notarialny akt po¶wiadczenia dziedziczeni a

Data: 2010-01-01 21:14:18
Autor: Animka
notarialny akt po¶wiadczenia dziedziczeni a
Bartosz Feński aka fEnIo pisze:
Hello.

Mam takie pytanko. W PZU Życie zażyczono sobie ode mnie notarialnego aktu
po¶wiadczenia dziedziczenia.

Sytuacja jest do¶ć skomplikowana, bo do polisy babci uprawnionym był jej
syn, a zmarli w podobnym okresie (czytaj miałem przeuroczne ¶więta).

Mój ojciec był jedynym dzieckiem mojej babci, a ja z kolei jestem jedynym
dzieckiem mojego ojca. Sprawę zapewne komplikuje fakt, że babcia miała
dziecko z pierwszym mężem z którym się póĽniej rozwiodła, a póĽniej wyszła
za m±ż za drugiego męża i też się z nim rozwiodła, ale pozostała przy jego
nazwisku. No i teraz potrzebuję papieru na to, że jestem jedynym spadkobierc± babci.

A pytanie brzmi czy mam najpierw uderzać do notariusza czy najpierw zacz±ć
zbierać jakie¶ dokumenty w urzędzie stanu cywilnego? Typu akty małżeńskie,
rozwodowe, urodzenia i tak dalej.

Mam to zebrać samemu i z tym atakować notariusza by wystawił jaki¶
prawomocny ¶wistek czy on tego typu informacje zbiera samodzielnie?

Takie sprawy załatwia się w Sadzie (je¶li nie ma testamentu).

--
animka

Data: 2010-01-01 15:56:15
Autor: witek
Animka wrote:

Takie sprawy załatwia się w Sadzie (je¶li nie ma testamentu).

BO?

Data: 2010-01-01 21:55:22
Autor: Bartosz Feński aka fEnIo
notarialny akt poświadczenia dziedziczenia
W artykule Animka napisał(a):

Mam takie pytanko. W PZU Życie zażyczono sobie ode mnie notarialnego aktu
poświadczenia dziedziczenia.

Sytuacja jest dość skomplikowana, bo do polisy babci uprawnionym był jej
syn, a zmarli w podobnym okresie (czytaj miałem przeuroczne święta).

Mój ojciec był jedynym dzieckiem mojej babci, a ja z kolei jestem jedynym
dzieckiem mojego ojca. Sprawę zapewne komplikuje fakt, że babcia miała
dziecko z pierwszym mężem z którym się później rozwiodła, a później wyszła
za mąż za drugiego męża i też się z nim rozwiodła, ale pozostała przy jego
nazwisku. No i teraz potrzebujÄ™ papieru na to, ĹĽe jestem jedynym spadkobiercÄ… babci.

A pytanie brzmi czy mam najpierw uderzać do notariusza czy najpierw zacząć
zbierać jakieś dokumenty w urzędzie stanu cywilnego? Typu akty małżeńskie,
rozwodowe, urodzenia i tak dalej.

Mam to zebrać samemu i z tym atakować notariusza by wystawił jakiś
prawomocny świstek czy on tego typu informacje zbiera samodzielnie?

Takie sprawy załatwia się w Sadzie (jeśli nie ma testamentu).

Testamentu nie ma. Czyli mam atakować jakiegoś radcę prawnego, by wyskrobał
odpowiedni wniosek?

pozdr,
fEnIo

--
  ,''`.  Bartosz Fenski | mailto:fenio@debian.org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
 : :' :       32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

Data: 2010-01-01 16:00:46
Autor: witek
Bartosz Feński aka fEnIo wrote:

Testamentu nie ma. Czyli mam atakować jakiegoś radcę prawnego, by wyskrobał
odpowiedni wniosek?

http://www.edukacjaprawnicza.pl/index.php?mod=m_aktualnosci&cid=8&id=594

masz do wyboru albo notariusza, albo wniosek do sÄ…du o stwierdzenie nabycia spadku.
Doczytaj sobie jakie sa ograniczenia jesli chodzi o notariusza.
U notariusza szybciej jesli nie ma problemow z tym kto co dziedziczy.

Notariusz niczego nie bedzie za ciebie załatwiał, sad zreszta tez nie.
wszystko musisz przyniesc.
Zadzwon do knokretnego notariusza i sie dowiedz co masz miec i czy w towim przypadku da sie to zrobic notarialnie, czy musisz skladac wniosek o stwierdzenie nabycia spadku w sadzie.
Tresc wniosku znajdziesz bez problemu w googlach.

Data: 2010-01-01 22:40:07
Autor: Animka
notarialny akt po¶wiadczenia dziedziczeni a
Bartosz Feński aka fEnIo pisze:

Takie sprawy załatwia się w Sadzie (je¶li nie ma testamentu).

Testamentu nie ma. Czyli mam atakować jakiego¶ radcę prawnego, by wyskrobał
odpowiedni wniosek?

Sam nie potrafisz napisać?
Na grupy potrafisz pisać to i do s±du pisemko napiszesz.
Tutaj rzuciło mi się conieco w oczy:
http://www.pit.pl/procedury_sadowe_spadek_stwierdzenie_nabycia_spadku_1582.php
Możesz sobie jeszcze poszperać na google.

--
animka

notarialny akt po¶wiadczenia dziedziczeni a