nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie

Data: 2009-07-12 11:36:54
Autor: Kanna13
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Witam,
zupełnie nowy silnik wykazuje średnie spalanie wg. komputera ok. 11,5 l/100 miasto i 8,5 l/100 trasa. Jazda bez jakiegoś strasznego wysilania silnika.
Czy nie jest to jednak trochę za dużo w stosunku do legendarnie niskiego spalanie opisywanego wszędzie dla tych silników ?
Czy to, że dopiero jest przejechane trochę ponad 600 km to jest szansa, że spalanie spadnie? Drugi samochód benzynowy 1,4/16 100KM na tych samych trasach i przy tym samym traktowaniu w sensie osiągów spala odpowiednio po 1,5 litra mniej.

Data: 2009-07-12 14:20:25
Autor: Borys Pogoreło
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Dnia Sun, 12 Jul 2009 11:36:54 +0000 (UTC), Kanna13 napisał(a):

[...]

 A zdradzisz nam w jakim aucie jest ten silnik?

Czy to, że dopiero jest przejechane trochę ponad 600 km to jest szansa, że spalanie spadnie?

 Tak

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-07-12 14:49:37
Autor: Bugatti
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Użytkownik "Kanna13"  napisał w wiadomości:

[...]

To że jest nowe wcale że nie oznacza że ma palić aż tak dużo...
Skoro jest nowe to od czego masz servis...niech sprawdzą.

Choć w sumie osiągnięcie tych wyników dla wytrawnego kierownika to nic szczególnego.
Na torze >20l dla TDI to żadne wow.

--
Bugatti

Data: 2009-07-12 06:00:01
Autor: tadek
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
On 12 Lip, 14:49, "Bugatti" <spame...@maklerzy.pl> wrote:
> [...]

Skoro jest nowe to od czego masz servis...niech sprawdzą.

Choć w sumie osiągnięcie tych wyników dla wytrawnego kierownika to nic

Nalej paliwa pod korek wyzeruj licznik i po "wyjechanym" zbiorniku
zatankuj pod korek. Ilość paliwa którą wlałeś podziel przez ilość km /
ale w setkach np 440 km wpisz jako 4,4/ wyjdzie Ci faktyczne zużycie
paliwa. Porównaj z odczytem z komputera.

Data: 2009-07-12 15:22:09
Autor: Kuba \(aka cita\)
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
tadek wydusił z siebie te słowy:

[...]

Bosz ... a co to za kombinacje z "setkami" 440 -> 4,4?

Podziel kilometry, przez ilość litrów .. zapisz wynik w ułamku zwykłym i co masz?
litrów/100

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-07-12 15:38:47
Autor: Adam Foton
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Podziel kilometry, przez ilość litrów .. zapisz wynik w ułamku zwykłym i co masz?
litrów/100

Mozesz podac na przykladzie ?
Przejechalem 200km, spalilem 14L.
Z w/w dzielania wychodzi 14,28... co dalej zrobic z ta liczba ?

AF

Data: 2009-07-12 15:45:11
Autor: Marcin
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Dnia Sun, 12 Jul 2009 15:38:47 +0200, Adam Foton  <usun_literki_k_adamkfotok@gmailk.comk> napisał:

[...]

Pewnie miało być:

Litry / kilometry * 100

Data: 2009-07-12 16:30:23
Autor: Kuba \(aka cita\)
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Marcin wydusił z siebie te słowy:

[...]

czeski błąd. Oczywiście litry przez kilometry... ale nie razy 100 bo wynik to nic innego jak ułamek, ktory mozna zapisać w sposob dziesiętny jak i zwykły.
W zapisie zwykłym mamy wynik wyrażony w litrach na 100km xx/100 = prawda?

Data: 2009-07-12 16:39:10
Autor: Kuba \(aka cita\)
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
J.F. wydusił z siebie te słowy:

[...]

kuźwa .. już przecież wyprostowałem. Popełniłem czeski błąd. Zostało to już poruszone w wątku, w poscie powyżej, wiec sie odpiętrolinuj :P

Data: 2009-07-12 17:25:39
Autor: Blyskacz
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Kuba (aka cita) wrote:

Humanista ? :-)
e tam, humanista powinien wiedziec co to "czeski blad" ;)

Popełniłem czeski błąd.
Z tego co mi sie kojarzy to "czeski blad" to zamienienie miejscami literek a nie calych wyrazow...
mspanc

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)

Data: 2009-07-12 19:24:18
Autor: Kuba \(aka cita\)
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Blyskacz wydusił z siebie te słowy:

Kuba (aka cita) wrote:

[...]

dobrze, ze mam dziś dobry humor, bo jeszcze by mi żyłka pękła ;-)

Data: 2009-07-12 22:00:22
Autor: p47
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:uusj55hh1pa40pn834edo56u5cqgp8m41n4ax.com...
[...]

I to do tego taki, który 4 klasy (no, góra 5-tej) szkoły podstawowej nie ukończył! Straszliwie "zawiły" problem, az trazeba pomocy szukac na usenecie!;- auto przejechało "x" km i spaliło przy tym "y" l paliwa. Jakie jest spalanie na 100km?
;-))

Naprawde nie rozumiem ludzi, którzy nieprzymuszeni, z własnej wolnej woli publicznie obnażają aż taką swoją ignorancję.
Przecież to jest kompromitujace a poza tym pozwala powątpiewać w kwalifikacje intelektualne tak pytajacego!

p47

Data: 2009-07-12 15:00:28
Autor: p47
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie

Użytkownik "Kanna13" <kanna13.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h3chsm$dvu$1inews.gazeta.pl...
[...]

Przede wszystkim zweryfikuj wskazania  komputera z rzeczywistym spalaniem!

p47

Data: 2009-07-12 15:05:48
Autor: Zbyszek
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie

[...]

Mercedes A 180  czyli  1990 ccm 108 kM TDi
rok temu jak wyjechał z salonu palił w mieście 8,5 - 9,0  l ropy.
Na trasie 7,0 - 7,5 l.
Dopiero po o 6 miesiącach i 10 000 km zeszło mu
w mieście 7,0 - 7,5 l
w trasie    5,5 - 6,0 l
Cały czas ta sama osoba prowadzi i taki sam styl jazdy .

Data: 2009-07-23 22:57:02
Autor: JanuSz
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Zbyszek pisze:

[...]

No ale to mercedes, czyli obecnie dość byle jak zrobione auto.
VW raczej porządniej robi silniki.

Data: 2009-07-12 15:30:45
Autor: Adam Foton
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
zupełnie nowy silnik wykazuje średnie spalanie wg. komputera ok. 11,5 l/100 miasto i 8,5 l/100 trasa. Jazda bez jakiegoś strasznego wysilania silnika.

Napisz co to za auto. Ja sie wahalem miedzy takim dieslem a uturbiona benzyna w Octavii.

Czy nie jest to jednak trochę za dużo w stosunku do legendarnie niskiego spalanie opisywanego wszędzie dla tych silników ?

Podobno spada. Zobacz na spritmonitor.de - potezna baza, bardzo duzo dla silnikow 1.9TDI, zaznacz zeby pokazywal wyniki od 0km. Znajomemu Octavia z takim motorem pali 8L/00km po miescie, zima bywa ze wiecej. To byl powod, dla ktorego wybralem benzyne - 0,5L-2L wiecej (te 2L to gdy jestem 1-sy na swiatlach i 1-szy z nich znikam :)
1.9TDI odwdzieczaja sie glownie w trasach.

[...]

W jakim aucie taki silnik ?

AF

Data: 2009-07-12 16:33:01
Autor: Kuba \(aka cita\)
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Adam Foton wydusił z siebie te słowy:

[...]

Mylisz sie. Różnica w spalaniu między benzyną a TDI rośnie w miescie i maleje na trasie
Spalanie silnie zależy od ciężkości nogi ... ale jesli ktoś ma ciężką noge .... to tym bardziej powinien wybrać diesla, jesli chce jeździć w miare ekonimicznie.
Przy ciężższej nodze diesel spali mniej niż benzyna. Im lżejsza noga tym różnice będą mniejsze.

Data: 2009-07-12 23:31:39
Autor: ąćęłńóśźż
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
IMHO na odwrót.
JaC

Data: 2009-07-13 12:08:18
Autor: Kuba \(aka cita\)
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
ąćęłńóśźż wydusił z siebie te słowy:

IMHO na odwrót.
JaC

IMO mylisz sie ;)

Data: 2009-07-13 12:24:40
Autor: Paweł Ubysz
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:h3cs74$7qa$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tak IMHO jest. Porównując dwa auta o podobnej masie jakimi jeździłem  jedno benzyna 1,8 , drugie 1,6 HDi w trasie benzyna 6,5 - 7  , diesel 5  , w miescie benzyna 10 - 11  , diesel  6-6,5.

Data: 2009-07-13 13:25:23
Autor: Mirek Ptak
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Dnia 2009-07-13 12:24,  *Paweł Ubysz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Tez 1.8 benzyna i z sygnaturki. Trasa diesel 6-8, benzyna 7-8,5 ; miasto diesel 8-10, benzyna 8,5-10,5 - różnice podobne jak widać :)
Średnie spalanie na dystansie kilkudziesięciu tyś. km - różnica około 1 litra na korzyść diesla.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-07-12 15:47:45
Autor: Marcin
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Dnia Sun, 12 Jul 2009 13:36:54 +0200, Kanna13 <kanna13.SKASUJ@gazeta.pl>  napisał:

[...]

Jezeli bedzie robione 3-4km do tego włączona klima to i taki wynik moze  być.

I co to znaczy trasa? jadąc np 130km/h to wynik 8,5 jest calkiem realny do  uzyskania (zalezy rowniez od terenu)

Data: 2009-07-12 13:55:32
Autor: xs
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Marcin <kontogrupx@gazeta.pl> napisał(a):
I co to znaczy trasa? jadąc np 130km/h to wynik 8,5 jest calkiem realny do  uzyskania (zalezy rowniez od terenu)

Chyba przy 180km/h 8.5 jest realne, bo zeby na trasie spalic wiecej niz 7 przy tym silniku to trzeba grubo deptac i mowie to z perspektywy A6 i 1.9TDI czyli jednej z najciezszej i najwiekszej budy do ktorej wkladali ten silnik.

Data: 2009-07-12 16:15:10
Autor: Grzegorz Prędki
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
xs pisze:
[...]

Taaa, 8,5l/100km przy 180km/h.

Data: 2009-07-12 16:36:49
Autor: Kuba \(aka cita\)
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Grzegorz Prędki" <"klark[USUN wydusił z siebie te słowy:

xs pisze:
[...]

jeździles kiedys z tymi silnikami?

Srednie spalanie 1,9TDI nigdy nie wyszło mi więcej niż 8 litrów.
Moze gdyby chciec mierzyć tylko w miescie i naprawde kłaść noge w podłoge .. to będzie więcej.
Ale przy normalnym użytkowaniu auta, nawet dynamicznym, srednie spalanie na bardzo szybkiej i w w dynamicznym mieście nie wyjdzie więcej niż 8, skrajnie moze i 9 .. ale to już trza naprawde ostro podawac.

Data: 2009-07-12 16:40:04
Autor: Grzegorz Prędki
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie

xs pisze:
[...]

A Ty jezdzilem CIAGLE 180km/h a6 z tym silnikiem?

Data: 2009-07-12 16:41:51
Autor: Kuba \(aka cita\)
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Grzegorz Prędki" <"klark[USUN wydusił z siebie te słowy:

A Ty jezdzilem CIAGLE 180km/h a6 z tym silnikiem?

A czy ktoś napisał o jeździe CIĄGŁĘJ z prędkością 180?!
Piszemy o srednim spalaniu, a kolega wyżej użył skrótu myslowego ...

Dlaczego na tym zasranym usenecie ludzie muszą sie czepiać słówek, często z resztą wypowiedzialnych w odpowiednim konktekscie.

Data: 2009-07-12 16:45:23
Autor: Grzegorz Prędki
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Kuba (aka cita) pisze:
[...]

Skup sie, bo patrzac po tym watku jestes cos rozkojarzony. Odnioslem sie do spalania 8,5l/100km przy V 180km/h. Czy pisalem gdzies o spalaniu w miescie czy czym kolwiek innym?

Data: 2009-07-12 16:50:46
Autor: Kuba \(aka cita\)
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
[...]

Wg mnie czepiłeś sie bardzo, bardzo krótkiej odpowiedzi, gdzie ktoś napisał "chyba przy 180"
Nie ma tam też nic o ciągłej jeździe z taką prędkością, a jest jedynie sarkazmem dla dużego spalania przy normalnych prędkościach.

Takie 1,9TDI nawet w duzych autach na trasie przy prędkościach dochodzących nawet do 180 nie przekroczy 8-9 litrów.
W polsce 180 ciągle to mozna jechac na autostradzie i to tylko odcinkami, a samych autostrad jest jak na lekarstwo .. wiec gdzie niby mialbyś jechać 180 w sposob ciągły?

Ja Ci mówie, ze Passat, czy A6 przy jeździe szybkiej i dynamicznej - srednio i tak spali tyle co napisałem i to samo napisał kolega, ktorego sie czepiłes ... tyle, ze w sposob skrótowy i nie do konca precyzyjny, jak widac.

Ty zaraz dorobiłes filozofie "jazda ciągła" i rozwijasz wątek w bzdurnym kierunku wytykając mi, ze sie nie skupiam, bo "gdzie jest napisane o srednim spalaniu, czy trybie miejskim"
A ja sie pytam - gdzie jest napisane, ze ma jechać tak ciągle?

Wiadomo, ze kiedy pisze sie o spalaniu .. to nie ma sie na mysli spalania chwilowego - bo ono nie jest w żaden sposob miarodajne.
Jesli więc mowa o polskich warunkach i prędkości podróżnej .. to nie ma sie na mysli przejechania całego zbiornika paliwa z taką prędkośćią (zwlascza jak mowa o prędkościach mocno trzycyfrowych)\

Data: 2009-07-12 18:16:49
Autor: Grzegorz Prędki
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Kuba (aka cita) pisze:
> [...]
> Nie ma tam też nic o ciągłej jeździe z taką prędkością, a jest jedynie sarkazmem dla dużego spalania przy normalnych prędkościach.

To ja inaczej rozumiem zwrot "chyba przy 180km/h" niz Ty. Pewnie wiekszosc osob tez go rozumie tak jak ja.

> [...]
> W polsce 180 ciągle to mozna jechac na autostradzie i to tylko odcinkami, a samych autostrad jest jak na lekarstwo .. wiec gdzie niby mialbyś jechać 180 w sposob ciągły?

Nie zyjemy juz w jakis dziwnych czasach. Wyjazd za granice gdzie tyle mozna jezdzic w sposob CIAGLY nie jest juz czyms niezwyklym.

> Ja Ci mówie, ze Passat, czy A6 przy jeździe szybkiej i dynamicznej - srednio i tak spali tyle co napisałem i to samo napisał kolega, ktorego sie czepiłes .. tyle, ze w sposob skrótowy i nie do konca precyzyjny, jak widac.

No i spali, nie neguje tego. Tez jezdzilem sporo 2,5 TDI R5 i palil (jak na spore auto) niewiele.

Data: 2009-07-12 19:25:22
Autor: Kuba \(aka cita\)
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Grzegorz Prędki" <"klark[USUN wydusił z siebie te słowy:

No i spali, nie neguje tego. Tez jezdzilem sporo 2,5 TDI R5 i palil
(jak na spore auto) niewiele.

a z tym nie mialem za wiele doczynienia...
2,5TDI V6 i owszem ... i ten akurat do oszczędnych specjalnie nie należy.

Data: 2009-07-12 17:59:44
Autor: J.F.
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
On Sun, 12 Jul 2009 16:15:10 +0200,  Grzegorz Prędki
xs pisze:
[...]

Teoretycznie niewykluczone ze nie sklamal, aczkolwiek mysle ze 180 to
bylo momentami, a srednia nie wiedziec czemu wyszla 130 ..

J.

Data: 2009-07-12 19:26:27
Autor: Kuba \(aka cita\)
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
J.F. wydusił z siebie te słowy:

xs pisze:
[...]

dokłądnie tak.

Z resztą tak samo, jak ktoś mówi, ze spalanie na trasie przy 130 wynosi tyle a tyle .. nie oznacza, ze cały czas w sposób ciągły jedzie 130 .. a wlasnioe raczej tam gdzie mozna 130, a sredna wychodzi 70

Data: 2009-07-12 21:59:05
Autor: xs
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Teoretycznie niewykluczone ze nie sklamal, aczkolwiek mysle ze 180 to
bylo momentami, a srednia nie wiedziec czemu wyszla 130 ..

Nie, momentami to bylo pod 200 (wiecej niestety AFN nie wydoli w tym nadwoziu), a tak caly czas 180 mniej wiecej. Robiac po kilka tysiecy km na tempomacie po autostradach z bardzo roznymi predkosciami, to raczej wiem ile pali to auto ;) Ja tam generalnie nie jestem ani fanem Audi (chociaz respekt za CX 0.28 w A6 i jakosc wykonania), ani fanem diesli (turbodziura i trup
4200 rpm), wole benzynowce. Narobilem sie tyle km w trasie A6-tka z tym
silnikiem, ze nie mam powodu zmyslac, bo mi na tym nie zalezy ;) Ten silnik nawet goniony maksem po autostradzie nie chce wziasc wiecej niz 11l, zeby wypil wiecej trzeba po prostu pojechac na tor. W polskiej trasie z setka miejscowosci po drodze jadac normalnie (nie kapeluszniczo) spokojnie robi sie 6l/100, wiec dziwi mnie zuzycie paliwa w przypadku autora tematu. Co prawda pompowtryski sa troche bardziej paliwozerne, a AFN jest najoszczedniejszym 1.9 TDI w historii, to jednak roznica nie powinna byc taka duza. Z drugiej strony jak zrobilem na polskiej trasie 9.5l silnikiem 1.3 w budzie wazacej niecale 800kg i mega dluga piatka (2000 rpm przy 100 km/h) to tez nikt mi nie chcial wierzyc ze tyle jest w ogole mozliwe :D

Data: 2009-07-13 01:13:30
Autor: J.F.
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
On Sun, 12 Jul 2009 21:59:05 +0000 (UTC),  xs wrote:
[...]

Daj log z GPS.

180 wymaga ok 75kW. co wymaga nie mniej niz 15kg paliwa/h.
Czyli ok 17.6l/h czyli jakies 9,8/100. I to przy optymalnej pracy
silnika. No chyba ze na liczniku 180, a naprawde 170 ..

J.

Data: 2009-07-13 12:11:07
Autor: Kuba \(aka cita\)
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
J.F. wydusił z siebie te słowy:

180 wymaga ok 75kW. co wymaga nie mniej niz 15kg paliwa/h.
Czyli ok 17.6l/h czyli jakies 9,8/100. I to przy optymalnej pracy
silnika. No chyba ze na liczniku 180, a naprawde 170 ..

no przecież jasna sprawa, ze mowa o licznikowych prędkościach...

ps. tak na marginesie - Omega A przeklamuje (każda) o ok 7-15km/h
W210(211) na koncu prędkości licznikowej (240km/h) przeklamał w porównaniu z nawi o ... 4km/h i uważam, ze to jest całkiem dobry wynik.

Data: 2009-07-13 19:57:18
Autor: J.F.
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
On Mon, 13 Jul 2009 12:11:07 +0200,  Kuba (aka cita) wrote:
J.F. wydusił z siebie te słowy:
[...]

A wtedy mamy 10% mniej .. i te 8.5l teoretycznie jest mozliwe..

ps. tak na marginesie - Omega A przeklamuje (każda) o ok 7-15km/h
W210(211) na koncu prędkości licznikowej (240km/h) przeklamał w porównaniu z nawi o ... 4km/h i uważam, ze to jest całkiem dobry wynik.

Jak pisalem - przepisy pozwalaja zawyzyc o 10% + 4 km/h.

Wiec nikt sie tu o dokladnosc nie bije.

J.

Data: 2009-07-24 00:02:10
Autor: Michał
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie

> [...]
1.9TDI
> czyli jednej z najciezszej i najwiekszej budy do ktorej wkladali ten

delikatnie większa renówka przy tych prędkościach pali 22 (w zasadzie niezależnie od biegu) a żeby nie było 7.3l/100 da się uzyskać "na trasie".

8.5l/100 nie da się w A6 przy 180.

pozdrawiam.

Data: 2009-07-12 22:25:13
Autor: Artur Kowaleski
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie

Użytkownik "xs" <xsystoff.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h3cq0k$qnt$1inews.gazeta.pl...
[...]

ha ha ha
tiiaaaaa, takie rzeczy tylko w erze.

Data: 2009-07-12 17:54:47
Autor: Marynarz
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie

[...]

Dotrze się i będzie lepiej, pojeździj z 5-10 k i będziesz wiedział.

Data: 2009-07-12 21:31:43
Autor: GF
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
zupełnie nowy silnik wykazuje średnie spalanie wg. komputera ok. 11,5 l/100
miasto i 8,5 l/100 trasa. Jazda bez jakiegoś strasznego wysilania silnika.

To jest troche duzo, bo zeby miec takie spalanie w 2.0TDI 170hp musze sie sporo nameczyc.

Czy to, że dopiero jest przejechane trochę ponad 600 km to jest szansa, że
spalanie spadnie?

600 pierwszych km to malo obiektywna proba. Poczekaj tak do 5kkm pojedziesz zmienic olej, i jezeli dalej bedzie tyle spalal paliwa przy spokojnej jezdzie to IMO warto auto dokladniej zdiagnozowac.

Pozdrawiam,
hk

Data: 2009-07-13 16:05:46
Autor: krzysiek82
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Kanna13 pisze:
[...]

Nie czytałem wszystkich odpowiedzi bo mi się nie chciało, ale rozwiązanie jest jedno zatankuj do pełna zobacz ile przejedziesz. Jeśli faktycznie spala tyle co komp pokazuje jedz do serwisu. (zakładając, że twoja noga to nie cegła)

Komputer może pokazywać dziwne wartości na początku, z czasem się on jednak uczy i zaczyna wskazywać coraz bardziej realne wartości.

--
krzysiek82

nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie