[prasa] nowe sposby zwalczania kładowców (w górach)

Data: 2009-06-10 10:28:53
Autor: Olin
[prasa] nowe sposby zwalczania kładowców (w górach)
Policjanci wsiądą na quady, by tropić... quady

http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35798,6706893,Policjanci_wsiada_na_quady__by_tropic____quady.html

Policjanci wraz ze strażnikami Tatrzańskiego Parku Narodowego wyjadą w
długi weekend na quadach i crossach ścigać nielegalnych rajdowców
rozjeżdżających szlaki turystyczne. Niespełna miesiąc temu pogranicznicy zobaczyli 10-letniego chłopca
pędzącego na quadzie po zboczach Polany Zgorzelisko. - Nie ścigali go, bo
nie miał kasku ani kamizelki, a nie chcieli, by doszło do tragedii. Ale to
zdarzenie skłoniło nas do ostrej reakcji, bo takie sytuacje zagrażają życiu
- mówi Monika Kraśnicka - Broś z zakopiańskiej policji.

Amatorzy crossów i quadów notorycznie wjeżdżają na teren Tatrzańskiego
Parku Narodowego, płoszą zwierzynę, ochlapują błotem turystów. Strażnicy
parku próbują z nimi walczyć, ale ryk silników na szlakach turystycznych z
roku na rok jest coraz większy. Nie pomaga też organizowanie zasadzek, bo
amatorzy czterokołowców nauczyli się je omijać, najczęściej wysyłając jedną
osobę przodem, by ta sprawdziła teren. Poza tym mają świetny sprzęt i
trudno ich dogonić.

Dlatego w zwalczaniu nielegalnych rajdów policjanci i strażnicy parku
poprosili o pomoc pograniczników, którzy dzięki pieniądzom z Unii
Europejskiej kupili nowoczesne, szybkie motocykle. - Dysponujemy też
quadami i samochodami terenowymi. Umundurowani strażnicy i policjanci
pojawią się m.in. w Bukowinie Tatrzańskiej, Małym Cichym, Tarasówce czy
Zgorzelisku. Wszędzie tam, skąd dochodzą nas sygnały o nielegalnych rajdach
- mówi komendant Straży Tatrzańskiego Parku Narodowego Edward Wlazło.

Skąd funkcjonariusze wiedzą, gdzie najczęściej spotykają się crossowcy? -
Te informacje masowo spływają do nas od leśników i mieszkańców. Gdy
dostajemy sygnał, teren jest obserwowany - mówi Wlazło. Co grozi złapanym
na gorącym uczynku? - To zależy od postawy tych osób, ale mandat
przeciętnie wynosi od pięćdziesięciu do pięciuset złotych - mówi komendant.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Kontrola Partii Republikańskiej opiera się na ideologii neokonserwatyzmu,
 stworzonej przez trockistów nawróconych na radykalny syjonizm, którym
 udało się zawrzeć sojusz ze środowiskami protestanckimi, wierzącymi,
 że zwycięstwo Izraela nad Arabami jest koniecznym warunkiem powrotu
 Chrystusa na ziemię."
prof. Iwo Cyprian Pogonowski na łamach "Naszego Dziennika"

Data: 2009-06-10 04:54:14
Autor: serak
nowe sposby zwalczania kładowców (w górach)
Quadowcy szykują się na Bieszczady.
http://quadzik.pl/forum/viewtopic.php?t=4699&postdays=0&postorder=asc&start=60
Gwoli ścisłosci jest tam mowa o terenach prywatnych, ale czy można
nawet na takich terenach robić co sie się chce -  jeździć np korytem
potoka?  Są tam zdjecia.
Zresztą część forum zawierająca szczegóły jest niedostepna, stąd nie
wierze by nie nastąpiła jakaś, choćby ograniczona, ustawka leśno -
górska, poza oficjalnym progarmem.

Data: 2009-06-10 14:00:34
Autor: bans
serak@poczta.onet.pl pisze:

Quadowcy szykują się na Bieszczady.
http://quadzik.pl/forum/viewtopic.php?t=4699&postdays=0&postorder=asc&start=60

Psiakrew, czy na podstawie takich tekstów i zdjęć można ich zidentyfikować i ukarać? Mam ochotę zabawić się w pana Romana - tego, który fotografuje źle parkujące samochody i zgłasza dziesiątki wykroczeń. A policja, lenie cholerne, bezczelnie skarżą się, że pan Roman  "paraliżuje jej pracę", bo każde takie zgłoszenie muszą przyjąć.

> Gwoli ścisłosci jest tam mowa o terenach prywatnych, ale czy można
> nawet na takich terenach robić co sie się chce -  jeździć np korytem
> potoka?  Są tam zdjecia.

Coś mi się w te tereny prywatne nie chce wierzyć. Pewnie się tylko asekurują na wszelki wypadek.

--
bans

Data: 2009-06-10 14:08:22
Autor: Michał
serak@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Znów wracając do ustawy o lasach:
w rozdziale 1 czytamy:

Art. 2. Przepisy ustawy stosuje się do lasów, bez względu na formę ich własności.

A więc ten przepis o zakazie ruchu pojazdami silnikowymi również stosuje się do lasów prywatnych.

W rozdziale 5, artykuł 29 (ten o zakazie ruchu) mówi dalej:

3. Przepisy ust. 1 oraz art. 26 ust. 2 i 3, a także art. 28, nie dotyczą wykonujących czynności służbowe lub gospodarcze:
(...)
6) właścicieli lasów we własnych lasach;
(...)

Podkreślam słowa "wykonujących czynności służbowe lub gospodarcze".
A więc żeby ich rozjeżdżanie lasów było legalne, kładowcy musieliby być właścicielami tych lasów i co więcej, "wykonywać tam czynności służbowe lub gospodarcze"!

Data: 2009-06-10 05:26:03
Autor: serak
[...]
Czyli ludzie z portalu quadzik.pl organizuja nielegalną imprezę i
jeszcze dodatkowo informują o tym świat. Może ktoś ma przetarte szlaki
w jakiś "organach"?

Data: 2009-06-10 14:56:23
Autor: bans
serak@poczta.onet.pl pisze:

Czyli ludzie z portalu quadzik.pl organizuja nielegalną imprezę i
jeszcze dodatkowo informują o tym świat. Może ktoś ma przetarte szlaki
w jakiś "organach"?

Po co szlaki przetarte? Zgłosić i tyle, na gliniarzy działa tylko jedno - zepsute statystyki.

--
bans

Data: 2009-06-10 14:11:06
Autor: Michał
Michał pisze:

A więc żeby ich rozjeżdżanie lasów było legalne, kładowcy musieliby być właścicielami tych lasów i co więcej, "wykonywać tam czynności służbowe lub gospodarcze"!

Aha, jeszcze jedno z tej samej ustawy.
Rozdział 5, artykuł 30:
1. W lasach zabrania się:
(...)
14) hałasowania oraz używania sygnałów dźwiękowych, z wyjątkiem przypadków wymagających wszczęcia alarmu.

Widział ktoś kłada, który nie hałasuje? Tłumików chyba nie mają...
I od tego już nie ma wyjątku że właściciel lasu... wyjątek jest tylko dla polowań.

Data: 2009-06-10 14:15:22
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Wed, 10 Jun 2009 14:11:06 +0200, Michał napisał(a):

Widział ktoś kłada, który nie hałasuje?
Widział ktoś piłę spalinową, która nie hałasuje?

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2009-06-10 14:18:50
Autor: Michał
Jarek Kardasz pisze:
Dnia Wed, 10 Jun 2009 14:11:06 +0200, Michał napisał(a):

Widział ktoś kłada, który nie hałasuje?
Widział ktoś piłę spalinową, która nie hałasuje?

Faktycznie chyba jest niedopatrzenie, bo działania "związane z gospodarką leśną" są wymienione jako wyjątek tylko dla pkt. 3 i 5, czyli rozkopywania gruntu i niszczenia lub uszkadzania drzew i krzewów :)
Więc z punktu widzenia ustawy o lasach piła też się kwalifikuje jako niezgodna z prawem :)

Data: 2009-06-12 07:58:59
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Michał" <mbmbmb2@interia.kropka.pl> napisał w wiadomości news:h0o6lm$hg7$2news.interia.pl...
[...]

Nie "co więcej", ale "lub".

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-06-10 16:54:28
Autor: Adam Moczulski
serak@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Koryto potoku na pewno nie jest terenem prywatnym. Art 4 Prawo wodne.
Adam

Data: 2009-06-10 10:36:03
Autor: Michał
Olin pisze:

dostajemy sygnał, teren jest obserwowany - mówi Wlazło. Co grozi złapanym
na gorącym uczynku? - To zależy od postawy tych osób, ale mandat
przeciętnie wynosi od pięćdziesięciu do pięciuset złotych - mówi komendant.

Szkoda że nie pięciu. Żałosne.

Data: 2009-06-10 11:01:21
Autor: Jacek Krywult
[prasa] nowe sposby zwalczania kładowców ( w górach)
przeciętnie wynosi od pięćdziesięciu do pięciuset złotych - mówi komendant.

Szkoda że nie pięciu. Żałosne.

jeżeli taki quadowiec sobie założy , że przecież nie zawsze go złapią
tylko na przykład raz na 5 lat, to ten dodatkowy koszt 100zł
to po prostu wkalkowany jest w jazdę i ma zero stresu, a całe wysiłki
policji idą na marne.

--
Serdecznie pozdrawiam,   Jacek Krywult
Internetowy foto-pamiętnik: turystyka, przyroda, fotografia.

Data: 2009-06-10 10:52:51
Autor: Andy

Użytkownik "Olin" <kuku@adres.w.stopce> napisał w wiadomości news:1mm6btjx21ldw$.c5g29f7ygo3m.dlg40tude.net...
Policjanci wsiądą na quady, by tropić... quady
Spokojnie powinien być obowiązek rejestracji i opłaty OC. W ogóle nie rozumiem, dlaczego nie ma takiego obowiązku. Jak chodzi o "dopalacze" to następuje błyskawiczna reakcja. Wtedy można by było dowalić taką, karę za brak rejestracji i opłat, że trzeba by było sprzedać quada.

Andrzej

Data: 2009-06-10 12:58:54
Autor: bodie kotas
On 2009-06-10 10:52:51 +0200, "Andy" <sonqo@poczta.onet.pl> said:

[...]

pewnie tak ... choć moim zdaniem problem jest częściowo korupcyjny ... tzn jeżdżą głównie miejscowi albo letnicy którzy u nich mieszkają za kasę i za kasę quady wynajmują ... a strażnicy też są miejscowi i prawdopodobnie są bardzo pobłażliwi

poza tym na quada powinno być specjalne prawo jazdy ... jakoś nie spotkałem się z wypożyczalniami motocykli enduro i nikt nie płacze z tego powodu
--
Nie Pisz na tego maila - nie sprawdzam tej skrzynki

Data: 2009-06-10 13:03:34
Autor: Michał
Andy pisze:
Spokojnie powinien być obowiązek rejestracji i opłaty OC. W ogóle nie rozumiem, dlaczego nie ma takiego obowiązku. Jak chodzi o "dopalacze" to

Jest obowiązek rejestracji, tyle że zwykle nie jest egzekwowany. Mam nadzieję że to sie zmieni.

Data: 2009-06-10 13:12:49
Autor: bodie kotas
On 2009-06-10 13:03:34 +0200, Michał <mbmbmb2@interia.kropka.pl> said:

Andy pisze:
[...]

kładziarze wychodzą z założenia że póki nie poruszasz się w ruch drogowym to nie trzeba ... i chyba faktycznie jest taka luka, a im to rybka bo przecież po to mają kłady żeby niszczyć góry, lasy i łąki a nie do jazdy po ulicach

--
Nie Pisz na tego maila - nie sprawdzam tej skrzynki

Data: 2009-06-10 13:18:01
Autor: Michał
bodie kotas pisze:

[...]

Ale poruszanie się po górach, lasach i łąkach pojazdem mechanicznym (jakimkolwiek) jest zabronione swoją drogą! (Oczywiście co do zasady, istnieją wyjątki jak od wszystkiego). Więc generalnie to przepisy istnieją, tylko je egzekwować...
Zgadzam się ze sprawę znacznie uprościłoby wprowadzenie osobnego prawa jazdy dla kładowców, policja nie lubi trudnych zajęć, a takie zatrzymanie na ulicy, kontrola i mandacik za brak prawka to łatwe i przyjemne ;)

Data: 2009-06-10 13:21:09
Autor: bans
Michał pisze:

Ale poruszanie się po górach, lasach i łąkach pojazdem mechanicznym (jakimkolwiek)

Raczej silnikowym. I pisanie, że nie można nim jeździć po "górach" to też raczej przesada.

Czy ktoś mógłby mi przytoczyć paragraf na mocy którego zabroniona jest jazda pojazdem silnikowym po lesie? Pytam serio, potrzebuję konkretu.

--
bans

Data: 2009-06-10 13:30:07
Autor: Michał
bans pisze:
Michał pisze:

Raczej silnikowym. I pisanie, że nie można nim jeździć po "górach" to też raczej przesada.

Oj wiadomo że te góry itp. to skrót myślowy, przepraszam. Chyba każdy się domyśla że w Karpaczu po mieście można jeździć ;) A przyznasz że większość obszaru gór w Polsce jest zalesiona ;)

Czy ktoś mógłby mi przytoczyć paragraf na mocy którego zabroniona jest jazda pojazdem silnikowym po lesie? Pytam serio, potrzebuję konkretu.

Ustawa o lasach, rozdział 5, artykuł 29.
1. Ruch pojazdem silnikowym, zaprzęgowym i motorowerem w lesie dozwolony jest jedynie drogami publicznymi, natomiast drogami leśnymi jest dozwolony tylko wtedy, gdy są one oznakowane drogowskazami dopuszczającymi ruch po tych drogach. Nie dotyczy to inwalidów poruszających się pojazdami przystosowanymi do ich potrzeb.

W sumie to kładowcy pod inwalidów się dadzą podciągnąć... (umysłowych)
Tylko czy pojazdy są przystosowane do ich potrzeb? ;)

Data: 2009-06-10 13:35:14
Autor: bans
Michał pisze:

[...]

Dziękuję, zapisuję.

--
bans

Data: 2009-06-10 23:07:43
Autor: michhallski

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:h0o5j5$djr$1mx1.internetia.pl...
Michał pisze:

[...]

Art. 161 KW
Kto nie będąc do tego uprawniony albo bez zgody właściciela czy posiadaczalasu, wjeżdża pojazdem silnikowym, zaprzęgowym lub motorowerem do nie należącego do niego lasuw miejscu, w którym jest to niedozwolone, albo pozostawia taki pojazd w lesie w miejscu do tego nie przeznaczonym
podlega karze grzywny

Art. 165 KW
Kto w lesie, w sposób złośliwy, płoszy [...] dziko żyjace zwierzę, poza czynnosciami związanymi z polowaniem lub ochroną lasów [...] podlega karze grzywny albo nagany.

Data: 2009-06-10 13:22:25
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Wed, 10 Jun 2009 13:18:01 +0200, Michał napisał(a):

[...]
No to egzekwują nakładając mandat na złapanego w wysokości od 50 do 500 zł,
co jak wcześniej zostało napisane, jest wkalkulowane w koszta jazdy, jak
paliwo.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2009-06-10 13:24:30
Autor: bodie kotas
On 2009-06-10 13:18:01 +0200, Michał <mbmbmb2@interia.kropka.pl> said:

bodie kotas pisze:

[...]

znaczy się że motocyklarze widziani na Mogielnicy czy paśmie Łososińskim kwalifikują się pod § ... hmm

[...]

ja uważam że pracownicy lasów państwowych powinni mieć obrywkę od każdego mandatu ...

inna sprawa że mandaty powinny  być duże; co za problem żeby Kowalski płacił 24 raty przez 2 lata skoro ma małe dochody

--
Nie Pisz na tego maila - nie sprawdzam tej skrzynki

Data: 2009-06-10 15:14:27
Autor: Jan Szkudliński
bodie kotas pisze:

ja uważam że pracownicy lasów państwowych powinni mieć obrywkę od każdego mandatu ...

Obawiam się tylko, że najbardziej ucierpieliby turyści piesi, plecakowi, i samotni których złapać najłatwiej. Banda na quadach byłaby tak samo bezkarna jak teraz.

Pozdrowienia,

JSz

Data: 2009-06-12 10:58:44
Autor: bodie kotas
On 2009-06-10 15:14:27 +0200, Jan Szkudliński <rhetor@go2.pl> said:

bodie kotas pisze:

[...]

nie miałem na myśli totalnego fristajlu tylko zwalczania "ruchu kołowego" tam gdzie jest on niedozwolony
.... acz mały najazd na dzikie ogniska też by się przydał
--
Nie Pisz na tego maila - nie sprawdzam tej skrzynki

Data: 2009-06-12 11:10:03
Autor: Jan Szkudliński
bodie kotas pisze:

nie miałem na myśli totalnego fristajlu tylko zwalczania "ruchu kołowego" tam gdzie jest on niedozwolony
... acz mały najazd na dzikie ogniska też by się przydał

Choć całym sercem jestem za walką z quadami, to wprowadzanie administracyjnie odrębnych kategorii mandatów "z obrywką" i mandatów "bez obrywki" jest chyba nie do obronienia w sądzie. Stąd pracownicy lasów państwowych musieliby dostawać "obrywkę" od każdego wystawionego mandatu, i efekt byłby taki, że najwięcej mandatów dostawałyby osoby, które najłatwiej złapać. Na czym się da.

Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, by wystawcy największej liczby mandatów dla "quadowców" dostawali wysokie premie.

Prasa pisze na ten temat coraz częściej, co może zaowocować realnymi zmianami w kwestii "quadów".

Pozdrowienia,

JSz

Data: 2009-06-27 11:55:08
Autor: KRZYZAK
[prasa] nowe sposby zwalczania kÂładowcĂłw (w gĂłrach)
Andy <sonqo@poczta.onet.pl> napisali:
Spokojnie powinien byĂŚ obowiÂązek rejestracji i opÂłaty OC. W ogĂłle nie rozumiem, dlaczego nie ma takiego obowiÂązku. Jak chodzi o "dopalacze" to nastĂŞpuje bÂłyskawiczna reakcja. Wtedy moÂżna by byÂło dowaliĂŚ takÂą, karĂŞ za brak rejestracji i opÂłat, Âże trzeba by byÂło sprzedaĂŚ quada.

W nastepnej kolejnosci zakaz wstepu pieszych do lasu, oraz obowiazek
OC. Komuna wiecznie zywa.

Data: 2009-06-29 08:56:06
Autor: Michał
[prasa] nowe sposby zwalczania k^(3)ado wców (w górach)
KRZYZAK pisze:

W nastepnej kolejnosci zakaz wstepu pieszych do lasu, oraz obowiazek
OC. Komuna wiecznie zywa.

Czy piesi stanowią dla kogoś zagrożenie? "quadowcy" poza swoimi torami owszem, na co mamy już niestety parę dowodów.

Data: 2009-06-29 11:31:49
Autor: bans
Michał pisze:

Czy piesi stanowią dla kogoś zagrożenie? "quadowcy" poza swoimi torami owszem, na co mamy już niestety parę dowodów.

Odpuść, KRZYŻAK to debilowaty troll z pl.pregierz. Żadne racjonalne argumenty do niego nie docierają.

--
bans

Data: 2009-07-01 06:13:26
Autor: KRZYZAK
[prasa] nowe sposby zwalczania k^(3)adowcĂłw (w gĂłrach)
bans <goc@o2.pl> napisali:

Odpuść, KRZYŻAK to debilowaty troll z pl.pregierz. Żadne racjonalne argumenty do niego nie docierają.

Pozew juz przygotowany. Szykuj sie do przeprosin w TVN i TVP, oraz
nawiazki na rzecz Stowarzyszenia Quadowcow Polskich.

Data: 2009-07-08 08:42:56
Autor: BeDe
nowe sposby zwalczania k^(3)adowców (w górach)
- Tato, tato! Powiedz, dlaczego my jedziemy na tę górę kolejką?
- Hmmm - zasępił się tato.
- Przecież opowiadałeś tyle razy jak to chodziłeś po szlakach, w
trawie, w skale...
- Bo widzisz synku, to było dawno, dawno temu. Kiedy szlaki górskie
były pieszymi, a quadów jeszcze nie wynaleziono.

Pozdrowienia
bd

Data: 2009-07-01 06:13:25
Autor: KRZYZAK
Michał <mbmbmb2@interia.kropka.pl> napisali:

Czy piesi stanowią dla kogoś zagrożenie? "quadowcy" poza swoimi torami owszem, na co mamy już niestety parę dowodów.

Obecne prawo zabrania jezdzenia po lesie. Wprowadzenie dodatkowych
obciazen, pozwolen itp. ugodzi w tych, co tego prawa nie lamia.

Data: 2009-06-12 07:47:42
Autor: Jan Werbiński
[prasa] nowe sposby zwalczania kładowców ( w górach)
Do kierowcy policja może strzelać w razie niezatrzymania się na kontrolę, a do kładowca nie?
Nie rozumiem.

Data: 2009-06-12 14:03:24
Autor: Zbyszek Tuznik
Jan Werbiński wrote:
Do kierowcy policja może strzelać w razie niezatrzymania się na kontrolę,

Kto ci takich bzdur naopowiadal?
<Hint> art. 17 Ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji
Dz.U. 1990 Nr 30 poz. 179

Zbyszek

Data: 2009-06-13 12:35:38
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Zbyszek Tuznik" <zb_tuznik@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h0tjmp$99n$1news.onet.pl...
Jan Werbiński wrote:
Do kierowcy policja może strzelać w razie niezatrzymania się na kontrolę,

Kto ci takich bzdur naopowiadal?
<Hint> art. 17 Ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji
Dz.U. 1990 Nr 30 poz. 179

Wersja A
Osoba na kładzie jest łudząco podobna do przestępcy. Użycie broni jest uzasadnione.

Wersja B
Policja może strzelać do pojazdu ignorującego znaki i przepisy drogowe. Takim przepisem jest np zakaz wjazdu do lasu.
http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34317,2062567.html

W praktyce niezatrzymanie się do kontroli jest niekiedy traktowanie jak ucieczka osoby podobnej do przestępcy. Był przeiceż wypadek postrzelenia i tak się tłumaczyli.

Data: 2009-06-13 13:37:35
Autor: Piotr [trzykoty]
[prasa] nowe sposby zwalczania kładowców (w górach)
Użytkownik "Jan Werbiński"
Wersja A
Osoba na kładzie jest łudząco podobna do przestępcy. Użycie broni jest uzasadnione.

Trzeba dodać, że do GROZNEGO przestepcy, scisle okreslone jest to w art. 17 Ustawy o Policji. Jak sie pomylili to sie tlumaczyli ostro, ale faktycznie tam byly dowody na to, ze ow grozny bandzior mogl byc. Nie zawsze takie dowody jednak sa.

Wersja B
Policja może strzelać do pojazdu ignorującego znaki i przepisy drogowe.

Wiekszosc specjalistow jest zdania, ze nie moze. Do zatrzymania uzywa sie kolczatek (to jest wskazane w przepisach). Strzlac mozna do ludzi. Do pojazdow to ewentualnie w drodze wyjatku, w stanie wyzszej koniecznosci, gdyby jego jazda zagrazala zyciu.

Data: 2009-06-13 15:02:49
Autor: Piotr [trzykoty]
[prasa] nowe sposby zwalczania kładowców (w górach)

Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> napisał
Strzlac mozna do ludzi.

Uprzedzajac pytanie: do ludzi znajdujacych sie w pojezdzie, jesli zachadza podstawy opisane przeze mnie wczesniej.

Data: 2009-06-14 22:39:52
Autor: J.F.
On Sat, 13 Jun 2009 12:35:38 +0200,  Jan Werbiński wrote:
[...]

To sie zalatwia inaczej - policjant staje na drodze i zatrzymuje.
Jak kierowca nie hamuje i zmusza policjanta do skoku w bok - miala
miejsce proba zabojstwa. I funkcjonariusz ma prawo strzelac.

Dwa ostatnie glosne przypadki wygladaly troche inaczej, stad i klopoty
policjantow.

J.

Data: 2009-06-13 14:56:42
Autor: noy
[prasa] nowe sposby zwalczania kładowców ( w górach)
:

Do kierowcy policja może strzelać w razie niezatrzymania się na  kontrolę, a do kładowca nie?
Nie rozumiem.

Do 10 letniego dziecka??!!!!

Czego kolega nie rozumie??

Data: 2009-06-15 14:16:14
Autor: Zbynek Ltd.
[prasa] nowe sposby zwalczania kładowców (w górach)
Witam

noy napisał(a) :

Do kierowcy policja może strzelać w razie niezatrzymania się na  kontrolę, a do kładowca nie?
Nie rozumiem.

Do 10 letniego dziecka??!!!!

Czego kolega nie rozumie??

Przestępca o małym wzroście ucharakteryzowany na 10-letnie dziecko :-P Jeśli w kasku, to nie widać nawet twarzy.

Czego kolega Noy nie rozumie?

    Zbyszek
PGP key: 0x39E452FE

Data: 2009-06-15 15:00:41
Autor: Marcin Kysiak
Zbynek Ltd. pisze:

Przestępca o małym wzroście ucharakteryzowany na 10-letnie dziecko :-P

Można by tym też wytłumaczyć brak konta w banku i prawa jazdy.

Jeśli w kasku, to nie widać nawet twarzy.

Bez kasku. Inaczej nie wiedzielibyśmy, że jest podobny do swojego brata.

Pzdr,
M.

PS
Ale takie cuda to tylko na Helu.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,5014684.html

--
Marcin Kysiak
Galeria fotografii: http://www.marcinkysiak.pl

Data: 2009-06-15 15:08:08
Autor: Olin
Dnia Mon, 15 Jun 2009 15:00:41 +0200, Marcin Kysiak napisał(a):

Ale takie cuda to tylko na Helu.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,5014684.html

Bezwstydnie czepiasz się akowców.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

wykorzystania do prac domowych"
św. Tomasz z Akwinu

Data: 2009-06-15 18:10:23
Autor: Marcin Kysiak
Olin pisze:
Dnia Mon, 15 Jun 2009 15:00:41 +0200, Marcin Kysiak napisał(a):

Ale takie cuda to tylko na Helu.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,5014684.html

Bezwstydnie czepiasz się akowców.

A oni stoją tam gdzie my, czy tam gdzie ZOMO?

Pzdr,
M.

Data: 2009-06-16 09:14:31
Autor: Olin
Dnia Mon, 15 Jun 2009 18:10:23 +0200, Marcin Kysiak napisał(a):

A oni stoją tam gdzie my, czy tam gdzie ZOMO?

Stoją przy grillu.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Ten, kto się śmieje ostatni, przeważnie nie ma jednego zęba na przedzie."
Baruch Spinoza

Data: 2009-06-16 10:13:51
Autor: any
Olin pisze:

A oni stoją tam gdzie my, czy tam gdzie ZOMO?
Stoją przy grillu.

To znaczy gdzie?
http://www.ztm.waw.pl/historia/bigjpg/0552.jpg
http://www.fotopolis.pl/obrazki/niedenthal_stanwojenny1.jpg

any

Data: 2009-06-16 10:44:35
Autor: Olin
Dnia Tue, 16 Jun 2009 10:13:51 +0200, any napisał(a):

To znaczy gdzie?
http://www.ztm.waw.pl/historia/bigjpg/0552.jpg
http://www.fotopolis.pl/obrazki/niedenthal_stanwojenny1.jpg

Ależ w nowych czasach grilluje się przy oponach.

Data: 2009-06-16 17:56:09
Autor: Marcin Kysiak
Olin pisze:
Dnia Mon, 15 Jun 2009 18:10:23 +0200, Marcin Kysiak napisał(a):

A oni stoją tam gdzie my, czy tam gdzie ZOMO?

Stoją przy grillu.

Uspokoiłeś mnie. Już myślałem, że białe jest białe, a czarne jest czarne.

Pzdr,
M.

Data: 2009-06-27 11:49:43
Autor: KRZYZAK
Jan Werbiński <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisali:
Do kierowcy policja może strzelać w razie niezatrzymania się na kontrolę, a do kładowca nie?

Nie moze.
Za to moznaby quadowcom zapewnic trasy do jezdzenia, a nie marnowac kase
na poscigi.

Data: 2009-06-29 09:01:21
Autor: Jan Szkudliński
KRZYZAK pisze:

Za to moznaby quadowcom zapewnic trasy do jezdzenia, a nie marnowac kase
na poscigi.

Ściganie osób łamiących prawo nie jest marnowaniem środków.

JSz

[prasa] nowe sposby zwalczania kładowców (w górach)