nowe, obowiazakowe wyposazenie aut

Data: 2011-01-04 12:44:08
Autor: Maciek
nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
W dniu 2011-01-04 12:36, ttt pisze:
http://moto.onet.pl/1634617,1,ue-nowy-rok-nowe-obowiazkowe-wyposazenie,artykul.html
Bedzie ciekawie, szczegolnie w kontekscie tych najtanszych samochodow z naszych salonow.
Ciekawe kiedy obowiązkowe boczne kółka dla motocykli ;-)

Maciek

Data: 2011-01-04 11:45:45
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 04 Jan 2011 12:44:08 +0100, Maciek napisał(a):

[...]

Ciekawe, że jakoś wprowadzenie w dokładnie ten sam sposób obowiązkowego ABS
i poduszek jakoś nikogo tak nie bulwersowało..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-04 04:16:04
Autor: Mateusz
nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
On 4 Sty, 12:45, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Ciekawe, e jako wprowadzenie w dok adnie ten sam spos b obowi zkowego ABS
i poduszek jako nikogo tak nie bulwersowa o..

Nijak ma się porównanie ABS i poduszek do ESP i asystenta hamowania.
ABS jeszcze czasami się przydaje, ale ESP? Dlaczego ma być wymagane?
jeżdżę bez ESP i jakoś się jeszcze nie owinąłem wokół drzewa na
zakręcie ani nie wypadłem z drogi na łuku itp. Jakbym chciał się zabić
na łuku albo przykozaczył to i tak bym wylądował w rowie, żadne ESP mi
nie pomoże, wystarczy odpowiednio duża prędkość. A co z systemem
szkoleń kierowców ? Dlaczego nie opracują wytycznych adekwatnych dla
danego kraju (w tym naszego)? Za dużo pracy?

Data: 2011-01-04 12:20:49
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 4 Jan 2011 04:16:04 -0800 (PST), Mateusz napisał(a):

[...]

Żadne poduszki i ABS ci nie pomogą - wystarczy odpowiednio duża prędkość.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-04 04:40:44
Autor: Mateusz
nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
On 4 Sty, 13:20, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
adne poduszki i ABS ci nie pomog - wystarczy odpowiednio du a pr dko .

Waldku przecież oboje o tym dobrze wiemy, dlatego mając wybór pomiędzy
autem bez w/w systemów a autem zaopatrzonym w te systemy wolę pierwszą
opcję, bo jeszcze mam mózg i wolałbym sam panować nad tym co się
dzieje z moim autem w sytuacji awaryjnej.

Data: 2011-01-04 14:12:57
Autor: CeSaR
nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
Waldku przecież oboje ......

Dobra, przyznać się teraz!!!!!!!
Które z was jest kobietą?

Data: 2011-01-04 14:20:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
Hello Mateusz,

adne poduszki i ABS ci nie pomog - wystarczy odpowiednio du a pr dko .
Waldku przecież oboje

Oboje? Jesteś kobietą czy muzykiem?

http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=oboje
http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=obaj

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-01-04 14:21:43
Autor: Przemysław Czaja
nowe, obowiazakowe wyposazenie aut

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"

Oboje? Jesteś kobietą czy muzykiem?

Oba ;-)

Data: 2011-01-04 16:35:57
Autor: to
nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
begin Mateusz
[...]

Może w ogóle konia se kup, też da się przemieszczać, a nie trzeba benzyny, starczy trochę owsa pod nos podsunąć.

--
ignorance is bliss

Data: 2011-01-04 19:35:19
Autor: DoQ
W dniu 2011-01-04 13:40, Mateusz pisze:

[...]

Potrafisz hamować każdym z kół osobno?
Sytuacja awaryjna to nie kręcenie kółek na ośnieżonym placu, zanim się zorientujesz możesz wylądować w rowie.

Pozdrawiam
Paweł
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2011-01-04 18:15:42
Autor: J.F.
nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w
[...]

Wprowadzi sie ograniczenie pojemnosci silnika w UE do 1 litra i 45KM :-)

Ewentualnie jeszcze elektroniczny system spowalniania pojazdu przed zakretami :-)

J.

Data: 2011-01-04 16:35:31
Autor: to
[...]

Logika godna przedszkolaka...

--
ignorance is bliss

Data: 2011-01-05 08:12:25
Autor: szymo
Mateusz pisze:
[...]

To se kup auto bez ESP kto ci broni.

Data: 2011-01-04 12:48:26
Autor: ttt
[...]

A czy ja gdzies napisalem, ze mnie to bulwersuje? Ja jestem ciekaw tylko, jak to sie przelozy na sprzedaz malych, tanich samochodow w naszych salonach - bo to na pewno spowoduje, niemaly wzrost ceny.

Data: 2011-01-04 14:19:43
Autor: Agent

Użytkownik "ttt" <tl6@nospamwp.pl> napisał w wiadomości news:ifv1ef$c13$1news.onet.pl...
[...]

A ile tak faktycznie kosztuje wyprodukowanie ESP? Większość dodatków do auta kosztuje znacznie mniej niż za to płacimy w rzeczywistości. Np tempomat w Avensis to tylko i wyłącznie malutka dźwigienka przy kierownicy. Wszystko pozostałe jest takie samo w wersji z tempomatem i bez - wystraczy podłączyć wtyczkę + dzwigienkę i dziala.

Data: 2011-01-04 17:31:53
Autor: J.F.
nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał
[...]

Prawdopodobnie bardzo malo - o ile porownujemy do auta z ABS.
Pare dodatkowych czujnikow, lepszy procesor no i haracz dla Boscha za oprogramowanie.
Za to mozna z klienta dodatkowo sciagnac za TCS/ASR.

[...]

No ale wiesz - wylacznik, plytka, kabelek, zmontowac, forma na dzwigienke ..

J.

Data: 2011-01-04 18:45:30
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 4 Jan 2011 17:31:53 +0100, J.F. napisał(a):

Prawdopodobnie bardzo malo - o ile porownujemy do auta z ABS.
Pare dodatkowych czujnikow, lepszy procesor no i haracz dla Boscha za oprogramowanie.
Za to mozna z klienta dodatkowo sciagnac za TCS/ASR.

 Wymyślą kilka nowych softwarowych trzyliterowców i będzie za co kasować.

[...]

 I to kosztuje 1500zł czy jednak 150zł albo i połowę tego?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-01-04 18:49:02
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:1bucphwyvmnir.1rirmxcuppfol$.dlg40tude.net...

I to kosztuje 1500zł czy jednak 150zł albo i połowę tego?

koszt (różnica między ABS a ESP) produkcji był kiedyś w jakims programie motoryzacyjnym podany jaki kilkanaście euro.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-01-04 18:52:28
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 4 Jan 2011 18:49:02 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

I to kosztuje 1500zł czy jednak 150zł albo i połowę tego?

koszt (różnica między ABS a ESP) produkcji był kiedyś w jakims programie motoryzacyjnym podany jaki kilkanaście euro.

 Jak oni to liczyli? Bo ABS to jednak jest trochę sprzętu - czujniki,
pompa, sterowanie... ESP to w zasadzie tylko trochę elektroniki doczepionej
do tego, grosze w większej skali.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-01-04 19:29:07
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:ql2fnqh3sygn.1fgk16eam0mdy.dlg40tude.net...
[...]

no wlanie.
ABS to skomplikowane urządzenie. ESP jeszcze bardziej, ale różnica między nimi jest w zasadzie niewielka.
Dlatego wyprodukowanie auta z ABSem a wyprodukowanie auta z ESP dzieli jedynie kilkanascie EU.

Ale jak to liczyli i na ile wiarygodnie - nie mam pojęcia, bo skąd mam to wiedziec.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-01-04 20:52:48
Autor: Rafał Grzelak
On Tue, 4 Jan 2011 18:52:28 +0100, Borys Pogoreło wrote:

[...]

Dlatego ABS + kilka EUR = ABS+ESP.
Tak to zrozumialem.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-01-05 09:49:03
Autor: MiKhau
nowe, obowiazakowe wyposazenie aut

I to kosztuje 1500zł czy jednak 150zł albo i połowę tego?

Dołożenie do Forda Focusa z ABS systemu ESP (pompka/i hamulcowa jakaś inna, kawałek elektroniki, czujniki (obrotu kierownicy, żyroskop pod siedzeniem pasażera i tego typu dodatki-części z rozbitka bodajze) to kwota 1000-1500zł.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=116884
[Focus MK2] ESP założone!

co fajniejsze cytaty

-Co do kosztów to w mondeo kosztowało mnie to około 900 zł Wszystkie części były używane, ale w idealnym stanie.
-pytałem się w serwisie forda ile kosztuje pompa ABS/ESP to dostałem odpowiedź,- 7000zł.
-Ja za wymianę pompy ze sterownikiem dałem 6000zł
....itd
czyli różnica w kosztach dla wytworcy pewno z 1000zł.

Pozdrawiam
MK

Data: 2011-01-05 09:55:15
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "MiKhau" <Jjjou@wp.pl> napisał w wiadomości news:ig1b9u$1sn$1node1.news.atman.pl...
czyli różnica w kosztach dla wytworcy pewno z 1000zł.

liczysz jako koszt produkcji róznice w cenie detalicznej brutto i ceną brutto po rabacie?
LOL

ps. musisz startować na posła RP, tam tacy ekonomiści zwykle budżet ustalają :D
Albo jeszcze lepiej do NFZu sie przyjmij. Zaraz problem braku środków zostanie rozwiązany.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-01-05 14:20:30
Autor: MiKhau
nowe, obowiazakowe wyposazenie aut

czyli różnica w kosztach dla wytworcy pewno z 1000zł.

liczysz jako koszt produkcji róznice w cenie detalicznej brutto i ceną brutto po rabacie?
LOL

A skąd ci to przysło do głowy?
Czytać umiesz więc przeleć szybciutko podany przezemnie wyżej wątek, ludziska podają różne ceny - ubawiły mnię ceny ASO, więc podrzuciłem.
Jak znasz choćby powierzchownie poziom marż to łatwo dojdziesz do kwoty 900-1000zł za dodatkowe części ABS vs.ABS ESP.
To tyle.

(...blebleble...)
Dałbyś se spokój z docinkami, pomyśl tylko chwilę.

-- Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Również pozdrawiam
MK

Data: 2011-01-06 10:20:01
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "MiKhau" <Jjjou@wp.pl> napisał w wiadomości news:ig1r6t$5ea$1node1.news.atman.pl...
[...]

stary ale jak możesz obliczać koszty *produkcji* na podstawie cen sprzedaży detalicznej nawet bez marży.
To jakbyś liczył ile kosztuje wyprodukowanie litra Pb95 na podstawie marży na stacji benzynowej.
Zastanów sie.

ps. a marże znam doskonale, bo akurat pracuje u dealera od jakiegoś czasu.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-01-07 15:00:48
Autor: MiKhau
nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
Witam

stary ale jak możesz obliczać koszty *produkcji* na podstawie cen sprzedaży detalicznej nawet bez marży.

Racja, tylko że to taki taki szacunek... mniej lub więcej/ pi razy drzwi...:

Jeżeli ludziska na nowych częściach potrafią dołożyć sobie ESP za 3 tysie to znając proporcje ceny wyszło mi coś poniżej 1/3

To jakbyś liczył ile kosztuje wyprodukowanie litra Pb95 na podstawie marży na stacji benzynowej.
Zastanów sie.

nnnie do końca tak :-)
 Wiedząc, że 80proc ceny benzyny to podatki i marże mogę szacować, ze przy cenie końcowej 10 cena producenta to 2.

I tak to oszacowałem, ale bez jakiejkolwiek pretensji do mienia mojszej racji :-)
Zastanawiałem sie po prostu.

Myślę, że naświetliłem ooco mi szło

I pozdrawiam
MK

EOT

Data: 2011-01-06 00:38:12
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 4 Jan 2011, J.F. wrote:

[...]

  Zapomniałeś o:
- homologacji
- opłatach za zezwolenie na korzystanie z "normalnej" cyny, znaczy
  ołowiowej. Zdaje się że do "samochodowych" zastosowań (bezpieczeństwo)
  można stosować, ale nie sądzę aby bez opłat się obyło :P

OT:
  Prawdę mówiąc, nie do końca rozumiem producentów elektroniki którzy
dobrowolnie chwalą się używaniem "ekologicznych" rozwiązań (co po
polsku przekłada się na mniejszą trwałość).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-06 10:45:42
Autor: J.F.
On Thu, 6 Jan 2011 00:38:12 +0100,  Gotfryd Smolik news wrote:
On Tue, 4 Jan 2011, J.F. wrote:
[...]

Oplata jednorazowa .. o ile w ogole podlega.

- opłatach za zezwolenie na korzystanie z "normalnej" cyny, znaczy
 ołowiowej. Zdaje się że do "samochodowych" zastosowań (bezpieczeństwo)
 można stosować, ale nie sądzę aby bez opłat się obyło :P

Koszt gospodarowania odpadem. nie wiem czy samochodow dotyczy - one
maja odrebna gospodarke. tak czy inaczej - pare elementow elektronicznych wiecej w smd to sa
jakies ulamki grama olowiu.

 Prawdę mówiąc, nie do końca rozumiem producentów elektroniki którzy
dobrowolnie chwalą się używaniem "ekologicznych" rozwiązań (co po
polsku przekłada się na mniejszą trwałość).

Moze sie tylko chwala :-)

J.

Data: 2011-01-06 16:38:43
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 6 Jan 2011, J.F. wrote:

On Thu, 6 Jan 2011 00:38:12 +0100,  Gotfryd Smolik news wrote:

Zapomniałeś o:
- homologacji

Oplata jednorazowa

  Ale to jest doskonały powód żeby cena poszła x2
  "Józek w garażu" konkurencją nie będzie, nie stać go i będzie
musiał ideologię dorabiać ;), więc można podnieść do ceny
uzasadniającej "koszty administracyjne plus narzut".

- opłatach za zezwolenie na korzystanie z "normalnej" cyny, znaczy
 ołowiowej.

Koszt gospodarowania odpadem.

  Nie, chodzi o to że AFAIR "normalnej" cyny (już) nie wolno stosować
do "normalnej" produkcji przemysłowej. Mogę się mylić, ale bardzo
bym się zdziwił, jakby prawo do wyjątkowego używania było "efektywnie
darmowe" (wliczając koszty administracyjne itede).
  I powtórka do uwagi z "garażową" produkcją.

 Prawdę mówiąc, nie do końca rozumiem producentów elektroniki którzy
dobrowolnie chwalą się używaniem "ekologicznych" rozwiązań (co po
polsku przekłada się na mniejszą trwałość).

Moze sie tylko chwala :-)

  Ależ nie - w ich interesie leży żeby produkować sprzęt który się
psuje, nie rozumiem dlaczego chwalą się tym, że on *ma* się zepsuć!
  :)
  Jakby po cichu używali "ekologicznego" spoiwa, bo ze stosowania
ISO9002 czy ile to tam jest wychodziłoby że płytka z elektroniką
za mało się psuje (po to są przecież normy *badania* jakości,
czyż nie?), to przynajmniej ekonomiczne podłoże wciskania klientowi
kitu byłoby jasne ;>

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-06 17:39:52
Autor: J.F.
On Thu, 6 Jan 2011 16:38:43 +0100,  Gotfryd Smolik news wrote:
On Thu, 6 Jan 2011, J.F. wrote:
[...]

do produkcji sprzetu domowego uzytku. Jest masa zwolnien - samochody
zapewne tez.

bym się zdziwił, jakby prawo do wyjątkowego używania było "efektywnie
darmowe" (wliczając koszty administracyjne itede).

To spojrz na etykietke z cena - KGO jest wyszczegolnione. Ale to jakies grosze sa - np aparat cyfrowy czy telefon to ponizej
zlotowki. Fakt ze one chyba sa bezolowiowe.

[...]

Wszystko zalezy od rynku - klient przyzwyczajony ze co trzy lata
kupuje sie nowy komputer, ale nowa pralke to jeszcze nie .

J.

Data: 2011-01-07 01:45:47
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 6 Jan 2011, J.F. wrote:

do produkcji sprzetu domowego uzytku. Jest masa zwolnien - samochody
zapewne tez.

  Zgadza się.
  Zmierzałem do pytania czy skorzystanie ze zwolnienia jest
darmowe. Nie do kosztów złomowania ołowiu :)

To spojrz na etykietke z cena - KGO jest wyszczegolnione.

  KGO tak, ale jeśli istnieje jakaś "ekstra" opłata, to wyszczególniona
nie będzie. Mniej więcej na podobnej zasadzie jak akcyza i VAT
(świadomośc kwoty VAT zazwyczaj na paragonie nabywasz, kwoty
zapłaconej akcyzy nie bardzo - można w celach dydaktycznych
spróbować kupić jakąś wódkę ;))

Ale to jakies grosze sa - np aparat cyfrowy czy telefon to ponizej
zlotowki. Fakt ze one chyba sa bezolowiowe.

  Zgoda.
  Czy ktoś wie, czy skorzystanie ze zwolnienia od "bezołowiowego"
jest odpłatne?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-07 11:50:10
Autor: J.F.
On Fri, 7 Jan 2011 01:45:47 +0100,  Gotfryd Smolik news wrote:
 Zgoda.
 Czy ktoś wie, czy skorzystanie ze zwolnienia od "bezołowiowego"
jest odpłatne?

Wydaje mi sie ze to dwa niezalezne przepisy sa.

Sprzedajesz komputer domowy w EU - on musi byc "bezolowiowy".
Sprzedajesz serwer - nie musi.

W obu przypadkach naliczasz KGO, za olowiowe luty byc moze wyzszy.

A KGO na samochody to chyba jeszcze trzeci przepis, bo przeciez tam sa
osobne przepisy o utylizacji.

J.

Data: 2011-01-06 12:04:12
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-05, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

  Prawdę mówiąc, nie do końca rozumiem producentów elektroniki którzy
dobrowolnie chwalą się używaniem "ekologicznych" rozwiązań (co po
polsku przekłada się na mniejszą trwałość).

Jak już muszą używać "ekologicznej" cyny to co mają pisać, robimy gorsze
czy robimy ekologiczne?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-01-06 16:41:03
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 6 Jan 2011, Krzysiek Kielczewski wrote:

Jak już muszą używać "ekologicznej" cyny to co mają pisać, robimy gorsze
czy robimy ekologiczne?

  To jest zła alternatywa, alternatywą jest nie pisać nic.

  Lutować umie co najmniej promil ludności, więc kontakt z człowiekiem
który umie lutować ma całkiem spory procent społeczeństwa - i wiedza
czym pachnie "spoiwo bezołowiowe" w ten sposób jest mało ukryta :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-06 17:06:53
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-06, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

[...]

Idź do jakiegoś supermarketu z AGD i się popytaj klientów co wolą. Taka
wiedza wcale nie jest tak szeroko rozpowszechniona :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-01-05 08:09:36
Autor: szymo
nowe, obowiazakowe wyposazenie aut

Ja jestem ciekaw tylko, jak to sie przelozy na sprzedaz malych, tanich samochodow w naszych salonach - bo to na pewno spowoduje, niemaly wzrost ceny.

Jestem ciekaw ile modeli zniknie z rynku :)

Data: 2011-01-05 09:12:06
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "szymo" <szymon.luczak@wp.pl> napisał w wiadomości news:ig15fg$d5t$1news.man.bydgoszcz.pl...

Ja jestem ciekaw tylko, jak to sie przelozy na sprzedaz malych, tanich samochodow w naszych salonach - bo to na pewno spowoduje, niemaly wzrost ceny.

Jestem ciekaw ile modeli zniknie z rynku :)

pewnie żadne.
Pytanie jest inne - jaka będzie jakość zainstalowanych dodatkowych systemów.

ps. stworzyć takie systemy to pestka. Zrobic dobre systemy to już inna para kaloszy.
Zwróć uwage, ze za markowy sprżed RTV czy np. komputery dzielą sie na markowe droga i dobre oraz podróbki chińskie tanie i słabe.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-01-04 13:01:08
Autor: Maciek
W dniu 2011-01-04 12:45, Waldek Godel pisze:
Ciekawe kiedy obowiązkowe boczne kółka dla motocykli ;-)
Ciekawe, że jakoś wprowadzenie w dokładnie ten sam sposób obowiązkowego ABS
i poduszek jakoś nikogo tak nie bulwersowało..
A czy mnie to bulwersuje? Śmieszy mnie najwyżej jak banda urzędników
robi mi na siłę dobrze :->

Maciek

Data: 2011-01-04 12:07:05
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 04 Jan 2011 13:01:08 +0100, Maciek napisał(a):

A czy mnie to bulwersuje? Śmieszy mnie najwyżej jak banda urzędników
robi mi na siłę dobrze :->

A kto powiedział, że tobie? Robi dobrze 87% gospodyń z Gdańska..
Tak ogólnie - biorąc pod uwagę statystyczny poziom umiejętności prowadzenia
pojazdów, to nawet dobrze. Jakby do tego jeszcze dołożyli kampanię uświadamiającą ogół z jedno- i
dwucyfrowym IQ, że zimowe opony, ABS, ESP i włączone światła wcale nie
oznaczają nieśmiertelności, to już w ogóle byłoby cudownie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

nowe, obowiazakowe wyposazenie aut