novatec piasty

Data: 2009-06-08 00:30:45
Autor: Titus Atomicus
novatec piasty
Witam,

Piasta NOVATEC model NT-F062SB (tylna)

Z ktora grupa Shimano mozna to porownac?

TA

Data: 2009-06-08 00:43:17
Autor: Kosu
novatec piasty
Witam,

Piasta NOVATEC model NT-F062SB (tylna)

Z ktora grupa Shimano mozna to porownac?

Kiedy jakiś czas temu analizowałem temat (w sferze piast pod tarcze), to ludzie generalnie rozpatrywali alternatywę: Novatec D042 vs XT. XT miało się trochę lepiej toczyć, ale maszyny to wiadome plusy. Nie wiem jak się toczą piasty SLX, ale podejrzewam, że Novatec nie działa gorzej niż Deore :) F062 to chyba technologiczny odpowiednik D042, więc możesz pod tym kątem szukać informacji (D042 są *bardzo* popularne).

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-06-08 02:38:55
Autor: Titus Atomicus
novatec piasty
In article <h0hfq1$msi$1@inews.gazeta.pl>, Kosu <kosu@kosu.pl> wrote:

> [...]

Kiedy jakiś czas temu analizowałem temat (w sferze piast pod tarcze), to ludzie generalnie rozpatrywali alternatywę: Novatec D042 vs XT. XT miało się trochę lepiej toczyć, ale maszyny to wiadome plusy. Nie wiem jak się toczą piasty SLX, ale podejrzewam, że Novatec nie działa gorzej niż Deore :) F062 to chyba technologiczny odpowiednik D042, więc możesz pod tym kątem szukać informacji (D042 są *bardzo* popularne).

A moglbys rozszyfrowac te symbole w NT-F062SB?
I czy ta piasta jest uszczelniana?

TA

Data: 2009-06-08 09:26:03
Autor: kml
novatec piasty

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-0DC858.02385508062009news.onet.pl...

A moglbys rozszyfrowac te symbole w NT-F062SB?
I czy ta piasta jest uszczelniana?

Przede wszystkim łożyska są uszczelniane a i piasta też posiada "uszczelnienia". Nie spodziewaj się uszczelek labiryntowych jak DT ale jest ok. Opór ludzi na tym jeździ i są zadowoleni :)

kml
Last update 31/05/2009 czyli manual jak obniżyć amortyzator.

Data: 2009-06-11 16:21:09
Autor: Titus Atomicus
novatec piasty
In article <Titus_Atomicus-0DC858.02385508062009@news.onet.pl>,

> A moglbys rozszyfrowac te symbole w NT-F062SB?
I czy ta piasta jest uszczelniana?

No i dziwna sprawa - z google wynika ze ta piasta istnieje tylko w PL i na Slowacji (glownie jakies linki do wygaslych aukcji allegro, slowackiego sklepu i relacji ludzi ktorzy to kiedys kupili - zadnych opinii)
A reszta swiata?

TA

Data: 2009-06-11 18:16:11
Autor: kml
novatec piasty

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-BA6EC1.16210911062009news.onet.pl...
[...]

Co w tym dziwnego? Była tak partia na taki a taki kraj i wszystko. Zamiast skupiać się na nieistotnych kwestiach sprawdź dostępność bębenków i masz spokój :)

Data: 2009-06-11 19:10:08
Autor: Titus Atomicus
novatec piasty
In article <h0rak8$gno$1@inews.gazeta.pl>, "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> wrote:

> [...]

> opinii)
> A reszta swiata?

Co w tym dziwnego? Była tak partia na taki a taki kraj i wszystko.

No wlasnie to mnie martwi.
Na rowerach sie nie znam. Ale jak w innych branzach spotykalem sie z produktami 'specjalnie na rynek polski' to oznaczalo, ze cos bylo z nimi nie tak.

Zamiast skupiać się na nieistotnych kwestiach sprawdź dostępność bębenków i masz spokój :)

A jakich konkretnie bebenkow i gdzie tego szukac?
I co z tymi uszczelnieniami?

TA

Data: 2009-06-11 17:23:42
Autor: Michał Wolff
novatec piasty
On 11 Cze, 19:10, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

A jakich konkretnie bebenkow i gdzie tego szukac?
I co z tymi uszczelnieniami?

KML - podziwiam Twoją cierpliwość, uważaj bo on może tak bez końca, a i tak wiadomo że piastą nie jest zainteresowany
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-11 19:25:23
Autor: kml
novatec piasty

Użytkownik "Michał Wolff" <wolff1.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h0reiu$59q$1inews.gazeta.pl...
[...]

E tam, jak pyta to czemu nie odpowiedzieć :) Kolega RM to było dopiero ziom z zacięciem :>

Data: 2009-06-11 20:07:33
Autor: Titus Atomicus
novatec piasty
In article <h0reiu$59q$1@inews.gazeta.pl>,
 "Michał Wolff" <wolff1.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

> [...]

KML - podziwiam Twoją cierpliwość, uważaj bo on może tak bez końca, a i tak wiadomo że piastą nie jest zainteresowany

Podziwiam twoja przenikliwosc, ale to zaczyna byc nudne. Czy moglbys wykazac sie jakas wieksza inwencja w tym trollowaniu?
Jak tam twoj stan licznika dzisiaj?

TA

Data: 2009-06-11 19:24:43
Autor: kml
novatec piasty

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-133CA2.19100811062009news.onet.pl...

No wlasnie to mnie martwi.
Na rowerach sie nie znam. Ale jak w innych branzach spotykalem sie z
produktami 'specjalnie na rynek polski' to oznaczalo, ze cos bylo z nimi
nie tak.

IMO niepotrzebnie. Tam naprawdę jest _WĄSKI_ zakres możliwości różnic w budowie a mniej lub bardziej wydumana nazwa nie powinna Cię martwić :)

A jakich konkretnie bebenkow i gdzie tego szukac?
I co z tymi uszczelnieniami?

Kiedyś, kiedyś były problemy z bębenkami i generalnie z częsciami do tego ale ostatnio jest ok. Jeżeli masz mega schizę to kup 2 piasty i masz spokój :)

Data: 2009-06-11 20:05:12
Autor: Titus Atomicus
novatec piasty
In article <h0reko$5eq$1@inews.gazeta.pl>, "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> wrote:

Kiedyś, kiedyś były problemy z bębenkami i generalnie z częsciami do tego ale ostatnio jest ok. Jeżeli masz mega schizę to kup 2 piasty i masz spokój :)
Ach, nie. Po prostu nie chcialbym zeby mi sie to rozpadlo nagle. A obecne nomame (nie wiem co Giant wpakowal) przejechaly juz troche.
Znalazlem fajne kolo z taka wlasnie piasta.
I obawiam sie, ze ta piasta moze byc slabym punktem.
A te bebenki Novateca sa universalne czy do roznych piast sa rozne bebenki?

A co z uszczelnieniami?

TA

Data: 2009-06-12 06:59:57
Autor: kml
novatec piasty

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-012C9A.20051211062009news.onet.pl...
[...]

Do tej pory nie słyszałem o tym, żeby piasta się rozpadła a i uszczelnienia są ok chociażby z racji tego, że łożyska same w sobie są uszczelnione. Te uszkodzenia o których ja czytałem ograniczyły się do rozebrania bębenka i założenia nowych piesków OIDP więc bez dramatu. Dużo ludzi ma te piasty i jest ok a spora ich część tyra w dh/fr/dj i też się nic nie dzieje. Jeżeli chcesz kupić używaną to sprawdź bardzo dokładnie koło żeby się nie okzało, że jest skatowane.

Jeżeli masz aż takie obawy to możesz kupić shimano, jak się rozwali to z częściami będzie szybciej i łatwiej.

Data: 2009-06-12 00:58:49
Autor: deyoot@gmail.com
novatec piasty
Jeżdżę na tej piaście od dwóch lat i nie mam żadnych problemów. Jak
dla mnie to dobra piasta.

Data: 2009-06-12 10:35:50
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
novatec piasty
Dnia 12.06.2009 06:59 użytkownik kml napisał :
Dużo ludzi ma te piasty i jest ok a spora ich część tyra w dh/fr/dj i też się nic nie dzieje.

Tyle, że w DH/FR/DJ piasty nie są poddawane takim obciążeniom jak w XC czy enduro. W zasadzie to obciążane są tylko kołnierze i osie.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-06-12 12:04:41
Autor: kml
novatec piasty

Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w wiadomości news:6kg9g6-g5e.ln1menek.one.pl...
[...]

Tak ale sprzęt jest najczęściej użytkowany agresywnie przez osoby o relatywnie niskiej kulturze technicznej a jednak działa ;) Sam miałem kupioną pistę novateca i prawie na niej koło złożyłem ale plany uległy zmianie i odsprzedałem ją jako fabrycznie nową. IMO 475/525 bije na głowę, 4 łożyska etc, piasta naprawdę ok.

Data: 2009-06-12 10:41:30
Autor: Artur
novatec piasty
piątek, 12 cze, kml:
IMO 475/525 bije na głowę, 4 łożyska etc, piasta naprawdę ok.

Ja się spotkałem z opiniami, że 2-łożyskowe Novateki są lepsze od 4.
Szczegółów nie pamiętam.

Data: 2009-06-12 14:53:56
Autor: kml
novatec piasty

Użytkownik "Artur" <arturrad@REMOVEgmail.com> napisał w wiadomości news:h0tbcq$l3v$2news.task.gda.pl...
piątek, 12 cze, kml:
IMO 475/525 bije na głowę, 4 łożyska etc, piasta naprawdę ok.

Ja się spotkałem z opiniami, że 2-łożyskowe Novateki są lepsze od 4.
Szczegółów nie pamiętam.

Ja wolałem mieć wszystko podparte na 4 niż na dwóch :)

kml
Last update 12/06/2009 czyli manual jak obniżyć amortyzator.

novatec piasty