nowa TOiP w DB - co to jest "przystąpienie do kredy tu" ?

Data: 2009-11-12 11:49:16
Autor: plusz
nowa TOiP w DB - co to jest "przystąpienie do kredy tu" ?
w nowej TOiP DB wprowadza nową opłatę
a) Przystąpienie do kredytu/ pożyczki/ zwolnienie z kredytu/ pożyczki
w wysokości 500 zł

za co jest ta opłata? czy to po prostu prowizja za przyznanie?

--
plusz
www.kalkulatorlokat.pl

Data: 2009-11-12 11:58:32
Autor: BK
On 12 Lis, 20:49, plusz <pluszpica...@googlemail.com> wrote:
[...]

Zapewne chodzi o przystapienie w rozumieniu KC. Czyli ja mam kredyt, a
ty przystepujesz do dlugu i go splacasz :) Stajesz sie
wspolkredytobiorca i odpowiadasz solidarnie ze mna :)

Data: 2009-11-12 21:17:11
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
> [...]

ty przystepujesz do dlugu i go splacasz :) Stajesz sie
wspolkredytobiorca i odpowiadasz solidarnie ze mna :)

wiem że chęć spłacania cudzego długu to rzadka fanaberia
ale załóżmy że uratowałeś mi życie i czuję sie wdzięczny
wiec podajesz mi nr rachunku i spłacam jako osoba obca,
bank spłaty przyjmuje, ty jesteś wolny od długu. I finito

a jaki ja mam interes aby dodatkowo płacić DB za to
że mi "łaskawie" pozwolą spłacić Twój kredyt.

gdzie jest interes osoby przystępującej do długu
w sposób oficjalny i sformalizowany i jeszcze odpłatny?

Data: 2009-11-12 12:21:47
Autor: BK
On 12 Lis, 21:17, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:

> [...]

gdzie jest interes osoby przystępującej do długu
w sposób oficjalny i sformalizowany i jeszcze odpłatny?

Utrata zdolnosci kredytowej? ;-)

Np. mam mieszkanie, kredyt hipoteczny, podwija mi sie noga i trace
prace, nie splacam dwoch-trzech rat, moj syn/ojciec/brat/kuzyn ma
doskonala zdolnsoc kredytowa i przystepuje do dlugi. Splaca kredyt za
mnie.

Teoretyzuje sobie ;)

Data: 2009-11-12 12:23:21
Autor: BK
On 12 Lis, 21:21, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

> [...]

prace, nie splacam dwoch-trzech rat, moj syn/ojciec/brat/kuzyn ma
doskonala zdolnsoc kredytowa i przystepuje do dlugi. Splaca kredyt za

Tzn. takie przystapienie to dodatkowe zabezpieczenie. Moze pomoc w
sytuacji, w ktorej bank chce wypowiedziec umowe lub domaga sie
dodatkowego zabezpieczenia.

Data: 2009-11-12 21:34:17
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
[...]

no tak, najłatwiej dorabiać sie na cudzym nieszczęściu
i zdzierać skórę z uczciwego człowieka, który chce spłacać...

Data: 2009-11-12 12:40:04
Autor: BK
On 12 Lis, 21:34, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:
> [...]

no tak, najłatwiej dorabiać sie na cudzym nieszczęściu
i zdzierać skórę z uczciwego człowieka, który chce spłacać....

Niby tak ale to wiesz ustanowienie zabezpieczenia to zawsze sa koszty
bo trzeba zrobic aneks lub ustanowic zastaw/hipoteke. Kwestia czy 500
zl to odzwierciedla koszty banku w takiej sytuacji - trudno mi
ocenic ;)

nowa TOiP w DB - co to jest "przystąpienie do kredy tu" ?