nowy HDD, stara plyta - cholernie wolny zapis

Data: 2014-11-24 15:25:01
Autor: Andrzej Lawa
nowy HDD, stara plyta - cholernie wolny zapis
Ave!

Czy ktoś ma pomysł, skąd się bierze cholernie wolny zapis na HDD Seagate 1TB po podłączeniu do płyty Gigabyte GA-MA74GMT-S2 ?

Podłączam przez adapter USB, podłączam do innej płyty - zapis idzie ładnie.

Podłączam do tej - i mam 1MB/s.

Tak, zapisuję z wyrównaniem do nowych, dużych sektorów ;) Próbowałem także użyć tego dysku jako jedyny dysk. Testowałem w obu trybach - Native IDE oraz normalne SATA.

Stary dysk (który padł) w miejscach nieuszkodzonych ma zapis na znacznie lepszym poziomie. O dziwo odczyt jest całkiem ładny w obu.

Próbuję przekopiować system używając dd i lekko mnie taki wynik zaskoczył...

Teraz kopiuję na czymś innym, ale to mi niewiele da, bo system na takim dysku będzie się ślimaczył. Oczywiście będę próbował z innymi dostępnymi dyskami i najwyżej je potem zamienię, ale chciałbym wiedzieć, czy ktoś miał podobny objaw...

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić

Data: 2014-11-24 17:19:15
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Mon, 24 Nov 2014 15:25:01 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

[...]

Moze kabel? Testy ze starym dyskiem robiles na tym samym kablu?
Moze dysk przestawiony jest w biosie w tryb PIO?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-25 02:11:43
Autor: Adam
W dniu 2014-11-24 17:19, R.e.m.e.K pisze:
[...]

PIO mocno nie zwalnia - przynajmniej nie aż tak. To już chyba RLL były szybsze.

Może dysk "się goni" z kontrolerem? Chociaż wtedy powinien być wolniejszy w obie strony.

Andrzeju: sprawdź, czy tenże dysk da się przestawić w SATA-3, jeśli to jest SATA-6.

Sprawdź też zapis/odczyt dla różnej wielkości paczek, np. za pomocą ATTO Disk Benchmark. Jak możesz, to opublikuj gdzieś wyniki - może jutro się przyjrzę - qrde, już dziś ;(  - jak tylko skończę VAT. Brrrr....

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-12-20 18:56:45
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.11.2014 o 02:11, Adam pisze:

Sprawdź też zapis/odczyt dla różnej wielkości paczek, np. za pomocą ATTO
Disk Benchmark. Jak możesz, to opublikuj gdzieś wyniki - może jutro się
przyjrzę - qrde, już dziś ;(  - jak tylko skończę VAT. Brrrr....

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie :)

Jak system z powrotem miał tylko jeden dysk - wszystko działało ładnie...

Data: 2014-11-25 07:35:59
Autor: paskuda03
[...]

Mnie zawsze pomaga w takich sytuacjach fajny dodatkowy kontroler SATA.
Oczywiście nie na USB tylko na PCIE.
I niekoniecznie najtańszy :-)
http://www.amazon.com/HighPoint-RocketRAID-640-PCI-Express-Controller/dp/B00399IE8O/ref=sr_1_1?s=electronics&ie=UTF8&qid=1319768351&sr=1-1

--
Paskuda03

Data: 2014-11-26 13:49:04
Autor: nadporucznik
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:m4vf3t$k9r$1node2.news.atman.pl...
Ave!

Czy ktoś ma pomysł, skąd się bierze cholernie wolny zapis na HDD Seagate 1TB po podłączeniu do płyty Gigabyte GA-MA74GMT-S2 ?

Miałem taki sam problem gdy padł mi dysk Samsung 500GB SATA2.
Po wymianie na Seagate 500GB SATA3 (płyta gł. GA-EP45-UD3LR)
system ładował się mułowato, tak samo programy.
Szybciej chodził na pożyczonym starym dysku z laptopa.
Wymieniłem Seagate następnego dnia na WDC 500GB SATA3
i jak ręką odjął, wszystko wróciło do normy - czasy uruchamiania
czy transfery.
--
nadporucznik
starszy.porucznik@wojsko.pl

nowy HDD, stara plyta - cholernie wolny zapis