nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie

Data: 2009-07-12 15:47:45
Autor: Marcin
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Dnia Sun, 12 Jul 2009 13:36:54 +0200, Kanna13 <kanna13.SKASUJ@gazeta.pl>  napisał:

Witam,
zupełnie nowy silnik wykazuje średnie spalanie wg. komputera ok. 11,5  l/100
miasto i 8,5 l/100 trasa. Jazda bez jakiegoś strasznego wysilania  silnika.
Czy nie jest to jednak trochę za dużo w stosunku do legendarnie niskiego
spalanie opisywanego wszędzie dla tych silników ?
Czy to, że dopiero jest przejechane trochę ponad 600 km to jest szansa,  że
spalanie spadnie?
Drugi samochód benzynowy 1,4/16 100KM na tych samych trasach i przy tym  samym
traktowaniu w sensie osiągów spala odpowiednio po 1,5 litra mniej.

Jezeli bedzie robione 3-4km do tego włączona klima to i taki wynik moze  być.

I co to znaczy trasa? jadąc np 130km/h to wynik 8,5 jest calkiem realny do  uzyskania (zalezy rowniez od terenu)

Data: 2009-07-12 13:55:32
Autor: xs
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Marcin <kontogrupx@gazeta.pl> napisał(a):
I co to znaczy trasa? jadąc np 130km/h to wynik 8,5 jest calkiem realny do  uzyskania (zalezy rowniez od terenu)

Chyba przy 180km/h 8.5 jest realne, bo zeby na trasie spalic wiecej niz 7 przy tym silniku to trzeba grubo deptac i mowie to z perspektywy A6 i 1.9TDI czyli jednej z najciezszej i najwiekszej budy do ktorej wkladali ten silnik.

Data: 2009-07-12 16:15:10
Autor: Grzegorz Prędki
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
xs pisze:
[...]

Taaa, 8,5l/100km przy 180km/h.

Data: 2009-07-12 16:36:49
Autor: Kuba \(aka cita\)
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Grzegorz Prędki" <"klark[USUN wydusił z siebie te słowy:

xs pisze:
[...]

jeździles kiedys z tymi silnikami?

Srednie spalanie 1,9TDI nigdy nie wyszło mi więcej niż 8 litrów.
Moze gdyby chciec mierzyć tylko w miescie i naprawde kłaść noge w podłoge .. to będzie więcej.
Ale przy normalnym użytkowaniu auta, nawet dynamicznym, srednie spalanie na bardzo szybkiej i w w dynamicznym mieście nie wyjdzie więcej niż 8, skrajnie moze i 9 .. ale to już trza naprawde ostro podawac.

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-07-12 16:40:04
Autor: Grzegorz Prędki
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie

xs pisze:
[...]

A Ty jezdzilem CIAGLE 180km/h a6 z tym silnikiem?

Data: 2009-07-12 16:41:51
Autor: Kuba \(aka cita\)
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Grzegorz Prędki" <"klark[USUN wydusił z siebie te słowy:

A Ty jezdzilem CIAGLE 180km/h a6 z tym silnikiem?

A czy ktoś napisał o jeździe CIĄGŁĘJ z prędkością 180?!
Piszemy o srednim spalaniu, a kolega wyżej użył skrótu myslowego ...

Dlaczego na tym zasranym usenecie ludzie muszą sie czepiać słówek, często z resztą wypowiedzialnych w odpowiednim konktekscie.

Data: 2009-07-12 16:45:23
Autor: Grzegorz Prędki
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Kuba (aka cita) pisze:
[...]

Skup sie, bo patrzac po tym watku jestes cos rozkojarzony. Odnioslem sie do spalania 8,5l/100km przy V 180km/h. Czy pisalem gdzies o spalaniu w miescie czy czym kolwiek innym?

Data: 2009-07-12 16:50:46
Autor: Kuba \(aka cita\)
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
[...]

Wg mnie czepiłeś sie bardzo, bardzo krótkiej odpowiedzi, gdzie ktoś napisał "chyba przy 180"
Nie ma tam też nic o ciągłej jeździe z taką prędkością, a jest jedynie sarkazmem dla dużego spalania przy normalnych prędkościach.

Takie 1,9TDI nawet w duzych autach na trasie przy prędkościach dochodzących nawet do 180 nie przekroczy 8-9 litrów.
W polsce 180 ciągle to mozna jechac na autostradzie i to tylko odcinkami, a samych autostrad jest jak na lekarstwo .. wiec gdzie niby mialbyś jechać 180 w sposob ciągły?

Ja Ci mówie, ze Passat, czy A6 przy jeździe szybkiej i dynamicznej - srednio i tak spali tyle co napisałem i to samo napisał kolega, ktorego sie czepiłes ... tyle, ze w sposob skrótowy i nie do konca precyzyjny, jak widac.

Ty zaraz dorobiłes filozofie "jazda ciągła" i rozwijasz wątek w bzdurnym kierunku wytykając mi, ze sie nie skupiam, bo "gdzie jest napisane o srednim spalaniu, czy trybie miejskim"
A ja sie pytam - gdzie jest napisane, ze ma jechać tak ciągle?

Wiadomo, ze kiedy pisze sie o spalaniu .. to nie ma sie na mysli spalania chwilowego - bo ono nie jest w żaden sposob miarodajne.
Jesli więc mowa o polskich warunkach i prędkości podróżnej .. to nie ma sie na mysli przejechania całego zbiornika paliwa z taką prędkośćią (zwlascza jak mowa o prędkościach mocno trzycyfrowych)\

Data: 2009-07-12 18:16:49
Autor: Grzegorz Prędki
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Kuba (aka cita) pisze:
> [...]
> Nie ma tam też nic o ciągłej jeździe z taką prędkością, a jest jedynie sarkazmem dla dużego spalania przy normalnych prędkościach.

To ja inaczej rozumiem zwrot "chyba przy 180km/h" niz Ty. Pewnie wiekszosc osob tez go rozumie tak jak ja.

> [...]
> W polsce 180 ciągle to mozna jechac na autostradzie i to tylko odcinkami, a samych autostrad jest jak na lekarstwo .. wiec gdzie niby mialbyś jechać 180 w sposob ciągły?

Nie zyjemy juz w jakis dziwnych czasach. Wyjazd za granice gdzie tyle mozna jezdzic w sposob CIAGLY nie jest juz czyms niezwyklym.

> Ja Ci mówie, ze Passat, czy A6 przy jeździe szybkiej i dynamicznej - srednio i tak spali tyle co napisałem i to samo napisał kolega, ktorego sie czepiłes .. tyle, ze w sposob skrótowy i nie do konca precyzyjny, jak widac.

No i spali, nie neguje tego. Tez jezdzilem sporo 2,5 TDI R5 i palil (jak na spore auto) niewiele.

Data: 2009-07-12 19:25:22
Autor: Kuba \(aka cita\)
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
Grzegorz Prędki" <"klark[USUN wydusił z siebie te słowy:

No i spali, nie neguje tego. Tez jezdzilem sporo 2,5 TDI R5 i palil
(jak na spore auto) niewiele.

a z tym nie mialem za wiele doczynienia...
2,5TDI V6 i owszem ... i ten akurat do oszczędnych specjalnie nie należy.

Data: 2009-07-12 17:59:44
Autor: J.F.
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
On Sun, 12 Jul 2009 16:15:10 +0200,  Grzegorz Prędki
xs pisze:
[...]

Teoretycznie niewykluczone ze nie sklamal, aczkolwiek mysle ze 180 to
bylo momentami, a srednia nie wiedziec czemu wyszla 130 ..

J.

Data: 2009-07-12 19:26:27
Autor: Kuba \(aka cita\)
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
J.F. wydusił z siebie te słowy:

xs pisze:
[...]

dokłądnie tak.

Z resztą tak samo, jak ktoś mówi, ze spalanie na trasie przy 130 wynosi tyle a tyle .. nie oznacza, ze cały czas w sposób ciągły jedzie 130 .. a wlasnioe raczej tam gdzie mozna 130, a sredna wychodzi 70

Data: 2009-07-12 21:59:05
Autor: xs
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Teoretycznie niewykluczone ze nie sklamal, aczkolwiek mysle ze 180 to
bylo momentami, a srednia nie wiedziec czemu wyszla 130 ..

Nie, momentami to bylo pod 200 (wiecej niestety AFN nie wydoli w tym nadwoziu), a tak caly czas 180 mniej wiecej. Robiac po kilka tysiecy km na tempomacie po autostradach z bardzo roznymi predkosciami, to raczej wiem ile pali to auto ;) Ja tam generalnie nie jestem ani fanem Audi (chociaz respekt za CX 0.28 w A6 i jakosc wykonania), ani fanem diesli (turbodziura i trup
4200 rpm), wole benzynowce. Narobilem sie tyle km w trasie A6-tka z tym
silnikiem, ze nie mam powodu zmyslac, bo mi na tym nie zalezy ;) Ten silnik nawet goniony maksem po autostradzie nie chce wziasc wiecej niz 11l, zeby wypil wiecej trzeba po prostu pojechac na tor. W polskiej trasie z setka miejscowosci po drodze jadac normalnie (nie kapeluszniczo) spokojnie robi sie 6l/100, wiec dziwi mnie zuzycie paliwa w przypadku autora tematu. Co prawda pompowtryski sa troche bardziej paliwozerne, a AFN jest najoszczedniejszym 1.9 TDI w historii, to jednak roznica nie powinna byc taka duza. Z drugiej strony jak zrobilem na polskiej trasie 9.5l silnikiem 1.3 w budzie wazacej niecale 800kg i mega dluga piatka (2000 rpm przy 100 km/h) to tez nikt mi nie chcial wierzyc ze tyle jest w ogole mozliwe :D

Data: 2009-07-13 01:13:30
Autor: J.F.
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
On Sun, 12 Jul 2009 21:59:05 +0000 (UTC),  xs wrote:
[...]

Daj log z GPS.

180 wymaga ok 75kW. co wymaga nie mniej niz 15kg paliwa/h.
Czyli ok 17.6l/h czyli jakies 9,8/100. I to przy optymalnej pracy
silnika. No chyba ze na liczniku 180, a naprawde 170 ..

J.

Data: 2009-07-13 12:11:07
Autor: Kuba \(aka cita\)
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
J.F. wydusił z siebie te słowy:

180 wymaga ok 75kW. co wymaga nie mniej niz 15kg paliwa/h.
Czyli ok 17.6l/h czyli jakies 9,8/100. I to przy optymalnej pracy
silnika. No chyba ze na liczniku 180, a naprawde 170 ..

no przecież jasna sprawa, ze mowa o licznikowych prędkościach...

ps. tak na marginesie - Omega A przeklamuje (każda) o ok 7-15km/h
W210(211) na koncu prędkości licznikowej (240km/h) przeklamał w porównaniu z nawi o ... 4km/h i uważam, ze to jest całkiem dobry wynik.

Data: 2009-07-13 19:57:18
Autor: J.F.
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie
On Mon, 13 Jul 2009 12:11:07 +0200,  Kuba (aka cita) wrote:
J.F. wydusił z siebie te słowy:
[...]

A wtedy mamy 10% mniej .. i te 8.5l teoretycznie jest mozliwe..

ps. tak na marginesie - Omega A przeklamuje (każda) o ok 7-15km/h
W210(211) na koncu prędkości licznikowej (240km/h) przeklamał w porównaniu z nawi o ... 4km/h i uważam, ze to jest całkiem dobry wynik.

Jak pisalem - przepisy pozwalaja zawyzyc o 10% + 4 km/h.

Wiec nikt sie tu o dokladnosc nie bije.

J.

Data: 2009-07-24 00:02:10
Autor: Michał
nowy 1,9 tdi 105 KM spalanie

> [...]
1.9TDI
> czyli jednej z najciezszej i najwiekszej budy do ktorej wkladali ten

delikatnie większa renówka przy tych prędkościach pali 22 (w zasadzie niezależnie od biegu) a żeby nie było 7.3l/100 da się uzyskać "na trasie".

8.5l/100 nie da się w A6 przy 180.

pozdrawiam.

Data: 2009-07-12 22:25:13
Autor: Artur Kowaleski

[...]