nowa firma, "wolontariat" a prawo pracy

Data: 2009-04-11 22:57:51
Autor: PawelC
nowa firma, "wolontariat" a prawo pracy
Sprawa trochę skomplikowana - zagmatwana, ale po kolei...

Wymyśliliśmy, z przyjaciółmi "biznes". W zasadzie choć sprawa jeszcze nie sformalizowana z punktu widzenia US'u, ZUS'ów tudzież innych instytucji "ułatwiających" życie początkującym przedsiębiorcom, zaczęła się toczyć na zasadzie przygotowań (zbierania materiałów, przygotowania rynku, nawiązywania kontaktów z potencjalnymi klientami itd).

Równolegle przygotowujemy się do założenia firmy (na razie jednoosobowej działalności gospodarczej) oraz pozyskania środków bądź z biura pracy, bądź "europejskich" na rozwój i start tego przedsięwzięcia.

Teraz tak, cała nasza ekipa w zasadzie póki co, albo gdzieś pracuje, albo przebywa na wychowawczym, jeden ma I grupę inwalidzką (ze stopniem orzeczenia całkowitej niezdolności do pracy).

Problem z którym się zwracam jest treści następującej:
Jak z punktu widzenia prawa pracy, US'u a przede wszystkim  instytucji w której będziemy ubiegać się o dofinansowanie (formalnie będzie to tylko jedno z nas) potraktować kogoś kto dla firmy będzie pracował "za darmo" na zasadzie - firma przekazuje mu sprzęt a on pracuje bez wynagrodzenia.

Pytania są treści następującej...
1. Czy instytucja przyznająca środki w Programie Operacyjnym "Kapitał Ludzki" jest w stanie tego typu układ zaakceptować, iż za część środków z Unii zakupujemy dla wolontariuszy sprzęt do prowadzenia przez nich tego typu pracy.
2. Czy z punktu widzenia prawa pracy istnieje możliwość skorzystania z pomocy wolontariusza i na jakich zasadach (czy jest jakaś podstawa prawna ?).

Z góry dziękuje za "any" sugestię, i Wesołych Świąt .. jeśli jeszcze nie jest za późno... :)

Data: 2009-04-12 12:53:59
Autor: iso
"PawelC" napisał:

[...]

Nie ma szans,
Jak UP przyznaje środki to ich interesuje, że będzie zatrudnienie
i będą płacone podatki.

2. Czy z punktu widzenia prawa pracy istnieje możliwość skorzystania z pomocy wolontariusza i na jakich zasadach (czy jest jakaś podstawa prawna ?).

Tylko jeśli jest to członek rodziny.
Uważaj tylko jak wyskoczysz w US, że ktoś dla ciebie robi wolontariat
to będzie chciał od tego należnych podatków.

Wolontariat jest dla stowarzyszeń.

pozdrówka,
wr,
www.isonet.pl

Data: 2009-04-12 16:29:08
Autor: PawelC
iso pisze:
"PawelC" napisał:

[...]

No dobrze, ale w praktyce część z nich albo po jakimś czasie zostanie wspólnikami, a część z nich zostanie pracownikami.

2. Czy z punktu widzenia prawa pracy istnieje możliwość skorzystania z pomocy wolontariusza i na jakich zasadach (czy jest jakaś podstawa prawna ?).

Tylko jeśli jest to członek rodziny.

Pytanie... czy tylko na zasadzie mąż - żona, czy można pod to podpiąć brata - siostre.

Data: 2009-04-13 15:55:34
Autor: autor
nowa firma,
Pomoc głownie otrzymują bezrobotni ,którzy rozpoczynają działalność.
Więc jedno z Was będzie musiało uzyskać status bezrobotnego,nie dostać oferty pracy z UP,złożyć papiery i uzyskać pomoc np.bezzwrotną.

Najlepiej dla każdej osoby wystawić umowę o dzieło na 100 brutto.

p.s.
ZUS :
-jesli pracujesz na umowe o pracę na pełny etat to będziesz płacił tylko jedną składkę w ZUS-ie ok 200 pln -przez 2 lata masz mniejszy zus jeśli przez ostatnie dwa lata nie prowadziłeś działalności. - jeśli działalność założy inwalida to PFRON refunduje składki ZUS

pozdrawiam i zycze powodzenia

Data: 2009-04-13 14:04:39
Autor: A.L.
nowa firma,
On Mon, 13 Apr 2009 15:55:34 +0000 (UTC), " autor"
<forum112@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

[...]

Dziekuje. Wiem juz teraz dlaczego w Polsce nigdy nie bedzie normalnie

A.L.

Data: 2009-04-14 15:54:36
Autor:
nowa firma,
>Najlepiej dla każdej osoby wystawić umowę o dzieło na 100 brutto.
Dziekuje. Wiem juz teraz dlaczego w Polsce nigdy nie bedzie normalnie

I to jest normalne , nie można pracować za zero złotych (płaca minimalna) dla organizacji założonej w celu osiągania korzyści majątkowej.
Inaczej byłoby wielu wykorzystywanych ludzi.

Data: 2009-04-15 07:55:38
Autor: Liwiusz
nowa firma,
forum112@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:
[...]

   Czyli gdyby nie płaca minimalna, ludzie pracowaliby za darmo? Rozumiem, że jest już ustawa ustalająca minimalne ceny chleba, skoro nie jest on rozdawany bezpłatnie na ulicy?

--
Liwiusz

Data: 2009-04-15 14:33:21
Autor:
nowa firma,
   Czyli gdyby nie płaca minimalna, ludzie pracowaliby za darmo? Rozumiem, że jest już ustawa ustalająca minimalne ceny chleba, skoro nie jest on rozdawany bezpłatnie na ulicy?

Gdyby nie było płacy minimalnej to głównie pracodawca by ustalał wysokość wynagrodzenia. W przypadku osób niewykwalifikowanych oraz z terenów o dużym bezrobociu np. oferował by miskę zupy po 12 godzinach pracy na magazynie.

"Celem odgórnego ustalenia nieprzekraczalnego minimum płacowego jest wykluczenie szkodliwej dla pracowników konkurencji pracodawców w obniżaniu kosztów przez zaniżanie płac."

Data: 2009-04-15 09:41:45
Autor: A.L.
nowa firma,
On Wed, 15 Apr 2009 14:33:21 +0000 (UTC), " "
<forum112@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

[...]

Kto tak powiedizal? To jakis kretynizm. Placa minimalna zawsze byla w
celu zapewnienia "minimum zyciowego" dla pracownika

A.L.

Data: 2009-04-17 15:12:17
Autor: Noe Bat
nowa firma,

Użytkownik <forum112@WYTNIJ.gazeta.pl>

[...]

To chyba dobrze, że niewykwalifikowany dostaje znacznie mniej niż wykwalifikowany, prawda ?

"Celem odgórnego ustalenia nieprzekraczalnego minimum płacowego jest wykluczenie szkodliwej dla pracowników konkurencji pracodawców w obniżaniu kosztów przez zaniżanie płac."

Prawo właściciela jak organizuje swoją firmę

--
PS. nudzi mi się

Data: 2009-04-17 17:00:37
Autor: Liwiusz
nowa firma,
[...]

   Bzdura. Celem płacy minimalnej jest to, aby osoby zatrudnione na półczarno (minimalna na umowie a reszta pod stołem) musiały co miesiąc płacić haracz zusowski i podatkowy przynajmniej od tego minimalnego wynagrodzenia.

   Ponadto na podstawie pensji minimalnej ustala się wiele innych podatków i danin dla państwa. Tym samym wzrost pensji minimalnej IM, tym przy korycie, przynosi korzyść, a nie pracownikom. Im wyższa pensja minimalna, tym trudniej znaleźć pracę najgorzej wykwalifikowanym pracownikom (właściwie to chodzi o pracowników, którzy nie umieją wykonywać wartościowej pracy, podejrzewam, że dobry hydraulik jest kilkakrotnie więcej wart niż magister filozofii, co widać po pensji).

--
Liwiusz

Data: 2009-04-15 09:40:19
Autor: A.L.
nowa firma,

<forum...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]

>Najlepiej dla każdej osoby wystawić umowę o dzieło na 100 brutto.

Dziekuje. Wiem juz teraz dlaczego w Polsce nigdy nie bedzie normalnie

panie A.L. w kraju w ktorym pan zyje robi sie dokladnie to samo tylko
o kilka zer na koncu wiecej, czego skutki dzis wszyscy odczuwamy

Naprawde?... Jakis przykladzik poprosze, tylko nie byle jaki a
dokladnie w tym samym duchu co powyzej

A.L.

Data: 2009-04-22 00:59:56
Autor: SDD
nowa firma,

Użytkownik "A.L." <alewando@aol.com> napisał w wiadomości news:0537u416g390epkb8hnn353bbcbi403h6k4ax.com...

Dziekuje. Wiem juz teraz dlaczego w Polsce nigdy nie bedzie normalnie

A co jest normalnie?
System prawa opartego na ktorejs tam poprawce do ktorejs tam poprawki kotorejs z kolei poprawki do konstytucji?
To, ze w ktoryms tam stanie nie wolno bzykac zony od tylca w kazdy czwartek po 18, a w innym nie wolno pierdnac przy goleniu?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-19 17:10:32
Autor: SCHAUer
nowa firma,

Użytkownik " autor" <forum112@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:grvn9m$qct$1inews.gazeta.pl...
-przez 2 lata masz mniejszy zus jeśli przez ostatnie dwa lata nie prowadziłeś
działalności.

przez ost. 5 lat
http://mojafirma.infor.pl/abc-zakladania-firmy/zus/96876/Skladki-dla-osob-rozpoczynajacych-dzialalnosc.html

Data: 2009-04-14 07:36:13
Autor: WAM
nowa firma, "wolontariat" a prawo pracy
On Sun, 12 Apr 2009 16:29:08 +0200, PawelC <pablo34CUTTHIS@fortfun.pl>
wrote:

No dobrze, ale w praktyce część z nich albo po jakimś czasie zostanie wspólnikami, a część z nich zostanie pracownikami.
Nie moga zostac wspolnikami dz.g. :)
Moga zostac wspolnikami innego podmiotu.

WAM
--
długi weekend nad morzem www.nadmorze.pl/dlugi-weekend-majowy
wczasy nad morzem www.nadmorze.pl