Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   nowe regulacje dot. klientów banków

nowe regulacje dot. klientów banków

Data: 2015-10-05 19:20:31
Autor: RobertS
nowe regulacje dot. klientów banków
coś dla "fanów" reklamacji:

W IV kw. bieżącego roku wchodzą w życie bardzo ważne regulacje, które nakładają na banki dodatkowe obowiązki i sankcje:

• 11 października Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, która powołuje instytucję Rzecznika Finansowego, do zadań którego należeć będzie w szczególności ochrona interesów klientów podmiotów rynku finansowego;

• 26 listopada Uchwała Nr 192/2015 KNF z dnia 26 maja 2015 r., która precyzuje zasady dotyczące procesu obsługi skarg przez instytucje finansowe.

Nowe wytyczne Ustawodawcy i Regulatora zakładają:

• Maksymalny, nieprzekraczalny 30-dniowy termin odpowiedzi licząc od dnia otrzymania reklamacji. Przy czym dzień wpływu jest dniem zerowym.

Dotychczasowa możliwość wydłużenia ww. terminu została skrócona do 30 dni i zarezerwowana dla absolutnie wyjątkowych okoliczności (nie leżących po stronie banku).

Niedotrzymanie wskazanych terminów skutkuje obowiązkiem rozpatrzenia reklamacji zgodnie z wolą klienta.

• Obowiązek monitorowania wysokości roszczeń finansowych klientów, jakie są wnoszone w skargach.

• Konieczność wydawania potwierdzenia faktu złożenia przez Klienta reklamacji (pisemnie lub w formie innej uzgodnionej z Klientem).


--
pozdrawiam
RobertS

Data: 2015-10-06 00:25:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
nowe regulacje dot. klientów banków

"RobertS" muubgr$m31$3@sunflower.man.poznan.pl

. 11 pa¼dziernika Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, która powo³uje instytucjê Rzecznika Finansowego, do zadañ którego nale¿eæ bêdzie w szczególno¶ci ochrona interesów klientów podmiotów rynku finansowego;

Chyba moja matka zastuka tam w sprawie niewyp³acenia jej 4 stów przez BZ WBK KB Sg. :)

  http://leszekc.w.tkb.pl/BZWBKKB700/

Niedotrzymanie wskazanych terminów skutkuje obowi±zkiem rozpatrzenia reklamacji zgodnie z wol± klienta.


--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

nowe regulacje dot. klientów banków

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona