nowe C5 co to warte?

Data: 2009-05-25 15:30:08
Autor: Marcin J. Kowalczyk
nowe C5 co to warte?
bratPit[pr] pisze:
mam pytanie do osób obeznanych z tematem, pytanie jak w tytule, ponieważ C5 jest dość nowym modelem ale czy Citroen nie wprowadził tam patentów mogących nadmiernie obciążać kieszeń w trakcie eksploatacji?
oczywiście życie zweryfikuje gdy te auta będą miały po 200 czy 300kkm ale co już teraz można powiedzieć? można cos? ;-)
a i jeszcze jedno co w tym samochodzie waży ponad 1600kg? o_O
nie jeździłem tym autem jeszcze na jeździe próbnej ale wygląda że ze wzg na masę własną 2.0L diesel 143KM nie jeździ :/
stylistycznie toto jest śliczne zarówno w środku jak i na zewnątrz ale co warte?

Chyba jeszcze za nowe na opinie ;/ Znajomy odbiera C5 kombi za 2 tygodnie.
2.0 143 mozna zawsze zachipowac w salonie na ~165-170KM.

Mam 407SW 2.0HDi (masa wlasna 1565kg) i zachipowana na 388Nm jezdzi bardzo fajnie ;) Wczesniej na 350Nm tez nie bylo zle.

Data: 2009-05-25 15:32:30
Autor: Marcin J. Kowalczyk
nowe C5 co to warte?
Marcin J. Kowalczyk pisze:
Mam 407SW 2.0HDi (masa wlasna 1565kg) i zachipowana na 388Nm jezdzi bardzo fajnie ;) Wczesniej na 350Nm tez nie bylo zle.

ps - nastepne [za+-rok] bedzie na 80% nowe C5, na 19% C4 picasso na 1% cos innego ;)

Data: 2009-05-25 15:43:01
Autor: bratPit[pr]
nowe C5 co to warte?

Mam 407SW 2.0HDi (masa wlasna 1565kg) i zachipowana na 388Nm jezdzi
bardzo fajnie ;) Wczesniej na 350Nm tez nie bylo zle.

ps - nastepne [za+-rok] bedzie na 80% nowe C5, na 19% C4 picasso na 1% cos innego ;)

jak wspomniałem nie prowadziłem jeszcze tej C5-tki ale jak do niej wsiadłem po teście nowego Avensisa to miałem wrażenie że avensis to wóz drabiniasty na drewnianych kołach,
brat

Data: 2009-05-25 15:43:59
Autor: Marcin J. Kowalczyk
nowe C5 co to warte?
bratPit[pr] pisze:
[...]

Znajomy zamowil wersje z hydro - sam jestem ciekaw jak to jezdzi

Data: 2009-05-25 15:46:58
Autor: bratPit[pr]
nowe C5 co to warte?

[...]

widziałem kawałek testu na którejś z niemieckich stacji, dwoma kołami jechali po asfalcie a dwoma po poboczu - nie było czuć różnicy między jazdą samym asfaltem ;-)
brat

Data: 2009-05-25 15:56:37
Autor: gosmo
nowe C5 co to warte?
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:gve7gn$ghn$1inews.gazeta.pl...
[...]

Na polskich drogach, to chyba lepiej czuć, bo serwis może nieźle kosztować.

Data: 2009-05-25 16:01:16
Autor: Marcin J. Kowalczyk
nowe C5 co to warte?
gosmo pisze:
[...]

U mnie w miesicie taksiarz mial XM'a z przebiegiem 512kkm i hydro dzialalo jak trzeba. Z tego co mowil, jedynie na czym nie oszczedzal to olej LHV.
Jezdzi tez duzo cytryn C5 i chyba problemu z hydro nie maja...

Data: 2009-05-25 16:05:52
Autor: Marcin Luty
nowe C5 co to warte?
U mnie w miesicie taksiarz mial XM'a z przebiegiem 512kkm i hydro dzialalo jak trzeba. Z tego co mowil, jedynie na czym nie oszczedzal to olej LHV.

LHM+

--
ml

Data: 2009-05-25 21:42:20
Autor: bratPit
nowe C5 co to warte?

Na polskich drogach, to chyba lepiej czuć, bo serwis może nieźle kosztować.

kolega miał Xsantię która miała na liczniku ponad 200kkm bo ile w rzeczywistości nikt nie wie i tylko czyścił jakies korektory? i to było wszystko co robił w tym zawieszeniu hydro, poza tym po Xsantii polubił francuskie auta więc nie ma co demonizować,
brat

Data: 2009-05-27 01:58:25
Autor: slaweks
nowe C5 co to warte?
On 25 Maj, 21:42, "bratPit" <krakus28no_s...@op.pl> wrote:
> [...]

wszystko co robił w tym zawieszeniu hydro, poza tym po Xsantii polubił
francuskie auta więc nie ma co demonizować,

Przypominam, że Xantia całe sterowanie miała mechaniczne - C5
elektronicznie więc większa jest szansa, że się popsuje - reszta jest
taka sama (może tylko inne sfery)

Data: 2009-05-26 07:47:28
Autor: Arek M
nowe C5 co to warte?

[...]

Paradoksalnie ta część tego auta mimo swego skomplikowania jest chyba najmniej awaryjnym jego elementem. W dwóch, wczesniej trzech C5 z 2007 roku z ktorymi miałem do czynienia psulo sie chyba wszystko inne - ale nigdy nie zawiodły podzespoły zawieszenia hydro.

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM/305Nm

Data: 2009-05-27 02:01:21
Autor: slaweks
nowe C5 co to warte?
On 26 Maj, 07:47, Arek M <arkadiusz_dot_matus...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

roku z ktorymi miałem do czynienia psulo sie chyba wszystko inne - ale
nigdy nie zawiodły podzespoły zawieszenia hydro.

Paradoksalnie ma mniej części, które mogą się zużyć.

Data: 2009-05-26 22:54:09
Autor: Michał
nowe C5 co to warte?

> [...]
> jazdą  samym asfaltem ;-)

Na polskich drogach, to chyba lepiej czuć, bo serwis może nieźle kosztować.

na podstwie innego francuza musze przyznać że jazda po dziurach kończy sie wymianą opon. jeździsz nic nie czuć a jak wpadniesz na autostrade okazuje się że przy 140km/h coś drga, idziesz z oponami a one rozwalone.

tak a zjazdy na pobocze przy dowolnej prędkości sa dobre jak nie czuć :)
możliwość tego że zamiast hamowania jak ktoś wyprzedza i się nie mieści wskakujesz 2 kołami na krawężnik itp..

a zawiesznia to nic nie ruszy :) (chyba ?) ale i tak trzeba zmienić auto..

pozdrawiam.

Data: 2009-05-25 15:58:46
Autor: Marcin J. Kowalczyk
nowe C5 co to warte?
bratPit[pr] pisze:
[...]

Jakis czas temu (z miesiac-dwa temu) na Discovery na dwoch autach C5 i chyba jakis Merc zamontowali kamery i ruszyli ubita droga gruntowa. Obrazu z kamery z Merca nie dalo sie ogladac, bo calosc latala gora dol i na boki.. Z C5 obraz powoli plywal gora dol.. Czad.

Data: 2009-05-25 15:49:24
Autor: kamil
nowe C5 co to warte?

"Marcin J. Kowalczyk" <kowalma@kowalma.kom> wrote in message news:gve870$16vn$6bgp.inds.pl...
bratPit[pr] pisze:
[...]

Nie na Discovery tylko BBC w Top Gear, nie C5 tylko C6 i nie Mercedes tylko BMW. Reszta sie zgadza. ;-))

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-25 17:09:05
Autor: Pawel
nowe C5 co to warte?
Nie na Discovery tylko BBC w Top Gear, nie C5 tylko C6 i nie Mercedes tylko BMW. Reszta sie zgadza. ;-))

To tak jak z rowerami na placu czerwonym:)

Data: 2009-05-25 16:02:26
Autor: kamil
nowe C5 co to warte?

"Pawel" <pawel@nospam.wp.pl> wrote in message news:gvebnn$59v$1inews.gazeta.pl...
Nie na Discovery tylko BBC w Top Gear, nie C5 tylko C6 i nie Mercedes tylko BMW. Reszta sie zgadza. ;-))

To tak jak z rowerami na placu czerwonym:)

Ano. :) Swoja droga C5 ladne auto, troche prezesiarskie dla nudnego garniaka, ale wykonczenie w srodku naprawde mile. Od jakiegos czasu mysle czy by przy kolejnej zmianie nie wziac czegos wygodniejszego i C5 wlasnie wpadl mi w oko.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-25 23:08:46
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
nowe C5 co to warte?
kamil pisze:
[...]

Ty?!?! Kupiłbyś francuskie padło? :>
Wiesz co na to łyżka? ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-05-26 08:38:06
Autor: kamil
nowe C5 co to warte?

"Marcin "Kenickie" Mydlak" <kenickie@pudelkopoangielsku43.pl> wrote in message news:gvf1g2$2b2$1news.dialog.net.pl...
kamil pisze:
[...]

Ej no, cytryny zawsze mi sie podobaly, raz prawie zamiast Mazdy BXa 1.9GTi czy jak mu bylo kupilem :)

Citroen to zadna francja, bo sie nie psuje!

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-25 17:09:46
Autor: Pawel
nowe C5 co to warte?
Tfu z samochodami:D

Data: 2009-05-25 18:14:58
Autor: Marcin J. Kowalczyk
nowe C5 co to warte?
kamil pisze:
Nie na Discovery tylko BBC w Top Gear, nie C5 tylko C6 i nie Mercedes tylko BMW. Reszta sie zgadza. ;-))

na 99% widzialem to na discovery bo w TV ogladam tylko discovery ;)

Data: 2009-05-25 16:06:16
Autor: szerszen
nowe C5 co to warte?

Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" <kowalma@kowalma.kom> napisał w wiadomości news:gve870$16vn$6bgp.inds.pl...

Jakis czas temu (z miesiac-dwa temu) na Discovery na dwoch autach C5 i chyba jakis Merc zamontowali kamery i ruszyli ubita droga gruntowa.

a jestes pewny ze to nie bylo c6?
widzialem cos podobnego w chyba top gear, ale tam bylo wlasnie c6

Data: 2009-05-25 16:11:56
Autor: Marcin J. Kowalczyk
nowe C5 co to warte?
szerszen pisze:
[...]

po jednym poscie nizej dochodze do wniosku, ze to bylo C6.. Nie mniej efekt powien byc ten sam w C5 z hydro (uwaga - nie kazda nowa C5 ma hydro!)

Data: 2009-05-26 15:54:03
Autor: Rafał
nowe C5 co to warte?

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:gve8kl$e7r$1news.task.gda.pl...

[...]

W C funf jest takie samo zawiesznie jak w C6.

Jestem posidaczem Xanti która ma 300K wg. licznika bo wg. zużycie środka z 400 najmarniej. Zero problemów z zawiszenienim

Data: 2009-05-26 07:19:30
Autor: czupakabra
nowe C5 co to warte?
On 26 Maj, 15:54, "Rafał" <nie.lu...@spamu.pl> wrote:
Użytkownik "szerszen" <szers...@tlen.pl> napisał w wiadomościnews:gve8kl$e7r$1news.task.gda.pl...

W C funf jest takie samo zawiesznie jak w C6.

Nie do końca:
- C5 moze być na sprężynach, C6 jest tylko hydro
- C6 ma większy rozstaw kół co już samo w sobie wpływa na komfort

pozdrawiam
Sebastian

Ford Focus II, Citroen XM 2,5 td

Data: 2009-05-26 18:27:46
Autor: Rafał
nowe C5 co to warte?

Użytkownik "czupakabra" <sebba12@go2.pl> napisał w wiadomości news:efd3df38-a991-45cd-8306-303065761f05y9g2000yqg.googlegroups.com...
[...]

Czepiasz się :)

- C5 moze być na sprężynach, C6 jest tylko hydro
noooo... zgadza się, ale mówimy o hydro więc nikt chyba nie pomyślał o resorakach :)

- C6 ma większy rozstaw kół co już samo w sobie wpływa na komfort
napewno jest pewne różnica na korzyść C6, ale nie sądzę, że aż tak wielka. Myślę, że  przytaczanym teście C5 nie wypadało by dużo gorzej

Data: 2009-05-27 08:54:08
Autor: Waldek Godel
nowe C5 co to warte?
Dnia Tue, 26 May 2009 07:19:30 -0700 (PDT), czupakabra napisał(a):

- C6 ma większy rozstaw kół co już samo w sobie wpływa na komfort

Ma większy rozstaw osi a nie kół - płyta podłogowa jest wspólna, ma tylko
rózne długości

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-25 16:08:11
Autor: Marcin Luty
nowe C5 co to warte?

bratPit[pr] pisze:
[...]

Na top-gear byl podobny test ,tylko ze na hipodromie a w roli konkurentow wystepowaly BMW E60 i C6. Ale efekt podobny :-)

--
ml

Data: 2009-05-25 16:11:06
Autor: Marcin J. Kowalczyk
nowe C5 co to warte?
Marcin Luty pisze:
Na top-gear byl podobny test ,tylko ze na hipodromie a w roli konkurentow wystepowaly BMW E60 i C6. Ale efekt podobny :-)

ooo to chyba to.

Data: 2009-05-26 11:52:13
Autor: Wawelski
nowe C5 co to warte?

Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" <kowalma@kowalma.kom> napisał w wiadomości news:4A1AA6FA.2060009kowalma.kom...
Marcin Luty pisze:
Na top-gear byl podobny test ,tylko ze na hipodromie a w roli konkurentow wystepowaly BMW E60 i C6. Ale efekt podobny :-)

ooo to chyba to.

Tutaj można zobaczyć jak to wygląda:
http://www.youtube.com/watch?v=mgnnoAhni-M

Pzdr
       Wawelski

Data: 2009-05-26 03:22:14
Autor: czupakabra
nowe C5 co to warte?
On 25 Maj, 15:58, "Marcin J. Kowalczyk" <kowa...@kowalma.kom> wrote:

[...]

Te drobne - zauważalne na filmie drgania - w normalnej jeżdzie prawie
nie czujemy ale to one najbardziej wpływają na zmęczenie kierowcy.
W przypadku C5 różnica komfortu pomiędzy "spreżyną" (miękko
zestrojoną), a hydro nie jest aż tak duża - jak w autach wiekszych CX,
XM, czy C6.
Mysląc o hydro warto zwrócić uwagę na inny aspekt zawieszenia - chyba
żadne auto w tej cenie nie ma aktywnego zawieszenia z możliwości
dopasowanie do trybu jazdy (sport/komfort).
Nie chodzi tu o charakterystykę wtrysku czy wpomagania.

Data: 2009-05-26 17:46:40
Autor: KJ Siła Słów
nowe C5 co to warte?
czupakabra pisze:

Mysląc o hydro warto zwrócić uwagę na inny aspekt zawieszenia - chyba
żadne auto w tej cenie nie ma aktywnego zawieszenia z możliwości
dopasowanie do trybu jazdy (sport/komfort).

Ino, ze guzik sport jest dostepny w poprzednim C5 (czyli wersja II) tylko z duzymi silnikami 2.2 HDI i w najwiekszej benzynie.

W nowej C5 to zeby w ogole miec hydro to trzeba kupic juz 2 litry i to w odpowiedniej wersji wyposazenia, a guzik sport to nawet nie wiem jak dokupic.

Niemniej jednak mialem ten guzik w pierwszej wersji C5 i faktycznie dawal roznice.

KJ

Data: 2009-05-26 18:36:48
Autor: Rafał
nowe C5 co to warte?

Użytkownik "KJ Siła Słów" <KJ@noway.com> napisał w wiadomości news:gvh31c$egu$1atlantis.news.neostrada.pl...

a guzik sport to nawet nie wiem jak  dokupic.

nie da rady dokupić :) - jest w sandardzie wersji z hydro.

Data: 2009-05-25 21:42:07
Autor: bratPit
nowe C5 co to warte?

2.0 143 mozna zawsze zachipowac w salonie na ~165-170KM.

poczekaj poczekaj bo nie załapałem, ASO robi takie sztuki? i nie traci się gwarancji? jaki rząd wielkości kosztów?
brat

Data: 2009-05-25 22:02:42
Autor: Marcin J. Kowalczyk
nowe C5 co to warte?
bratPit pisze:
2.0 143 mozna zawsze zachipowac w salonie na ~165-170KM.

poczekaj poczekaj bo nie załapałem, ASO robi takie sztuki? i nie traci się gwarancji? jaki rząd wielkości kosztów?

Peugeot robi cos takiego w salonach. Moj mechanik od francozow mowil, ze za czasow jak on pracowal jako doradca techniczny to wozili auta na lawecie do Goduli.
Moj znajomy kupowal rok temu 407 w salonie to ASO zapronowalo mu chipa lub samodzielna wyprawe do Krakowa (Godula). Cena chipa w ASO i Goduli ta sama - 2500zl.
Jak w grudniu chipowalem swoja 407 to Godula pytal czy auto na gwarancji Peugeot Polska.

Data: 2009-05-27 09:48:17
Autor: bratPit
nowe C5 co to warte?
Chyba jeszcze za nowe na opinie ;/ Znajomy odbiera C5 kombi za 2 tygodnie.

a jeszcze jedna myśl, jak na tym tle wypada nowa laguna, poza tym że przód ma brzydki jak noc a tył ładny, laguna I jest uważana za solidne auto, to z LII ph1 były same kłopoty, w ph2 pozmieniali troche rzeczy i było lepiej, a co z LIII ?
na autocentrum wygląda że źle nie jest,
dzieki za opinie
brat

Data: 2009-05-27 10:40:27
Autor: Marcin J. Kowalczyk
nowe C5 co to warte?
bratPit pisze:
[...]

wlasnie moj znajomy przesiada z LII phI do C5.... Powiedzial ze LIII mu nie pasuje (a mnie namawial na LIII jak szukalem auta ;) )

Data: 2009-05-27 12:31:57
Autor: bratPit
nowe C5 co to warte?

wlasnie moj znajomy przesiada z LII phI do C5.... Powiedzial ze LIII mu
nie pasuje (a mnie namawial na LIII jak szukalem auta ;) )

ech :D  no i bądź tu mądry, pytam dlatego że widzę że renówka poszła mocno w promocję, 2.0Dci 150KM w wersji privilege cos koło 95tys, brzmi ciekawie, do tego jak się ma w firmie auta to jeszcze coś da się urwać więc może też być ciekawą alternatywą,
brat

nowe C5 co to warte?