nowe ko³o - jaka piasta z dynamem?

Data: 2012-06-25 16:13:37
Autor: subcom
nowe ko³o - jaka piasta z dynamem?
Hello,

Durna pipa jestem, zawsze wszystkich ostrzega³em przed wyrwikó³kami a¿ dzi¶
sam pad³em ofiar± - a taka nietypowa by³a, z tych co z przodu, nie od do³u
trzymaj±. Centralna podwójna stópka, wiatr zawia³ i w p...u. Ko³o ósemka :((

ale do rzeczy: przyzwyczai³em siê ju¿ je¼dziæ z piast± z dynamem - mam
aktualnie Shimano DH-3N30. Prawdopodobnie nie da siê wyprostowaæ obrêczy. Nowa
obrêcz to i nowe szprychy - a co z piast±? 1. Przejechane ponad 15kkm - u¿ywaæ starej piasty do budowy nowego ko³a czy
ju¿ wszystko nowe?? 2. Je¶li wszystko nowe to jak jest ró¿nica miêdzy DH-3N30 a NEXUSem HB NX 36?
Jedno i drugie ma 3W - zapewniaj± spece od marketingu.
3. Czy potrzebujê ca³ych 3 WATów - zamieni³em oryginalnego halogena na lampkê
z diod± - FLY LUMOTEC - mo¿e piasta z 2,4 W wystarczy? powiedzmy DH-2N30?

pozdrower

subcom

Data: 2012-06-25 22:08:23
Autor: Marcin Hy³a
On 2012-06-25 18:13, subcom wrote:
ale do rzeczy: przyzwyczai³em siê ju¿ je¼dziæ z piast± z dynamem - mam
aktualnie Shimano DH-3N30. Prawdopodobnie nie da siê wyprostowaæ obrêczy. Nowa
obrêcz to i nowe szprychy - a co z piast±?

Jak dzia³a, to zostawiæ, ale byæ mo¿e warto rozwa¿yæ to, co ja zrobi³em ze starym (dzia³aj±cym) dynamo (ale istotnie starszy model) - za³o¿y³em na ko³o z tym dynamo oponê zimow± z kolcami i zamiast mêczyæ siê z zak³adaniem zimowej opony, po prostu w zimie w pó³ minuty zak³adam zimowe ko³o. I tak kolce wystarczaj± na przednim kole ;-) Na wiosnê znowu myk pó³ minuty zamiast mocowania siê z ³y¿kami ;-) Normalnie w sezonie je¿d¿ê na nowym kole z nowym dynamo.

2. Je¶li wszystko nowe to jak jest ró¿nica miêdzy DH-3N30 a NEXUSem HB NX 36?
Jedno i drugie ma 3W - zapewniaj± spece od marketingu.

A ja na stronie shimano tego drugiego nie widzê ;-) N35 jest, na 2,4W ale nie mam pojêcia czym siê ró¿ni.

3. Czy potrzebujê ca³ych 3 WATów - zamieni³em oryginalnego halogena na lampkê
z diod± - FLY LUMOTEC - mo¿e piasta z 2,4 W wystarczy? powiedzmy DH-2N30?

2,4 wystarczy jak ty³ masz na baterie. Przynajmniej teoretycznie, jak w praktyce to mo¿e siê kto¶ kto u¿ywa lub testowa³ wypowie.

marcin ha

--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-06-26 08:47:54
Autor: Krzysztof Magosa
W dniu 25.06.2012 22:08, Marcin Hy³a pisze:
2,4 wystarczy jak ty³ masz na baterie. Przynajmniej teoretycznie, jak w
praktyce to mo¿e siê kto¶ kto u¿ywa lub testowa³ wypowie.

To trzeba po prostu policzyæ lub zmierzyæ ;-)

Data: 2012-06-26 20:49:19
Autor: subcom
nowe ko³o - jaka piasta z dynamem?
¿eby kto¶ kto potrafi policzy³: przód: Busch + Müller Lumotec IQ Fly N LED
ty³ B&M SELECTRA PLUS - o ile jeszcze tu i ówdzie s± si³y swiecenia w luxach
b±d¼ w lumenach - mocy w watach nie spotka³em

pozdr.

subcom

Krzysztof Magosa <krzysztof@magosa.pl> napisa³(a):

Data: 2012-06-27 12:01:41
Autor: GIRAFFA
On 2012-06-25 18:13, subcom wrote:

[...]

Odpalê reklamê
Zajrzyj na www.ledgobike.com
Tam oferuj± uk³ad do dowolnej piasty dowolnego producenta  wraz z o¶wietleniem i ³adowark± USB  który pozwala z najs³abszej piasty wyci±gn±æ ponad 5 W

A tak konkursowe pytanie  jaki napiêcie  daje nieobci±¿ona piasta przy 50 km/h ?

Data: 2012-06-28 08:21:17
Autor: tadeklodz
nowe ko³o - jaka piasta z dynamem?
W dniu ¶roda, 27 czerwca 2012 12:01:41 UTC+2 u¿ytkownik GIRAFFA napisa³:

> [...]

A tak konkursowe pytanie  jaki napiêcie  daje nieobci±¿ona piasta przy 50 km/h ?

dla piasy SON 28 to powinno wynie¶æ jakie¶ 35-40 volt dla SON de lux wiêcej

Data: 2012-06-28 08:35:27
Autor: rmikke
On Wednesday, June 27, 2012 12:01:41 PM UTC+2, GIRAFFA wrote:

> [...]

Tam oferuj± uk³ad do dowolnej piasty dowolnego producenta  wraz z o¶wietleniem i ³adowark± USB  który pozwala z najs³abszej piasty wyci±gn±æ ponad 5 W

To trochê brzmi, jak "lejek, który pozwala z dowolnie ma³ej butelki wyci±gn±æ ponad pó³ litra" :D

Data: 2012-07-02 08:56:54
Autor: GIRAFFA
W dniu 2012-06-28 17:35, rmikke pisze:

To trochê brzmi, jak "lejek, który pozwala z dowolnie ma³ej butelki wyci±gn±æ ponad pó³ litra" :D

Dok³adnie  tak  kolego
problem w tym i¿ pr±dnica  nienadzorowana  ulega  przesyceniu  i nie dasz  rady wiêcej z niej mocy wydusiæ
uk³ad który mam i testowa³em nie pozwala  siê pr±dnicy zadusiæ i pozwala   wykrêciæ znacznie wiêcej ni¿ producent podaje  ( ch³opcy maj±  na to zg³oszony patent)

A odpowiadaj±c na pytanie  o napiêcie na Shimano DH-2N30-E   przy 50 km/h zmierzono na hamowni 127 V !!!!   a mierzono dlatego i¿ spali³em uk³ad testowy na zje¼dzie

nowe ko³o - jaka piasta z dynamem?