nota korygująca

Data: 2012-05-03 18:46:24
Autor: Marzena
nota korygująca
Wystawiłam fakturę VAT, wysłałam i dopiero potem zauważyłam, że jest w niej błąd:  błędna data sprzedaży.
Z tego co sie dowiedziałam - taki błąd koryguje się nota korygującą. Czy będąc wystawcą faktury - mogę wystawić tę notę?
Z tego co wygooglałam - może zrobić to tylko nabywca, ale podobno ten przepis został już zniesiony i obecnie wystawca błędnej faktury też może to zrobić.
Czy to prawda?

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- --
http://www.szultaset.pl

Data: 2012-05-03 23:39:45
Autor: Gotfryd Smolik news
nota korygująca
On Thu, 3 May 2012, Marzena wrote:

Wystawiłam fakturę VAT, wysłałam i dopiero potem zauważyłam, że jest w niej błąd:  błędna data sprzedaży.
Z tego co sie dowiedziałam - taki błąd koryguje się nota korygującą.

  Nie tylko.

Czy będąc wystawcą faktury - mogę wystawić tę notę?

  Nie. "oczywiscie nie".

Z tego co wygooglałam - może zrobić to tylko nabywca,

  Tak i nie - pytanie brzmi: *CO* moze zrobić tylko nabywca.
  Odpowiedz: "wystawic notę VAT".

  To nie jest odpowiedz na pytanie "jakim dokumentem wystawca
faktury może poprawić błędna datę sprzedaży" ;)

  Hint:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,1626,51600,20110401,szczegolowe-zasady-wystawiania-faktur-dane-ktore-powinny.html
+++
§ 14.
1. Fakturę korygujšcš wystawia się również, gdy podwyższono cenę
  po wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie,
  stawce lub kwocie podatku
<BACZNOSC!>
  bšdŸ w jakiejkolwiek innej pozycji faktury
<spocznij>
-- -

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-04 08:48:03
Autor: Marzena
nota korygująca

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1205032335550.2736quad...
[...]

(...)

Tak podejrzewałam, że to "podobno ten przepis już zniesiono" jakoś mało znajduje potwierdzenie.
Rozumiem, że w takim układzie wystawiam normalną fakturę korygującą.
Dzięki za pomoc.
A tak przy okazji - czy nabywca mógłby skorygowac to notą czy data sprzedaży nie kwalifikuje się do tego?

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://www.szultaset.pl

Data: 2012-05-04 09:19:19
Autor: Gotfryd Smolik news
nota korygująca
On Fri, 4 May 2012, Marzena wrote:

Tak podejrzewałam, że to "podobno ten przepis już zniesiono" jakoś mało znajduje potwierdzenie.

  Tak to wyglada, w tym zakresie przepisy nt korekt nie zmieniały
się już naprawdę dawno (acz żyje jeszcze wielu pamiętajacych
np. "rachunki uproszczone")

A tak przy okazji - czy nabywca mógłby skorygowac to notą czy data sprzedaży nie kwalifikuje się do tego?

  A nie mogłas tak zwyczajnie w tymże rozporzadzeniu par.16 sprawdzic
kompletnej listy tego czego nie wolno poprawiać w nocie? ;)
(wszystko inne wolno, więc i daty, włacznie z absurdalnie brzmiacym
pomysłem korekty daty wystawienia f-ry przez nabywcę)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-04 09:47:17
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
nota korygująca
(acz żyje jeszcze wielu pamiętajacych
np. "rachunki uproszczone")

A to jakieś prehistoryczne czasy? Bo ja kuna pamiętam i nie wiem czy to sygnał, żeby już się zacząć obkładać błotem.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-05-04 10:46:08
Autor: Gotfryd Smolik news
nota korygująca
On Fri, 4 May 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

(acz żyje jeszcze wielu pamiętajacych
np. "rachunki uproszczone")

A to jakieś prehistoryczne czasy?

  W skali kilkukrotnej zmiany przepisów nt VAT na zupełnie nowe - tak :)
  W końcu w zeszłym tysiacleciu to było, czyż nie?

Bo ja kuna pamiętam

  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-04 10:23:06
Autor: Marzena
nota korygująca

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1205040910140.1568quad...
[...]

Masz rację, mogłam. Szczerze mówiąc jednak - skoro "przestawiłam się" na fakturę, przestałam szukac szczegółó not.
Pisząc odpowiedź - pytanie dołożyłam tak przy okazji.
Jeszcze raz dziękuję :)

marzatela
http://www.szultaset.pl

nota korygująca