Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   nowe crashtesty

nowe crashtesty

Data: 2010-03-26 18:58:37
Autor: J.F.
nowe crashtesty

http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html

Czy nowe radary ? Bo trzeba zdyscyplinowac kierowcow ...

Ktos rozpoznaje co to za auto i ktory to rocznik ? J.

Data: 2010-03-26 19:04:44
Autor: 'Tom N'
nowe crashtesty
J.F. w <news:2ctpq5de1hs92lqurpqh4okum7r9qgunos4ax.com>:

http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html
Czy nowe radary ? Bo trzeba zdyscyplinowac kierowcow ...
Ktos rozpoznaje co to za auto

Jesteś głuchy?

i ktory to rocznik ?

Bez znaczenia.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-03-26 19:06:38
Autor: Grejon
nowe crashtesty
J.F. pisze:
http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html

Czy nowe radary ? Bo trzeba zdyscyplinowac kierowcow ...

Ktos rozpoznaje co to za auto i ktory to rocznik ?

Mi to na Swifta wygląda

http://pl.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Swift

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2010-03-26 19:11:09
Autor: Olek
nowe crashtesty
On 2010-03-26 18:58, J.F. wrote:

http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html

Czy nowe radary ? Bo trzeba zdyscyplinowac kierowcow ...

Ktos rozpoznaje co to za auto i ktory to rocznik ?

J.


stary Swift - wspominają w filmiku kilka razy...

Data: 2010-03-26 19:17:03
Autor: Tomasz Pyra
nowe crashtesty
J.F. pisze:
http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html

Czy nowe radary ? Bo trzeba zdyscyplinowac kierowcow ...

Ktos rozpoznaje co to za auto i ktory to rocznik ?

To jest Suzuki Swift II gen - wiki mĂłwi Ĺźe produkowany od 1989 do 2004.

Dość specyficzny samochód, bo ma bardzo cienkie blaszki - w sumie jest lżejszy od Cinquecento.

Data: 2010-03-26 19:49:25
Autor: Czarek Daniluk
nowe crashtesty
W dniu 2010-03-26 19:17, Tomasz Pyra pisze:

To jest Suzuki Swift II gen - wiki mĂłwi Ĺźe produkowany od 1989 do 2004.

Dość specyficzny samochód, bo ma bardzo cienkie blaszki - w sumie jest
lĹźejszy od Cinquecento.

Z silnikiem 1,3 "popyla" bardzo ładnie - tyle że w czasie jazdy czuć jak pracuje nadwozie ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-03-27 00:18:20
Autor: Tomasz Pyra
nowe crashtesty
Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2010-03-26 19:17, Tomasz Pyra pisze:

To jest Suzuki Swift II gen - wiki mĂłwi Ĺźe produkowany od 1989 do 2004.

Dość specyficzny samochód, bo ma bardzo cienkie blaszki - w sumie jest
lĹźejszy od Cinquecento.

Z silnikiem 1,3 "popyla" bardzo ładnie - tyle że w czasie jazdy czuć jak pracuje nadwozie ;)

Klatkę trzeba wstawić, a minimum to trzy rozpórki.

Co do popylania to coś o tym wiem, bo z tymi Swiftami się ścigam w jednej klasie.
Nawet na seryjnym silniku taki Swift odchodzi mi jak chce. Nie mówiąc o tych zdłubanych na 120KM.

Ale czego się spodziewać jak w tym aucie można zejść z wagą do 600kg - wychodzi wtedy 200KM/t.

Data: 2010-03-27 12:17:35
Autor: xs
nowe crashtesty
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
Ale czego się spodziewać jak w tym aucie można zejść z wagą do 600kg wychodzi wtedy 200KM/t.

Taaa, 600 kg i co jeszcze ;) Mam Swifta GTi i wiem ile wazy, tak samo wiec ile mozna go odchudzic bo wybebeszalem go. 600kg jest absolutnie nieosiagalne nawet z szybami z pleksy, maska i klapa z laminatu, brakiem nagrzewnicy i wszystkich zbednych rzeczy. Nie wyobrazam sobie jak chcesz urwac w tym kartonie 200kg czyli 25% masy calkowitej. Tylnia kanapa i siedzisko to raptem 4kg z groszem, boczki, pasy seryjne itp to tylko 5kg, seryjne siedzenia sa dosyc lekkie wiec tutaj tez nie urwiesz za duzo. 750kg to chyba minimum nawet z pleksa.

Tak gwoli scislosci do wiki klamie.

Mk1 - 85-89
Mk2 - 89-91
Mk3 - 91-96 (GTi do sierpnia 95 i pozniej juz ich nie produkowano po przeniesieniu montazu na Wegry)
Mk4 - 96-00
Mk5 - 00-03
Mk6 - 03-do teraz

Ten ze zdjecia to mk4 lub mk5, na zdjeciach z boku nie da sie odroznic.

--


Data: 2010-03-27 23:53:12
Autor: Tomasz Pyra
nowe crashtesty
xs pisze:
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
Ale czego się spodziewać jak w tym aucie można zejść z wagą do 600kg wychodzi wtedy 200KM/t.

Taaa, 600 kg i co jeszcze ;)

Nie jest to wcale wielki wyczyn.

Nie wyobrazam sobie jak chcesz urwac w tym kartonie 200kg czyli 25% masy calkowitej. Tylnia kanapa i siedzisko to raptem 4kg z groszem, boczki, pasy seryjne itp to tylko 5kg, seryjne siedzenia sa dosyc lekkie wiec tutaj tez nie urwiesz za duzo.

Jeżeli buda waży powiedzmy 400kg i zbudowana jest z blachy 0.8mm, to jeżeli zdejmiesz z niej przeciętnie 0.2mm, to już jesteś 100kg do przodu.
Oczywiście do tego w zasadzie trzeba już doliczyć masę klatki bezpieczeństwa - od około 20kg za Cro-Mo.

Do tego usunięcie wszelkich wypełnień, zabezpieczeń antykorozyjnych, wielowarstwowego lakieru itp. to wszystko również sporo waży.

Można usunąć wiele ciężkich elementów i zastąpić elementami z tworzyw - maska, tylne drzwi, nawet drzwi boczne (a ciężkie są), błotniki.

Do tego układ wydechowy z którego jest sporo kg do zdjęcia.
Trochę można odchudzić też silnik.

Jest też kupa wyposażenia które w sumie też będzie swoje ważyć - zamki, oświetlenie, część uszczelek, skracanie wiązek elektrycznych itp.

Wiele elementów można zastąpić lżejszymi - z tych ciężkich np. akumulator, alternator, rozrusznik, chłodnica, wentylator, elementy hamulców, koła.
Często tania chińszczyzna bywa znacznie lżejsza od oryginałów, bo materiały drogie. Np. do mojego Cinquecento dwa chińskie reflektory ważą tyle co jeden oryginalny.

Szyby z plexi to nie jest chyba najlepszy, ani najlżejszy pomysł - stosuje się raczej poliwęglan.

Pozostaje kwestia legalności takich przeróbek - głównie zgodności z regulaminami różnych dyscyplin motorsportu, ale piszę o tym co można i co się robi. W jednych dyscyplinach wolno więcej, w innych mniej, pytanie jeszcze co w jakich się sprawdza.

Data: 2010-03-27 12:18:21
Autor: xs
nowe crashtesty
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
Ale czego się spodziewać jak w tym aucie można zejść z wagą do 600kg wychodzi wtedy 200KM/t.

Taaa, 600 kg i co jeszcze ;) Mam Swifta GTi i wiem ile wazy, tak samo wiec ile mozna go odchudzic bo wybebeszalem go. 600kg jest absolutnie nieosiagalne nawet z szybami z pleksy, maska i klapa z laminatu, brakiem nagrzewnicy i wszystkich zbednych rzeczy. Nie wyobrazam sobie jak chcesz urwac w tym kartonie 200kg czyli 25% masy calkowitej. Tylnia kanapa i siedzisko to raptem 4kg z groszem, boczki, pasy seryjne itp to tylko 5kg, seryjne siedzenia sa dosyc lekkie wiec tutaj tez nie urwiesz za duzo. 750kg to chyba minimum nawet z pleksa.

Tak gwoli scislosci do wiki klamie.

Mk1 - 85-89
Mk2 - 89-91
Mk3 - 91-96 (GTi do sierpnia 95 i pozniej juz ich nie produkowano po przeniesieniu montazu na Wegry)
Mk4 - 96-00
Mk5 - 00-03
Mk6 - 03-do teraz

Ten ze zdjecia to mk4 lub mk5, na zdjeciach z boku nie da sie odroznic.

--


Data: 2010-03-26 21:00:43
Autor: J.F.
nowe crashtesty
On Fri, 26 Mar 2010 19:17:03 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
J.F. pisze:
http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html
Czy nowe radary ? Bo trzeba zdyscyplinowac kierowcow ...
Ktos rozpoznaje co to za auto i ktory to rocznik ?

To jest Suzuki Swift II gen - wiki mówi że produkowany od 1989 do 2004.

Dość specyficzny samochód, bo ma bardzo cienkie blaszki - w sumie jest lżejszy od Cinquecento.

Czyli co - manipulacja ? Ile on mial gwiazdek w "normalnym" tescie ?

J.

Data: 2010-03-26 21:21:52
Autor: Michał
nowe crashtesty

Czyli co - manipulacja ?
Nie, info dla posidzaczy CC, bmw3 i rover200 jak ich auto będzie wygladało.

Ile on mial gwiazdek w "normalnym" tescie ?

Nie testowano, około 1..1.5


--


Data: 2010-03-26 22:33:08
Autor: PepedB
nowe crashtesty
W dniu 2010-03-26 21:00, J.F. pisze:
On Fri, 26 Mar 2010 19:17:03 +0100,  Tomasz Pyra wrote:

To jest Suzuki Swift II gen - wiki mówi że produkowany od 1989 do 2004.

Dość specyficzny samochód, bo ma bardzo cienkie blaszki - w sumie jest
lżejszy od Cinquecento.

Czyli co - manipulacja ?

Poniekąd- jakby wzięli takiego Smarka:
http://www.metacafe.com/watch/60538/smart_car_crash/
to by tak widowiskowo się nie złożył. Inna sprawa, że przeciążenia i tak pewnie pokonałyby każdego zawodnika za kierownicą.

--
Pozdrawiam, Marcin Kaliński
a-dres:{ksywka}(na)post.pl

Data: 2010-03-28 03:25:30
Autor: Chevy
nowe crashtesty

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:6i4qq5t4obnthpneuihbhjdogt31m9eq3r4ax.com...
On Fri, 26 Mar 2010 19:17:03 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
J.F. pisze:
http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html
Czy nowe radary ? Bo trzeba zdyscyplinowac kierowcow ...
Ktos rozpoznaje co to za auto i ktory to rocznik ?

To jest Suzuki Swift II gen - wiki mówi że produkowany od 1989 do 2004.

Dość specyficzny samochód, bo ma bardzo cienkie blaszki - w sumie jest
lżejszy od Cinquecento.

Czyli co - manipulacja ?
Ile on mial gwiazdek w "normalnym" tescie ?

Jak wy to oglądacie? Normlane testy robi się przy 54 czy 56km/h w europie w usa ponad 60km/h.
A tego swifta rozpędzili do prawie 83km/h

Data: 2010-03-28 10:53:50
Autor: J.F.
nowe crashtesty
On Sun, 28 Mar 2010 03:25:30 +0200,  Chevy wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
To jest Suzuki Swift II gen - wiki mówi że produkowany od 1989 do 2004.
Dość specyficzny samochód, bo ma bardzo cienkie blaszki - w sumie jest
lżejszy od Cinquecento.

Czyli co - manipulacja ?
Ile on mial gwiazdek w "normalnym" tescie ?

Jak wy to oglądacie? Normlane testy robi się przy 54 czy 56km/h w europie w usa ponad 60km/h.

W europie juz 64.

A tego swifta rozpędzili do prawie 83km/h

No i wlasnie o to chodzi :-) Czy:

a) zwracaja uwage ze auto optymalizowane do crashtestu przy 64km/h nie
wytrzyma 80km/h

b) specjalnie wybrali najslabsze auto zeby podkreslic jak wazne jest
"dyscyplinowanie kierowcow" :-)

J.

Data: 2010-03-26 19:51:11
Autor: Esen
nowe crashtesty
J.F. wrote:


http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html

Czy nowe radary ? Bo trzeba zdyscyplinowac kierowcow ...

Ktos rozpoznaje co to za auto i ktory to rocznik ?

A czy to ważne?
Ważne żeby wszyscy zapamiętali, że pan Adam Rapacki powinien być odsunięty
od jakichkolwiek decyzji związanych z ruchem drogowym.

--
Sławek

Data: 2010-03-26 19:32:39
Autor: Hants
nowe crashtesty
"Esen" <znudzonyspamem_slniedz@poczta.onet.pl.invalid> wrote in message news:hoivnh$b65$1news.onet.pl...

Ważne żeby wszyscy zapamiętali, że pan Adam Rapacki powinien być odsunięty
od jakichkolwiek decyzji związanych z ruchem drogowym.

Pan Adam Rapacki wyraznie informuje, ze trzeba wiecej radarów i dotkliwych metod dyscyplinowania kierowców.

Data: 2010-03-26 20:42:43
Autor: Esen
nowe crashtesty
Hants wrote:

"Esen" <znudzonyspamem_slniedz@poczta.onet.pl.invalid> wrote in message
news:hoivnh$b65$1news.onet.pl...

Ważne żeby wszyscy zapamiętali, że pan Adam Rapacki powinien być
odsunięty od jakichkolwiek decyzji związanych z ruchem drogowym.

Pan Adam Rapacki wyraznie informuje, ze trzeba wiecej radarów i dotkliwych
metod dyscyplinowania kierowców.

No właśnie.

--
Sławek

Data: 2010-03-27 09:40:14
Autor: Hants
nowe crashtesty OT
"Esen" <znudzonyspamem_slniedz@poczta.onet.pl.invalid> wrote in message news:hoj2o6$js7$1news.onet.pl...
Hants wrote:
Pan Adam Rapacki wyraznie informuje, ze trzeba wiecej radarów i dotkliwych
metod dyscyplinowania kierowców.

No właśnie.
> --
Sławek

No to moze czas przemyslec sprawę na kogo się głosuje i nie dać pajacowi się znow wybrać w nastepnych wyborach?

Data: 2010-03-28 16:45:35
Autor: jerzu
nowe crashtesty OT
On Sat, 27 Mar 2010 09:40:14 -0000, "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>
wrote:

No to moze czas przemyslec sprawę na kogo się głosuje i nie dać pajacowi się znow wybrać w nastepnych wyborach?

Jego nikt z Nas nie wybierał. Donek go wybrał. Masz gwarancję że nie
wybierze go potem ktoś inny? Wszak to "wysokiej klasy specjalista".


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
http://chomikuj.pl/?page=146767 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2010-03-31 18:10:47
Autor: Sebastian Kaliszewski
nowe crashtesty OT
Hants wrote:
"Esen" <znudzonyspamem_slniedz@poczta.onet.pl.invalid> wrote in message news:hoj2o6$js7$1news.onet.pl...
Hants wrote:
Pan Adam Rapacki wyraznie informuje, ze trzeba wiecej radarów i dotkliwych
metod dyscyplinowania kierowców.

No właśnie.
 > --
Sławek

No to moze czas przemyslec sprawę na kogo się głosuje i nie dać pajacowi się znow wybrać w nastepnych wyborach?

On niczego nie wygrywał. To lediwe podsekretarz stanu, czyli niżej wiceministra -- takich mogą trzymać długo niezależnie od władzy ( i często trzymają).

pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2010-03-28 22:01:18
Autor: to
nowe crashtesty
J.F. wrote:

http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html
(...)
Ktos rozpoznaje co to za auto i ktory to rocznik ?

Test iście kretyński, konstrukcja tego Swifta pamięta lata 80-te i jest to auto o legendarnie wręcz niskim poziomie bezpieczeństwa biernego...

--
cokolwiek

nowe crashtesty

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona