nowe auto za 60-70 tys. zł

Data: 2011-08-08 09:35:29
Autor: kurdybanek
nowe auto za 60-70 tys. zł

Użytkownik "ttt" <tl6@nospamwp.pl> napisał w wiadomości news:j1gtio$q4t$1news.onet.pl...
Stoję przed wyborem zakupu nowego samochodu. Budżet to 60-70 tys. zł.

Ma być hatchback, benzyna (ropa już nie mieści się w budżecie), 5-drzwiowy, klimatyzacja automatyczna, podgrzewane boczne lusterka, pełne koło zapasowe (żaden zestaw naprawczy).

Na razie oglądam Skodę Octavia i Citroena C4. Widziałem wyprzedaże Mitsubishi samochodów demontracyjnych - nawet atrakcyjne ceny, ale części zamienne do Mitsubishi to zbyt duży wydatek, a to też trzeba mieć na uwadze przy dłuższej eksploatacji samochodu.

A co Wy byście polecali? Na jakie jeszcze inne modele zwrócić uwagę?

VW Golf 1.4 TSI
Przejedź się, nie będziesz chcieć innego :)
W 70. tys zmieścisz się z najdroższą wersją wyposażenia Highline, dostaniesz za friko kredyt 50/50 i ubezpieczenie za grosze.

Data: 2011-08-08 10:23:35
Autor: MHM
nowe auto za 60-70 tys. zł

VW Golf 1.4 TSI
Przejedź się, nie będziesz chcieć innego :)

Ty na powaznie czy sobie jaja robisz ?? --
MHM
http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

Data: 2011-08-08 11:29:52
Autor: kurdybanek
nowe auto za 60-70 tys. zł

Użytkownik "MHM" <mhm@prograk.pl> napisał w wiadomości news:p95f1a0v7uod.j4rc7wmk8ahg.dlg40tude.net...

VW Golf 1.4 TSI
Przejedź się, nie będziesz chcieć innego :)

Ty na powaznie czy sobie jaja robisz ??

Na powaznie. Podaj przyklad lepiej jezdzacego auta w tej klasie. Ja znam takie - BMW serii 1. Kosztuje wszak troche wiecej.

Data: 2011-08-08 11:32:12
Autor: Cavallino
nowe auto za 60-70 tys. zł
Użytkownik "kurdybanek" <kurdybanek@nowherexx.plt> napisał w wiadomości news:j1oaah$bdu$1news.icpnet.pl...

[...]

W jakim sensie to lepiej?

Data: 2011-08-08 11:45:22
Autor: MHM
nowe auto za 60-70 tys. zł

[...]

Dobre pytanie. Jak dla mnie auta ze stajni VW mozna porownac komfortem
jazdy do taczki.

Data: 2011-08-08 14:32:46
Autor: Arek
nowe auto za 60-70 tys. zł
W dniu 2011-08-08 11:45, MHM pisze:

[...]

A co jest lepszą alternatywą według Ciebie? I czy faktycznie jeździłeś tym modelem o którym próbujesz się wypowiadać. Ogólnikowa wypowiedź sugeruje, że raczej nie.

A.

Data: 2011-08-08 15:04:26
Autor: Dman-666
nowe auto za 60-70 tys. zł
Tak se patrze i patrze jak MHM nawija makaron na uszy:

> W jakim sensie to lepiej?

Dobre pytanie. Jak dla mnie auta ze stajni VW mozna porownac komfortem
jazdy do taczki.
http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

I czemu sie tu dziwic...jezdzisz "wanna na kolach" ;) --
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-08-08 11:56:25
Autor: kurdybanek
nowe auto za 60-70 tys. zł

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:j1oaem$2r1$1news.onet.pl...
[...]

W sensie pracy zawieszenia na drogach o różnej nawierzchni (prowadzenie, wybieranie nierówności). W sensie dynamiki jazdy autem z silnikiem turbodoładowanym, także w wersji 160km i w połączeniu ze skrzynią DSG. W sensie niskiego zużycia paliwa przez w/w. Itp.itd.
Aktualnie jestem po wizytach i jazdach testowych (dluzszych niz wkolo salonu) wiekszością kompaktów. Niektóre dorównują golfowi pod niektórymi względami (Astra, focus), ale równie udanego mixu nie ma. Jeśli kogoś to nie pociąga, niech weźmie Toyotę Auris, bedzie miec niezly silnik wolnossący (Valvematic chyba najlepszy nawet na rynku) i spokoj z eksploatacją przez 10 lat lub więcej (bo VW nie jest aż tak bezawaryjny).

Data: 2011-08-08 12:25:18
Autor: Cavallino
nowe auto za 60-70 tys. zł
Użytkownik "kurdybanek" <kurdybanek@nowherexx.plt> napisał w wiadomości news:

W sensie pracy zawieszenia na drogach o różnej nawierzchni (prowadzenie, wybieranie nierówności).

I co, niby VW to wzór w tej kategorii?
Albo nie wiesz o czym piszesz, albo muszę iść pojeździć tym Golfem.
Choć nie wiem czy przemogę odrazę do tej jego teutońskiej stylistyki. ;-)

W sensie dynamiki jazdy autem z silnikiem turbodoładowanym, także w wersji 160km i w połączeniu ze skrzynią DSG. W sensie niskiego zużycia paliwa przez w/w. Itp.itd.

To znaczy ile Ci palił i przy jakich prędkościach?

Aktualnie jestem po wizytach i jazdach testowych (dluzszych niz wkolo salonu) wiekszością kompaktów. Niektóre dorównują golfowi pod niektórymi względami (Astra, focus), ale równie udanego mixu nie ma.

Ja tam osobiście wolę, aby w takich ocennych mixach zawierała się również cena, a tutaj VW nie powalczy.
Kompakt z benzyniakiem jest wart jakieś 40 tys z groszami, powiedzmy że taki trochę mocniejszy i z turbiną jakieś kilkanaście tys więcej.

Data: 2011-08-08 14:41:41
Autor: Arek
nowe auto za 60-70 tys. zł
W dniu 2011-08-08 12:25, Cavallino pisze:
[...]

Przejedź się a potem się wypowiedz. Co prawda wszyscy Ci którzy chwalą to zawieszenie mogą się mylić.

Co do wyglądu to wiadomo każdy ma inny gust. Są tacy dla których szczytem piękna to przysłowiowa Doda czy inna Gaga. Do oszczędnej formy trzeba dojrzeć:)

[...]

Są samochody tańsze i droższe. Każdy może wybrać co chce. Kogoś nie stać na to co oferuje droższy wybiera tańszy, gorzej jak potem dorabia teorie, że zrobił to świadomie, bo czujnik deszczu i tak nie działa, klima automatyczna wymaga częstszej interwencji niż manualna itp.

A.

Data: 2011-08-08 14:45:31
Autor: Cavallino
nowe auto za 60-70 tys. zł
Użytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisał w wiadomości news:j1oli6$ed7$1inews.gazeta.pl...
[...]

W każdym teście przegrywa z Focusem, więc ktoś musi się mylić.

Są samochody tańsze i droższe.

Oczywiście.
Te pierwsze są dla ludzi, a drugie dla snobów. ;-)

Data: 2011-08-08 16:16:35
Autor: Arek
nowe auto za 60-70 tys. zł
W dniu 2011-08-08 14:45, Cavallino pisze:

[...]

;-)

Przejedź się a potem się wypowiedz. Co prawda wszyscy Ci którzy chwalą
to zawieszenie mogą się mylić.

W każdym teście przegrywa z Focusem, więc ktoś musi się mylić.

Bo focus ma najlepsze zawieszenie w swojej klasie. Ale to, że golf ma odrobinę gorsze nie oznacza, że beznadziejne. Tylko że lepsze od wszystkich pozostałych.

Są samochody tańsze i droższe.

Oczywiście.
Te pierwsze są dla ludzi, a drugie dla snobów. ;-)

Typowe podejście ludzi z problemami. Jednych stać na taczkę bez klimy, drugich na samochód. Nikt nie jest lepszy nikt gorszy. Tylko temu na taczce czasem żal dupę ściska.

A.

Data: 2011-08-08 16:29:40
Autor: Cavallino
nowe auto za 60-70 tys. zł
Użytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisał w wiadomości news:j1or43$4ev$1inews.gazeta.pl...
[...]

Bo Ty tak powiedziałeś?
Wybacz, ale po poprzednim Twoim poście, oznacza to tylko tyle, że raczej jest inaczej.

A już na pewno oznacza, że nie wiesz co to wzór, ale pyszczyć na ten temat Ci to nie przeszkadza.

Są samochody tańsze i droższe.

Oczywiście.
Te pierwsze są dla ludzi, a drugie dla snobów. ;-)

Typowe podejście ludzi z problemami.

Nie twierdziłem, że snoby nie mają problemów.

Data: 2011-08-08 16:48:01
Autor: Arek
nowe auto za 60-70 tys. zł
W dniu 2011-08-08 16:29, Cavallino pisze:

[...]

Zapomniałem, że najlepiej to wiesz zawsze Ty. Najlepsze zawieszenie ma oczywiście kia, a wszystkie inne się nie liczą bo to samochody dla snobów.

Definicja Snoba: osoba, która ma samochód inny niż kia.

A.

Data: 2011-08-08 16:53:53
Autor: Cavallino
nowe auto za 60-70 tys. zł
[...]

Nic nie zapomniałeś, po prostu nie rozumiesz co czytasz.

Definicja Snoba: osoba, która ma samochód inny niż kia.

Bez przesady, za snoba się nie uważam, a mam inny.
Mam lepszą definicję snoba: ktoś kto kupuje daną rzecz drożej niż by mógł, tylko po to aby się skuteczniej nią chwalić.

Data: 2011-08-08 17:33:17
Autor: Arek
nowe auto za 60-70 tys. zł
W dniu 2011-08-08 16:53, Cavallino pisze:

[...]

A zacytujesz to czego nie zrozumiałem? Czy znowu coś sobie wyobraziłeś i teraz z tym dyskutujesz?

[...]

I znowu się motasz, przed chwilą snobem był każdy kto miał coś innego niż Ty. Musisz się zdecydować.

A.

Data: 2011-08-08 19:29:38
Autor: Cavallino
nowe auto za 60-70 tys. zł
Użytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisał w wiadomości news:j1ovjt$gmq$2inews.gazeta.pl...
[...]

Co oznacza "wzór".

[...]

Twoim zdaniem.
Funta kłaków niewartym.

Data: 2011-08-09 09:19:34
Autor: Arek
nowe auto za 60-70 tys. zł
W dniu 2011-08-08 19:29, Cavallino pisze:
[...]

A co dokładnie tym razem sobie wyobraziłeś? Bo nie przypominam sobie abym pisał o jakiś wzorach.

[...]

To oczywiste. W końcu jest tylko jedno prawdziwe zdanie. To które jest ponad wszystkimi. Każdy kto ma inne zasługuje na plonka.

Data: 2011-08-09 09:57:30
Autor: Cavallino
nowe auto za 60-70 tys. zł
[...]

No właśnie.
Bo nie przeczytałeś pytania, ale nie przeszkadzało Ci to odopowiadać z dużym znawstwem na nie.

I tak właśnie robisz nagminnie.

Data: 2011-08-09 12:36:10
Autor: Arek
nowe auto za 60-70 tys. zł
W dniu 2011-08-09 09:57, Cavallino pisze:
[...]

To, że jak zwykle sobie coś ubzdurałeś nie oznacza, że każdy musi iść Twoim dziwnym tropem.

Gość napisał, że golfem dobrze mu się jeździ. Ty sobie ubzdurałeś, że to nie jest wzór, mimo, że nikt tak nie napisał. Ja Ci poleciłem jazdę próbną abyś się przekonał. Nie wiem na czym miało polegać to "duże znawstwo".

Tylko że, Ty jak zwykle wiesz wszystko lepiej nawet jeżeli nic na dany temat nie wiesz. Bo przecież tylko stwierdzasz fakty.

A.

Data: 2011-08-09 12:41:47
Autor: Cavallino
nowe auto za 60-70 tys. zł
[...]

Nic sobie nie ubzdurałem, tylko zadałem takie pytanie.
Na które Ty z dużym znawstwem odpowiedziałeś twierdząco, oczywiście bzdurami w swoim stylu i nie na temat.
Nawet nie wiedząc na jakie pytanie odpowiadasz.

I jako że robisz to nagminnie, to mi szkoda dalszego czasu.
EOD

Data: 2011-08-09 13:07:13
Autor: Arek
nowe auto za 60-70 tys. zł
W dniu 2011-08-09 12:41, Cavallino pisze:
[...]

"Przejedź się a potem się wypowiedz." - to była ta wypowiedź z dużym znawstwem? Przebadaj się człowieku.

A.

Data: 2011-08-09 12:48:39
Autor: Przemysław Czaja
nowe auto za 60-70 tys. zł

Użytkownik "Arek"

Tylko że, Ty jak zwykle wiesz wszystko lepiej nawet jeżeli nic na dany temat nie wiesz. Bo przecież tylko stwierdzasz fakty.

Mam prośbę, wsadz kała do KF, wszystkim będzie się lepiej żyło.

Pozdrówki

Data: 2011-08-09 13:07:51
Autor: Arek
nowe auto za 60-70 tys. zł

Użytkownik "Arek"

Tylko że, Ty jak zwykle wiesz wszystko lepiej nawet jeżeli nic na dany
temat nie wiesz. Bo przecież tylko stwierdzasz fakty.

Mam prośbę, wsadz kała do KF, wszystkim będzie się lepiej żyło.

Czekam aż mnie splonkuje, wielokrotnie mi to obiecywał, a ciągle nie mogę się doczekać.

A.

Data: 2011-08-09 00:14:53
Autor: Mirek Ptak
nowe auto za 60-70 tys. zł
Dnia 2011-08-08 16:16, *Arek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
W każdym teście przegrywa z Focusem, więc ktoś musi się mylić.

Bo focus ma najlepsze zawieszenie w swojej klasie

Tu akurat zaprotestuję, bo widziałem testy (a nikt mi sympatii do VW zarzucić nie może), w których Golf 5 i 6 lepiej od Focusa MK2 (jedynka jest lepsza). Gdyby dodać do tego, że Astra H OPC mam belkę skrętną to jej zestrojenie w porównaniu do wielowahacza Focusa i Golfa powinno być uznane za majstersztyk, bo niewiele od nich odbiega i w wielu szmatławcach* jest chwalone.

Pozdrawiam - Mirek
*Auto Świat, Motor, Auto Motor Sport, itp.
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)

Data: 2011-08-09 09:50:20
Autor: Arek
nowe auto za 60-70 tys. zł
W dniu 2011-08-09 00:14, Mirek Ptak pisze:
[...]

Ale porównywanie golfa 6 do focusa mk2 nie jest sprawiedliwe (mimo względnej sympatii do vw:) Czytałem opinie z porównania do mk3 i tu focus oceniany był wyżej. Zresztą wieść gminna niesie, że zawieszenie w fokach zawsze było dobre i golf był jednak w tyle.

A.

Data: 2011-08-08 12:39:05
Autor: Cavallino
nowe auto za 60-70 tys. zł
Użytkownik "kurdybanek" <kurdybanek@nowherexx.plt> napisał w wiadomości news:

W sensie dynamiki jazdy autem z silnikiem turbodoładowanym, także w wersji 160km i w połączeniu ze skrzynią DSG.

Wg ich strony najtańsza wersja z silnikiem 160 KM i DSG to ponad 85 000 zł.
Więc o czym Ty nawijasz?
Dają 16 tys rabatu?

Data: 2011-08-08 12:49:06
Autor: Kamil 'Model'
nowe auto za 60-70 tys. zł
W dniu 2011-08-08 11:56, kurdybanek pisze:

[...]

Za te pieniądze wydane na taką wersje Golfa można mieć dużo większe i bardziej komfortowe auta konkurencji. Wystarczy dobrze poszukać. Zresztą ponad 85k PLN za taką wersję to jest kupa siana nie warta wydania na takie auto. Ja sam mam golfa (co prawda MK3) ale wiem jedno już nie chcę golfa, passata czy czegoś innego ze stajni VW. Jak już  bym miał brać coś z VAGa to byłaby to skodzina Octavia.
Jakoś Golf niczym specjalnie nie przekonuje. Według mnie Foczka dużo lepiej się prowadzi. Zawieszenie chodzi bardziej komfortowo. W Golfach to trzęsie i telepie. Ja sam się rozglądam za francuzem (Xsara Picasso)

Data: 2011-08-08 13:23:17
Autor: CeSaR
nowe auto za 60-70 tys. zł
coś z VAGa to byłaby to skodzina Octavia.

IMO równie "dobrze" wyceniona.....

Data: 2011-08-08 23:43:43
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
nowe auto za 60-70 tys. zďż˝
W dniu 2011-08-08 13:23, CeSaR pisze:
co� z VAGa to by�aby to skodzina Octavia.

IMO r�wnie "dobrze" wyceniona.....

Jedynym sensownym modelem Skody jest chyba tylko II generacja Superba. Za te pieniądze, ciężko kupić inne nowe auto oferujące taki komfort.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-08-08 13:27:34
Autor: Bartłomiej Zieliński
nowe auto za 60-70 tys. zł
Użytkownik Kamil 'Model' napisał:
Za te pieniądze wydane na taką wersje Golfa można mieć dużo większe i
bardziej komfortowe auta konkurencji.

Kiedy 10 lat temu przymierzałem się do zakupu auta, siedziałem też w Golfie. I kiedy potem wsiadłem z powrotem do Poloneza, powiedziałem: o k...a, ile tu miejsca!"

Data: 2011-08-08 14:46:49
Autor: J.F.
nowe auto za 60-70 tys. zł
Dnia Mon, 08 Aug 2011 13:27:34 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):
[...]

Wspolczesny golf chyba wiekszy niz ten sprzed .. 15 lat.

J.

Data: 2011-08-08 14:47:32
Autor: Cavallino
nowe auto za 60-70 tys. zł
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1jne3a1zdw5w4$.1104ljnuz09c1$.dlg40tude.net...
[...]

Współczesny kompakt od Poloneza również.

Data: 2011-08-08 14:53:23
Autor: Bartłomiej Zieliński
nowe auto za 60-70 tys. zł
Użytkownik J.F. napisał:
Wspolczesny golf chyba wiekszy niz ten sprzed .. 15 lat.

Ale i konkurencja też większa, np. Peugeot 307-308, Citroen C4 itp.

Data: 2011-08-08 14:35:12
Autor: Arek
nowe auto za 60-70 tys. zł
W dniu 2011-08-08 12:49, Kamil 'Model' pisze:
[...]

No tak, Golf MK3 to obecny flagowy model ze stajni VAG'a. Brawo:)

A.

Data: 2011-08-08 14:58:24
Autor: Kamil 'Model'
nowe auto za 60-70 tys. zł
W dniu 2011-08-08 14:35, Arek pisze:
[...]

Wiesz, to że posiadam MK3 nie znaczy że nie jeździłem nowszym modelem. Akurat miałem okazję prowadzić MK5 w trasie ok. 1100 km i jakoś nie zauważyłem aby był lepszy od mojego MK3. Natomiast ta sama trasa pokonana Foczką daje inne poczucie komfortu (dla przypomnienia golf i Focus to auto klasy kompaktowej). Czy to MK3 z końca produkcji czy Focus z pierwszego roku produkcji. Nawet Mk4 odpada w przedbiegach czy Fokusie (rozpoczęta produkcja mniej więcej w tym samym czasie, bodajże rok różnicy na korzyść Focusa). Mojego MK3 w to nie mieszaj. Wcześniej miałem Astrę F i komfort był dużo lepszy niż w Golfie MK3. Astra '92 a Golf '97. Naprawdę jeździłem sporą liczbą aut (służbowo) i swoje wiem.
Więc uważam, że 85k PLN można sensowniej wydać, niż kupić Golfa MK6 ze 160KM silnikiem i skrzynią DSG. Wolę klasyczny manual i kupić jakąś cytrynę czy inne koreańskie wozidło, niż golfiacza...
Ot takie jest moje zdanie, którego nie zmienię...

Data: 2011-08-08 16:20:51
Autor: Arek
nowe auto za 60-70 tys. zł
W dniu 2011-08-08 14:58, Kamil 'Model' pisze:
[...]

Jak nie dostrzegasz takiej różnicy, to całe Twoje poniższe porównanie traci na wartości.

[...]

[...]

Dziwne te ceny. Fakt focus zawsze miał nieco lepsze zawieszenie, ale jeżeli już chodzi o silniki to focus gorzej wygląda. No i obecny focus jest jednak droższy od golfa.

A.

Data: 2011-08-08 14:49:20
Autor: .Peeter
nowe auto za 60-70 tys. zł
"kurdybanek" wrote:
VW Golf 1.4 TSI
Przejedź się, nie będziesz chcieć innego :)

Tzn innego czego? Najeździłem się Golfami różnych generacji i szału nie robią.
Po prostu solidne i do bólu poprawne kompakty, które mają wozić cztery litery
bez wzbudzania specjalnych emocji. W dodatku Golf wygląda tak samo od
1992r, czyli od momentu wprowadzenia na rynek MK3.

Focus od zawsze jeździł lepiej, niż porównywalny generacją Golf. Prowadzenie
znacznie przyjemniejsze. Niestety nowy Focus nie wygląda. :|

W 70. tys zmieścisz się z najdroższą wersją wyposażenia Highline, dostaniesz za friko kredyt 50/50 i ubezpieczenie za grosze.

Highline 1.4TSI 122KM według ichniego konfiguratora wychodzi równo 80 tys
(Highline, 5 furtek, pakiet 990, lakier metallic i 17"), VW daje 10 tys upustu? :-)

Pozdrawiam
..Peeter

nowe auto za 60-70 tys. zł