"nowe" numery telefoniczne z Allegro

Data: 2013-09-25 23:49:49
Autor: AA
"nowe" numery telefoniczne z Allegro
Hej !

Zapewne większość z Was wie, że na Allegro można kupić łatwe, ładne i ponoć całkiem nowe numery różnych opów. Sam skusiłem na 2 takie oferty. Sprzedawcy zarzekają się, że numery są nowe i nieużywane. W praktyce wygląda to tak:

Numer pierwszy: 796 xyz xyz. PLAY.

Opakowanie nie nosiło żadnych śladów ingerencji, ale zaklejone było nieco inną taśmą niż oryginały. Taśmę można było wielokrotnie odklejać i zaklejać bez pozostawiania jakichkolwiek śladów ingerencji.

W środku zgrubsza to co być powinno, jedynie bez standardowej harmonijki z informacją dla klienta o kodach. Starter wyglądający na oryginalny, nowy i z nadrukowanym numerem telefonu oraz PUKiem.

Wyłamuję SIM, wkładam do telefonu, tworzę konto w PLAY24 i ... dowiaduję się, że numer aktywny jest już od 3 lat !!!

Numer drugi: 724 xyz vxx. PLUS.

Opakowanie w 100% oryginalne, wszystkie naklejki na zewnątrz takie same jak w starterze kupionym w punkcie PLUSa. Oderwanea zostawia trwałe ślady, więc mam pewność, że starter nie był wcześniej rozpakowywany. Na wszelki wypadek sprawdzam datę "przydatności do spożycia" na zewnętrznej naklejce - dokładnie taka jaką wstawił sprzedawca w opisie swojej aukcji.

Środek taki jaki być powinien, wszystko wygląda tak, jak w starterze zakupionym w punkcie PLUSa.

Wyłamuję SIM, wkładam do telefonu, aktywuję dostęp do ONLINE PLUSa i oglądam konto. I pierwsze zdziwienie - ważność startera minęła ok. 4 miesięcy temu. O tym samym informuje mnie też wynik kodu *100#.

Hmm, może to pomyłka systemu a numer jest rzeczywiście nowy i nieużywany, jak zapewniał sprzedawca ? Doładowałem konto. Już po kilku godzinach dowiedziałem się, że numer zdecydowanie NIE jest nowy i był intensywnie używany przez Proboszcza Roberta z pewnej parafii ...

To tyle w kwestii "nowych" numerów z Allegro. Trzeci raz nie będę ryzykować, aby kupić rzeczywiście nieużywany numer, zrobię rundkę po okolicznych punktach opów. W międzyczasie, nieco z przymusu, studiuję życie poprzedniego właściciela numeru. Wiem już, że nie było homo i gustował w nieco bardziej puszystych kobietach ... :)

Data: 2013-09-25 22:55:47
Autor: Waldek Godel
"nowe" numery telefoniczne z Allegro
Dnia Wed, 25 Sep 2013 23:49:49 +0200, AA napisał(a):

¦rodek taki jaki być powinien, wszystko wygl±da tak, jak w starterze zakupionym w punkcie PLUSa.

Wyłamuję SIM, wkładam do telefonu, aktywuję dostęp do ONLINE PLUSa i ogl±dam konto. I pierwsze zdziwienie - ważno¶ć startera minęła ok. 4 miesięcy temu. O tym samym informuje mnie też wynik kodu *100#.

Hmm, może to pomyłka systemu a numer jest rzeczywi¶cie nowy i nieużywany, jak zapewniał sprzedawca ? Doładowałem konto. Już po kilku godzinach dowiedziałem się, że numer zdecydowanie NIE jest nowy i był intensywnie używany przez Proboszcza Roberta z pewnej parafii ...

Starter może byc nieużywany, ale numer z odzysku. Numery s± ponownie
wprowadzane do obiegu. Mój pierwszy numer komórki był w ponownym użyciu już
rok po pierwszym wył±czeniu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2013-09-26 00:06:02
Autor: AA
W dniu 25.09.2013 23:55, Waldek Godel pisze:
[...]

To chyba jednak nie ten przypadek. W ci±gu kilku dni odebrałem telefony m.in. z Policji zapraszaj±ce Proboszcza na komendę aby skonfrontować go ze złodziejem, a także wiele telefonów od parafian. Ludzie Ci byli bardzo zdziwnieni, że nie rozmawiaj± z Proboszczem, z jedej z rozmów jasno wynikało, że poprzedni kontakt z poprzednim wła¶cielem numeru (i na ten wła¶nie numer) miał miejsce w przeci±gu tygodni, może 2 - 3 miesięcy.

Ale najlepsze i tak s± przychodz±ce SMSy i MMSy :)

Do tej pory my¶lałem, że gdy ksi±dz w konfesjonale sięga po swój telefon to musi to być jaka¶ bardzo pilna i ważna dla kogo¶ sprawa ... :)

AA

Data: 2013-09-26 07:05:04
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-09-26 00:06, AA pisze:

Ale najlepsze i tak s± przychodz±ce SMSy i MMSy :)

Do tej pory my¶lałem, że gdy ksi±dz w konfesjonale sięga po swój telefon
to musi to być jaka¶ bardzo pilna i ważna dla kogo¶ sprawa ... :)

Załóż bloga i pisz... :)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-09-27 00:06:24
Autor: PiteR
AA pisze tak:

[...]

Na mój pierwszy telefon w tak-tak dzwonili ludzie (chyba te¶ciowa, szwagrowie niedoszli) jak zrozumiałem do jakiego¶ oszusta matrymonialnego :) W stylu "panie Zbyszku i co teraz? Ładnie to tak?"

Najpierw sobie robiłem jaja, co teraz? jajeczko z czapeczko ale w
końcu mi się znudziło i wprowadziłem white list dzwoni±cych. --
Piter

Data: 2013-09-27 13:15:09
Autor: WAM
"nowe" numery telefoniczne z Allegro
On Thu, 26 Sep 2013 00:06:02 +0200, AA <jastrojactive@gmail.xxx>
wrote:

Ale najlepsze i tak s± przychodz±ce SMSy i MMSy :)

Do tej pory my¶lałem, że gdy ksi±dz w konfesjonale sięga po swój telefon to musi to być jaka¶ bardzo pilna i ważna dla kogo¶ sprawa ... :)
Sprzedaj ten numer na Allegro. Powinien osi±gn±ć dobr± cenę:)

WAM

Data: 2013-10-01 19:30:36
Autor: Pszemol
"AA" <jastrojactive@gmail.xxx> wrote in message news:l1vmoa$p79$1node2.news.atman.pl...
Do tej pory my¶lałem, że gdy ksi±dz w konfesjonale sięga po swój telefon to musi to być jaka¶ bardzo pilna i ważna dla kogo¶ sprawa ... :)

:-))) Dobre, u¶miałem się do łez...

Data: 2013-09-26 09:40:38
Autor: Maciej Bebenek
[...]

[...]

Wyłamuję SIM, wkładam do telefonu, tworzę konto w PLAY24 i ... dowiaduję
siÄ™, ĹĽe numer aktywny jest juĹĽ od 3 lat !!!

[...]
Opakowanie w 100% oryginalne, wszystkie naklejki na zewnÄ…trz takie same
[...]

uĹĽywany przez Proboszcza Roberta z pewnej parafii ...

Starter może być fabrycznie zapakowany, ale... wydany do już używanego
numeru bo SIM "się zgubił" albo zepsuł. Tylko tyle i aż tyle.

Data: 2013-09-26 15:34:37
Autor: J.F.
Dnia Thu, 26 Sep 2013 09:40:38 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):
Starter może być fabrycznie zapakowany, ale... wydany do już używanego
numeru bo SIM "się zgubił" albo zepsuł. Tylko tyle i aż tyle.

Ale wtedy chyba sam sim wydaja, bo jaki sens dawac starter, z
wydrukowanym innym numerem itp.

J.

Data: 2013-09-26 16:16:24
Autor: Maciej Bebenek
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

W Play i TM jest zapakowany starter, oczywiście bez nadrukowanego numeru.

Data: 2013-09-26 09:40:48
Autor: dizel
"nowe" numery telefoniczne z Allegro
tOn Wed, 25 Sep 2013 23:49:49 +0200, AA <jastrojactive@gmail.xxx>
wrote:

Hej !

Zapewne większo¶ć z Was wie, że na Allegro można kupić łatwe, ładne i ponoć całkiem nowe numery różnych opów. Sam skusiłem na 2 takie oferty. Sprzedawcy zarzekaj± się, że numery s± nowe i nieużywane. W praktyce wygl±da to tak:

Numer pierwszy: 796 xyz xyz. PLAY.

Opakowanie nie nosiło żadnych ¶ladów ingerencji, ale zaklejone było nieco inn± ta¶m± niż oryginały. Ta¶mę można było wielokrotnie odklejać i zaklejać bez pozostawiania jakichkolwiek ¶ladów ingerencji.

W ¶rodku zgrubsza to co być powinno, jedynie bez standardowej harmonijki z informacj± dla klienta o kodach. Starter wygl±daj±cy na oryginalny, nowy i z nadrukowanym numerem telefonu oraz PUKiem.

Wyłamuję SIM, wkładam do telefonu, tworzę konto w PLAY24 i ... dowiaduję się, że numer aktywny jest już od 3 lat !!!

Co do play to się mylisz kolego. To że w play24 pokazuje tak± datę to
nie znaczy że ona jest prawdziwa, jest to znany bł±d. Ja mam w play24
datę 02.03.2007r., a jak wiemy play wystartował 16.03.2007, a numer
aktywowałem dopiero pod koniec listopada 2007.
Z dyskusji wyszło że to data produkcji startera, tyle że w jednych
starterach pokazuje się jako data aktywacji poprawnie a w innych
wła¶nie co¶ takiego.
Co do tasiemek to jest różnie, i też nieoznacza że numer jest jaki¶
"lewy" bo nawet w promocji Coca Coli jak były startery play to były
takie gdzie tasiemka była granatowa z napisem play, a cze¶ć starterów
miała przezroczyst± tasiemkę. Więc to nie jest żadna reguła.
To że brakuje harmonijki to też nic nie znaczy bo kto¶ tarter otworzył
albo przepakował do innego opakowania, a plastik z kart± sim jak jest
nienaruszony to jest ok, przecież jak kto¶ kartę wyłamie to już raczej
jej do plastiku nie przyklei.

Pozdrawiam

Data: 2013-09-26 09:54:32
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-26 09:40, dizel pisze:
przecież jak kto¶ kartę wyłamie to już raczej
jej do plastiku nie przyklei.

Wyłamanie karty nie jest konieczne do jej używania.

Oczywi¶cie dziwnym jest, gdyby takiej niewyłamanej karty używaj akurat ksi±dz do swoich zwykłych rozmów.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-26 10:32:01
Autor: dizel
"nowe" numery telefoniczne z Allegro
On Thu, 26 Sep 2013 09:54:32 +0200, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Wyłamanie karty nie jest konieczne do jej używania.

Masz rację zapomniałem że teraz w play s± one simy więc można sobie
wyj±ć mniejsz± jak będzie pasować do telefonu.
Bo tak to mi się tylko kojarzył simens s6 gdzie wchodziała cała karta
z obramówk± :)

Pozdrawiam

Data: 2013-09-26 10:44:44
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-26 10:32, dizel pisze:
Bo tak to mi się tylko kojarzył simens s6 gdzie wchodziała cała karta
z obramówk±:)

To było powszechne w telefonach z połowy lat '90.

A i teraz jak kto¶ ma "zawodowy" interes w tym, aby "używać" startery i odsprzedawać je dalej, to bez problemu zrobi to bez wyłamywania kart.

Ale, tak jak pisałem, księdza o to nie podejrzewam :)

--
Liwiusz

Data: 2013-09-26 15:32:23
Autor: J.F.
[...]

A wpisz ten numer w google.
Na starterze nie ma jakiejs daty ? Bo moze numer z odzysku. Moze jakas pomylka w programie.

Numer drugi: 724 xyz vxx. PLUS.
Opakowanie w 100% oryginalne, wszystkie naklejki na zewn±trz takie same jak w starterze kupionym w punkcie PLUSa. Oderwanea zostawia trwałe ¶lady, więc mam pewno¶ć, że starter nie był wcze¶niej rozpakowywany. Na wszelki wypadek sprawdzam datę "przydatno¶ci do spożycia" na zewnętrznej naklejce - dokładnie taka jak± wstawił sprzedawca w opisie swojej aukcji.

A jaka ? Bo nowe startery maja ze trzy lata. 724 to tez nowa seria.

[...]

Udalo sie ? To chyba nowy.
A co teraz pisze ? Byc moze po pierszym doladowaniu przestawili.

Już po kilku godzinach dowiedziałem się, że numer zdecydowanie NIE jest nowy i był intensywnie używany przez Proboszcza Roberta z pewnej parafii ...

A sprzedawca nie nazywa sie Robert, ewentualnie czy zgadza sie
parafia/kuria ?

Bo starter jednak oryginalny i z data odlegla ... tak sie zastanawiam
.... po zmianie opa i rezygnacji z telefonu ... numer wraca do
pierwszego opa, a ten moze uwaza ze od wielu lat nieaktywny.

To tyle w kwestii "nowych" numerów z Allegro. Trzeci raz nie będę ryzykować, aby kupić rzeczywi¶cie nieużywany numer, zrobię rundkę po okolicznych punktach opów.

Mediamarkt, Saturn - wszystko w jednym miejscu. Mozna tez przez www
operatora.
Tylko nie wiem czy tam nie trafiaja numery przebrane z "ladnych".

Ale co ci przeszkadza, stopniowo dzwonic przestana, ludzie sie tez
myla, a i w sklepie spora szansa na numer z odzysku.

W międzyczasie, nieco z przymusu, studiuję życie poprzedniego wła¶ciciela numeru. Wiem już, że nie było homo i gustował w nieco bardziej puszystych kobietach ... :)

W wieku ? Bo w parafii to i chor i kolko rozancowe.

J.

Data: 2013-09-27 15:48:18
Autor: MarcinN
W dniu 2013-09-25 23:49, AA pisze:

Numer pierwszy: 796 xyz xyz. PLAY.

Ile takie cudo kosztowało?

Ja kupiłem w salonie numer kończący się na 88-99 za 5 zł - w tym 5 zł na rozmowy.

Data: 2013-09-27 15:52:29
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-27 15:48, MarcinN pisze:
W dniu 2013-09-25 23:49, AA pisze:

Numer pierwszy: 796 xyz xyz. PLAY.

Ile takie cudo kosztowało?

Ja kupiłem w salonie numer kończący się na 88-99 za 5 zł - w tym 5 zł na
rozmowy.

A ja dostałem z ery w abonamencie numer 606 11 15 11. Potem głupi go oddałem, bo przenoszenia jeszcze nie było, a za studenckich czasów kilkanaście złotych na rachunku mniej to był pieniądz ;)

--
Liwiusz

"nowe" numery telefoniczne z Allegro