest na Symbianie.

Data: 2009-10-17 23:27:38
Autor: Janeo
On 17 Paź, 10:33, Piotr M <x...@xxx.pl> wrote:
> [...]

> połączy z wap.plus.gsm i naliczy 100+100 kB

Eee, jakieś bajki piszesz i co ma do tego operator?

Faktycznie, sądziłem że 6220 nie jest na Symbianie. W takim razie
każdą nawigacje można na nim odpalić, o ile aplikacja jest na
Symbiana.
Co do 100+100 (lub10+10) to nie bajki, i MA do tego Operator - Plus
zawsze nalicza, oni mają tak od zawsze. Sprawdzone od wielu lat na
różnych telefonach, pierwszy raz to był szok :-/, uwzględniona
reklamacja z pouczeniem :-).
Pozdr. - J.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-10-18 18:56:38
Autor: Piotr M
[...]

Pozwolę sobie nie uwierzyć Tobie.
Operator nic do tego mieć nie może.
To po stronie firmware aparatu. Telefon jeżeli nie ma poprawnie
skonfigurowanego punktu dostępu to skąd ma wiedzieć w jaki sposób się
łączyć? Sztuczna inteligencja?

Data: 2009-10-18 10:37:48
Autor: Janeo
On 18 Paź, 18:56, Piotr M <x...@xxx.pl> wrote:
> [...]

To po stronie firmware aparatu. Telefon jeżeli nie ma poprawnie
skonfigurowanego punktu dostępu to skąd ma wiedzieć w jaki sposób się
Nie wiem, może sztuczna.
Ale to nie sprawa aparatu, bo we wszystkich to miałem, nawet teraz na
debrandowanym sofcie. Prawdopodobnie ten adres jest wprowadzany
podczas ustawień internetowych (gprs, wap, mms etc).
Powtarzam - gdy są złe ustawienia internetowe na Plusa lub ich brak,
telefon dokonuje chwilowego połączenia na wap.plus.pl. Oczywiście do
trwałego połączenia internetowego nie dochodzi. Jak zauważyłem, wtedy
pokazuje się na chwilę globusik i zaraz znika - to taka wizualny ślad
tego zjawiska.
Zresztą co tu dyskutować, niech inni sfałszują ustawienia gprs i
spróbują sie połączyć z internetem, a następnie sprawdzą efekt on-line
na koncie w Plusie.
Bo szkoda dyskusji.
Pozdr. - J
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-10-17 12:50:31
Autor: Błażej
Dnia Sat, 17 Oct 2009 00:51:44 -0700 (PDT), Janeo napisał(a):

- czy mozna uruchomic z karty pamieci inny program nawigacyjny?
Tak, ale tylko na Javę.

To mój znajomy ma chyba jakąś podrasowaną wersję 6220c bo odpala na niej
Garmina, Sygica, OviMaps, a one nie są w javie.
--
Pozdrawiam.
Błażej

Data: 2009-10-17 13:00:49
Autor: Błażej
Dnia Fri, 16 Oct 2009 23:50:03 +0200, bulba008 napisał(a):

- czy mozna calkowicie zablokowac dostep do playnet, wap i calego internetu wogole (telefon bedzie mialo dziecko i nie chce aby weszlo tam np przez przypadek)

Wykasowanie punktów dostępu powinno pomóc.

- czy nawigacja gps wbudowana w ten fon musi miec polaczenie z interentem? czy wystarczy gprs

Gprs = internet. Jeśli masz na myśli NokiaMaps (OviMaps), to po wgraniu map
do telefonu przez Nokia Map Loader, program nie wymaga połączenia z
internetem do poprawnego działania. Musisz jeszcze tylko wyłączyć
wspomaganie GPS i wyłączyć serwery wspomagania. Po tych zabiegach nawigacja
nie będzie łączyła się z internetem ale GPS może bardzo długo łapać fixa.
Mam dwóch znajomych, którzy mają takie telefony i przy wyłączonym
wspomaganiu muszą czekać nawet 30 minut na sygnał. Nie wiem czy to norma w
tych telefonach.

- czy mozna uruchomic z karty pamieci inny program nawigacyjny?

Oczywiście, że możesz. Jest Garmin, Sygic, Navigon, NDrive, Route66 v8 i
kilka mniej istotnych ze względu na słabe mapy, TomTom (nie rozwijany),
CoPilot.