nowoczesna płyta główna

Data: 2010-08-19 14:44:35
Autor: pikny zenon
nowoczesna płyta główna
Czy Ktoś spotkał się z płytą, która nie posiada w ogóle złącz typu myszka/klawiatura, tych starych parrallel/serial, kontrolerów IDE, FDD i tych wszystkich innych elementów, które są już w nowszych wersjach?

Jest jakiś odważny producent?

Data: 2010-08-19 15:35:21
Autor: konieczko
nowoczesna płyta główna
W dniu 2010-08-19 14:44, pikny zenon pisze:
[...]

Sapphire PURE Mini 785G AM3

  Intel DH57JG
ASUS M4A88T-I

i jeszcze kilka innych

Data: 2010-08-19 16:25:09
Autor: pikny zenon
nowoczesna płyta główna
W dniu 2010-08-19 15:35, konieczko pisze:

Zaraz, zaraz:

Sapphire PURE Mini 785G AM3

Ta ma np. IDE.

Intel DH57JG

Ta ma np. port szeregowy.

ASUS M4A88T-I

A ta np. PS/2.

Żadnej z tych rzeczy od dawna nie potrzebuję.
Wszystkie dyski/napędy mam na SATA.
Wszystkie el. peryferyjne mam na USB (Å‚Ä…cznie z klawiaturÄ… i myszkÄ…).

JakieÅ› nowe typy?

Data: 2010-08-19 15:49:08
Autor: m4rkiz
nowoczesna płyta główna
"pikny zenon" <zenek-beauty@gazeta.pl> wrote in message news:i4jert$45c$1inews.gazeta.pl...
Żadnej z tych rzeczy od dawna nie potrzebuję.
Wszystkie dyski/napędy mam na SATA.
Wszystkie el. peryferyjne mam na USB (Å‚Ä…cznie z klawiaturÄ… i myszkÄ…).

JakieÅ› nowe typy?

znaczy sie nie wybierasz plyty ktora ma to co potrzebujesz, tylko taka
ktora nie ma tego czego nie chcesz uzywac?

jaki jest sens czegos takiego jezeli mozna spytac?

Data: 2010-08-19 15:52:35
Autor: kamil
nowoczesna płyta główna

"m4rkiz" <aa@bb.cpl> wrote in message news:308f1$4c6d44f8$5964bc96$7571news.upc.ie...
[...]

Mozna tez zapytac, jaki jest sens placic za niewykorzystana funkcjonalnosc.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-19 17:05:05
Autor: qwerty
nowoczesna płyta główna
Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i4jgfk$a87$1@inews.gazeta.pl...
Mozna tez zapytac, jaki jest sens placic za niewykorzystana funkcjonalnosc.

To "kastraty" są znacznie tańsze? To, że nie używasz RS-232 to nie znaczy, że inni z niego nie korzystają.

Data: 2010-08-19 16:08:56
Autor: kamil
nowoczesna płyta główna

"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:i4jh7s$vro$1news.task.gda.pl...
[...]

W domowych sprzetach RS232, COM, PS2 ani stacji dyskietek nie uzywam juz tak z 5 lat. Zamiast zbednych portow wolalbym dodatkowe USB i wiecej miejsca nad podpiecie SATA, zamiast upychania go miedzy gniazdem IDE a FDD..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-19 17:18:58
Autor: qwerty
nowoczesna płyta główna
Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i4jhe9$d3t$1@inews.gazeta.pl...
W domowych sprzetach RS232, COM, PS2 ani stacji dyskietek nie uzywam juz tak z 5 lat.

No popatrz. Ja korzystałem z RS-232 w celu programowania sprzętu.

Zamiast zbednych portow wolalbym dodatkowe USB i wiecej miejsca nad
podpiecie SATA, zamiast upychania go miedzy gniazdem IDE a FDD..

To, że teraz nie wykorzystujesz IDE to nie znaczy, że na 100% choć raz nie użyjesz.
Do FDD i ps/2 muszę się zgodzić - są zbędne.

Data: 2010-08-19 16:49:48
Autor: kamil
nowoczesna płyta główna

"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:i4jhvv$5vl$1news.task.gda.pl...
[...]

A ja w domu nie programuje sprzetow ani nie hackuje dekodera cyfrowego polsatu, mam prawo chyba?  ;)

[...]

Mozna by argumentowac, ze FDD bylo przydatne do czasu nadejscia Visty/2008, gdzie brakujace sterowniki mozna podac na dysku USB (chociaz w XP mozna je zintegrowac, a serwery zazwyczaj maja swoje system deployment tools na plytce). IDE zadnego dysku w tej chwili w domu nie mam i nie planuje, a w szufladzie lezy adapter IDE/SATA > USB, wiec nawet jesli bede dysk IDE potrzebowac, szybciej podepne pod USB niz rozkrece obudowe.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-19 18:32:55
Autor: qwerty
nowoczesna płyta główna
Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i4jjqt$k9b$1@inews.gazeta.pl...
IDE zadnego dysku w tej chwili w domu nie mam i nie planuje, a w szufladzie lezy adapter IDE/SATA > USB, wiec nawet jesli bede dysk IDE potrzebowac, szybciej podepne pod USB niz rozkrece obudowe.

Będziesz musiał zdjąć ściankę obudowy, aby podpiąć zasilanie. ;)

Data: 2010-08-19 21:15:57
Autor: RadoslawF
nowoczesna p³yta g³ówna
Dnia 2010-08-19 18:32, U¿ytkownik qwerty napisa³:

IDE zadnego dysku w tej chwili w domu nie mam i nie planuje, a w szufladzie lezy adapter IDE/SATA > USB, wiec nawet jesli bede dysk IDE potrzebowac, szybciej podepne pod USB niz rozkrece obudowe.

Bêdziesz musia³ zdj±æ ¶ciankê obudowy, aby podpi±æ zasilanie. ;)

Ma³o prawdopodobne, w komplecie z takimi przelotkami s± zasilacze
do dysków 3,5 cala czy napêdów CD/DVD. :-)

Pozdrawiam

Data: 2010-08-19 19:08:32
Autor: Wiktor S.
nowoczesna płyta główna
To, że teraz nie wykorzystujesz IDE to nie znaczy, że na 100% choć
raz nie użyjesz.
Do FDD i ps/2 muszę się zgodzić - są zbędne.

Tobie.
Dysk mam jeden taki drugi taki, nagrywarkę IDE. To skutek ciągłego, ale stopniowego unowocześniania sprzętu, a nie wymieniania całego komputera na raz.
FDD ostatnio użyłem jakiś miesiąc temu, a poprzednio chyba pół roku wcześniej - obyłbym się bez, ale nie czuję potrzeby wyrzucania ;-)
Na PS/2 mam i myszkę i klawiaturę. I znowu: póki mam takie porty, nie wyrzucę ulubionej klawiatury. Dzieki temu mam dwa USB więcej wolne.
LPT jest mi potrzebne, podpinam pod niego programator mikrokontrolerów. Są na USB, ale póki co takiego nie potrzebuję.
COM-a używałem zawsze tylko do myszki, obecnie nie wykorzystuję.

Czyli: korzystam z tego co jest, nie wymieniam na siłę ani się niczego specjalnie nie pozbywam póki mi nie przeszkadza.

--
Azarien

Data: 2010-08-19 19:21:16
Autor: qwerty
nowoczesna płyta główna
Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i4joel$edg$1@news.onet.pl...
FDD ostatnio użyłem jakiś miesiąc temu, a poprzednio chyba pół roku wcześniej - obyłbym się bez, ale nie czuję potrzeby wyrzucania ;-)

FDD użyłem 2 lata temu. Używany przeze mnie oscyloskop zapisywał tylko na dyskietki. To była siła wyższa, niż chęć.

LPT jest mi potrzebne, podpinam pod niego programator mikrokontrolerów. Są na USB, ale póki co takiego nie potrzebuję.

LPT użyłem rok temu (jtag). Obecnie do com podłączony mam czujnik podczerwieni. Portu stosowałem do wrzucania wsadów do splitera i programowania dekodera.

Data: 2010-08-19 21:19:21
Autor: Irokez
nowoczesna płyta główna
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:i4jp58$gpu$1news.task.gda.pl...
[...]

FDD użyłem w sumie całkiem niedawno. Potrzebowałem zaktualizować firmware w starym laptopie używanym jako narzędzie diagnostyczne (nie potrafi z USB się botować)

LPT jest mi potrzebne, podpinam pod niego programator mikrokontrolerów. Są na USB, ale póki co takiego nie potrzebuję.

Mam tak samo. Niestety LPT na karcie PCI. Ale mam też laptopa z LPT.

LPT użyłem rok temu (jtag). Obecnie do com podłączony mam czujnik podczerwieni. Portu stosowałem do wrzucania wsadów do splitera i programowania dekodera.

Oprócz SAT do komunikacji ze SmartUPS czy programowałem centralke alarmową.

Na IDE mam nagrywarkę starą CD-RW i Pioneera DVD-RW (stary dory pionek, na którym jak nagram to nikt nie ma problemu z odczytem)

Porty USB? użyłem sporo, dodatkowo monitor ma HUB'a USB.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2010-08-20 09:55:01
Autor: kamil
nowoczesna płyta główna

"Irokez" <nie.mam@email.pl> wrote in message news:i4k03r$4ma$1news.onet.pl...
[...]

Trzeba bylo od razu, ze to FDD w jakims prehistorycznym laptopie. Watek jest o nowych plytach glownych, i5 a nie Pentium 3..

LPT jest mi potrzebne, podpinam pod niego programator mikrokontrolerów. Są na USB, ale póki co takiego nie potrzebuję.

Mam tak samo. Niestety LPT na karcie PCI. Ale mam też laptopa z LPT.

Nie jest tajemnica, ze 87% gospodyn domowych z gdanska podlacza programator mikrokontrolerow do swojego komputera. Mowimy o mainstreamie, a nie 0.1% geekow zabierajacych prace do domu.

[...]

Nie widzialem nowego UPSa w ciagu ostatnich kilku lat bez USB. Nawet jesli jest, zawsze mozna kupic model z USB. Serwery nie maja COMow i jakos sobie radza, mimo ze podlaczanie do nich UPSow jest popularniejsze, niz w domowych pecetach. Pomijam oczywiscie podtrzymywanie calej serwerowni przez godzine, tylko jakies popierdolki dla 10 uzytkownikow w kanciapie na miotly.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-20 11:02:01
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
nowoczesna p³yta g³ówna
Dnia 2010-08-20, o godz. 09:55:01
"kamil" <kamil@spam.com> napisa³(a):

Serwery nie maja COMow i
jakos sobie radza

Ile serwerów widzia³e¶ z ¿yciu?

Zdrówko

Data: 2010-08-20 10:36:37
Autor: kamil
nowoczesna p³yta g³ówna

"MaciekBabciaDobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:20100820110201.6edcaebababcia-workstation...
Dnia 2010-08-20, o godz. 09:55:01
"kamil" <kamil@spam.com> napisa³(a):

Serwery nie maja COMow i
jakos sobie radza

Ile serwerów widzia³e¶ z ¿yciu?

Mam w tej chwili ~20 x3850, 3650 i 3550. Faktycznie maja COMy, zwrocilem uwage dopiero teraz, bo ani razu jeszcze nie potrzebowalem ich uzyc.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-20 12:23:31
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
nowoczesna p³yta g³ówna
Dnia 2010-08-20, o godz. 10:36:37
> [...]

Mam w tej chwili ~20 x3850, 3650 i 3550. Faktycznie maja COMy,
zwrocilem uwage dopiero teraz, bo ani razu jeszcze nie potrzebowalem

W³a¶nie. :-) To ¿e nie u¿ywasz to nie znaczy ¿e ich nie ma. Np. na
COM przekierowujesz konsolê, podpinasz siê laptokiem i monitorujesz
start kompa. Przydatne gdy nie masz monitora czy KVM-a podpiêtego do
serwera.

Zdrówko

Data: 2010-08-20 12:48:35
Autor: kamil
nowoczesna p³yta g³ówna

"MaciekBabciaDobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:20100820122331.18f4ed26babcia-workstation...
Dnia 2010-08-20, o godz. 10:36:37
> [...]

COM przekierowujesz konsolê, podpinasz siê laptokiem i monitorujesz
start kompa. Przydatne gdy nie masz monitora czy KVM-a podpiêtego do

Akurat mam KVM po LANie, wiec u mnie zbedne. Ewentualnie jakies serwisowe akcje, ale tym niech juz sie ludzie z IBMa martwia, do podstawowej diagnostyki wystarczy numer bledu na przednim panelu. Zerknalem tez na starsze sprzety (uchowalo sie kilka Delli 1400/1600sc) i wszystkie maja COMa, ale rownoleglych portow np. juz nie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-20 14:03:00
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
nowoczesna p³yta g³ówna
Dnia 2010-08-20, o godz. 12:48:35
"kamil" <kamil@spam.com> napisa³(a):
Akurat mam KVM po LANie, wiec u mnie zbedne. Ewentualnie jakies

Wiele nowych serwerów ma nawet KVM-a wbudowanego w p³yty g³ówne. Mam to
w jakich¶ TYAN-ach ale nie korzystam bo mia³em w tej lokacji wcze¶niej
zewnêtrzny.

serwisowe akcje, ale tym niech juz sie ludzie z IBMa martwia, do
podstawowej diagnostyki wystarczy numer bledu na przednim panelu.

Ale np. jak trza co¶ przestawiæ w BIOS-ie serwera albo np. pomieszaæ w
kontrolerze RAID to siê przydaje. Znam tak± serwerowniê gdzie stoi 16
maszyn po 4 procki i po giga RAM (do obliczeñ) ale KVM-a nie ma bo nie
ujêli we wniosku o grant. I przekierowanie konsoli znakowej na COM-a
siê przydaje. Wszystko po prostu zale¿y od warunków.

Zerknalem tez na starsze sprzety (uchowalo sie kilka Delli
1400/1600sc) i wszystkie maja COMa, ale rownoleglych portow np. juz
nie.

LPT to ja ju¿ do¶æ w serwerach rackowych nie widzia³em. G³ownie dlatego
¿e najpowszechniejszym jego zastosowaniem by³o pod³±czenie drukarki
(albo Covox-a ;-) ) a do¶æ rzadko pod³±cza³o siê drukarkê pod serwer -
raczej stosowa³o siê oddzielne urz±dzenia. No - czasami by³y jakie¶
urz±dzenia pamiêci masowej (pamiêtam ZIP Omega czy jakie¶ ma³e
streamery) ale szybko to znik³o bo sam port specjalnie szybki nie jest.
Wiec nie dziwne ¿e to czego siê nie u¿ywa nie jest montowane. Podobnie
parê lat temu zrezygnowano z napêdów dyskietek - chyba nawet szybciej
ni¿ w desktopach.

Zdrówko

Data: 2010-08-20 13:36:31
Autor: kamil
nowoczesna p³yta g³ówna
"MaciekBabciaDobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:20100820140300.411fa49bbabcia-workstation...

[...]

Zbaczamy co prawda z tematu plyt glownych do domowego PCta, ale tu sie oczywiscie zgadzamy. Sprzet serwerowy ma tak szerokie zastosowania, ze to ma sens.

[...]

FDD faktycznie nie widzialem juz od dawna, wystarczy system deployment CD do 99% popularnych systemow. Administrator niepopularnego moze podpiac flopa pod USB. LPT jeszcze niedawno uzywalem do podpiecia klucza sprzetowego sieciowej licencji softu Olympusa (uzywany do kontrolowania mikroskopow), nowa wersja na szczescie ma juz klucz USB.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-20 11:39:06
Autor: Yakhub
nowoczesna p³yta g³ówna
Dnia Fri, 20 Aug 2010 09:55:01 +0100, kamil napisa³(a):>>> LPT u¿y³em rok
temu (jtag). Obecnie do com pod³±czony mam czujnik
podczerwieni. Portu stosowa³em do wrzucania wsadów do splitera i programowania dekodera.

Oprócz SAT do komunikacji ze SmartUPS czy programowa³em centralke alarmow±.

Nie widzialem nowego UPSa w ciagu ostatnich kilku lat bez USB. Nawet jesli jest, zawsze mozna kupic model z USB. Serwery nie maja COMow i jakos sobie radza,

Niestety. Ile ja siê ostatnio naszuka³em sensownego serwera rackowego,
który by mia³ 2 COMy...

--
Yakhub

Data: 2010-08-20 09:57:56
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
nowoczesna p³yta g³ówna
Dnia 2010-08-19, o godz. 19:21:16
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisa³(a):

LPT u¿y³em rok temu (jtag). Obecnie do com pod³±czony mam czujnik
podczerwieni. Portu stosowa³em do wrzucania wsadów do splitera i
programowania dekodera.

Kurcze a ja RS-a u¿ywa³em wczoraj. Kupi³em switch Linksysa
i potrzebowa³em dostaæ siê do konsoli. I musia³em kompa rozkrêciæ bo
siê okaza³o ¿e ma RS-a na p³ycie ale gniazda ju¿ nie i musia³em ¶ledzia
dodaæ. Nie zwróci³em na to wcze¶niej uwagi.

Zdrówk

Data: 2010-08-20 10:43:55
Autor: kamil
nowoczesna p³yta g³ówna

"MaciekBabciaDobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:20100820095756.52f63718babcia-workstation...
[...]

Badania wykazuja, ze 87% gospodyn domowych z gdanska doskwiera brak mozliwosci podlaczenia konsoli switcha Linksysa i chetnie zrezygnowalyby z dodatkowych portow USB do zgrywania zdjec z aparatu na N-K, gdyby zamiast tego dostaly COMa.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-20 12:53:16
Autor: qwerty
nowoczesna p³yta g³ówna
U¿ytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i4lios$fgc$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Jak mo¿esz przeboleæ jeden ps/2 to kup ASUS Rampage III Extreme.

Data: 2010-08-20 12:52:42
Autor: kamil
nowoczesna p³yta g³ówna

"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:i4lmpq$96m$1news.task.gda.pl...
[...]

Rozmawiamy czysto teoretycznie, akurat czy port jest pod biurkiem czy nie ma specjalnie mnie nie razi (w P5QL-E mam PS/2 i FDD jeszcze). Ciekawe po prostu, dlaczego producenci zachowuja wsteczna kompatybilnosc w mainstreamowych plytach, kilku geekow i inzynierow mogloby spokojnie kupic wersje z COMem. Przy okazji mozna ja drozej sprzedac, wiekszosc nowych laptopow tez tych portow nie ma, a modele 'biznesowe' z COMem kosztuja zazwyczaj wiecej.

Pozdrwaiam
Kamil

Data: 2010-08-20 14:06:47
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
nowoczesna p³yta g³ówna
Dnia 2010-08-20, o godz. 12:53:16
> [...]

> aparatu na N-K, gdyby zamiast tego dostaly COMa.

Jak mo¿esz przeboleæ jeden ps/2 to kup ASUS Rampage III Extreme.

A jak w druga stronê to jak±¶ p³ytê mini ITX z jakim¶ Atomem. One zwykle
nie maj± FDD, IDE, COM czy LPT a czêsto tak¿e PS/2. Za to czê¶æ ma
z³acza eSATA czy HDMI.

Zdrówko

Data: 2010-08-21 10:32:09
Autor: Smok Eustachy
nowoczesna p³yta g³ówna
Dnia Fri, 20 Aug 2010 10:43:55 +0100, kamil napisał(a):
/..../

[...]

Jak chcą mieć dodatkowe USB to niech uzywają klawiatury/myszy PS2. 2 Porty więcej zostaja. .

Data: 2010-08-23 12:59:42
Autor: kamil
nowoczesna płyta główna

"Smok Eustachy" <smok.eustachy@wurg.pl> wrote in message news:i4o9v9$sb3$4news.net.icm.edu.pl...
[...]

87% supermarketow w Gdansku sprzedaje nowe klawiatury PS/2, rowniez bezprzewodowe i multimedialne. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-19 23:01:27
Autor: Waldek
nowoczesna płyta główna

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:i4jhvv$5vl$1news.task.gda.pl...

Do FDD i ps/2 muszę się zgodzić - są zbędne.

ps2 - w sumie najmniejszy bol
fdd ... hmm, o ile masz fdd na usb - bo nigdy nie wiesz czy ci ktos przypadkiem czegos nie podrzuci na dyskietce  ;)
A o przydatnosci posiadania RS przekonalem sie calkiem niedawno
jak przyszlo mi "obrobic" np. starszego typu telefon GSM

Ja tam trzymam w szafie jeszcze FDD 5,25" ;) a nawet 100mb ZIP-a

Pozdrawiam

Data: 2010-08-20 13:57:37
Autor: Wiktor S.
nowoczesna płyta główna
Ja tam trzymam w szafie jeszcze FDD 5,25" ;) a nawet 100mb ZIP-a

U mnie leży streamer Colorado T3000. Ja go nigdy nie używałem, ale w komplecie miał przejściówkę z gniazda 5,25 na 3,5 cala, która mi służy obecnie do FDD.
Za to w slocie na stację dyskietek mam panel z _czterema_ portami USB. Bardzo trudno było znaleźć, w sprzedaży są wszędzie czytniki na fafnaście rodzajów kart z jednym tylko USB...

--
Azarien

Data: 2010-08-19 22:37:45
Autor: Przemys³aw Ryk
nowoczesna p³yta g³ówna
Dnia Thu, 19 Aug 2010 16:08:56 +0100, kamil napisa³(a):

[...]

Ja tam sobie obecno¶æ PS/2 do klawiatury w swojej p³ycie ceniê. Jak siê
cz³owiek zapêdzi³ w podkrêcaniu, to mi³o by³o mieæ mo¿liwo¶æ dostania siê do
BIOS z poziomu klawiatury (hint - PSowa dzia³a³a, USB le¿a³o).

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Na tym ¶wiecie nikt nie mo¿e byæ neutralny. Mo¿esz jedynie wybraæ sobie  ]

Data: 2010-08-19 17:06:40
Autor: Rados³aw Sokó³
nowoczesna p³yta g³ówna
W dniu 19.08.2010 16:52, kamil pisze:
Mozna tez zapytac, jaki jest sens placic za niewykorzystana funkcjonalnosc.

Ten argument akurat jest do kitu, bo za te dodatkowe z³±cza
siê, co mo¿e niektórych zdziwiæ, w zasadzie *nie p³aci*. Ob-
s³uga w chipsecie jest, bo te kilkaset tysiêcy dodatkowych
tranzystorów prawie nic nie kosztuje. Niewiele wiêcej kosz-
tuj± ¶cie¿ki na p³ycie i parê przewlekanych gniazdek szpil-
kowych wyprowadzaj±cych ATA, FDD, COM i tak dalej.

Ba, p³yty g³ówne pozbawione tych "starych" gniazd zazwyczaj
by³y dro¿sze od "zwyk³ych", bo od razu klasyfikowane jako
produkt ekskluzywny, dla pasjonatów.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-08-19 22:37:45
Autor: Przemys³aw Ryk
nowoczesna p³yta g³ówna
Dnia Thu, 19 Aug 2010 17:06:40 +0200, Rados³aw Sokó³ napisa³(a):

[...]

Jeste¶ pewien? Bo mnie siê wydaje, ¿e np. w chipsetach Intela, to ju¿ mostek
ICH8 obs³ugi IDE nie mia³. Patrz±c na schemat do P35
(http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/rs/P35/P35_Block_Diagram.jpg) to ja tam
obs³ugi IDE, FDD, LTP czy COM nie widzê. Chyba, ¿e po prostu nie pokazano.

(ciach...)

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Panie, daj mi si³ê, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogê zmieniæ,  ]

Data: 2010-08-19 17:08:48
Autor: pikny zenon
nowoczesna płyta główna
W dniu 2010-08-19 16:52, kamil pisze:

znaczy sie nie wybierasz plyty ktora ma to co potrzebujesz, tylko taka
ktora nie ma tego czego nie chcesz uzywac?

No pewnie.

jaki jest sens czegos takiego jezeli mozna spytac?

Za dużo tego mam, ciężko się to odkurza, za dużo ustawień w biosie itd... Zastanawiam się po prostu, czy jest już taka płyta, czy może aż do armagedonu będę musiał mieć kontroler FDD.

Zauważcie, że pomimo tego, że nie podałem żadnych wymagań co do producenta, chipsetu, procka a nawet ceny, to ciężko znaleźć taką płytę.
A u mnie i u kilku moich znajomych z powodzeniem działała by od kilku lat.

Mozna tez zapytac, jaki jest sens placic za niewykorzystana funkcjonalnosc.

Też. Choć akurat w tym przypadku nie gra to większej roli. Bo ile może kosztować port PS/2 a ile przestawienie całej taśmy, które na pewno przełoży się na cenę tylko w drugą stronę. Ale nie o tym;)

Czekam na nowe typy. Kto da mniej?

Data: 2010-08-19 16:10:55
Autor: kamil
nowoczesna płyta główna
"pikny zenon" <zenek-beauty@gazeta.pl> wrote in message news:i4jhdp$d2q$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wsteczna kompatybilnosc zawsze kosztuje. Jesli nie pieniadze, to chocby miej miejsca na bardziej przydatne porty na tylnym panelu. IDE jeszcze czasem da sie wykorzystac, ale zamiast COM i FDD wolalbym dodatkowy port eSATA chocby.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-19 17:17:03
Autor: pikny zenon
nowoczesna płyta główna
W dniu 2010-08-19 17:10, kamil pisze:

[...]

Też bym wolał.
I nie potrzebuję wstecznej komatybilności, bo ileż można.
Nie twierdzę przecież, że od dziś trzeba przerobić wszystkie płyty na rynku. Szukam jednej...

Data: 2010-08-19 17:44:29
Autor: m4rkiz
nowoczesna płyta główna
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i4jgfk$a87$1inews.gazeta.pl...
jaki jest sens czegos takiego jezeli mozna spytac?
Mozna tez zapytac, jaki jest sens placic za niewykorzystana funkcjonalnosc.

te wymienione funkcjonalnosci podonosza cene o kilka-kilkanascie centow kazda

a szukanie plyt bez nich ogranicza wybor do kilku modeli

lepiej dac 20 zlotych wiecej za plyte ktora ma kilka niepotrzebnych rzeczy,
czy na starcie miec wybor ograniczony do pojedynczych modeli?
o ile wogole sie taka znajdzie...

Data: 2010-08-20 16:23:18
Autor: m4rkiz
nowoczesna płyta główna
"pikny zenon" <zenek-beauty@gazeta.pl> wrote in message news:i4jqqr$c9a$1inews.gazeta.pl...
[...]

nie wiem, nie bede przeciez tracil czasu szukajac czegos czego rownie dobrze
wcale moze nie byc, jakos kawalek plastiku na ps2 mi snu z powiek nie spedza,
a huba usb sobie moge podlaczyc w kazdej chwili i bede mial portow tyle ile
zapragne

wole wybierac plyty z tych ktore maja to co potrzebuje niz na sile okrajac z
rzeczy ktore moga sie czasem przydac (coma uzywam z girderem do pilota,
klawiatura na ps2 dziala mi zawsze, dyskow na ide juz nie mam, ale gdybym
musial kiedys podlaczyc to wole miec na plycie niz kombinowac z przejsciowkami)

Data: 2010-08-21 00:51:35
Autor: pikny zenon
nowoczesna płyta główna
W dniu 2010-08-20 17:23, m4rkiz pisze:

[...]

"Te żółte kurduple chcą nas skarptkami bezuciskowymi pozawyzabijać"
A Ty w ogóle nie doceniasz powagi sytuacji.

Data: 2010-08-19 15:58:00
Autor: Yakhub
nowoczesna płyta główna
Dnia Thu, 19 Aug 2010 14:44:35 +0200, pikny zenon napisa³(a):

Czy Kto¶ spotka³ siê z p³yt±, która nie posiada w ogóle z³±cz typu myszka/klawiatura, tych starych parrallel/serial, kontrolerów IDE, FDD i tych wszystkich innych elementów, które s± ju¿ w nowszych wersjach?

Oczywi¶cie. S± takie p³yty, które nie maj± tych elementów, które wymieni³e¶
i tych nowszych te¿ nie maj±. Mo¿na znale¼æ nawet takie bez gniazd na
pamiêæ ani podstawki pod procesor...

http://www.google.pl/search?q=laminat+pcb

--
Yakhub

Data: 2010-08-19 15:14:10
Autor: kamil
nowoczesna p³yta g³ówna

"Yakhub" <yakhub@gazeta.pl> wrote in message news:s0fk7lrmf8l6$.dlgwazzenon.pl...
[...]

Obsmialem sie jak norka, a to dowcip!

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-19 16:18:51
Autor: pikny zenon
nowoczesna płyta główna
W dniu 2010-08-19 15:58, Yakhub pisze:

Oczywiście. Są takie płyty, które nie mają tych elementów, które wymieniłeś
i tych nowszych też nie mają. Można znaleźć nawet takie bez gniazd na
pamięć ani podstawki pod procesor...

http://www.google.pl/search?q=laminat+pcb

Åšwietne!

Data: 2010-08-19 17:19:58
Autor: Doxent
nowoczesna płyta główna

Użytkownik "pikny zenon" <zenek-beauty@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i4j8vc$g91$1inews.gazeta.pl...
[...]

jest tego trochę, nawet już 3 lata temu składałem przez przypadek kompa na Asus P5GD1. Zero ps2, zero rs232 itp. Jedyne wyjścia to usb. wersja płyty mocno okrojona.
Osobiście jednak wolę pracować na kompie wyposażonym w PS2. Stare przyzwyczajenia ale jakoś te złącza mnie nie zawiodły a z USB to różnie niestety bywało. Czasem zdarza mi się korzystać z dosowych programów odpalanych z boot-cd i wtedy z myszą podpiętą pod usb różnie bywa, najczęściej nigdy nie działa.

Data: 2010-08-19 16:51:34
Autor: kamil
nowoczesna płyta główna

"Doxent" <doxent@gazeta.pl> wrote in message news:i4ji2t$er8$1inews.gazeta.pl...

[...]

To, ze pasjonaci modelarstwa lotniczego potrzebuja odpowiedniej benzyny nie znaczy, ze kazda stacja BP powinna ja sprzedawac. Ludzi bootujacych DOSowe programy z plyty policzysz na palcach jednej reki, a kazdy linux i rozne inne narzedzia lacznie z Hirensem obsluguja USB bez problemow.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-19 18:11:13
Autor: Rados³aw Sokó³
nowoczesna p³yta g³ówna
W dniu 19.08.2010 17:51, kamil pisze:
nie znaczy, ze kazda stacja BP powinna ja sprzedawac. Ludzi bootujacych
DOSowe programy z plyty policzysz na palcach jednej reki, a kazdy linux
i rozne inne narzedzia lacznie z Hirensem obsluguja USB bez problemow.

Ale ju¿ porty COM siê przydaj± za ka¿dym razem, gdy chce
siê pod³±czyæ jakie¶ nie najnowsze urz±dzenie pomiarowe lub
ca³kiem jeszcze sprawnego UPSa sprzed paru lat. Gniazda IDE
z kolei doceniaj± wszyscy ci, którzy niedawno rozszerzyli
swój stary komputer o nowy, szybki dysk, a teraz zmieniaj±
p³ytê g³ówn± i nie chc± kupowaæ kolejnego dysku. Stacje
dysków te¿ s± w niektórych zastosowaniach wci±¿ jeszcze
przydatne. Owszem, wszystko to mo¿na zast±piæ odpowiednimi
przej¶ciówkami USB, ale po pierwsze nie zawsze dzia³aj± one
dobrze, a po drugie zintegrowanie gniazd COM czy FDD na p³y-
cie g³ównej kosztuje kilkakrotnie mniej, ni¿ osobna przej-
¶ciówka.

Data: 2010-08-23 13:04:47
Autor: kamil
nowoczesna p³yta g³ówna
"Rados³aw Sokó³" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message news:2010081916111200grush.one.pl...
[...]

Przypomne - rozmawiamy tu o komputerze maisntreamowym. 87% gospodyn domowych z Gdanska idzie do sklepu, kupuje komputer "zeby sie dalo zdjecia z aparatu wyslac do cioci i zeby syn mogl sobie pograc". W komplecie dostaje peryferia USB i naprawde nie podlacza UPSow sprzed paru lat ani dyskow od Gozdzikowej spod trojki. ;)

Pozdrwiiam
Kamil

Data: 2010-08-23 15:24:37
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
nowoczesna p³yta g³ówna
Dnia 2010-08-23, o godz. 13:04:47
[...]

Ale klawiaturê PS/2 jak najbardziej. Na grubo ponad setkê "firmowych"
gotowych komputerów które przesz³y przze moje biuro w ci±gu tego roku
(HP+Compaq, F&S, Dell, Adax-y i jakie¶ inne) wiêkszo¶æ posiada³a
klawiatury na PS/2. Celowa³ w tym zw³aszcza Dell i HP - chyba wszytkie
biurowe maszyny z tych firm mia³y myszki na USB i klawiaturê na PS/2.
Poza nettopami klawiatura na PS/2 jest norm± a nie wyj±tkiem gdy jest
to _prosta_ klawiatura w gotowym zestawie. Zreszt± do¶c du¿o p³yt ma
tylko jedno gniazda PS/2 - tylko dla klawiatur,

Zdrówko

Data: 2010-08-23 16:47:56
Autor: kamil
nowoczesna p³yta g³ówna

"MaciekBabciaDobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:20100823152437.00567c2dbabcia-workstation...
Dnia 2010-08-23, o godz. 13:04:47
[...]

Ktore Delle jesli wolno zapytac? Stoi roznych ze 400 w tej chwili na biurkach uzyszkodnikow i jakos tak od czasu Optiplexow 270/280 ponad 5 lat temu wszystkie mialy klawiatury i myszy USB.

Chyba, ze Ty tez niezbyt na temat i na pytanie o plyte pod i7 wyskakujesz z "mam w domu 486 i uzywam PS/2" Mowimy o _NOWYM_ sprzecie, jasniej tego juz nie potrafie napisac.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-23 16:52:43
Autor: kamil
nowoczesna p³yta g³ówna
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i4u57d$lp5$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tak mi sie nasunelo - te firmowe sprzety uzywane byly? Pelno 6-7 letnich oddajemy do roznych organizacji charytatywnych albo po prostu do recyclingu i glowe dam, ze wiekszosc laduje potem odpicowana jako sprzet poleasingowy w w sklepach. Posrednik dorzuci do tego jakies klawiatury PS/2, ktore zawalaja mu magazyn po wczesniejszej partii i gotowe.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-24 13:35:11
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
nowoczesna p³yta g³ówna
Dnia 2010-08-23, o godz. 16:52:43
[...]

Zmartwiê Ciê - nowe. Ostatnie u¿ywki z jakimi mia³em do czynienia to
by³o ko³o 2005 roku - GX 150 bodaj¿e. Dosta³em w prezencie 170 sztuk
trzyletnich.

Zdrówko

Data: 2010-08-24 13:33:20
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
nowoczesna p³yta g³ówna
Dnia 2010-08-23, o godz. 16:47:56
> [...]

5 lat temu wszystkie mialy klawiatury i myszy USB.

A modeli nie pomnê bo dokumentacja le¿y w tej chwili jakiês 600 km od
miejsca gdzie przebywam. Które¶ biurowe desktopy ale serii nie pomnê
bo takei rzeczy wywalam z pamiêci. Zakup oko³o 15-16 sztuk w okolicach
marca tego roku. Jak Ciê inetersuj± szczegó³y to po 4 wrze¶nia.

Zreszt± Dell mnie zaskakuje czêsto w kwestii kompletowaniasprzêtu. Np.
pakuj±c czêsto do tañszych serwerów napêdy CD zamiast DVD - c³±kiem
jakby im zosta³ magazyn tego i co¶ z tym trzebaby zrobiæ.

Chyba, ze Ty tez niezbyt na temat i na pytanie o plyte pod i7
wyskakujesz z "mam w domu 486 i uzywam PS/2" Mowimy o _NOWYM_
sprzecie, jasniej tego juz nie potrafie napisac.

Taki cytat z mojego  poprzedniego postu: <<Na grubo ponad setkê
"firmowych" gotowych komputerów które przesz³y przze moje biuro w ci±gu
tego roku">> Poza tym jako¶ nikt nie pisa³ o p³ycie akurat po i7. Bo
równei dobrze mo¿e to byæ p³yta pod inney procesor Intela (I3, i5,
Atomm czy co¶ innego) jak np. p³yta pod jaki¶ procesor AMD.

Zdrówko

Data: 2010-08-24 13:35:40
Autor: kamil
nowoczesna p³yta g³ówna
"MaciekBabciaDobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:20100824133320.1cb3aa88babcia-workstation...
Dnia 2010-08-23, o godz. 16:47:56

[...]

Kupilismy jakies 30 na poczatku roku, pare dni temu drugie tyle (Opitplexy 780) - wszystko na USB. Chyba, ze to jakies ultra-budget edition na rynek ukrainski. ;)

Przejrzyj strony Della i HP - za kazdy jeden komputer ktory tam bedzie dostepny z klawiatura PS/2 stawiam ci piwo. Powaznie mowie.

Zreszt± Dell mnie zaskakuje czêsto w kwestii kompletowaniasprzêtu. Np.
pakuj±c czêsto do tañszych serwerów napêdy CD zamiast DVD - c³±kiem
jakby im zosta³ magazyn tego i co¶ z tym trzebaby zrobiæ.

Ostatnie Delle jakie kupilem to byly z serii PE 1850 kilka lat temu i tam byly CD, nie wiem jak nowe.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-24 15:52:05
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
nowoczesna p³yta g³ówna
Dnia 2010-08-24, o godz. 13:35:40
[...]

Jakie¶ maszyny biurowe. Wszystkie mia³y PS/2 - te¿ lekko siê zdziwi³em
¿e jeszcze tak maj±. Potem jedyne Delle które do mnie trafi³y to
notebooki. Poza tym oferta przez ostatnie pó³ roku uleg³a ciut
zmianie wiêc to co dostarczono w marcu w porównaniu z tym co oferuj±
obecnie nie za bardzo jest to¿same.

> [...]
> c³±kiem jakby im zosta³ magazyn tego i co¶ z tym trzebaby zrobiæ.

Ostatnie Delle jakie kupilem to byly z serii PE 1850 kilka lat temu i

Dell 2970 jakie¶ 2 miesi±ce temu (nie ja jej zamawia³em) i faktycznie
ju¿ nie by³o samego CD. Postêp - tzn. dali combo DVD/CD-RW.

Zdrówko

Data: 2010-08-24 15:19:52
Autor: kamil
nowoczesna p³yta g³ówna
"MaciekBabciaDobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:20100824155205.10bd8c92babcia-workstation...
Dnia 2010-08-24, o godz. 13:35:40
[...]

Alez jest, bo przypomne ze od jakichs 5 lat nie dostalem zadnego nowego komputera od Della z osprzetem PS/2. Caly czas mowie o maszynach typowo biurowych (seria optiplex), czasem jakas wieksza stacja robocza.

> [...]

Dell 2970 jakie¶ 2 miesi±ce temu (nie ja jej zamawia³em) i faktycznie
ju¿ nie by³o samego CD. Postêp - tzn. dali combo DVD/CD-RW.

Nie maja wyjscia, takiego 2K8 inaczej niz z DVD nie zainstalujesz. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-19 20:20:11
Autor: MAR
nowoczesna płyta główna
On Thu, 19 Aug 2010 14:44:35 +0200, pikny zenon wrote:

[...]

Jest tego mnóstwo. Płyty w prawie każdym netbooku, w wielu nowych laptopach
nie mają tego całego przestarzałego szajsu.

--
Mar.

Data: 2010-08-19 21:58:16
Autor: pikny zenon
nowoczesna płyta główna
W dniu 2010-08-19 20:20, MAR pisze:

Jest tego mnóstwo. Płyty w prawie każdym netbooku, w wielu nowych laptopach
nie mają tego całego przestarzałego szajsu.

Ok, a jakiś przykład do kupienia osobno?

Data: 2010-08-21 16:46:49
Autor: Tomasz Chmielewski
nowoczesna płyta główna
On 19.08.2010 21:58, pikny zenon wrote:
[...]

Np. Intel DX58SO.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-08-19 22:00:33
Autor: W.P.
nowoczesna płyta główna
Użytkownik MAR napisał:
[...]

"Szajsu"??? To czemu DOBRA (FTDI) przejściówka USB->serial to 50zł?
A jest (przynajmniej wspieranych pod Linuksem) prawie 10 różnych
rodzajów...

Czyli jednak JEST potrzeba takich interfejsów.

W.P.

Data: 2010-08-19 22:05:02
Autor: pikny zenon
nowoczesna płyta główna
W dniu 2010-08-19 22:00, W.P. pisze:

Czyli jednak JEST potrzeba takich interfejsów.

Nie ma, bo takie są założenia tego wątku:)

Chodzi oczywiście o płytę do klasycznego blaszaka (ATX czy jak to się tam nazywa).

Data: 2010-08-19 22:28:40
Autor: JoteR
nowoczesna płyta główna
"pikny zenon" napisał:

Czy Ktoś spotkał się z płytą, która nie posiada w ogóle złącz typu myszka/klawiatura, tych starych parrallel/serial, kontrolerów IDE,
FDD i tych wszystkich innych elementów, które są już w nowszych wersjach?

Owszem, mój pierwszy komputer PC nie posiadał na płycie złącza pod myszkę/klawiaturę, LPT, COM, IDE ani FDD. Niestety posiadał gniazdo klawiatury DIN, zatem do Twojej klasyfikacji chyba się nie łapie.
Nazwy płyty nie pamiętam, ale była z gniazdem (!) pod procesor i80286.

JoteR

Data: 2010-08-20 12:25:22
Autor: pikny zenon
nowoczesna płyta główna
W dniu 2010-08-19 22:28, JoteR pisze:
"pikny zenon" napisał:

Owszem, mój pierwszy komputer PC nie posiadał na płycie złącza pod
myszkę/klawiaturę, LPT, COM, IDE ani FDD. Niestety posiadał gniazdo
klawiatury DIN, zatem do Twojej klasyfikacji chyba siÄ™ nie Å‚apie.
Nazwy płyty nie pamiętam, ale była z gniazdem (!) pod procesor i80286.

Bluźnisz;)
Nowoczesna!

Gadka, wspomnienia, dobre rady... ani jednego modelu nikt nie podał:)

Data: 2010-08-20 16:25:38
Autor: m4rkiz
nowoczesna płyta główna
"pikny zenon" <zenek-beauty@gazeta.pl> wrote in message news:i4ll68$mmt$1inews.gazeta.pl...

Gadka, wspomnienia, dobre rady... ani jednego modelu nikt nie podał:)

jak ci zbyt duzy wybor nie sluzy i na sile chcesz sobie zycie utrudnic
to moze cos od apple wybierzesz? MSPANC

Data: 2010-08-21 00:54:52
Autor: pikny zenon
nowoczesna płyta główna
W dniu 2010-08-20 17:25, m4rkiz pisze:

jak ci zbyt duzy wybor nie sluzy i na sile chcesz sobie zycie utrudnic
to moze cos od apple wybierzesz? MSPANC

Może być. A jakiś konkret? Jeden chociaż.

Data: 2010-08-20 13:48:03
Autor: Wies³aW
nowoczesna p³yta g³ówna
Dnia 19-08-2010 o 14:44 pikny zenon napisa³ na pl.comp.pecet:

Czy Kto¶ spotka³ siê z p³yt±, która nie posiada w ogóle z³±cz typu  myszka/klawiatura, tych starych parrallel/serial, kontrolerów IDE, FDD i  tych wszystkich innych elementów, które s± ju¿ w nowszych wersjach?

Jest jaki¶ odwa¿ny producent?

Taka mo¿e byæ?
http://www.intel.com/products/desktop/motherboards/DP55KG/DP55KG-overview.htm
Za nowoczesno¶æ jednak trzeba p³aciæ :)

--
Wies³aW
Opera Mail

Data: 2010-08-20 14:39:01
Autor: pikny zenon
nowoczesna płyta główna
W dniu 2010-08-20 13:48, WiesłaW pisze:

Taka może być?
http://www.intel.com/products/desktop/motherboards/DP55KG/DP55KG-overview.htm

Za nowoczesność jednak trzeba płacić :)

DajÄ™ dwa kasztany.

Data: 2010-08-20 21:48:29
Autor: Irokez
nowoczesna płyta główna
[...]

Wygląda na to, że spełnia

http://dlc.sun.com/pdf/820-6771/820-6771.pdf

--
Irokez

Data: 2010-08-21 00:53:53
Autor: pikny zenon
nowoczesna płyta główna
W dniu 2010-08-20 21:48, Irokez pisze:

Wygląda na to, że spełnia
http://dlc.sun.com/pdf/820-6771/820-6771.pdf

OS?

Data: 2010-08-21 09:31:26
Autor: Irokez
nowoczesna płyta główna
Użytkownik "pikny zenon" <zenek-beauty@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i4n11l$gbc$2inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-08-20 21:48, Irokez pisze:

Wygląda na to, że spełnia
http://dlc.sun.com/pdf/820-6771/820-6771.pdf

OS?

Nic nie pisałeś o OS. Ta grupa też nie o OS.
Ale Solarisa bez problemu stawiasz.
Zresztą strona 17 - Windowsa też masz

--
Irokez