Data: 2011-02-07 13:07:38 | |
Autor: whitey | |
nowa obrecz | |
witam
czy ktos mi moze podpowiedziec jak dobrac obrecz do istniejeacych szprych i piast? chodzi mi o to ze moge sobie wszystko pomierzyc dokladnie, bo mam stara obrecz (ktora chce wymienic) zastanawiam sie tylko czy jest moze jakis strona/serwis gdzie mozna na liscie porownac rozmiary i dobrac cos pasujacego? czy musze sie przedzierac przez strony producentow? dzieki za wszelkie naprowadzaajce uwagi -- whitey "nie badz glupia, szatan lubi male piersi" - http://drescesarza.blox.pl |
|
Data: 2011-02-07 14:31:54 | |
Autor: PeJot | |
nowa obrecz | |
W dniu 2011-02-07 14:07, whitey pisze:
witam Podstawowe pytanie: stare szprychy warte zachodu ? 呕eby potem nie strzela艂y seriami. W necie jest sporo kalkulator贸w szprych, a w nich mo偶na znale藕膰 dane co do wymiar贸w obr臋czy. Niestety, z regu艂y s膮 to dane dotycz膮ce modeli kt贸re ju偶 dawno wysz艂y z produkcji. Mimo to sprawdzi艂bym, a n贸偶 widelec stary model felgi jest jeszcze dost臋pny, wtedy masz spraw臋 prost膮. czy musze sie przedzierac przez strony Na przyk艂ad. Druga opcja: przy znanych wymiarach starej felgi szuka膰 zbli偶onej wymiarowo w realu. Dobrze by by艂o wiedzie膰, ile stare szprychy wystawa艂y b膮d藕 by艂y schowane w nyplach - to podpowie Ci w kt贸r膮 stron臋 mo偶na kombinowa膰 z ERD obr臋czy. Na zako艅czenie: czasem warto jeszcze rozwa偶y膰 zmian臋 zaplotu na 4 krzy偶e i nypli na wysokie ( OIDP 16 mm ). Koszt niewielki, a w pewnych sytuacjach da si臋 wykorzysta膰 to co pod r臋k膮, pod warunkiem 偶e jest warte zachodu. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dop贸ki nie skorzysta艂em z Internetu, nie wiedzia艂em, 偶e na 艣wiecie jest tylu idiot贸w" Stanis艂aw Lem |
|
Data: 2011-02-07 08:20:23 | |
Autor: pHarry | |
nowa obrecz | |
On 7 Lut, 14:31, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:
i nypli na wysokie ( OIDP 16 mm ) To niewiele pomaga jesli chodzi o dlugosc szprych. Na za dlugie oczywiscie nic, a na za krotkie tez tylko troche. Bo gwint w tych nyplach zaczyna sie na sporej glebokosci. Przynajmniej w tych ktore mialem, bodajze Richman. Pelne 4mm "zysku" jest tylko na powierzchni roboczej pod klucz. Oczywiscie ogolnie sie zgadzam na (bez)sensownoscia tej roboty. Szprychy warto zachowac jesli sa to niezajechane nierdzewki. A jak juz, to najlatwiej zmierzyc srednice wewnetrzna obreczy i porownac. |
|
Data: 2011-02-07 13:55:22 | |
Autor: whitey | |
nowa obrecz | |
On 07/02/11 13:31, PeJot wrote:
W dniu 2011-02-07 14:07, whitey pisze: warte zachodu wlasnie, a nie beda strzelaly bo to zwykly rower do dojazdow do pracy, a ja gigantem nie jestem. w zimie mialem mala przygode, wyprostowalem obrecz ale teraz jakos mnie draznic zaczela bo oczywiscie idealna nie jest W necie jest sporo kalkulator贸w szprych, a w nich mo偶na znale藕膰 dane co niestety szukalem i nie moge znalezc nic dostepnego czy musze sie przedzierac przez strony to wlasnie juz wiem, tylko myslalem ze moze jest taki zbior w "jednym kawalku" mniej wiecej wszystkich obreczy bardziej znanych producentow Na zako艅czenie: czasem warto jeszcze rozwa偶y膰 zmian臋 zaplotu na 4 krzy偶e dzieki bardzo za trop. btw z tymi cholernymi czesciami to mozna niezle sie wsterowac, zaczynasz kombinowac: "co bedzie taniej gotowe kolo czy sie bawic w szopie?", potem przychodzi chwila refleksji "trzeba nowe kolo nie ma bata nie bede sie pier.." a potem myslisz sobie "ale kuzwa ile ten moj caly gniot jest wart?... moze nowy kupic?" a potem znowu refleksja "ale przeciez tygodniowo przejezdzam na nim jakies 50km(!)" chodzi o to ze jak mi przyniosl mikolaj nowy rower to zaczalem mocno zgredzic na stary. -- whitey "nie badz glupia, szatan lubi male piersi" - http://drescesarza.blox.pl |
|
Data: 2011-02-07 15:44:54 | |
Autor: Fabian | |
nowa obrecz | |
W dniu 07.02.2011 14:55, whitey pisze:
dzieki bardzo za trop. btw z tymi cholernymi czesciami to mozna niezle Chyba szukasz dziury w ca艂ym. K贸艂ko si臋 toczy, rower do dojazd贸w do pracy tyle co nic: 2x5km. Ja bym nie rusza艂 ;) Fabian. |
|
Data: 2011-02-07 14:50:39 | |
Autor: whitey | |
nowa obrecz | |
On 07/02/11 14:44, Fabian wrote:
W dniu 07.02.2011 14:55, whitey pisze: pewnie masz racje ;-) juz ze dwa razy knulem w tym temacie i wracalem do podobnej refleksji wszystko by bylo fajnie, tylko wiesz jak to jest... czlowiek w weekend sie przejedzie na nowym, wsiada w poniedzialek na stary, jedzie do roboty i w dupie mu sie przewraca jak za duzo czasu na myslenie ma -- whitey "nie badz glupia, szatan lubi male piersi" - http://drescesarza.blox.pl |
|
Data: 2011-02-07 16:18:53 | |
Autor: PeJot | |
nowa obrecz | |
W dniu 2011-02-07 14:55, whitey pisze:
warte zachodu wlasnie, a nie beda strzelaly bo to zwykly rower do /.../ dzieki bardzo za trop. btw z tymi cholernymi czesciami to mozna niezle Nie szkoda Ci w mieszczucha kasy 艂adowa膰 ? To ma je藕dzi膰 i by膰 z艂odziejoodporne. Jak masz czas, poklej ta艣m膮 malarsk膮 szprychy w g艂贸wnym krzy偶u i odkr臋膰 nyple. W贸wczas mo偶esz prostowa膰 felg臋 do woli. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dop贸ki nie skorzysta艂em z Internetu, nie wiedzia艂em, 偶e na 艣wiecie jest tylu idiot贸w" Stanis艂aw Lem |
|
Data: 2011-02-07 16:02:11 | |
Autor: whitey | |
nowa obrecz | |
On 07/02/11 15:18, PeJot wrote:
W dniu 2011-02-07 14:55, whitey pisze: wlasnie tak zrobilem, tyle ze w trakcie prostowania wygialem cholena scianke do srodka, probowalem to odgiac ale wychodzi mi tragicznie... -- whitey "nie badz glupia, szatan lubi male piersi" - http://drescesarza.blox.pl |
|