[BZ WBK] nowa kk: MasterCard Payback

Data: 2010-04-16 10:42:42
Autor: gornik
[BZ WBK] nowa kk: MasterCard Payback
Witam,
Wła¶nie dostałem z BZ WBK pisemko z propozycj± wymiany Allekarty
kredytowej na kredytow± MasterCard Payback. Karta jest z PayPass.
TOiP dla karty wła¶ciwie taka jak dla Allekarty.

Oferta na razie jest tylko dla osób które już posiadaj± jedn± z kart: Visa
Orange, Allekarta kredytowa, Visa Multikino, Visa Newsweek, Visa SGH
Student, Visa SGH Absolwent, Visa Voyage, Visa Luxmed. Wymiana karty
bezpłatna.
Dla reszty karta będzie dostępna w 3 kwartale.

Szczegóły:
http://bzwbk.pl/kredytowapayback

Górnik              |  "Więc kimże w końcu jeste¶ ?
mail-to(rot13):     |  - Jam czę¶ci± tej siły
arjf@revqnahf.bet   |  która wiecznie zła pragn±c
www.eridanus.org    |  wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

Data: 2010-04-16 10:33:15
Autor:
gornik <gornik@gumasy.w.pl> napisał(a):
Witam,
Wła¶nie dostałem z BZ WBK pisemko z propozycj± wymiany Allekarty
kredytowej na kredytow± MasterCard Payback. Karta jest z PayPass.
TOiP dla karty wła¶ciwie taka jak dla Allekarty.
Rozumiem, to forma reklamy? ;p Bo z czego tu się cieszyć? :)

Program PAYBACK w obecnej formie jest porównywalny do profitów z OFE, - jeżeli
chodzi o czas zbierania 'punktów'. Życzę wytrwało¶ci.
Za 10 lat może wymienisz sobie te punkty na dmuchan± piłkę plażow±. O ile Ci
nie przepadn±. Program PAYBACK to prawdziwy program lojalno¶ciowy. Trzyma na dłuuugi czas.
Porównuje sobie ile potrzeba było kiedy¶ wydać PLN by uzbierać punktów w
programie PRZEJMOWANYM na doładowanie 50 zł
czy na kupon rabatowy 50 zł na zakupy. Nie ma porównania ;p

Data: 2010-04-16 12:48:38
Autor: gornik
Osoba zwana " " <newsroomy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisała:

[...]

Nie, to raczej forma informacji dla tych, którzy o tym swojego czasu
dyskutowali.

[...]

Nie jest tak Ľle: uzbierałem w pół roku 25 tys. punktów robi±c normalne
zakupy :)
[...]

A to owszem prawda, że popsuli przeliczniki.

Tak jak to już kiedy¶ pisałem: wszystko zależy jak do tego podchodzisz.
Je¶li traktujesz program lojalno¶ciowy jako sposób na zarabianie, to
faktycznie nie ma na to szans. Ja wychodzę z założenia, że ponieważ mnie
to nic nie kosztuje, to lepiej sobie zbierać te punkty i raz na jaki¶ czas
wymienić na "piłkę plażow±", niż nie dostawać nic.

Data: 2010-04-16 14:43:32
Autor: RobertS
[BZ WBK] nowa kk: MasterCard Payback

Nie, to raczej forma informacji dla tych, którzy o tym swojego czasu
dyskutowali.

dyskusja i owszem była, ale np. moja allekarta konczyla sie w styczniu, chcieli mi dac za ni± zwyklego silvera ale podziekowalem...

[...]

no to nieĽle na te "normalne" zakupy wydajesz...zazwyczaj daj± 1 pkt za 1 zł (pomijam oferty promocyjne)

RobertS

Data: 2010-04-16 14:57:00
Autor: gornik
Osoba zwana RobertS <bob75@xpostx.pl> napisała:

Nie jest tak Ľle: uzbierałem w pół roku 25 tys. punktów robi±c normalne
zakupy :)
no to nieĽle na te "normalne" zakupy wydajesz...zazwyczaj daj± 1 pkt za 1 zł (pomijam oferty promocyjne)
Wła¶nie tych ofert promocyjnych wcale nie jest tak mało: bardzo często s±
bonusowe punkty. Plus punkty z kk.
No a poza tym 5 osobowa rodzina trochę żre ;)

Data: 2010-04-16 15:01:49
Autor: Budzik
[BZ WBK] nowa kk: MasterCard Payback
Użytkownik RobertS bob75@xpostx.pl ...

no to nieĽle na te "normalne" zakupy wydajesz...zazwyczaj daj± 1 pkt za 1 zł (pomijam oferty promocyjne)

dlaczego chcesz pomijac prmocje?
Przeciez na nich zarabia sie najwiecej punktów...

Data: 2010-04-16 21:41:44
Autor: RobertS
[BZ WBK] nowa kk: MasterCard Payback

dlaczego chcesz pomijac prmocje?
Przeciez na nich zarabia sie najwiecej punktów...

i generalnie tylko z promocji można otrzymać jakie¶ konkretne punkty:

1. na pocz±tku grudnia kupiłem w Realu zabawkę za 120 zł i dostałem 1000 pkt (czyli inaczej 10 zł) - opłacało się

2. dzisiaj kupiłem paliwo na BP + letni płyn za 13 zł, dostałem za niego 150 pkt extra czyli płyn de facto kosztował mnie 11,5 zł; w innym sklepie można go kupić za 6-7zł więc czy się opłacało?
w tym przypadku tak, bo płaciłem routexem, ale prywatnie bym go nie kupił...

RobertS

ps
pamiętajcie, że punkty PB nie s± wieczne, po 36 miesi±cach ulegaj± skasowaniu...

Data: 2010-04-17 06:01:47
Autor: Budzik
[...]

to zalezy jak na to spojrzec.
mysle, ze zebrałem swoje pukty na zasadzie  polowa normalnie + polowa promocja. Czyli teoretycznie tez bym dostał jakas nagrode za normalne zbieranie.

[...]

jak bumerang wraca temat plynów, ktora sa niewatpliwie bardzo wyjatkowym towarem na stacjach.

Data: 2010-04-17 08:48:44
Autor: xbartx
[BZ WBK] nowa kk: MasterCard Payback
Dnia Fri, 16 Apr 2010 21:41:44 +0200, RobertS napisał(a):

i generalnie tylko z promocji można otrzymać jakieś konkretne punkty:

1. na początku grudnia kupiłem w Realu zabawkę za 120 zł i dostałem 1000
[...]

Ja myślę, że te programy są jednak głównie nastawione na to żeby posiadacz karty kupił, często gęsto, więcej niż potrzebuje lub musi. Nie ma się chyba co oszukiwać. Jak jeszcze BP działało w Citi także do płacenia rachunków za media, to powiedzmy to było korzystne dla klienta. Sytuację w sklepie, że za to dostanę xxxx pkt extra, to tylko naciąganie, bo w drugim kupię tę samą rzecz i 30% albo lepiej taniej.
Co do stacji benzynowych, to też nie ma się co dziwić, bo należy pamiętać, że one działają 24/7/365, więc to musi kosztować i na pewno nie mogą w żadnym stopniu konkurować z kołchozami. Poza tym miejmy na uwadze prostą rzecz - podjeżdżam, tankuje i w między czasie mogę już sobie płyn wlewać idę zapłacić i jadę dalej. W sklepie stracę dużo, więcej czasu. Przy założeniu, że płyn wlewam 2-3 razy w roku oszczędność jest chyba znikoma. Oczywiście jak ktoś dużo jeździ i wlewa raz na miesiąc, to sprawa inaczej wygląda.

Data: 2010-04-17 18:01:58
Autor: Budzik
[BZ WBK] nowa kk: MasterCard Payback
Użytkownik xbartx bart@hashzero.net ...

[...]

Ja my¶lę, że te programy s± jednak głównie nastawione na to żeby posiadacz karty kupił, często gęsto, więcej niż potrzebuje lub musi.

a ja mysle, ze masz przede wszystkim kupic na tej stacji a nie na innej.

Nie ma się chyba co oszukiwać. Jak jeszcze BP działało w Citi także do
płacenia rachunków za media, to powiedzmy to było korzystne dla
klienta.

citi chyba nadal ma taka karte

Sytuację w sklepie, że za to dostanę xxxx pkt extra, to tylko
naci±ganie, bo w drugim kupię tę sam± rzecz i 30% albo lepiej taniej.

aha, to gdzie robisz zakupy spozywcze?

Co do stacji benzynowych, to też nie ma się co dziwić, bo należy pamiętać, że one działaj± 24/7/365, więc to musi kosztować i na pewno
nie mog± w żadnym stopniu konkurować z kołchozami. Poza tym miejmy na
uwadze prost± rzecz - podjeżdżam, tankuje i w między czasie mogę już
sobie płyn wlewać idę zapłacić i jadę dalej. W sklepie stracę dużo,
więcej czasu. Przy założeniu, że płyn wlewam 2-3 razy w roku
oszczędno¶ć jest chyba znikoma. Oczywi¶cie jak kto¶ dużo jeĽdzi i
wlewa raz na miesi±c, to sprawa inaczej wygl±da.

dokł±dnie o to chodzi z tym plynem. A sie nagle raban zrobił z nim :)

Data: 2010-04-17 21:20:03
Autor: RobertS
[...]

tak, ale przecież nie pojedziesz na jedn± stację po paliwo, na drug± po płyn a na trzeci± po promocyjnego hot doga...czas również kosztuje

prywatnie tankuję na Neste lub Lukoil, a firmowe auto na BP, bo tam s± punkty a cena paliwa lub płynu mnie nie interesuje...z pewno¶ci± na stacjach wiedz±, że klient korporacyjny kupi płyn lub myjnię chociaż ich wcale nie potrzebuje; stacja zarobi, człowiek dostanie punkty (do wykorzystania prywatnie), korporacja za to zapłaci i cało¶ć doliczy do ceny, któr± płac± konsumenci...

Nie ma się chyba co oszukiwać. Jak jeszcze BP działało w Citi także do
płacenia rachunków za media, to powiedzmy to było korzystne dla
klienta.

citi chyba nadal ma taka karte

tak, ale przy przelewach nie ma już punktów, mam kk citi i wykorzystuję j± TYLKO do przelewów, na innych mam albo cashback albo lepsze kursy walut

Sytuację w sklepie, że za to dostanę xxxx pkt extra, to tylko
naci±ganie, bo w drugim kupię tę sam± rzecz i 30% albo lepiej taniej.

aha, to gdzie robisz zakupy spozywcze?

tam gdzie najkorzystniej, a jak do tego dadz± punkty to ok, jeżeli nie to trudno

[...]

bo płyn + punkty kosztuje 2-3x więcej niż płyn bez tych punktów

RobertS

Data: 2010-04-18 14:26:49
Autor: Budzik
[...]

ale co tu zmeniaja punkty?
Gdyby ich nie było, to kupowałbys wszystko na innej stacji?

[...]

ja prywatnie tankuje na BP, firmowo równiez na BP.
Płyny kupuje poza stacja, chyba, ze musze.
Myjka - bardzo chetnie na stacji.
Ale chyba nie chcemy sobie wmowic, ze wszyscy, poza firmówkami tankuja na Neste? Nie przesadzajmy, ze dla kazdego wazne jest 3zł zaplacone wiecej na baku paliwa. Po masło tez jezdzisz do 5 sklepów sprawdzic cene?

[...]

ostatnio panienka namawiajaca mnie na te karte w REALu mowiła, ze za przelewy tez sa.
Własciwie nie wziałem jej z dwóch powodów - opłata roczna (mniej wazny) i koniecznosc wykonywania tych operacji przez telefon, zamiast przez net z dostepem do historii (jakos juz nie umiem sie przestawic na takie sposoby)

[...]

Czyli karteczka, spisujesz sobie ceny i sprawdzasz w ilu sklepach? 2,3,5, 10?

[...]
2-3 razy w roku oszczędno¶ć jest chyba znikoma. Oczywi¶cie jak kto¶
dużo jeĽdzi i wlewa raz na miesi±c, to sprawa inaczej wygl±da.

dokł±dnie o to chodzi z tym plynem. A sie nagle raban zrobił z nim :)

bo płyn + punkty kosztuje 2-3x więcej niż płyn bez tych punktów

Nieprawda.
Kup na stacji plyn z punktami i bez punktów i zobacz, jaka wyjdzie róznica w cenie! :)

Data: 2010-04-19 07:48:03
Autor: xbartx
Dnia Sat, 17 Apr 2010 18:01:58 +0000, Budzik napisał(a):

Ja myślę, że te programy są jednak głównie nastawione na to żeby
posiadacz karty kupił, często gęsto, więcej niż potrzebuje lub musi.

a ja mysle, ze masz przede wszystkim kupic na tej stacji a nie na innej.

Tutaj trochę źle się wyraziłem, bo nie chodziło mi o stację tylko o sklepy i przykład RobertaS, że kupił zabawkę za 120 pln, bo ileś tam pkt extra. Ja wiem, że czasami nie ma czasu i po prostu się nie chce latać i szukać po innych sklepach, ale podejrzewam, że te extra pkt są po prostu ukryte w cenie.

citi chyba nadal ma taka karte

Tak ma, ale przelewy za media, która tak czy siak musisz robić już nie generują pkt w żadnym programie. Jak jeszcze dostawało się pkt płacąc rachunki to też sobie bodajże jakiś czajnik i coś tam jeszcze za te pkt wygrałem i to był ewidentny gratis czyli tak zwana przez grupowiczów - wiśenka.

aha, to gdzie robisz zakupy spozywcze?

Albo w jakimś mały sklepie albo w Piotrze i Pawle, no od święta zajadę czasami do jakiegoś kołchozu. Co do PiP tam jest karta rabatowa i powyżej 50 pln jest rabat 3% a powyżej 100 czy 200 pln trochę większy. Suma summarum przy moich zakupach nie wychodzi to jakoś drastycznie drogo ale za to czasowo jest rewelacja, no i nie męczy.

--
xbartx

Data: 2010-04-19 16:01:38
Autor: Budzik
[...]

Tutaj trochę Ľle się wyraziłem, bo nie chodziło mi o stację tylko o sklepy i przykład RobertaS, że kupił zabawkę za 120 pln, bo ile¶ tam
pkt extra. Ja wiem, że czasami nie ma czasu i po prostu się nie chce
latać i szukać po innych sklepach, ale podejrzewam, że te extra pkt s±
po prostu ukryte w cenie.

e tam ukryte.
A moze sprzedawca, chcac sie rozreklamowac obnizył marze?
Zreszta, tak jak piszesz, skad przekonanie, ze ludzie lataja po sklepach sprawdzajac cene danego gówna w 5 sklepach.
Ja chce wygodnie, nie koniecznie musze o kazde 5zł latac po 5 sklepach.

citi chyba nadal ma taka karte

Tak ma, ale przelewy za media, która tak czy siak musisz robić już nie
generuj± pkt w żadnym programie. Jak jeszcze dostawało się pkt płac±c rachunki to też sobie bodajże jaki¶ czajnik i co¶ tam jeszcze za te
pkt wygrałem i to był ewidentny gratis czyli tak zwana przez
grupowiczów - wi¶enka.

panienka z citi oferujac mi te karte ostatnio mowiła, ze nadal sa punkty za przelewy.

aha, to gdzie robisz zakupy spozywcze?

Albo w jakim¶ mały sklepie albo w Piotrze i Pawle, no od ¶więta zajadę
czasami do jakiego¶ kołchozu. Co do PiP tam jest karta rabatowa i
powyżej 50 pln jest rabat 3% a powyżej 100 czy 200 pln trochę większy.
Suma summarum przy moich zakupach nie wychodzi to jako¶ drastycznie
drogo ale za to czasowo jest rewelacja, no i nie męczy.

cbdu

Data: 2010-04-19 19:42:56
Autor: Seba
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(a):

> [...]
> grupowiczów - wi¶enka.
> panienka z citi oferujac mi te karte ostatnio mowiła, ze nadal sa punkty

panienka myliła sie czesciowo, punkty za oplate rachunkow skonczyly sie jakies 1,5 roku temu, ale s± za przelewy gotówkowe. Zreszt± za rachunki nadal by były, gdyby nie kilku zbyt pazernych cwaniaków.

Data: 2010-04-19 20:01:39
Autor: Budzik
[BZ WBK] nowa kk: MasterCard Payback
Użytkownik Seba bbastek13@WYTNIJ.gazeta.pl ...

panienka myliła sie czesciowo, punkty za oplate rachunkow skonczyly sie jakies 1,5 roku temu, ale s± za przelewy gotówkowe. Zreszt± za rachunki nadal by były, gdyby nie kilku zbyt pazernych cwaniaków.

to ja juz nic nie rozumiem.
Czym sie rozni przelew np. za prad od przelewu gotówkowego?

Data: 2010-04-19 20:09:57
Autor: Seba
> [...]

to ja juz nic nie rozumiem.
Czym sie rozni przelew np. za prad od przelewu gotówkowego?

w citi robisz oplaty rachnkow (media, czynsz itp) z kk za darmo, a za przelew gotowkowy na dowolne konto placi sie prowizje + odsetki jak za gotówke

Data: 2010-04-20 06:26:01
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail bbastek13@WYTNIJ.gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]

w citi robisz oplaty rachnkow (media, czynsz itp) z kk za darmo, a za przelew gotowkowy na dowolne konto placi sie prowizje + odsetki jak za

a jak jest rozpoznawane, czy place za prad, czy robie zwykły przelew?

--
Pozdrawia... Budzik
i o wiele trudniej znaleĽć..." - Terry Pratchett

Data: 2010-04-20 15:46:06
Autor: Marcin Wasilewski
[BZ WBK] nowa kk: MasterCard Payback
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:20042010.7F839E5Cbudzik61.poznan.pl...

[...]

    Definiuje się to przez konsultanta i pewnie jakie¶ algorytmy maj±, które by sprawdzały, czy to oddział rozliczeń masowych, czy obsługuj±cy detal.

Data: 2010-04-20 21:01:44
Autor: Budzik
[BZ WBK] nowa kk: MasterCard Payback
Użytkownik Marcin Wasilewski jakis@adres.pewnie.je.st ...

[...]

? Oddział rozlicen masowych? Znaczy banki maja specjalne oddziały (numery IBAN) na tak± okolicznosc? A jak ja place czynsz 5 razy w miesiacu za sklep osobie ktora ma konto w 11402004? ;-)

Data: 2010-04-21 07:08:39
Autor: xbartx
Dnia Tue, 20 Apr 2010 21:01:44 +0000, Budzik napisał(a):

? Oddział rozlicen masowych? Znaczy banki maja specjalne oddziały
(numery IBAN) na takÄ… okolicznosc? A jak ja place czynsz 5 razy w
miesiacu za sklep osobie ktora ma konto w 11402004? ;-)

Po prostu zadzwoń na partyline i się wszystkiego dowiesz. Z tego co pamiętam, to ktoś pisał na grupie, że po rozmowie mógł płacić z kk za internet od jakiegoś lokalnego dostawcy, jako bezgotówkowa, oczywiście.

--
xbartx

Data: 2010-04-21 23:13:43
Autor: Marcin Wasilewski
[BZ WBK] nowa kk: MasterCard Payback
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D60E40BA77EDbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

? Oddział rozlicen masowych? Znaczy banki maja specjalne oddziały (numery
IBAN) na tak± okolicznosc? A jak ja place czynsz 5 razy w miesiacu za
sklep  osobie ktora ma konto w 11402004? ;-)

Np. 1500 0031  KREDYT BANK S.A. KBSA Płat.Masowe

Większo¶ć banków oferuje obecnie usługę polegaj±c± na przyznaniu firmie pewnej puli nr rachunków, co umożliwia im stworzenie osobnego rachunku dla każdego ich klienta.
Często takie numery s± zbudowane w ten sposób, że po sumie kontrolnej i nr oddziału kolejne np. 4-8 cyfr to nr nadany firmie, a następne s± już dowolnie przez firmę generowane.:
(CC) BBBB BBBB FFFF xxxx xxxxx xxxxx, lub (CC) BBBB BBBB FFFF FFFF xxxxx xxxxx

A zaleta tego taka, że praktycznie całe księgowanie wpływów załatwia za firmę bank.

Data: 2010-04-16 15:01:44
Autor: Budzik
[BZ WBK] nowa kk: MasterCard Payback
Użytkownik   newsroomy@WYTNIJ.gazeta.pl ...

[...]

wlasnie odebrałem nagrode wartosci 200zł.
rozumiem, ze według ciebie zbierałem 100lat?
Z drugiej strony wczesniej zbierałem punkty na shellu i dostałem hot-doga.
No ale shell nie kumulował punktów z kilku miejsc, niestety.

[BZ WBK] nowa kk: MasterCard Payback