nokia maps

Data: 2013-06-01 20:43:39
Autor: J.F.
nokia maps

Czy Nokia jeszcze jakos panuje nad swoimi mapami/serwerami ? Sciagam upgrade ... leci pieknie 164MB ... ale plik Polski sobie liczy
191MB. Sciagam drugi raz - znow 164. W koncu sie sciagnal.
Ale przeciez nie tylko Polske chce (a znow jeden upgrade skasowal
wszystkie mapy). Przez telefon ciagle to samo - sciaga, sciaga i
urywa, przez komputer idzie ale jak krew z nosa.

Ping do maps.nokia.com przepiekny, ale sciaga chyba z innego serwera.

Ale nawet ta sciagnieta pokazuje obwodnice Poznania S11, mimo ze 1/3
nawet jeszcze nie zaczeli robic ...

Nigdy wiecej Nokii - raz wystarczy :-)

J.

Data: 2013-06-01 20:48:23
Autor: atm
nokia maps
On 2013-06-01 20:43, J.F. wrote:

[...]

Kiedys zdarzylo sie, ze po pobraniu map w niektorych miejscach mialem puste kwadraty... Poki co zdarzylo sie to tylko raz ale dosc skutecznie podkopuje zaufanie bo nigdy nie wiadomo gdzie sie taki pusty trafi.
Co do map, no widzisz, przynajmniej w Nokii maja optymistyczne zalozenia
co do budowy nowych drog ;]
To pokazuje, ze nie ma idealnej nawigacji, kazda pod jakims wzgledem kuleje.

Data: 2013-06-01 21:12:46
Autor: J.F.
nokia maps
Dnia Sat, 01 Jun 2013 20:48:23 +0200, atm napisał(a):
On 2013-06-01 20:43, J.F. wrote:
[...]

Ja w zasadzie popieram aby umieszczac w mapie przyszle drogi (choc to
podkopuje ekonomike firmy), ale drogi ktore sa ukonczeniu, a nie nawet
ich jeszcze nie zaczeto :-)

J.

Data: 2013-06-03 22:21:33
Autor: Tomasz Finke
nokia maps
W dniu 2013-06-01 21:12, J.F. pisze:

Ja w zasadzie popieram aby umieszczac w mapie przyszle drogi (choc to
podkopuje ekonomike firmy), ale drogi ktore sa ukonczeniu, a nie nawet
ich jeszcze nie zaczeto :-)

Na początku maja 2012 CNE pokierowało mnie na nową obwodnicę Gdańska,
ale na miejscu okazało się że jest prawie gotowa, tzn. estakada już
stoi, ale wjazd na nią jest zastawiony słupkami i chyba nie było
jeszcze asfaltu.  Straciłem 40 minut na przebijaniu się do celu jakimiś
bocznymi drogami, a trasę otwarto zdaje się dopiero we wrześniu... to
ja już wolę nawigację w wersji opóźnionej w rozwoju :-)

T.

Data: 2013-06-03 22:50:00
Autor: J.F.
nokia maps
Dnia Mon, 03 Jun 2013 22:21:33 +0200, Tomasz Finke napisał(a):
[...]

Ale jak droga jest "prawie gotowa", to szansa na taka przygode jest
mala, a za to pozniej bedzie ci pare lat dobrze sluzyla, oszczedzajac
przebijania za kazdym razem.

Ale jak droga jeszcze nawet nie zaczeta, to cos jest nie tak :-)

Powiedzialbym jeszcze ze mozna sie drogowskazami wspomagac, ktore
powinny byc aktualne i dobra droge pokazywac, ale nauczony
doswiadczeniem nie bede w blad wprowadzal :-(

J.

Data: 2013-06-04 09:44:13
Autor: Tomasz Finke
nokia maps
W dniu 2013-06-03 22:50, J.F. pisze:

Powiedzialbym jeszcze ze mozna sie drogowskazami wspomagac, ktore
powinny byc aktualne i dobra droge pokazywac, ale nauczony
doswiadczeniem nie bede w blad wprowadzal :-(

Jeśli trasa istnieje w realu, a nie ma jej jeszcze na mapie, to
można kierować się znakami i zignorować alarmy nawigacji, że jadę
100 km/h w szczerym polu.  Gorzej jest przy sytuacji odwrotnej:
nie ma ani nowej trasy ani (przeważnie) znaków, a nawigacja uparcie
prowadzi w pole.

T.

Data: 2013-06-04 10:26:46
Autor: J.F
nokia maps
Użytkownik "Tomasz Finke"  napisał w wiadomości
[...]

Nie czytales o mojej przygodzie pod Poznaniem wlasnie.
Jade dk11 z polnocy, w tle widze piekne 4 pasy z napisem S11,
a na drogowskazach .... Krakow prosto - przekreslony, Poznan w prawo.

A ja chce do Wroclawia i wcale nie chce do poznanskich korkow.

Nokia nie zawinila, bo nie byla wlaczona, ale ... jakby byla to by nie pomogla i jeszcze przez wiele lat nie pomoze  :-)

Pod Toruniem tez znaki nie pomoga. Jedziesz sobie A1 z Gdanska do Wroclawia, Torun w prawo, Katowice prosto, nawi mowi ... nie, nic nie mowi, bo w polu ... pieprzeni ludzie od pieprzonego oznakowania ..

J.

Data: 2013-06-04 11:42:15
Autor: Mirek Ptak
nokia maps
Dnia 2013-06-04 10:26,  *J.F* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Pod Toruniem tez znaki nie pomoga. Jedziesz sobie A1 z Gdanska do
Wroclawia, Torun w prawo, Katowice prosto, nawi mowi ... nie, nic nie
mowi, bo w polu ... pieprzeni ludzie od pieprzonego oznakowania ..

Nie dogodzisz - jadę sobie z Warszawy na Katowice i w Jankach mam do wyboru Kraków lub Wrocław.
Upss jeszcze jakiś czas temu tak było - teraz widzę, że poprawili :)

http://maps.google.com/?ll=52.13923,20.901661&spn=0.009785,0.01929&t=m&z=16&layer=c&cbll=52.139301,20.901768&panoid=RVk2ZCMLzOgNAA91a_HhEw&cbp=12,228.95,,0,7.71

Znaczy jest lepiej :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-06-04 21:11:09
Autor: J.F.
nokia maps
Dnia Tue, 04 Jun 2013 11:42:15 +0200, Mirek Ptak napisał(a):
[...]

Bo to ci sami pieprzeni ludzie. Czemu na swiecie wystarczy rzut oka na
mape, do Krakowa to przez Radom i Kielce, wyjezdzamy na droge i co
widzimy - o Radom. A potem Kielce i Krakow. A u nas nigdy nie wiadomo czego wypatrywac. Zapraszam na nowa
obwodnice Wroclawia do sprawdzenia znajomosci kraju :-)

J.

Data: 2013-06-04 23:14:49
Autor: Tomasz Finke
nokia maps
W dniu 2013-06-04 21:11, J.F. pisze:

[...]

Bo na świecie oznakowanie dróg i inne interfejsy użytkownika projektuje
się zgodnie z zasadą "don't make me think", a my nabijamy się z rzekomej głupoty innych narodów, które ją stosują.

T.

Data: 2013-06-05 02:39:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
nokia maps

"Tomasz Finke" kok5s9$u50$1@news.dialog.net.pl

[...]

Mnie zazwyczaj nawigacje ciągną w pole. I dlatego
nie lubię nawigacji, ale lubię mapy i odbiornik GPS.

Data: 2013-06-03 15:45:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
nokia maps

"J.F." 1m1dd2lg40l62.757q7brspqei$.dlg@40tude.net

Nigdy wiecej Nokii - raz wystarczy :-)

I wszystko jasne -- J.F. ma Nokię. Na Androida masz masę map,
w  tym i offlajnowe, w tym i wektorowe, i mapbitowe... I wiesz
co? Odbiornik GPS w smartfonie Samsunga pokazuje dostatecznie
wyraźnie, którą stroną drogi jedziesz, czyli możesz łatwo
domyślić się, w którą stronę jedziesz, oglądając zapisany
ślad i wiedząc o tym, że w Polsce jest ruch prawostronny.

   https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=200815400343944336303.0004dde63a99ea9b804f7

Ale ja mapy także ściągam długo i cierpliwie. Wektorową
Polski (później kilku innych regionów świata) ściągnąłem
błyskawicznie (nie zawsze pokazuje pojedyncze drzewa) zaś
mapbitową okolicy ściągam tygodniami, lecz okolice Białegostoku
to kilka Twoich :) Polsk. Być może okolicę w Twojej dokładności
(swego rodzaju skali) i wielkości bym ciągnął kilka godzin.

Na Androida mam nie jedną mapę Nokii, ale kilkadziesiąt różnych map.

Data: 2013-06-04 12:30:02
Autor: J.F
nokia maps
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości
"J.F." 1m1dd2lg40l62.757q7brspqei$.dlg@40tude.net
Nigdy wiecej Nokii - raz wystarczy :-)
I wszystko jasne -- J.F. ma Nokię. Na Androida masz masę map,

Jak kupowalem nokie, to sytuacja byla nieco inna.

w  tym i offlajnowe, w tym i wektorowe, i mapbitowe... I wiesz

ale mnie interesuje offline, calej europy. Co polecasz ?

[...]

Po Zwierzynieckiej jechales srodkiem, potem skakales miedzy jezdniami, potem na Wiejskiej ... rowerem jechales, czy samochodem po sciezce rowerowej ? Na koniec jechales po drzewach.
To skad mam wiedziec ze na innych odcinkach slad jest pewny, a nie przeklamany o 10 metrow ?  :-)

Ale ja nie o tym, gps jeszcze kierunek ruchu zapamietuje, tylko w samsungu jakies pradozerne te gps :-)
W Nokii tez niezbyt oszczedny, ale trekbuddy pare godzin wytrzymuje (za malo na dlugie, piesze wycieczki).

Na Androida mam nie jedną mapę Nokii, ale kilkadziesiąt różnych map.

Nie chce kilkudziesieciu. Chce jedna, ale dobra :-)

J.

Data: 2013-06-04 15:03:32
Autor: Maciej Bebenek
nokia maps
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Na Androida mam nie jedną mapę Nokii, ale kilkadziesiąt różnych map.

Nie chce kilkudziesieciu. Chce jedna, ale dobra :-)

Dobra to będzie, jak ją sobie sam narysujesz :-)
Globalizacja robi cuda. Mamy w tej chwili dwĂłch, no moĹźe trzech globalnych
dostawców map. Ci korzystają z poddostawców w poszczególnych krajów i
często ich zmieniają, nie informując o tym. I w związku z tym mamy efekty
typu "rok temu było dobrze, a teraz jest do doopy".

Data: 2013-06-04 20:33:35
Autor: J.F.
nokia maps
Dnia 04 Jun 2013 15:03:32 GMT, Maciej Bebenek napisał(a):
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Na Androida mam nie jedną mapę Nokii, ale kilkadziesiąt różnych map.
Nie chce kilkudziesieciu. Chce jedna, ale dobra :-)

Dobra to będzie, jak ją sobie sam narysujesz :-)

OSM, UMP ... chetnie :-)

No i doczekalem sie, tylko osmand kiepski. Hm, w zasadzie nalezaloby pomoc i poprawic :-)

Globalizacja robi cuda. Mamy w tej chwili dwóch, no może trzech globalnych
dostawców map. Ci korzystają z poddostawców w poszczególnych krajów i
często ich zmieniają, nie informując o tym. I w związku z tym mamy efekty
typu "rok temu było dobrze, a teraz jest do doopy".

rok temu tez bylo do doopy :-)
No ale to z Apple i google taki problem moze byc. Z Nokia nie powinno, bo w koncu sama jest sobie globalnym dostawca :-)

Ale tych programow nawigacyjnych troche jest - zaden nie potrafi
rozmawiac bezposrednio z poddostawcami, z pominieciem globalisty ? Czy takie swoiste prawo parkinsona-kopernika obowiazuje - kto ma dobre
mapy, ten chce drogo, wiec go nie kupuja, a kupuja tanie mapy, bo i
ich sprzedawca wie ze kiepskie sa.
No i w efekcie klient zawsze korzysta z kiepskich map :-)

J.

Data: 2013-06-04 23:49:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
nokia maps

"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:51adc1ac$0$1254$65785112news.neostrada.pl...

I wszystko jasne -- J.F. ma Nokię. Na Androida masz masę map,

Jak kupowalem nokie, to sytuacja byla nieco inna.

Pewnie tak.

[...]

Ale domyślasz się, czy jechałem do galerii, czy z galerii?
Bo o to mi chodziło.

Przekłamanie tego typu (zaszumienie sygnału) zazwyczaj
jest losowe, dlatego uśrednienie i odgadnięcie, w którą
stronę jechał samochód, nie jest trudne.

Zapisywacz śladu nie śledzi pobliskich
dróg, lecz zapisuje pozycję podaną przez odbiornik GPS.

Ale ja nie o tym, gps jeszcze kierunek ruchu zapamietuje, tylko w samsungu jakies pradozerne te gps :-)

Prądożerne jest 3G.

W Nokii tez niezbyt oszczedny, ale trekbuddy pare godzin wytrzymuje (za malo na dlugie, piesze wycieczki).

Ace bez WiFi i bez 3G wystarczy na więcej niż na parę godzin.
Może i na całą dobę by wystarczył z samym tylko GPS.

Na Androida mam nie jedną mapę Nokii, ale kilkadziesiąt różnych map.

Nie chce kilkudziesieciu. Chce jedna, ale dobra :-)

A ja wolę mieć wiele -- najlepiej by było, gdybym miał wiele dobrych.

Data: 2013-06-06 04:12:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
nokia maps

"Eneuel Leszek Ciszewski" koi6lo$kvd$1@speranza.aioe.org

[...]

Specjalnie pod tę mapę kupiłem nową kartę mikroSDHC -- Samsunga 8 GB za 19 plnów.

to kilka Twoich :) Polsk. Być może okolicę w Twojej dokładności
(swego rodzaju skali) i wielkości bym ciągnął kilka godzin.

Ale na ściągnięcie całej Polski i ta karta jest za mała.
Na oko potrzeba 32 GB, aby ściągnąć OSM całej Polski...
Inna sprawa -- po co mi taka dokładność w polu.

Jak się ma do tego mapa Nokii?

Data: 2013-06-06 10:07:47
Autor: J.F.
nokia maps
Dnia Thu, 6 Jun 2013 04:12:54 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
Ale na ściągnięcie całej Polski i ta karta jest za mała.
Na oko potrzeba 32 GB, aby ściągnąć OSM całej Polski...
Inna sprawa -- po co mi taka dokładność w polu.

Ale to graficznie chyba i to w najwiekszej dokladnosci.
UMPpcpl dla Osmanda liczy 300MB - i to jest typowy rzad dla mapy
Polski.

Jak się ma do tego mapa Nokii?

podobny rozmiar. Ale to mapa drogowa.

J.

Data: 2013-06-06 17:35:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
nokia maps

"J.F." 18kffbbxo0zn1.r9j7vp953up3.dlg@40tude.net

[...]

Ale UMPpcpl ściąga się z oporami.
UMPpcpl też chcę ściągnąć tak, aby mieć offlajnową.

Jak się ma do tego mapa Nokii?

podobny rozmiar.

Też 32 GB dla świata?

: Ale to mapa drogowa.

Czym drogowa różni się od niedrogowej, skoro na niedrogowej też
są drogi, oznaczenia dróg, skrzyżowania, kierunki ruchu itd.?

nokia maps