nowoczesna płyta główna

Data: 2010-08-19 17:19:58
Autor: Doxent
nowoczesna płyta główna

Użytkownik "pikny zenon" <zenek-beauty@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i4j8vc$g91$1inews.gazeta.pl...
Czy Ktoś spotkał się z płytą, która nie posiada w ogóle złącz typu myszka/klawiatura, tych starych parrallel/serial, kontrolerów IDE, FDD i tych wszystkich innych elementów, które są już w nowszych wersjach?

Jest jakiś odważny producent?

jest tego trochę, nawet już 3 lata temu składałem przez przypadek kompa na Asus P5GD1. Zero ps2, zero rs232 itp. Jedyne wyjścia to usb. wersja płyty mocno okrojona.
Osobiście jednak wolę pracować na kompie wyposażonym w PS2. Stare przyzwyczajenia ale jakoś te złącza mnie nie zawiodły a z USB to różnie niestety bywało. Czasem zdarza mi się korzystać z dosowych programów odpalanych z boot-cd i wtedy z myszą podpiętą pod usb różnie bywa, najczęściej nigdy nie działa.

Data: 2010-08-19 16:51:34
Autor: kamil
nowoczesna płyta główna

"Doxent" <doxent@gazeta.pl> wrote in message news:i4ji2t$er8$1inews.gazeta.pl...

[...]

To, ze pasjonaci modelarstwa lotniczego potrzebuja odpowiedniej benzyny nie znaczy, ze kazda stacja BP powinna ja sprzedawac. Ludzi bootujacych DOSowe programy z plyty policzysz na palcach jednej reki, a kazdy linux i rozne inne narzedzia lacznie z Hirensem obsluguja USB bez problemow.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-19 18:11:13
Autor: Rados³aw Sokó³
nowoczesna p³yta g³ówna
W dniu 19.08.2010 17:51, kamil pisze:
nie znaczy, ze kazda stacja BP powinna ja sprzedawac. Ludzi bootujacych
DOSowe programy z plyty policzysz na palcach jednej reki, a kazdy linux
i rozne inne narzedzia lacznie z Hirensem obsluguja USB bez problemow.

Ale ju¿ porty COM siê przydaj± za ka¿dym razem, gdy chce
siê pod³±czyæ jakie¶ nie najnowsze urz±dzenie pomiarowe lub
ca³kiem jeszcze sprawnego UPSa sprzed paru lat. Gniazda IDE
z kolei doceniaj± wszyscy ci, którzy niedawno rozszerzyli
swój stary komputer o nowy, szybki dysk, a teraz zmieniaj±
p³ytê g³ówn± i nie chc± kupowaæ kolejnego dysku. Stacje
dysków te¿ s± w niektórych zastosowaniach wci±¿ jeszcze
przydatne. Owszem, wszystko to mo¿na zast±piæ odpowiednimi
przej¶ciówkami USB, ale po pierwsze nie zawsze dzia³aj± one
dobrze, a po drugie zintegrowanie gniazd COM czy FDD na p³y-
cie g³ównej kosztuje kilkakrotnie mniej, ni¿ osobna przej-
¶ciówka.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-08-23 13:04:47
Autor: kamil
nowoczesna p³yta g³ówna
"Rados³aw Sokó³" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message news:2010081916111200grush.one.pl...
[...]

Przypomne - rozmawiamy tu o komputerze maisntreamowym. 87% gospodyn domowych z Gdanska idzie do sklepu, kupuje komputer "zeby sie dalo zdjecia z aparatu wyslac do cioci i zeby syn mogl sobie pograc". W komplecie dostaje peryferia USB i naprawde nie podlacza UPSow sprzed paru lat ani dyskow od Gozdzikowej spod trojki. ;)

Pozdrwiiam
Kamil

Data: 2010-08-23 15:24:37
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
nowoczesna p³yta g³ówna
Dnia 2010-08-23, o godz. 13:04:47
"kamil" <kamil@spam.com> napisa³(a):

[...]

Ale klawiaturê PS/2 jak najbardziej. Na grubo ponad setkê "firmowych"
gotowych komputerów które przesz³y przze moje biuro w ci±gu tego roku
(HP+Compaq, F&S, Dell, Adax-y i jakie¶ inne) wiêkszo¶æ posiada³a
klawiatury na PS/2. Celowa³ w tym zw³aszcza Dell i HP - chyba wszytkie
biurowe maszyny z tych firm mia³y myszki na USB i klawiaturê na PS/2.
Poza nettopami klawiatura na PS/2 jest norm± a nie wyj±tkiem gdy jest
to _prosta_ klawiatura w gotowym zestawie. Zreszt± do¶c du¿o p³yt ma
tylko jedno gniazda PS/2 - tylko dla klawiatur,

Zdrówko

Data: 2010-08-23 16:47:56
Autor: kamil
nowoczesna p³yta g³ówna

"MaciekBabciaDobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:20100823152437.00567c2dbabcia-workstation...
[...]

Ktore Delle jesli wolno zapytac? Stoi roznych ze 400 w tej chwili na biurkach uzyszkodnikow i jakos tak od czasu Optiplexow 270/280 ponad 5 lat temu wszystkie mialy klawiatury i myszy USB.

Chyba, ze Ty tez niezbyt na temat i na pytanie o plyte pod i7 wyskakujesz z "mam w domu 486 i uzywam PS/2" Mowimy o _NOWYM_ sprzecie, jasniej tego juz nie potrafie napisac.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-23 16:52:43
Autor: kamil
nowoczesna p³yta g³ówna
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i4u57d$lp5$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tak mi sie nasunelo - te firmowe sprzety uzywane byly? Pelno 6-7 letnich oddajemy do roznych organizacji charytatywnych albo po prostu do recyclingu i glowe dam, ze wiekszosc laduje potem odpicowana jako sprzet poleasingowy w w sklepach. Posrednik dorzuci do tego jakies klawiatury PS/2, ktore zawalaja mu magazyn po wczesniejszej partii i gotowe.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-24 13:35:11
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
nowoczesna p³yta g³ówna
Dnia 2010-08-23, o godz. 16:52:43
[...]

Zmartwiê Ciê - nowe. Ostatnie u¿ywki z jakimi mia³em do czynienia to
by³o ko³o 2005 roku - GX 150 bodaj¿e. Dosta³em w prezencie 170 sztuk
trzyletnich.

Zdrówko

Data: 2010-08-24 13:33:20
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
nowoczesna p³yta g³ówna
Dnia 2010-08-23, o godz. 16:47:56
> [...]

5 lat temu wszystkie mialy klawiatury i myszy USB.

A modeli nie pomnê bo dokumentacja le¿y w tej chwili jakiês 600 km od
miejsca gdzie przebywam. Które¶ biurowe desktopy ale serii nie pomnê
bo takei rzeczy wywalam z pamiêci. Zakup oko³o 15-16 sztuk w okolicach
marca tego roku. Jak Ciê inetersuj± szczegó³y to po 4 wrze¶nia.

Zreszt± Dell mnie zaskakuje czêsto w kwestii kompletowaniasprzêtu. Np.
pakuj±c czêsto do tañszych serwerów napêdy CD zamiast DVD - c³±kiem
jakby im zosta³ magazyn tego i co¶ z tym trzebaby zrobiæ.

Chyba, ze Ty tez niezbyt na temat i na pytanie o plyte pod i7
wyskakujesz z "mam w domu 486 i uzywam PS/2" Mowimy o _NOWYM_
sprzecie, jasniej tego juz nie potrafie napisac.

Taki cytat z mojego  poprzedniego postu: <<Na grubo ponad setkê
"firmowych" gotowych komputerów które przesz³y przze moje biuro w ci±gu
tego roku">> Poza tym jako¶ nikt nie pisa³ o p³ycie akurat po i7. Bo
równei dobrze mo¿e to byæ p³yta pod inney procesor Intela (I3, i5,
Atomm czy co¶ innego) jak np. p³yta pod jaki¶ procesor AMD.

Zdrówko

Data: 2010-08-24 13:35:40
Autor: kamil
nowoczesna p³yta g³ówna
"MaciekBabciaDobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:20100824133320.1cb3aa88babcia-workstation...
Dnia 2010-08-23, o godz. 16:47:56

[...]

Kupilismy jakies 30 na poczatku roku, pare dni temu drugie tyle (Opitplexy 780) - wszystko na USB. Chyba, ze to jakies ultra-budget edition na rynek ukrainski. ;)

Przejrzyj strony Della i HP - za kazdy jeden komputer ktory tam bedzie dostepny z klawiatura PS/2 stawiam ci piwo. Powaznie mowie.

Zreszt± Dell mnie zaskakuje czêsto w kwestii kompletowaniasprzêtu. Np.
pakuj±c czêsto do tañszych serwerów napêdy CD zamiast DVD - c³±kiem
jakby im zosta³ magazyn tego i co¶ z tym trzebaby zrobiæ.

Ostatnie Delle jakie kupilem to byly z serii PE 1850 kilka lat temu i tam byly CD, nie wiem jak nowe.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-24 15:52:05
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
nowoczesna p³yta g³ówna
Dnia 2010-08-24, o godz. 13:35:40
[...]

Jakie¶ maszyny biurowe. Wszystkie mia³y PS/2 - te¿ lekko siê zdziwi³em
¿e jeszcze tak maj±. Potem jedyne Delle które do mnie trafi³y to
notebooki. Poza tym oferta przez ostatnie pó³ roku uleg³a ciut
zmianie wiêc to co dostarczono w marcu w porównaniu z tym co oferuj±
obecnie nie za bardzo jest to¿same.

> [...]
> c³±kiem jakby im zosta³ magazyn tego i co¶ z tym trzebaby zrobiæ.

Ostatnie Delle jakie kupilem to byly z serii PE 1850 kilka lat temu i

Dell 2970 jakie¶ 2 miesi±ce temu (nie ja jej zamawia³em) i faktycznie
ju¿ nie by³o samego CD. Postêp - tzn. dali combo DVD/CD-RW.

Zdrówko

Data: 2010-08-24 15:19:52
Autor: kamil
nowoczesna p³yta g³ówna
"MaciekBabciaDobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:20100824155205.10bd8c92babcia-workstation...
Dnia 2010-08-24, o godz. 13:35:40
[...]

Alez jest, bo przypomne ze od jakichs 5 lat nie dostalem zadnego nowego komputera od Della z osprzetem PS/2. Caly czas mowie o maszynach typowo biurowych (seria optiplex), czasem jakas wieksza stacja robocza.

> [...]

Dell 2970 jakie¶ 2 miesi±ce temu (nie ja jej zamawia³em) i faktycznie
ju¿ nie by³o samego CD. Postêp - tzn. dali combo DVD/CD-RW.

Nie maja wyjscia, takiego 2K8 inaczej niz z DVD nie zainstalujesz. :)

Pozdrawiam
Kamil

nowoczesna płyta główna