Data: 2009-08-31 22:53:35 | |
Autor: namikk | |
nowy łańcuch stare zębatki | |
Witam,
dziś dokonałem wymiany starego wolnobiegu i łańcucha. Wszystko niby dobrze chodzi,ale pojawił się problem na przedniej korbie-są 3 zębatki.Na środkowej zębatce kilka razy podczas jazdy przy mocniejszym nacisku na pedał łańcuch przeskoczył.Po oględzinach wzrokowych widać,że trzy kolejne ząbki są trochę zjechane. Pytanie, czy ta stara zębatka dotrze się z czasem do tego nowego łańcucha,czy może wskazana jest wymiana na nową? A może można byłoby np.te ząbki podszlifować,tylko, czy ten zabieg przyniesie oczekiwany efekt?Jakim sposobem najprościej to wykonać? Z góry dzięki za wszelkie sugestie, Pozdrawiam |
|
Data: 2009-08-31 23:35:58 | |
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar | |
nowy łańcuch stare zębatki | |
namikk pisze:
Witam, Je¶li korba rozbieralna - dokupić ¶rodkow± zębatkę i wymienić. Przy okazji przyjrzeć się dużej i małej, czy nie s± zużyte. Je¶li korba nierozbieralna pozostaj± trzy wyj¶cia: - pokochać (poczekać, aż się ułoży), - próbować szlifować (lepsze okre¶lenie - dłubać, skoro nie ma jak wymontować zębatki); opisy znajdziesz w sieci, - je¶li zębatki wyraĽnie zużyte - wymienić cał± korbę (zależnie od klasy, np. Alivio to około 100zł, im wyżej, tym drożej...) Wymiana korby może, ale nie musi poci±gać wymianę suportu... Pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2009-09-01 22:34:04 | |
Autor: namikk | |
nowy łańcuch stare zębatki | |
Wojciech 'Wheart' Penar wrote:
Jeśli korba nierozbieralna Okazało się, że korba nierozbieralna. pozostają trzy wyjścia: - pokochać (poczekać, aż się ułoży), wariant ten odpada już nie na moje nerwy ;-) - próbować szlifować (lepsze określenie - dłubać, skoro nie ma jak Zabrałem zużytą z serwisu jak będę miał duuuużo wolnego czasu podłubie- zobaczymy co z tego wyjdzie a "nóż widelec" będzie na zapas ;-) a jak nie to na złom ;-) - jeśli zębatki wyraźnie zużyte - wymienić całą korbę Ponoć bardzo zużyte były wszystkie 3 tarcze :-) tak mi powiedzieli w serwisie :-) mi bynajmniej dawała znać o sobie tylko jedna a,że była to nierozbieralna korba więc nabyłem nową.Już założona,już trochę dziś pośmigałem;musi się teraz wszystko dotrzeć. Dziękować wszystkim za dobre rady :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2009-09-01 00:19:19 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
nowy łańcuch stare zębatki | |
On Mon, 31 Aug 2009, namikk wrote:
Witam, Nie, łańcuch się "dotrze" ;) Popatrz na zęby, maj± zjechan± krawędĽ, tam gdzie maj± "odbierać" nacisk. Skos wypycha łańcuch do góry i przez to on wyskakuje, a trze wła¶nie w tym miejscu gdzie nie powinien (u góry zęba), więc dobrze nie ma się to prawa skończyć. czy może wskazana jest wymiana na now±? Przyniesie :) Jakim sposobem najpro¶ciej to wykonać? Na 100% czytałe¶ opisy :| Pilnik okr±gły, o ¶rednicy mniejszej nieco niż ogniwo i dawaj. Osobi¶cie zrobiłem tak, że złożyłem podanie u kolegi który ma self-made szlifierkę, założyli¶my tarczę do cięcia i "pojechałem" z grubsza, wcinaj±c się w podstawę zęba, tam gdzie góra była zjechana. Teoretycznie można by usiłować doszlifować pilnikiem (nawet mam taki, bo przed operacj± kupiłem), ale poprzestałem na tym że jest podcięte trochę kanciasto i "najwyżej łańcuch sobie wygniecie lub wytrze co trzeba" :P PrzejeĽdziłem cał± zimę - szlif był i na zjechanych zębach kasety, i wła¶nie na 2 (¶rodkowej) zębatce korby. pzdr, Gotfryd |