notebook 10' - spostrzeĹĽenia

Data: 2010-12-23 00:13:03
Autor: Doxent
notebook 10' - spostrzeĹĽenia

Użytkownik "Jawi" <tajny@poufny.pl> napisał w wiadomości news:4d1250e9$0$2457$65785112news.neostrada.pl...
Witam grupowiczĂłw,
Mam zamiar kupić jakiegoś notebooka, widziałem na N450, matryca 10,1 cala. Rozdzielczość 1024x600 (panoramiczna), 1GB ramu. No i nurtuje mnie

rozdzielczość porażka. Instalacja niektórych programów jest niezwykle utrudniona bo przyciski dalej znajdują się poniżej pulpitu. Szukałbym czegoś co ma przynajmniej 768 linii.

Data: 2010-12-23 00:28:12
Autor: Kamikazee
notebook 10' - spostrzeżenia
W dniu 2010-12-23 00:13, Doxent pisze:
rozdzielczo¶ć porażka. Instalacja niektórych programów jest niezwykle
utrudniona bo przyciski dalej znajduj± się poniżej pulpitu. Szukałbym czego¶
co ma przynajmniej 768 linii.

Można programowo wymusić 1024x768 px ale oczy szybko wysiadaj±.

Data: 2010-12-23 07:58:24
Autor: Strachu S.
notebook 10' - spostrzeżenia
Można programowo wymusić 1024x768 px ale oczy szybko wysiadaj±.

Ale jak to zrobic, by nie przewijac ekranu?
A EEE PC po wymuszeniu 768 linii nie widac calego obrazu/pulpitu na ekranie, dopiero zjazd kursorem "popycha" ekran i obraz na nim.

Strachu S.

Data: 2010-12-23 10:04:21
Autor: Tomek GĹ‚owacki
notebook 10' - spostrzeĹĽenia
W dniu 2010-12-23 00:13, Doxent pisze:

rozdzielczość porażka. Instalacja niektórych programów jest niezwykle
utrudniona bo przyciski dalej znajdują się poniżej pulpitu. Szukałbym
czegoĹ› co ma przynajmniej 768 linii.

Dokładnie. Jest to chyba jedna z największych wad netbooków. O ile w Windowsach to jeszcze jakoś ujdzie, bo programy/instalatory otwierają się dopasowując okna dobrze, o tyle pod linuxem bywa ciężko. Część rzeczy działa, część wcale - przyciski poza obszarem "widzialnym".
Właściwie konieczne jest chowanie automatyczne belek górnych i dolnych, bez tego można zapomnieć o wygodnej pracy (przynajmniej pod GNOME)

Pozdr,
Tomek

Data: 2010-12-23 02:33:11
Autor: ptoki
notebook 10' - spostrzeżenia
On 23 Gru, 10:04, Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>
wrote:
> [...]

> czego¶ co ma przynajmniej 768 linii.

Dokładnie. Jest to chyba jedna z największych wad netbooków. O ile w
Windowsach to jeszcze jako¶ ujdzie, bo programy/instalatory otwieraj±
się dopasowuj±c okna dobrze, o tyle pod linuxem bywa ciężko. Czę¶ć
rzeczy działa, czę¶ć wcale - przyciski poza obszarem "widzialnym"..
Wła¶ciwie konieczne jest chowanie automatyczne belek górnych i dolnych,
bez tego można zapomnieć o wygodnej pracy (przynajmniej pod GNOME)

Use Alt tom, use Alt i nie bladz wiecej.
Wlasnie linux jest lepszy od windowsa bo _zawsze_sie da okienko
poprzenosic* a w windzie juz nie jest tak wygodnie.

* niektore WM-y maja standardowo wylaczone przesuwanie okienek z Alt-
em ale raczej niewiele.

Po prostu naciskasz alt, klikasz mysza (prawie w dowolne miejsce w
okienku) i przesuwasz.

Data: 2010-12-27 12:11:13
Autor: Tomek Głowacki
notebook 10' - spostrzeżenia
W dniu 2010-12-23 11:33, ptoki pisze:

[...]

Hmm, ciekawostka. Jako, że nie mam żadnego pingwina pod ręk±, to działa to na zasadzie wyci±gania okienek poza obszar widzialny? W sensie - łapię z altem to okno i je wysuwam ponad górn± belkę/granicę ekranu dla przykładu? i powiedzmy, pół będzie poza widzialnym obszarem, a pół na pulpicie i mógłbym wtedy dostać się do niedostępnych przycisków?

Bo mi się wydawało, że jest to po prostu zablokowane i nie da rady.. (w GNOME)...

Pozdr,
Tomek

notebook 10' - spostrzeĹĽenia