nokia E50 - pare naprawde prostych pytan

Data: 2009-05-07 23:39:59
Autor: 1634Racine
nokia E50 - pare naprawde prostych pytan
do tej pory uzywalem [a wiec i poprawialem softowo] sony j70 :)
ktos w spadku daje mi e50 - pozwolcie na pytan pare tyczacych nokii e50:

  1.
e50 jest (zdaje sie) na symbianie... - ale na czym by nie byla, to czy
oryginalne oprogramowanie mozna/jest sens flashować? Moze
fachowcy/uzytkownicy e50 z grupy wiedza o czyms takim?  jakies patche
poprawiajace to i owo, o czym jeszce nie wiem, a dowiem sie wkrotce
praktycznie?
jesli tak - to co poprawic wypada? - moze jakas www z plikami do pobrania...
Mysle o tym symbianie w e50, bo tu i owdzie slysze, ze z jego powodu e50
lubi zawieszac sie... prawda to? Jakies rady poprawienia tego stanu rzeczy
istniejÄ…?

  2.
juz teraz tu i Ăłwdzie czytam, ĹĽe czcionka w e50 jest mala. Dla mnie nic
nowego, w sony j70 mała niezmiernie, nie do poprawienia. Czy w e50 mozna cos
z tym zrobic? Jak?

  3.
dostane takze plyte cd z (jakimĹ›...) oprogramowaniem do e50. Takze kabelek,
chyba usb. Nie wiem co to za oprogramowanie, ale:
skad brac i czy w ogole jest taki soft, ktory poprzez kabel usb (?) pozwala
zgrywac/wgrywac ksiazke telefoniczna, sms-y, itp itd?

  4.
czy sa jakies OK strony specjalnie dedykowane manipulowaniu w e50?

bardzo dzieki za podpowiedzi wszelkie.

Data: 2009-05-07 23:15:18
Autor: BearBag
nokia E50 - pare naprawde prostych pytan
oryginalny symbian i nie wiem co w nim chcesz mieszac.
Nokia E50 znana jest z tego ze lubi sie przywiesic ale nie ma
tragedii.
Aplikacji jest tysiace i na telefonie mozesz zrobic co tylko chcesz.
Do synchronizacji telefonu z kompem, smsy, kontakty itp sluzy program
Nokia PC suite, jest darmowy i mozesz swobodnie z niego korzystac.
Poczytaj sobie stronke symbianos.pl, tam jest bardzo duzo o symbianie
i o aplikacjach ktore ci sie na pewno spodobaja.
E50 byla lubiana za dosc dobra baterie i trwala obudowe (duzo metalu),
dzis jest mniej popularna bo symbian ma wolniejszy i bardziej zawodny
od np takiej e51.

Data: 2009-05-08 10:00:36
Autor: 1634Racine
nokia E50 - pare naprawde prostych pytan
BearBag in
oryginalny symbian i nie wiem co w nim chcesz mieszac.

jak to co? po prostu pytam sie o sens/mozliwosc upgradu OS-a. Proste. Skoro
jeden sie zawiesza, to moze upgrade - nie; albo rzadziej.

Nokia PC suite, jest darmowy i mozesz swobodnie z niego korzystac.

czy to jest tak, ze podstawowy zestaw jest taki: nokia - suite - kabelek usb
na przyklad?
Wazne: naprawde mozna suitem ZGRAC do peceta
- smsy,
- FOTOGRAFIE
  i dokladnie tym softem wgrac w kazda inna nokie??
Bo, ze adresowa ksiazke, to domyslam sie, ze bez problemu.

E50 byla lubiana za dosc dobra baterie i trwala obudowe (duzo metalu),

no, paradoksalnie ten egzemplarz co wpadnie mi w rece ma tylna klapke
metalowa pieknie odpadajaca od sciany tylnej. Opcjonalnie odpada.
Widzialem - nic dziwnego; zamiast prostego jak drut zatrzaskowego
zamkniecia, jest koszmar konstrukcyjny.  Zaczepienie jak na piorku kanarka,
przy lekkim upadku wszystko sie rozsypuje. I to juz pare osob mi mowilo. To,
ze wyklepane w metalu i poskladane - to jeszcze nie znaczy, ze trwala
obudowa.

Data: 2009-05-08 01:52:43
Autor: BearBag
nokia E50 - pare naprawde prostych pytan

jak to co? po prostu pytam sie o sens/mozliwosc upgradu OS-a. Proste. Skoro
jeden sie zawiesza, to moze upgrade - nie; albo rzadziej.

przez wspomniany wczesniej pc suite mozesz upgradowac soft do
najnowszego bez zadnego plashowania itp Tyle ze najnowszy soft i tak
jest bardzo stary i wada wolniej dzialajacego systemu i czasem sie
wieszajacego dalej wystepuje.

> [...]

- FOTOGRAFIE
  i dokladnie tym softem wgrac w kazda inna nokie??
Bo, ze adresowa ksiazke, to domyslam sie, ze bez problemu.

mozesz to i wiele wiecej. Z tym ze na inny telefon nie da sie chyba
zgrywac docow i podobnych dokumentow. Jakies zabezpieczenie przez
kradzieza waznych plikow czy cus :)

> [...]

ze wyklepane w metalu i poskladane - to jeszcze nie znaczy, ze trwala

A to juz bzdury wypisujesz. Poczytaj opinie na forach albo popytaj
kogos kto sie zna na rzeczy Obudowy w E50 to naprawde duzy plus.
Telefonem mozesz rzucac o sciane albo deptac i niewiele sie stanie. W
firmie u nas pracownicy mieli albo k750i albo wlasnie te nokie E50 i
zywotnosc i stan zewn. tych drugich bije na glowe SE we wszystkich
kategoriach. I nie mowie tu o pojedynczych przypadkach tylko o
kilkudziesieciu telefonach. Osobiscie nie widzialem tu u kolegow ani
jednej odpadajacej tylniej klapki, wiec nie wiem jaka przeszlosc ma
twoj telefon :) Tylnia klapka jest z cienkiej blachy ale dopoki jest
dobrze nalozona na obudowe to nic jej nie grozi, chyba ze ktos
totalnie nieumiejetnie ja zaklada albo sciaga.

Data: 2009-05-11 20:08:19
Autor: 1634Racine
[...]

tzn. moze precyzyjniej: upgrade OS-a/srodowiska/symbiana, czy flash
firmware...
Chyba firmware.

[...]

mnie chodzi przede wszystkim o typowe operacje:
- przenoszenie nr telefonow,czyli z tel. do tel. ksiazka adresowa
- i moze mniej typowe operacje: fotki + sms-y (wyslane i odebrane) z tel. do
tel.
Po prostu ktos zmienia telefon [nokia/nokia] i chce kontakty, korespondencje
smsowa przeniesc i wykonane przez siebie fotki takze. Wielkie wymagania to
nie sa.
O zadnych DOKUMENTACH w rozumieniu "dokumentacji tekstowe" nie ma mowy,ale z
drugiej strony i fotki moga byc dokumentacja. Stad moje pytanie jest wazne
nadal.

[...]
A to juz bzdury wypisujesz.

nawet o tym nie mysl. Mialem w rekach, lekkim ruchem reki, jak pokrywke od
dzemu, zdjalem tylna metalowa klapke, potem wcisnalem ja wykorzystujac ten
niby super zatrzask - i tak samo lekko zdjalem powtornie, i jeszcze raz, i
jeszcze, i przyjrzalem sie, jak to jest mozliwe, ze nawet slabiej trzyma niz
klapka tylna w sony j70 :). Znam opinie paru osob o tym samym efekcie.
ale byc moze  jest to nadzwyczajna kondensacja nieszczesc w bliskim mi
otoczeniu.

nie wiem jaka przeszlosc ma
twoj telefon :)

spokojny zywot. A wydalo sie, gdy spadl z niskiego stolika na podloge.
Stolik byl naprawde niski, a podloga drewniana. Pisze bys nie pomylil tego z
pierwszym pietrem, trotuarem i nie napisal, ze bzdurze :)
OK, ale tego nie rozwiazemy tutaj, jest, jak jest.

nokia E50 - pare naprawde prostych pytan