Data: 2010-03-26 19:17:03 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
nowe crashtesty | |
J.F. pisze:
http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_nie_przezyjesz.html To jest Suzuki Swift II gen - wiki mówi że produkowany od 1989 do 2004. Dość specyficzny samochód, bo ma bardzo cienkie blaszki - w sumie jest lżejszy od Cinquecento. |
|
Data: 2010-03-26 19:49:25 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
nowe crashtesty | |
W dniu 2010-03-26 19:17, Tomasz Pyra pisze:
To jest Suzuki Swift II gen - wiki mówi że produkowany od 1989 do 2004. Z silnikiem 1,3 "popyla" bardzo ładnie - tyle że w czasie jazdy czuć jak pracuje nadwozie ;) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-03-27 00:18:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
nowe crashtesty | |
Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2010-03-26 19:17, Tomasz Pyra pisze: Klatkę trzeba wstawić, a minimum to trzy rozpórki. Co do popylania to coś o tym wiem, bo z tymi Swiftami się ścigam w jednej klasie. Nawet na seryjnym silniku taki Swift odchodzi mi jak chce. Nie mówiąc o tych zdłubanych na 120KM. Ale czego się spodziewać jak w tym aucie można zejść z wagą do 600kg - wychodzi wtedy 200KM/t. |
|
Data: 2010-03-27 12:17:35 | |
Autor: xs | |
nowe crashtesty | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisa³(a):
Ale czego siê spodziewaæ jak w tym aucie mo¿na zej¶æ z wag± do 600kg wychodzi wtedy 200KM/t. Taaa, 600 kg i co jeszcze ;) Mam Swifta GTi i wiem ile wazy, tak samo wiec ile mozna go odchudzic bo wybebeszalem go. 600kg jest absolutnie nieosiagalne nawet z szybami z pleksy, maska i klapa z laminatu, brakiem nagrzewnicy i wszystkich zbednych rzeczy. Nie wyobrazam sobie jak chcesz urwac w tym kartonie 200kg czyli 25% masy calkowitej. Tylnia kanapa i siedzisko to raptem 4kg z groszem, boczki, pasy seryjne itp to tylko 5kg, seryjne siedzenia sa dosyc lekkie wiec tutaj tez nie urwiesz za duzo. 750kg to chyba minimum nawet z pleksa. Tak gwoli scislosci do wiki klamie. Mk1 - 85-89 Mk2 - 89-91 Mk3 - 91-96 (GTi do sierpnia 95 i pozniej juz ich nie produkowano po przeniesieniu montazu na Wegry) Mk4 - 96-00 Mk5 - 00-03 Mk6 - 03-do teraz Ten ze zdjecia to mk4 lub mk5, na zdjeciach z boku nie da sie odroznic. -- |
|
Data: 2010-03-27 23:53:12 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
nowe crashtesty | |
xs pisze:
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisa³(a): Nie jest to wcale wielki wyczyn. Nie wyobrazam sobie jak chcesz urwac w tym kartonie 200kg czyli 25% masy calkowitej. Tylnia kanapa i siedzisko to raptem 4kg z groszem, boczki, pasy seryjne itp to tylko 5kg, seryjne siedzenia sa dosyc lekkie wiec tutaj tez nie urwiesz za duzo. Je¿eli buda wa¿y powiedzmy 400kg i zbudowana jest z blachy 0.8mm, to je¿eli zdejmiesz z niej przeciêtnie 0.2mm, to ju¿ jeste¶ 100kg do przodu. Oczywi¶cie do tego w zasadzie trzeba ju¿ doliczyæ masê klatki bezpieczeñstwa - od oko³o 20kg za Cro-Mo. Do tego usuniêcie wszelkich wype³nieñ, zabezpieczeñ antykorozyjnych, wielowarstwowego lakieru itp. to wszystko równie¿ sporo wa¿y. Mo¿na usun±æ wiele ciê¿kich elementów i zast±piæ elementami z tworzyw - maska, tylne drzwi, nawet drzwi boczne (a ciê¿kie s±), b³otniki. Do tego uk³ad wydechowy z którego jest sporo kg do zdjêcia. Trochê mo¿na odchudziæ te¿ silnik. Jest te¿ kupa wyposa¿enia które w sumie te¿ bêdzie swoje wa¿yæ - zamki, o¶wietlenie, czê¶æ uszczelek, skracanie wi±zek elektrycznych itp. Wiele elementów mo¿na zast±piæ l¿ejszymi - z tych ciê¿kich np. akumulator, alternator, rozrusznik, ch³odnica, wentylator, elementy hamulców, ko³a. Czêsto tania chiñszczyzna bywa znacznie l¿ejsza od orygina³ów, bo materia³y drogie. Np. do mojego Cinquecento dwa chiñskie reflektory wa¿± tyle co jeden oryginalny. Szyby z plexi to nie jest chyba najlepszy, ani najl¿ejszy pomys³ - stosuje siê raczej poliwêglan. Pozostaje kwestia legalno¶ci takich przeróbek - g³ównie zgodno¶ci z regulaminami ró¿nych dyscyplin motorsportu, ale piszê o tym co mo¿na i co siê robi. W jednych dyscyplinach wolno wiêcej, w innych mniej, pytanie jeszcze co w jakich siê sprawdza. |
|
Data: 2010-03-27 12:18:21 | |
Autor: xs | |
nowe crashtesty | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisa³(a):
Ale czego siê spodziewaæ jak w tym aucie mo¿na zej¶æ z wag± do 600kg wychodzi wtedy 200KM/t. Taaa, 600 kg i co jeszcze ;) Mam Swifta GTi i wiem ile wazy, tak samo wiec ile mozna go odchudzic bo wybebeszalem go. 600kg jest absolutnie nieosiagalne nawet z szybami z pleksy, maska i klapa z laminatu, brakiem nagrzewnicy i wszystkich zbednych rzeczy. Nie wyobrazam sobie jak chcesz urwac w tym kartonie 200kg czyli 25% masy calkowitej. Tylnia kanapa i siedzisko to raptem 4kg z groszem, boczki, pasy seryjne itp to tylko 5kg, seryjne siedzenia sa dosyc lekkie wiec tutaj tez nie urwiesz za duzo. 750kg to chyba minimum nawet z pleksa. Tak gwoli scislosci do wiki klamie. Mk1 - 85-89 Mk2 - 89-91 Mk3 - 91-96 (GTi do sierpnia 95 i pozniej juz ich nie produkowano po przeniesieniu montazu na Wegry) Mk4 - 96-00 Mk5 - 00-03 Mk6 - 03-do teraz Ten ze zdjecia to mk4 lub mk5, na zdjeciach z boku nie da sie odroznic. -- |
|
Data: 2010-03-26 21:00:43 | |
Autor: J.F. | |
nowe crashtesty | |
On Fri, 26 Mar 2010 19:17:03 +0100, Tomasz Pyra wrote:
J.F. pisze: Czyli co - manipulacja ? Ile on mial gwiazdek w "normalnym" tescie ? J. |
|
Data: 2010-03-26 21:21:52 | |
Autor: Micha³ | |
nowe crashtesty | |
Czyli co - manipulacja ?Nie, info dla posidzaczy CC, bmw3 i rover200 jak ich auto bêdzie wyglada³o. Ile on mial gwiazdek w "normalnym" tescie ?Nie testowano, oko³o 1..1.5 -- |
|
Data: 2010-03-26 22:33:08 | |
Autor: PepedB | |
nowe crashtesty | |
W dniu 2010-03-26 21:00, J.F. pisze:
On Fri, 26 Mar 2010 19:17:03 +0100, Tomasz Pyra wrote: To jest Suzuki Swift II gen - wiki mówi ¿e produkowany od 1989 do 2004. Poniek±d- jakby wziêli takiego Smarka: http://www.metacafe.com/watch/60538/smart_car_crash/ to by tak widowiskowo siê nie z³o¿y³. Inna sprawa, ¿e przeci±¿enia i tak pewnie pokona³yby ka¿dego zawodnika za kierownic±. -- Pozdrawiam, Marcin Kaliñski a-dres:{ksywka}(na)post.pl |
|
Data: 2010-03-28 03:25:30 | |
Autor: Chevy | |
nowe crashtesty | |
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:6i4qq5t4obnthpneuihbhjdogt31m9eq3r4ax.com... On Fri, 26 Mar 2010 19:17:03 +0100, Tomasz Pyra wrote: Jak wy to ogl±dacie? Normlane testy robi siê przy 54 czy 56km/h w europie w usa ponad 60km/h. A tego swifta rozpêdzili do prawie 83km/h |
|
Data: 2010-03-28 10:53:50 | |
Autor: J.F. | |
nowe crashtesty | |
On Sun, 28 Mar 2010 03:25:30 +0200, Chevy wrote:
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci W europie juz 64. A tego swifta rozpêdzili do prawie 83km/h No i wlasnie o to chodzi :-) Czy: a) zwracaja uwage ze auto optymalizowane do crashtestu przy 64km/h nie wytrzyma 80km/h b) specjalnie wybrali najslabsze auto zeby podkreslic jak wazne jest "dyscyplinowanie kierowcow" :-) J. |
|