notarialny akt poświadczenia dziedziczenia

Data: 2010-01-01 20:48:01
Autor: Bartosz Feński aka fEnIo
notarialny akt poświadczenia dziedziczenia
Hello.

Mam takie pytanko. W PZU Życie zażyczono sobie ode mnie notarialnego aktu
poświadczenia dziedziczenia.

Sytuacja jest dość skomplikowana, bo do polisy babci uprawnionym był jej
syn, a zmarli w podobnym okresie (czytaj miałem przeuroczne święta).

Mój ojciec był jedynym dzieckiem mojej babci, a ja z kolei jestem jedynym
dzieckiem mojego ojca. Sprawę zapewne komplikuje fakt, że babcia miała
dziecko z pierwszym mężem z którym się później rozwiodła, a później wyszła
za mąż za drugiego męża i też się z nim rozwiodła, ale pozostała przy jego
nazwisku. No i teraz potrzebuję papieru na to, że jestem jedynym spadkobiercą babci.

A pytanie brzmi czy mam najpierw uderzać do notariusza czy najpierw zacząć
zbierać jakieś dokumenty w urzędzie stanu cywilnego? Typu akty małżeńskie,
rozwodowe, urodzenia i tak dalej.

Mam to zebrać samemu i z tym atakować notariusza by wystawił jakiś
prawomocny świstek czy on tego typu informacje zbiera samodzielnie?

pozdr,
fEnIo
--
  ,''`.  Bartosz Fenski | mailto:fenio@debian.org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
 : :' :       32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

Data: 2010-01-01 21:14:18
Autor: Animka
notarialny akt po¶wiadczenia dziedziczeni a
Bartosz Feñski aka fEnIo pisze:
Hello.

Mam takie pytanko. W PZU ¯ycie za¿yczono sobie ode mnie notarialnego aktu
po¶wiadczenia dziedziczenia.

Sytuacja jest do¶æ skomplikowana, bo do polisy babci uprawnionym by³ jej
syn, a zmarli w podobnym okresie (czytaj mia³em przeuroczne ¶wiêta).

Mój ojciec by³ jedynym dzieckiem mojej babci, a ja z kolei jestem jedynym
dzieckiem mojego ojca. Sprawê zapewne komplikuje fakt, ¿e babcia mia³a
dziecko z pierwszym mê¿em z którym siê pó¼niej rozwiod³a, a pó¼niej wysz³a
za m±¿ za drugiego mê¿a i te¿ siê z nim rozwiod³a, ale pozosta³a przy jego
nazwisku. No i teraz potrzebujê papieru na to, ¿e jestem jedynym spadkobierc± babci.

A pytanie brzmi czy mam najpierw uderzaæ do notariusza czy najpierw zacz±æ
zbieraæ jakie¶ dokumenty w urzêdzie stanu cywilnego? Typu akty ma³¿eñskie,
rozwodowe, urodzenia i tak dalej.

Mam to zebraæ samemu i z tym atakowaæ notariusza by wystawi³ jaki¶
prawomocny ¶wistek czy on tego typu informacje zbiera samodzielnie?

Takie sprawy za³atwia siê w Sadzie (je¶li nie ma testamentu).

--
animka

Data: 2010-01-01 15:56:15
Autor: witek
Animka wrote:

Takie sprawy za³atwia siê w Sadzie (je¶li nie ma testamentu).

BO?

Data: 2010-01-01 21:55:22
Autor: Bartosz Feński aka fEnIo
W artykule Animka napisał(a):

[...]

Takie sprawy załatwia się w Sadzie (jeśli nie ma testamentu).

Testamentu nie ma. Czyli mam atakować jakiegoś radcę prawnego, by wyskrobał
odpowiedni wniosek?

pozdr,
fEnIo

Data: 2010-01-01 16:00:46
Autor: witek
Bartosz Feński aka fEnIo wrote:

Testamentu nie ma. Czyli mam atakować jakiegoś radcę prawnego, by wyskrobał
odpowiedni wniosek?

http://www.edukacjaprawnicza.pl/index.php?mod=m_aktualnosci&cid=8&id=594

masz do wyboru albo notariusza, albo wniosek do sÄ…du o stwierdzenie nabycia spadku.
Doczytaj sobie jakie sa ograniczenia jesli chodzi o notariusza.
U notariusza szybciej jesli nie ma problemow z tym kto co dziedziczy.

Notariusz niczego nie bedzie za ciebie załatwiał, sad zreszta tez nie.
wszystko musisz przyniesc.
Zadzwon do knokretnego notariusza i sie dowiedz co masz miec i czy w towim przypadku da sie to zrobic notarialnie, czy musisz skladac wniosek o stwierdzenie nabycia spadku w sadzie.
Tresc wniosku znajdziesz bez problemu w googlach.

Data: 2010-01-01 22:40:07
Autor: Animka
notarialny akt po¶wiadczenia dziedziczeni a
Bartosz Feñski aka fEnIo pisze:

Takie sprawy za³atwia siê w Sadzie (je¶li nie ma testamentu).

Testamentu nie ma. Czyli mam atakowaæ jakiego¶ radcê prawnego, by wyskroba³
odpowiedni wniosek?

Sam nie potrafisz napisaæ?
Na grupy potrafisz pisaæ to i do s±du pisemko napiszesz.
Tutaj rzuci³o mi siê conieco w oczy:
http://www.pit.pl/procedury_sadowe_spadek_stwierdzenie_nabycia_spadku_1582.php
Mo¿esz sobie jeszcze poszperaæ na google.

--
animka

Data: 2010-01-01 22:13:12
Autor: spp
W dniu 2010-01-01 20:48, Bartosz Feński aka fEnIo pisze:

[...]

IMHO sprawa nie do załatwienia przed notariuszem.

Notariusz może poświadczyć dziedziczenie tylko wtedy, gdy zjawią się przed nim wszyscy ustawowi (i testamentowi) spadkobiercy a to jest niemożliwe - jej syn nie żyje więc jego stawiennictwo jest 'awykonalne'. *

Chyba jednak musisz to zrobić przez Sąd i tam rzeczywiście przedłożyć wszystkie wymagane dokumenty. I to jest Twój interes a więc Twój obowiązek (i Twój koszt) - dostarczyć te wszystkie akty urodzeń czy ślubów i rozwodów oraz zgonów.

* w jedynej znanej dobrze mi sprawie właśnie z powodu śmierci jednego z ustawowych spadkobierców notariusz odmówił sporządzenia aktu mimo iż po śmierci spadkobiercy przeprowadzono postępowanie sądowe i było prawomocne postanowienie sądu o nabyciu spadku.

--
spp

notarialny akt poświadczenia dziedziczenia