[oświetlenie] nowy RAVEN - premiera

Data: 2009-10-11 14:47:22
Autor: czarny_kruk
[oświetlenie] nowy RAVEN - premiera
Witajcie,

a zatem... niech nowy Raven ujrzy światło dzienne!

Foto i najważniejsze parametry:

http://tinyurl.com/raven1200ti

Zapisy i dalsze szczegóły już niedługo.

pozdrawiam,
czarny_kruk

Data: 2009-10-11 14:52:23
Autor: czarny_kruk
[oświetlenie] nowy RAVEN - prem iera
Dla przypomnienia... tak nowy Raven świeci

http://tinyurl.com/nraven

Porówananie z Lupine Betty za 990 EURO.

polecam.

Data: 2009-10-11 16:52:00
Autor: BoDro
"czarny_kruk" napisał:

http://tinyurl.com/nraven

Porówananie z Lupine Betty za 990 EURO.

gdybym miał coś takiego wczoraj wieczorem, to bym "zabił" jednego
debila-blachosmrodziarza, który wyprzedzał z naprzeciwka "na czwartego"
udając, ze nie widzi mnie i mojej diodówki...

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-10-13 10:16:36
Autor: kenubi
BoDro wrote:

"czarny_kruk" napisał:

[...]

Mam wrażenie dosyć dużej pewności, że ktoś by zginął stricto.
Właśnie zacząłem się zastanawiać czy jakiemuś bogatemu dupkowi nie przyjdzie do głowy czasem porobić sobie jaja na jakiejś ścieżce w mieście.
Spojrzeć się w ~200 lumenów nie jest miłe a w 1200?
m.

Data: 2009-10-13 08:35:46
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 13 Oct 2009 10:16:36 +0200, kenubi napisał(a):

[...]
I to mi się właśnie podoba, moja była cateye dawała za mało światła i na skrzyżowaniach często mnie nie widzieli. Do tego jeszcze mocowanie na kasku, włącznik pod ręką i jest git.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-10-13 11:44:46
Autor: kenubi
piecia aka dracorp wrote:

[...]

No dobrze. Też złożyłem sobie Cree Q5 (~220lum,15*) bo mi wyjeżdżali przed koła i teraz widzę znaczną poprawę - czasem nawet zastanawiam się czemu nie jedzie bo czasu i miejsca ma dużo - a stosuje w dzień tylko ..170mA (~17%),czasem 35% jak jest słoneczniej.
Ale 1200(!) lumenów dosyć skupionego światła komuś w oczy to chyba nie przelewki. Nie wiem ile generuje reflektor samochodu (ktoś tam coś tam pisał że też z 1000) ale w niego daje się spojrzeć bez znacznego bólu.
Wszystko git, tylko boję się aby nie upowszechniła się moda na "rażenie światłem" przez mało odpowiedzialne osoby.
m.

Data: 2009-10-13 10:37:24
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 13 Oct 2009 11:44:46 +0200, kenubi napisał(a):

[...]
Tzn. rażenie światłem nie jest dobrym pomysłem ale mocny strumień światła bardziej się rzuca w oczy. W nocy to i tak pewnie trzeba będzie albo kierować światło na asfalt albo zmniejszać moc.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-10-13 16:55:42
Autor: Michał Pysz
[oświetlenie] nowy RAVEN - prem iera
Wiesz

Nawet bez Ravenów jeździ cała masa bałwanów czołówkami po mieście.
Nie dość, ze dają po oczach wszystkiemu co się nawinie z przeciwka to tak naprawdę w wielu sytuacjach są niewidocznie bo kto sie spodziewa roweru ze światłem na tej wysokości?  Jak ich ktoś kiedyś rozjedzie to pretensje tylko do siebie.

Czołówka jest OK ale do lasu czy w teren ale nie na publiczne drogi.

mp.

Data: 2009-10-13 11:06:20
Autor: BoDro
ytkownik "kenubi" napisał:

[...]

nie da się ukryć, że nagłe przywalenie takimi lumenami po oczach
wyprzedzacza-na-czwartego może wywołać u niego nieprzewidziane reakcje. Z
drugiej strony silne światło w bicyklu, zastosowane "z głową", może
zniechęcić głąba z naprzeciwka do kretyńskiego manewru i odczekania
kilku...kilkunastu sekund na zakończenie mijanki z cyklistą. Pomijam już
dobre widzenie krawędzi jezdni w świetle nie zawsze zmienianych na czas
"długich" czy wprost "zachęcenie" kierowcy do zmiany świateł - bo niektórzy
"twardziele" w ogóle nie zmieniają świateł na "krótkie" przy mijaniu się z
rowerzystą...

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-10-13 12:30:40
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 13.10.2009 11:06 użytkownik BoDro napisał :
ytkownik "kenubi" napisał:

[...]

Podzielę się może moimi obserwacjami. Mam dwie lampki, małą, pozycyjną Cat-Eye HL-EL400 (po bardzo delikatnym modowaniu) i Ravena. :-) Otóż gdy jadę na migającej CE to owszem, zazwyczaj kierowcy widzą (czasem zdarzy się, że nie, ale rzadko), ale chyba widzą też, że rower, więc olewają i często robią coś chamskiego lub głupiego. Dość podobnie jest z ciągłym światłem, które jest słabe oraz Ravenem migającym na najsłabszym trybie, bo miganie chyba jest już zakodowane w głowach, że rower, więc olać. Natomiast gdy włączyć Ravena na ciągły, nawet najsłabszy tryb, który też już jest całkiem niezły, to sytuacja diametralnie się zmienia. Prawdopodobnie kierowcy w ciemności biorą mnie za skuter, a może jakiś motorek i wtedy traktowanie jest zupełnie inne. Zaś o Ravenie w trybie mocnym to chyba nie trzeba pisać jaki daje efekt. Dość powiedzieć, że raz albo dwa razy miałem sytuację, że kierowca zaczynał z przeciwka wyprzedzać, ale po przełączeniu lampki na mocny tryb natychmiast się chował z powrotem. Raz mnie też policja zatrzymała na zjeździe i mówili, że z daleka wyglądam jak motorower. :-D

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-10-13 13:16:38
Autor: Coaster
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
"Miki" Menke wrote:
[...] mówili, że z daleka wyglądam jak motorower. :-D

Musisz isc natychmiast do lekarza - podobno to uleczalne ;-P

--
PoZdR
"If you find yourself standing to accelerate,

Data: 2009-10-13 15:52:54
Autor: Ryszard Mikke
BoDro <bolek@lolek.pl> napisał(a):
ytkownik "kenubi" napisał:

> [...]

"twardziele" w ogóle nie zmieniają świateł na "krótkie" przy mijaniu się z

Ale to już PowerLED by Dominik wystarczał, żeby skłonić kierowcę
do zmiany swiateł, zanim wyjechał zza górki. Przy 180lm, OIDP.

rmikke

Data: 2009-10-13 15:57:28
Autor: Saurus
nowy RAVEN - premiera
On 13 Paź, 17:52, "Ryszard Mikke" <rmi...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
Ale to już PowerLED by Dominik wystarczał, żeby skłonić kierowcę
do zmiany swiateł, zanim wyjechał zza górki. Przy 180lm, OIDP.

Przy podwójnych światłach ok. 130 lm każde, 80 cm pomiędzy nimi i
jakieś 40 cm nad ziemią mrugają mi długimi żebym zmienił na światła
mijania ;)

Data: 2009-10-13 19:26:50
Autor: Dominik Mirowski
[oświetlenie] nowy RAVEN - premiera
Ryszard Mikke wyklepał(a) :

[...]

Wystarczał, to było bardzo skupione światełko ze sporym zasięgiem. Ja właśnie zostałem op.... przez znajomego bikera, że go oślepiłem jadąc rowerem (on samochodem) w momencie gdy zjechałem do środka jezdni w celu skręcenia w boczną drogę - czyli mijał mnie z naprzeciwka w odległości ok 1,5-2 metrów a z przodu było tylko 400+ lumenów z 35mm optyki :).
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2009-10-13 22:24:54
Autor: Niewe
Ryszard Mikke pisze:
Ale to już PowerLED by Dominik wystarczał, żeby skłonić kierowcę
do zmiany swiateł, zanim wyjechał zza górki. Przy 180lm, OIDP.

Ano. Już dwa razy mi się zdarzyło na polnych drogach, że mi samochodziarze zjeżdżali na bok robiąc miejsce do wyprzedzania. Chyba myśleli, że jakieś enduro z tyłu leci :-)

Data: 2009-10-13 22:37:57
Autor: Wojtek Paszkowski
"BoDro" <bolek@lolek.pl> wrote in message news:hb1frg$neg$1inews.gazeta.pl...

czy wprost "zachęcenie" kierowcy do zmiany świateł - bo niektórzy
"twardziele" w ogóle nie zmieniają świateł na "krótkie" przy mijaniu się z
rowerzystą...

eee, ja nie mam problemów z długimi światłami od kiedy zamiast starych diodówek zaczęłem jeździć z pospolitymi halogenikami 2.4W. A tak w zasadzie to mam - bo od czasu przejścia na mocne diodówki kierowcy z naprzeciwka czasem robią coś wręcz przeciwnego, uruchamiają długie na mój widok ;)

pozdr

Data: 2009-10-18 19:57:14
Autor: BoDro
"Wojtek Paszkowski" napisał:

A tak w zasadzie to mam - bo od czasu przejścia
na mocne diodówki kierowcy z naprzeciwka czasem
robią coś wręcz przeciwnego, uruchamiają długie na mój widok ;)

to chyba w ramach "kary" za to, że pierwszy nie zmieniasz na mijania :-)

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-10-11 15:01:38
Autor: kml

Użytkownik "czarny_kruk" <za@spam.dziekuje> napisał w wiadomości news:hask4p$7kf$1news.dialog.net.pl...
Witajcie,

a zatem... niech nowy Raven ujrzy światło dzienne!

Foto i najważniejsze parametry:

http://tinyurl.com/raven1200ti

Zapisy i dalsze szczegóły już niedługo.

Lubisz nas męczyć ujawniając wszystko po kawałku co... :>

kml
Last update 04/10/2009 napęd na 1041,71 km oraz nowe foty z Mazowsza.

Data: 2009-10-11 15:09:30
Autor: czarny_kruk
kml pisze:

[...]

Nic z tych rzeczy. To nie jest szajs i pewne rzeczy wymagaja wielokrotnych poprawek i testow. Przedstawiam Wam tyle ile moge. Aktualnie na tapecie mocowania "3D" :)

Data: 2009-10-11 15:10:56
Autor: czarny_kruk
czarny_kruk pisze:
kml pisze:

[...]

ps. przepraszam, ze opis po angielsku, ale... sami rozumiecie. mysle, ze wiekszosc zrozumie.

Maciek

Data: 2009-10-11 21:51:33
Autor: Marcin J.
Użytkownik "czarny_kruk" <za@spam.dziekuje> napisał w wiadomości news:hasle9$7kf$5news.dialog.net.pl...

Aktualnie na tapecie mocowania "3D" :)

No własnie na to zwróciłem uwagę - jak chcesz to "Headband mount" zrobić? Pytam jako reprezentant frakcji bezkaskowców ;)

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2009-10-11 15:08:50
Autor: amrac
[oświetlenie] nowy RAVEN - prem iera
24 h to rozumiem, że przy 1200 lumenach? :P

Data: 2009-10-11 15:10:40
Autor: Wojtas
czarny_kruk pisze:

Foto i najważniejsze parametry:

To nie jest zdjęcie.

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

"Bujać - to my, panowie szlachta!"

Data: 2009-10-11 15:15:35
Autor: czarny_kruk
Wojtas pisze:
czarny_kruk pisze:

Foto i najważniejsze parametry:

To nie jest zdjęcie.

Oczywiscie, to rendering. Przepraszam za niescislosc.

Wykonczeniem powierzchni, tak aby wygladala maksymalnie dobrze i podobnie do tego renderu, zajmie sie niemal na pewno firma Swiss Bianco (Szwajcaria) specjalizujaca sie w andowodaniu aluminium.
Uh... zapomnialem podpunktu:/ ALCOA 6082 anodised aluminium, full CNC

Niestety u nas efekty mnie nie zadowolily.

Data: 2009-10-11 15:24:48
Autor: Dżejm
[...]

Hej,

Mam pytanko odnośnie baterii. Czy ona jest na stałe w środku ? Czy jest to coś standardowego co można dokupić ?

pozdro

Data: 2009-10-11 16:37:20
Autor: czarny_kruk
[oświetlenie] nowy RAVEN - prem iera
Dodalem zapomniany podpunkt.

http://tinyurl.com/RAVEN1200

PS. W zwiazku z pytaniami - "TITANIUM" jest wykorzystane, nie bojcie :)

Data: 2009-10-11 17:43:30
Autor: Fabian
czarny_kruk napisał :
[...]

Piękna i super świeci. :-)
Kupię nawet w pozapreclowej cenie.

Data: 2009-10-11 17:59:07
Autor: Ryszard Mikke
Fabian <fabiank@NOSPAMgazeta.pl> napisał(a):
czarny_kruk napisał :
> Witajcie,
> czarny_kruk

Piękna i super świeci. :-)
Kupię nawet w pozapreclowej cenie.

Szczerze, to bardziej mi się podoba koncepcja pierwszego Ravena - maleństwo z
baterią osobno (i można użyć choćby i paluszków) i wyłącznikiem na kabelku.
Nawet biorąc pod uwagę problemy z tymi koszyczkami na paluszki ;)

rmikke

Data: 2009-10-11 20:06:04
Autor: Mariusz
Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hat6da$gem$1inews.gazeta.pl...
[...]

Twórca miał zapewne dylemat... Ja bardziej obawiam się o czas pracy w trybie zbliżonym do max. Ciekawe, jaki aku będzie w środku? 18650? Jeden to trochę mało...

pozdrawiam
Mariusz

Data: 2009-10-11 21:01:17
Autor: czarny_kruk
czarny_kruk napisał :
[...]

Brakuje troche skali na tym renderze. Moglem wrzucic pudelko zapalek jak przy Ravenie1. To mogloby zmienic troche Twoje postrzeganie. To jest naprawde mala, lekka i mocna lampa. Razem ze zintegrowanym akumulatorem wazy mniej niz sama glowica pierwszego Ravena.

pozdrawiam,
Maciek

Data: 2009-10-11 20:16:28
Autor: Ryszard Mikke
czarny_kruk <za@spam.dziekuje> napisał(a):
Ryszard Mikke pisze:

> [...]

Brakuje troche skali na tym renderze. Moglem wrzucic pudelko zapalek jak przy Ravenie1. To mogloby zmienic troche Twoje postrzeganie. To jest naprawde mala, lekka i mocna lampa. Razem ze zintegrowanym akumulatorem wazy mniej niz sama glowica pierwszego Ravena.

Ja Ci wierzę, że jest lżejsza, mocniejsza i w ogóle,
ale to już nie jest lampka dla mnie. Nie ma już wyłącznika
pod kciukiem i tego poczucia bezpieczeństwa, że w razie czego
kupię zwykłe paluszki.

rmikke

Data: 2009-10-12 06:44:15
Autor: kml
Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hatees$odu$1inews.gazeta.pl...
Ja Ci wierzę, że jest lżejsza, mocniejsza i w ogóle,
ale to już nie jest lampka dla mnie. Nie ma już wyłącznika
pod kciukiem i tego poczucia bezpieczeństwa, że w razie czego
kupię zwykłe paluszki.

Też tak zastanawiam nad tym czy zintegrowane baterie to jest to.

Data: 2009-10-11 21:31:52
Autor: Aphi
On Sun, 11 Oct 2009 21:01:17 +0200, czarny_kruk wrote:

Brakuje troche skali na tym renderze. Moglem wrzucic pudelko zapalek jak przy Ravenie1.
Chyba nic straconego ? ;-)
Ja np. chętnie bym takie zdjęcie obejrzał.

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~      Pozdrawiam    Aphi

Data: 2009-10-11 21:49:59
Autor: czarny_kruk
Aphi pisze:
[...]

:D to byla mysl/zdanie do siebie samego ;)

jeszcze zebym znalazl jakies pudelko zapalek w domu...

Data: 2009-10-11 20:03:53
Autor: geos
czarny_kruk wrote:
Witajcie,

a zatem... niech nowy Raven ujrzy światło dzienne!

Foto i najważniejsze parametry:

http://tinyurl.com/raven1200ti

Zapisy i dalsze szczegóły już niedługo.

czy nowy raven posiada tryby świecenia nieciągłego ("mrugające")?

pozdrawiam,
geos

Data: 2009-10-11 21:05:26
Autor: czarny_kruk
geos pisze:
czarny_kruk wrote:
[...]

Szczerze mowiac w obecnej chwili takiego trybu nie ma, ale nie wykluczam, ze znajdzie sie on w docelowej wersji oprogramowania.

Data: 2009-10-11 21:14:19
Autor: .

Użytkownik "czarny_kruk" <za@spam.dziekuje> napisał w wiadomości news:hata9k$mp7$1news.dialog.net.pl...
geos pisze:
czarny_kruk wrote:
[...]

jak z ładowaniem akumulatora?

Data: 2009-10-11 21:43:28
Autor: geos
czarny_kruk wrote:
geos pisze:
czy nowy raven posiada tryby świecenia nieciągłego ("mrugające")?

Szczerze mowiac w obecnej chwili takiego trybu nie ma, ale nie wykluczam, ze znajdzie sie on w docelowej wersji oprogramowania.

jestem za, o ile sprawa jest otwarta.

pozdrawiam,
geos

Data: 2009-10-11 21:46:58
Autor: czarny_kruk
geos pisze:
czarny_kruk wrote:
geos pisze:
[...]

Otwarta. Mozliwe, ze dodam jako osobno wlaczany (poza trybami ciaglnymi).

Data: 2009-10-11 22:50:18
Autor: Piotr Liszka
czarny_kruk pisze:
geos pisze:
czarny_kruk wrote:
geos pisze:
[...]

Ja też jestem za.
Nie ma to jak pomrugać w mieście ;)

Choć oczywiście można będzie mrugać Ravenem I i równocześnie oświetlać Ravenem II :D

pozdro

pl

Data: 2009-10-11 21:24:54
Autor: Kapsel
Sun, 11 Oct 2009 14:47:22 +0200, czarny_kruk napisał(a):

a zatem... niech nowy Raven ujrzy światło dzienne!

Foto i najważniejsze parametry:

http://tinyurl.com/raven1200ti

Ile? :>

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-10-12 00:26:04
Autor: mariuszmo
[oświetlenie] nowy RAVEN - premiera

a zatem... niech nowy Raven ujrzy światło dzienne!

Foto i najważniejsze parametry:

http://tinyurl.com/raven1200ti

Ile? :>

właśnie ile? nawet w bardzo dużym przyblizeniu ile bo nie wiem czy już odkładać kasę
-- Kapsel
 http://kapselek.net
 kapsel(malpka)op.pl

Data: 2009-10-12 23:07:07
Autor: darek_ru
nowy RAVEN - premiera
On 11 Paź, 14:47, czarny_kruk <z...@spam.dziekuje> wrote:
[...]

O, siakoś podobne to :-)
http://www.tinyurl.pl/?y2DVL8Qc

Darek.

Data: 2009-10-13 13:50:54
Autor: Mariusz
nowy RAVEN - premiera
O, siakoś podobne to :-)
http://www.tinyurl.pl/?y2DVL8Qc

nic nie widać :-|

pozdr
Mariusz

Data: 2009-10-13 12:01:06
Autor: piecia aka dracorp
[oświetlenie] nowy RAVEN - premiera
Dnia Sun, 11 Oct 2009 14:47:22 +0200, czarny_kruk napisał(a):

Foto i najwaĹźniejsze parametry:

http://tinyurl.com/raven1200ti

Zapisy i dalsze szczegóły już niedługo.

Witam
A możliwość podłączenia dodatkowego źródła zasilania?

--
piecia aka dracorp

[oświetlenie] nowy RAVEN - premiera