[oświetlenie] nowy RAVEN - zapowied z

Data: 2009-09-26 17:31:06
Autor: czarny_kruk
[oświetlenie] nowy RAVEN - zapowied z
Witajcie,

za oknami jakby juz jesien i zaczyna robic sie ciemno, w zwiazku z czym z przyjemnoscia przedstawiam pierwsze zdjecia zupelnie nowego modelu lampy Raven. Na poczatek w terenie, porownanie z najlepsza lampa rowerowa na swiecie - Lupine Betty 14. Delikatnie mowiac Betty zostala zmiazdzona. I to nie tylko tym jak swieci:)

Oto link: http://tinyurl.com/nraven

Jezeli takze chcecie poczuc przyjemnosc z jazdy w nocy z predkosciami nie rozniacymi sie od dziennych, badz "odrobine" poprawic swoje bezpieczenstwo, to kilka (doslownie!) sztuk tej lampy bedzie na sprzedaz dla pl.rec.rowery, z pelna gwarancja i w cenie "nieco" lepszej od Betty.

Link do Betty: http://www.lupine.de/web/en/products/lightsets/betty/14/

Szczegolowa specyfikacja oraz zdjecia nowej lampki Raven wkrotce.

pozdrawiam,
czarny_kruk

Data: 2009-09-26 09:39:04
Autor: Bart
nowy RAVEN - zapowiedz
Raven robi DUŻE WRAŻENIE...
Mam nadzieję, że jeżyk nie został porażony falą świetlną i lampka ma
stosowny atest, że nie była testowana na zwierzętach... ;-)
Kiedy "masowa" produkcja?
Pozdr.
Bart

Data: 2009-09-26 17:35:21
Autor: czarny_kruk
[oświetlenie] nowy RAVEN - zapo wiedz
Jeż widoczny na drodze znajduje sie 7 metrow od lampek, pierwsza tasma na drzewie 18 metrow od lampek, a zakret na koncu jest oddalony o okolo 80 metrow.
Zdjecia zostaly wykonane oczywiscie przy tych samych, manualnych ustawieniach lustrzanki.

Data: 2009-09-28 12:37:04
Autor: .

Użytkownik "czarny_kruk" <za@spam.dziekuje> napisał w wiadomości news:h9lcbn$27v$2news.dialog.net.pl...
[...]

jakie to były ustawienia?

Data: 2009-09-26 18:12:41
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 26.09.2009 17:31 użytkownik czarny_kruk napisał :
[...]

Myślałem, że najlepszą lampą rowerową na świecie jest Raven. ;-)

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-26 18:49:21
Autor: Michał Pysz
[...]

A jak z zasilaniem w nowym ravenie?
Złączka będzie kompatybilna z poprzednią?
A może planujesz dołączać do lampki jakieś fajne zasilanie!?
Bo raven I na paluszkach to biedny był ;-) dopiero po podłączeniu do akku sigmy dawało radę.

mp.

Data: 2009-09-27 15:34:08
Autor: czarny_kruk
Michał Pysz pisze:
A jak z zasilaniem w nowym ravenie?
Złączka będzie kompatybilna z poprzednią?
A może planujesz dołączać do lampki jakieś fajne zasilanie!?

lampa bedzie na jak to trafnie okresliles "fajne zasilanie" :)
tym razem nie 4AA, tylko *lzej* i *ekonomiczniej*.

Data: 2009-09-27 19:06:03
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 27.09.2009 15:34 użytkownik czarny_kruk napisał :
Michał Pysz pisze:
[...]

2x18650? W tej chwili kombinuję jak zrobić pojemnik na 2 albo 4 takie ogniwa. Jeśli nie uda mi się załapać na Ravena 2 to może chociaż na jakiś pojemnik?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-27 10:26:40
Autor: Filip Jaromczyk
nowy RAVEN - zapowiedz
Witam, jak coś to się pisze na tą lampkę!

Data: 2009-09-27 20:16:33
Autor: czarny_kruk

polecam http://www.turboferret.co.uk/ :)

Data: 2009-09-27 20:59:07
Autor: Michał Pysz
[oświetlenie] nowy RAVEN - zapo wiedz

polecam http://www.turboferret.co.uk/ :)
oo niezłe.... chyba sobie zamówię komplecik na 4 sztuki z pokrowcem.

mp.

Data: 2009-09-27 20:29:04
Autor: Michał Pysz
[oświetlenie] nowy RAVEN - zapo wiedz
lampa bedzie na jak to trafnie okresliles "fajne zasilanie" :)
tym razem nie 4AA, tylko *lzej* i *ekonomiczniej*.
no to fajnie ;-)

Czekamy w takim razie na premierę i zapisy, choć z tego co piszesz to masz już komplet chętnych.
Mam na szczęście Ravena I więc jak się nie załapię to biedy nie będzie :-) aczkolwiek chętnie obejrzę nowy sposób zasilania, moze go zastosuje do Ravena I.

mp.

Data: 2009-09-27 20:39:26
Autor: stefandora
Michał Pysz wrote:

Czekamy w takim razie na premierę i zapisy, choć z tego co piszesz to masz już komplet chętnych.

Tiaaa... Ale nie ma jeszcze zapisów....

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-09-27 20:57:50
Autor: Michał Pysz
[oświetlenie] nowy RAVEN - zapo wiedz

no nie ma ale wspomniał, że z meili wynika, że już wszystko zajęte. Nie wiem jak to rozumieć?!?

:-)

mp.

Tiaaa... Ale nie ma jeszcze zapisów....

Data: 2009-09-27 21:20:17
Autor: czarny_kruk
stefandora pisze:
Michał Pysz wrote:

Czekamy w takim razie na premierę i zapisy, choć z tego co piszesz to masz już komplet chętnych.

Tiaaa... Ale nie ma jeszcze zapisów....

Bo zapisow jeszcze nie ma! :)
Faktem jest jednak b.wysokie zainteresowanie, a przewidziana ilosc w dobrej cenie nie jest duza.

pozdrawiam,
czarny_kruk

Data: 2009-09-28 01:38:03
Autor: kmxc
nowy RAVEN - zapowiedz
On 27 Wrz, 20:29, Michał Pysz <michal.p...@wp.pl> wrote:
> [...]

Mam na szczęście Ravena I więc jak się nie załapię to biedy nie będzie
:-) aczkolwiek chętnie obejrzę nowy sposób zasilania, moze go zastosuje

Witam
No właśnie... Zainteresowanie jak zwykle zbyt duże:-))) Nie jestem
pewien czy dobrze zrozumiałem - będzie ograniczona ilość sztuk dla
użytkowników precla w specjalnej cenie, ale czy to oznacza, że będzie
również kilka sztuk w cenie ...hmm.. innej dla na przykład "zwykłych
zjadaczy chleba nie preclujących"?
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam wszystkich:-)

KM

Data: 2009-09-28 12:18:43
Autor: czarny_kruk
nowy RAVEN - zapowiedz
kmxc pisze:
[...]

Witaj,

dobrze zrozumiales. Przewiduje kolejne sztuki, ale w wyzszej cenie.

Prosze zerknac na oferte oswietlenia Dinotte, Lupine, AyUp, Hope etc. i ich ceny.

pozdrawiam!

Data: 2009-09-29 02:52:09
Autor: kmxc
nowy RAVEN - zapowiedz
On 28 Wrz, 12:18, czarny_kruk <z...@spam.dziekuje> wrote:
kmxc pisze:

> [...]

dobrze zrozumiales. Przewiduje kolejne sztuki, ale w wyzszej cenie.

Prosze zerknac na oferte oswietlenia Dinotte, Lupine, AyUp, Hope etc. i

Dziękuję za odpowiedź. Czy mógłbym prosić o wpisanie na "listę
oczekujących"? Mam nadzieję, że "cena specjalna" będzie dla mnie
osiągalna :-(. W każdym razie zdaję sobie sprawę, iż Twoje dzieło
zasługuje na to, by dać za nie odpowiednią sumę. Byłem pod ogromnym
wrażeniem Ravena I, chociaż nie miałem go w ręku. Zdjęcia i opis
wystarczył do tego, by nisko się pokłonić i w niemy sposób wyrazić
swoje ogromne uznanie....
Pozdrawiam serdecznie.
KM

Data: 2009-09-29 12:52:01
Autor: czarny_kruk
nowy RAVEN - zapowiedz
kmxc pisze:

[...]

Listy zapisow jeszcze nie ma, z prostego powodu - nie znam jeszcze dokladnych cen oraz terminow dostarczenia kilku podzespolow wykonywanych na zamowienie (pcb, przyciski, sterowniki).
Dziekuje za zainteresowanie i mile slowo.

pozdrawiam.

Data: 2009-09-29 13:12:29
Autor: Wojtek Paszkowski
nowy RAVEN - zapowiedz
"czarny_kruk" <za@spam.dziekuje> wrote in message news:h9sosi$8mr$2news.dialog.net.pl...

[...]

a jakieś aku li-ion razem z holderami i ładowarkami tyż planujecie ściągać? Jak nie na Ravena, to przynajmniej na jakieś zasilanko 3-4 ogniwowe bym się najprawdopodobniej z chęcią pisał (pewnie jeszcze parę osób by się znalazło).

pzodr

Data: 2009-09-29 13:27:34
Autor: czarny_kruk
nowy RAVEN - zapowiedz
Wojtek Paszkowski pisze:
[...]

Bedzie zasilanie do Ravena i ladowarki do nabycia, podobnie jak kilka innych akcesorii.

NIE jest to polprodukt lub zestaw "zrob to sam" jak lampy na chociazby wspomnianej stronie z holderami do accu luminousdiy.com .

pozdrawiam.

Data: 2009-09-29 13:35:28
Autor: Wojtek Paszkowski
nowy RAVEN - zapowiedz
"czarny_kruk" <za@spam.dziekuje> wrote in message news:h9sqv7$8mr$5news.dialog.net.pl...

Bedzie zasilanie do Ravena i ladowarki do nabycia, podobnie jak kilka innych akcesorii.

jakie napięcie planowane?

pozdr

Data: 2009-09-27 09:54:06
Autor: Delirum
czarny_kruk <za@spam.dziekuje> napisał(a):
[...]

WOW! To naprawdę tak świeci? Nieźle 8-)
Czy we Wrocławiu będzie można obejrzeć i przetestować lampkę? Jakiej ceny
można się spodziewać, bo Lupine mało co z krzesła nie spadłem - tysiąc EURO!
Jeśli to będzie w złotówkach i do przetestowania to jestem zainteresowany.

Data: 2009-09-27 12:47:48
Autor: czarny_kruk
Delirum pisze:
> [...]
Jeśli to będzie w złotówkach i do przetestowania to jestem zainteresowany.

Mysle, ze nie bedzie problemu z obejrzeniem i testem nawet w terenie lampki. Lampek na sprzedaz bedzie wykonanych kilka sztuk w specjalnej cenie. Warto jednak sledzic precla, w zeszlym roku 20 sztuk Ravena I rozeszlo sie w 4 godziny.

pozdrawiam,
czarny_kruk

Data: 2009-09-27 14:37:19
Autor: geos
czarny_kruk wrote:
Warto jednak sledzic precla, w zeszlym roku 20 sztuk Ravena I rozeszlo sie w 4 godziny.

czy możliwe jest podanie konkretnej daty prezentacji nowego Ravena na preclu?

pozdrawiam,
geos

Data: 2009-09-27 15:41:04
Autor: czarny_kruk
geos pisze:
czarny_kruk wrote:
Warto jednak sledzic precla, w zeszlym roku 20 sztuk Ravena I rozeszlo sie w 4 godziny.

czy możliwe jest podanie konkretnej daty prezentacji nowego Ravena na preclu?

masz na mysli specyfikacje i zdjecia lampki? sa gotowe, przedstawie je w ciagu tygodnia, max dwoch. w chwili obecnej nie znam jeszcze dokladnego terminu wykonania kilku czesci na zamowienie (np. przyciskow i plytek pcb), stad zapisow nie moge jeszcze otworzyc.

Data: 2009-09-27 14:39:41
Autor: Remiczor
[oświetlenie] nowy RAVEN - zapowiedz
Lampek na sprzedaz bedzie wykonanych kilka sztuk w specjalnej cenie. Warto jednak sledzic precla, w zeszlym roku 20 sztuk Ravena I rozeszlo sie w 4 godziny.

to może podałbyś jakiś rząd wielkości ile to będzie kosztowało i zróbmy listę rezerwacji?
r.

Data: 2009-09-27 15:26:26
Autor: kml

Użytkownik "Remiczor" <cremik@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9nb4d$dbn$1node1.news.atman.pl...
> [...]

to może podałbyś jakiś rząd wielkości ile to będzie kosztowało i zróbmy listę rezerwacji?

Ja to sie chyba zapiszę na 2010 na pierwszy miejscu na liście :) Powaga.

kml
Last update 23/09/2009 Campus Ross (spodnie), Vesti (kamizelka) i napęd na 1041,71 km.

Data: 2009-09-27 15:44:36
Autor: czarny_kruk
kml pisze:

> [...]

r.

Ja to sie chyba zapiszę na 2010 na pierwszy miejscu na liście :) Powaga.

w przeciwienstwie do Ravena I lampa bedzie do kupienia tym razem takze po sprzedaniu sztuk specjalnie przeznaczonych dla preclowiczow. jedyna roznica - znaczna w cenie. obowiazku czytania precla wszakze nie ma;)

ps. a lampa sliiiczna jest! :)

pozdrawiam,
czarny_kruk

Data: 2009-09-27 15:52:23
Autor: kml

Użytkownik "czarny_kruk" <za@spam.dziekuje> napisał w wiadomości news:h9nq84$6tc$4news.dialog.net.pl...
[...]

Zatem ja się chcę zapisać na listę preclową na 2010 r. Komu wysłać mejla?

Data: 2009-09-27 16:21:20
Autor: czarny_kruk
kml pisze:

[...]

nie ma jeszcze ani listy ani zapisow, temat brzmi "zapowiedz", ale po ilosci emaili chyba bedzie juz komplet chetnych ;P

Data: 2009-09-27 16:39:22
Autor: kml

Użytkownik "czarny_kruk" <za@spam.dziekuje> napisał w wiadomości news:h9nsd0$6tc$7news.dialog.net.pl...

nie ma jeszcze ani listy ani zapisow, temat brzmi "zapowiedz", ale po ilosci emaili chyba bedzie juz komplet chetnych ;P

Ja _CHCĘ_ Ravena ale w _2010_r :> Dowodem niech będzie precel i archiwum :>

Data: 2009-09-27 16:43:48
Autor: czarny_kruk
kml pisze:

[...]

ale to wlasnie bedzie model 2010 :)

a archiwum z ciekawosci zaraz przejrze :>

Data: 2009-09-27 16:52:05
Autor: kml

Użytkownik "czarny_kruk" <za@spam.dziekuje> napisał w wiadomości news:h9ntn4$6tc$9news.dialog.net.pl...
kml pisze:

[...]

No dobra to ja chcę tego Ravena co będzie dostępny w 2010 r. i zapewne będzie modelem na rok 2011 ;) Archiwum będziesz przeglądać za rok o tej porze ;P

Data: 2009-09-27 17:35:30
Autor: Krzychu
[oświetlenie] nowy RAVEN - zapowiedz
nie ma jeszcze ani listy ani zapisow, temat brzmi "zapowiedz", ale po ilosci emaili chyba bedzie juz komplet chetnych ;P

Kurcze, ale się gorąca atmosfera zrobiła. Mam nadzieję, że mi też się uda załapać na jeden egzemplarz :)

Data: 2009-09-29 13:06:20
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 27.09.2009 16:21 użytkownik czarny_kruk napisał :
kml pisze:

[...]

Rozumiem, że oficjalne zapisy ruszą tu na preclu, a nie na prywatnej skrzynce mailowej? Bo sam jestem zainteresowany, ale czekam na informację tutaj.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-29 13:22:32
Autor: czarny_kruk
kml pisze:

[...]

TAK. Tutaj pojawi sie informacja o zapisach jako pierwsza.

Data: 2009-09-29 16:24:49
Autor: .

Użytkownik "czarny_kruk" <za@spam.dziekuje> napisał w wiadomości news:h9sqlp$8mr$4news.dialog.net.pl...

jakie były warunki robienia zdjęć przy porównaniu?

Data: 2009-09-29 16:43:15
Autor: czarny_kruk
.. pisze:
Użytkownik "czarny_kruk" <za@spam.dziekuje> napisał w wiadomości news:h9sqlp$8mr$4news.dialog.net.pl...
Dnia 27.09.2009 16:21 użytkownik czarny_kruk napisał :

jakie były warunki robienia zdjęć przy porównaniu?

Srodek nocy, bezchmurne niebo, ksiezyc 15%, Nikon D200 35mm F8.0 6 sek ISO800 5600K -- czyli ustawienia takie jakich uzywa Lupine na swojej stronie www. Chcialem porownac ich zdjecie Betty z moim.

Drobna roznica w balansie bieli, oni maja zrobione przy 6000K, ale zdecydowanie nie oddaje to tego, ze Lupine i kilka slabszych lampek swieci mniej lub bardziej na bialo-niebiesko.

pozdrawiam.

Data: 2009-09-29 16:59:50
Autor: .

Użytkownik "czarny_kruk" <za@spam.dziekuje> napisał w wiadomości news:h9t6e3$gtb$3news.dialog.net.pl...
. pisze:
[...]

dzięki, zrobię porównanie swojej przy tych warunkach :)

Data: 2009-09-29 18:05:23
Autor: czarny_kruk
[oświetlenie] nowy RAVEN - zapo wiedz
dzięki, zrobię porównanie swojej przy tych warunkach :)

milego pstrykania:)

Data: 2009-09-27 16:33:42
Autor: czarny_kruk
[oświetlenie] nowy RAVEN - zapo wiedz
kml pisze:
Komu wysłać mejla?

kontakt do mnie maciej (malpa) lumont.pl
badz  czarny_kruk (malpa) interia.pl

pozdrawiam.

Data: 2009-09-27 18:08:44
Autor: Dżejm
[...]

Ja tak z ciekawości. Czy optyka jest symetryczna ? Tzn. tak samo świeci w górę i dół ?

PS. Jestem szczęśliwym posiadaczem Ravena 1. Tylko że ustawiony na maksa to on zdmuchuje rowerzystyów z naprzeciwka ;). Czekam na jakaś lampkę miejsko / szosową :) !!!

pozdro

Data: 2009-09-27 16:20:31
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-09-27, DĹźejm wrote:
[...]

To zainteresuj się lampkami ze strumieniem światła wyprofilowanym
właśnie na szosę - np. rózne lampki Busch&Muller.

Data: 2009-09-27 21:54:39
Autor: DĹźejm
[oświetlenie] nowy RAVEN - z apowiedz
To zainteresuj się lampkami ze strumieniem światła wyprofilowanym
właśnie na szosę - np. rózne lampki Busch&Muller.

Tak, wiem, mam jedną :). Ale raven ją zjada na śniadanie, więc nie będę się cofał klasę niżej :). Używając mojego kompakta (coolpix P5000, f/2.7, 1s, ISO400 ) zrobiłem sobie takie porównanie:
http://img41.imageshack.us/img41/9601/lampkiravenibm.jpg

pozdro
DĹź

Data: 2009-09-27 22:02:28
Autor: czarny_kruk
DĹźejm pisze:
[...]

hiehiehie... niezle;)
tym bardziej, ze pewnie nie wszyscy wiedza, ze lampy Raven1 wysylalem ustawione na ~70% pelnej dostepnej mocy i radzilem nie przestawiac na wiecej w menu, z uwagi na to zeby nie uszkodzic zasilania 4 paluszkow.
jak sadze po fotkach takze Raven1 nie hula tutaj na maxxa.

Data: 2009-09-27 22:13:58
Autor: DĹźejm
[...]

Zgadza się. Low przestawiłem trochę bardziej w dół niż było domyślnie (nie pamiętam szczegółów) ale high zostawiłem jak było.

Data: 2009-09-27 22:14:21
Autor: Michał Pysz
[...]
Tak z ciekawości .. dałbyś radę zamieścić porównanie:
Raven I - Raven II
ewentualnie
Raven I road - Raven II
bo ja akurat mam egzemplarz z węższym światłem.

mp.

Data: 2009-09-27 22:32:42
Autor: czarny_kruk
Michał Pysz pisze:
[...]

Niestety nie zrobilem takiego porownania, ale widzialem u Ciebie na stronie XRE z optyka 14* - jak pomnozysz to kilkanascie razy to wyjdzie RavenII.

Data: 2009-09-27 18:58:41
Autor: kml
[oświetlenie] nowy RAVEN - zapowiedz

Mam prośbę, odezwij się do mnie na priv albo daj namiar na siebie :)

Data: 2009-09-28 00:07:52
Autor: Dżejm
[oświetlenie] nowy RAVEN - zapowiedz
Użytkownik "Dżejm" <no.spam@no.spam> napisał w wiadomości

Mam prośbę, odezwij się do mnie na priv albo daj namiar na siebie :)

Who, me :) ? Czy to było do kruka ?
Wysłałem maila ale nie wiem czy dobrze rozszyfrowałem adres ;).

pozdro

Data: 2009-09-28 01:43:22
Autor: .:Marcin:.
nowy RAVEN - zapowiedz
Witam,

Ja też miałem okazję zobaczyć pierwszy model w akcji. Właśnie od tego
momentu  zacząłem się interesować tematem latarkowym i zapragnąłem sam
zbudować swoją latarkę. Na razie czytam "świetliste" forum i chłonę
informacje tam zawarte :) Dioda P7 już leży i czeka na driverek, co do
którego nie mogę podjąć jeszcze decyzji.
Jeśli będę miał szczęście to też się pisze na wersję drugą.

Data: 2009-09-27 19:33:38
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 27.09.2009 18:08 użytkownik Dżejm napisał :
[...]

To po co im walisz na max? Ja gdy jedzie ktoś z przeciwka to przygaszam na minimum, jeśli jedzie ktoś bez świateł, to daję max i wszyscy są szczęśliwi.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-27 21:43:32
Autor: Dżejm
[oświetlenie] nowy RAVEN - zapowiedz
To po co im walisz na max? Ja gdy jedzie ktoś z przeciwka to przygaszam na minimum, jeśli jedzie ktoś bez świateł, to daję max i wszyscy są szczęśliwi.

Oczywiście tego nie robię i jak ktoś jedzie to przygaszam. Ale ponieważ z tą lampką jeżdżę też do pracy, a rower zostawiam pod budynkiem, to muszę ją zdejmować. Dlatego przycisku nie mogę sobie przykleić na kierę, więc przyczepiłem go do lampki, więc aby zmieniać level muszę puszczać kierę, a nie lubię ;))).

A tak na serio to też jestem z niej bardzo szczęśliwy i tak sobie tylko gadam ;). Raven rulez :) !

pozdro

Data: 2009-09-27 21:50:34
Autor: Michał Pysz
[oświetlenie] nowy RAVEN - zapo wiedz
A czym zasilacie swoje lampki???

Tzn właśnie zamówiłem holder na 4x18650 ale zawsze spytać można ;-)

mp.

Data: 2009-09-27 22:02:10
Autor: Dżejm
[oświetlenie] nowy RAVEN - zapowiedz
A czym zasilacie swoje lampki???

Tzn właśnie zamówiłem holder na 4x18650 ale zawsze spytać można ;-)

Mi tam dwa koszyczki 4xAA starczają :).

pozdro

Data: 2009-09-27 22:29:48
Autor: Ryszard Mikke
Michał Pysz <pysz.michal@wp.pl> napisał(a):
A czym zasilacie swoje lampki???

Tzn właśnie zamówiłem holder na 4x18650 ale zawsze spytać można ;-)

Koszyczki 4xAA - najsłabszy element Ravena, ale nie chcę dedykowanej baterii.

rmikke

Data: 2009-09-28 00:09:56
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 27.09.2009 21:50 użytkownik Michał Pysz napisał :
A czym zasilacie swoje lampki???

Tzn właśnie zamówiłem holder na 4x18650 ale zawsze spytać można ;-)

Ja mam koszyk 6xAA, ale chyba padły mi Sanyo HR-3U, bo przy większych prądach nie wyrabiają. Z tej okazji rozglądam się za 4x18650.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-28 01:56:59
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

18650 mają inny wymiar niż AA.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-28 10:48:40
Autor: chary
Zygmunt M. Zarzecki wrote:

[...]

Ja do swojej uzywam koszyka 4xAA. Niestety starcza to tylko na krotsze wycieczki. Zainwestowalem wlasnie w niedawno linkowany koszyczek na 4x18650. Niestety nie mialem wczesniej z nimi do czynienia w zwiazku z tym mam pytanie/prosbe czy ktos moglby polecic jakas konkretna firme produkujaca te ogniwa (lub ostrzec przed jakas), na jakie parametry/cechy zwracac uwage, jaka ladowarke najlepiej kupic no i gdzie :-)
Dziekuje.

pozdrawiam,
Marek Sosnowski

Data: 2009-09-28 12:42:16
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 28.09.2009 11:48 użytkownik chary napisał :
Zygmunt M. Zarzecki wrote:

[...]

Tzn. jaki? Znalazłem parę koszyków z różnych manufaktur, ale ceny są odstraszające, 50-60 zł za takie coś to "lekka" przesada. Nie wiem czy w końcu nie zrobię czegoś sam. Mam dwie koncepcje, albo zaadaptuję pudełko na takie ogniwa, albo zrobię coś z plastikowej/pleksi/drewnianej płytki, tzn. natnę wzdłuż do połowy dwie płytki, połączę w krzyż i na końcach dokleję dekielki.

[...]

Może poszukaj na swiatelka.pl ? Ja jeśli coś kupię to będzie to to: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19624 (UltraFire Protected 18650 3.7V 2400mAh).

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-28 14:26:41
Autor: chary
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

http://www.turboferret.co.uk

Niestety to sie lapie pod te wspomniane przez Ciebie 50-60zl. Uwazam, ze koles mial jakis tam pomysl na biznes i chcialo mu sie wiec niech sobie troche zarobi, u mnie len zwyciezyl.

[...]

Dzieki.

pozdrawiam,
Marek Sosnowski

Data: 2009-09-28 18:17:24
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 28.09.2009 15:26 użytkownik chary napisał :
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

Do tego na zdjęciach ten zasobnik wygląda koszmarnie, jak jakiś totalny badziew, może w rzeczywistości jest lepiej. Znalazłem dużo ładniejszy, ciekawszy i tańszy ale tu z kolei cena przesyłki jest dość wysoka, bo o ile dobrze się zorientowałem, to jest co najmniej 10$: http://www.luminousdiy.com/Light%20Kits%20and%20Parts.htm#holders
Może jest ktoś chętny, bo przy zakupie dwóch przesyłka się rozłoży, a do tego jest niewielka zniżka na sam zasobnik?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-29 00:26:49
Autor: Michał Pysz
[...]
Jakoś kiepsko to liczysz chyba, dla przykładu dla holdera 4x.
14.95 + 5.99 = 20.94 * 2.87 = 60.00zł
10.50 + 3.00 = 13.50 * 4.56 = 51.50zł
Jeszcze jak ci upierdliwy celnik dowali cło i VAT to wyjdzie Ci sporo drożej.

A holder to ma być praktyczny a nie ładny, i akurat ten z GB wygląda na bardziej zwarty czyli zajmuje mniej miejsca i łatwiej przyczepić do ramy.

mp.

Może jest ktoś chętny, bo przy zakupie dwóch przesyłka się rozłoży, a do tego jest niewielka zniżka na sam zasobnik?

Data: 2009-09-29 12:37:32
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Koszyk na 18650, NiMH vs LiIon (było: Re: [oświetlenie] nowy RAVEN - zapowiedz)
Dnia 29.09.2009 00:26 użytkownik Michał Pysz napisał :
[...]

(14,95 + 5) * 2,94 = 58,65 zł
W przypadku zakupu dwóch sztuk:
(26,9 + 5) * 2,94 = 93,79 zł
Czyli za sztukę:
93,79 / 2 = 46,9 zł

10.50 + 3.00 = 13.50 * 4.56 = 51.50zł

Jedna dziesiątka gdzieś Ci uciekła:
(10,5 + 3) * 4,69 = 63,32 zł
I gdzie tu taniej?

Jeszcze jak ci upierdliwy celnik dowali cło i VAT to wyjdzie Ci sporo drożej.

Cła i VAT nie dowalą, bo za niska kwota, choćby nie wiem jak się napinali. Zresztą nawet jeśli dowalą, to w przypadku dwóch sztuk i tak wyjdzie poniżej 60 zł, więc nadal nie ma o czym rozmawiać.

A holder to ma być praktyczny a nie ładny, i akurat ten z GB wygląda na bardziej zwarty czyli zajmuje mniej miejsca i łatwiej przyczepić do ramy.

Strzał w stopę. ;-P Rozmiary są niemal takie same, ale ten zasobnik z USA jest dużo praktyczniejszy, bo można wybrać czy chcesz połączyć ogniwa szeregowo czy równolegle, a ja właśnie potrzebuję równoległego (2x2).
Przy okazji pytanie - jak to jest z (nie)wrażliwością LiIon na zimno? Wiem, że na pewno jest dużo lepiej niż z NiMH. NiMH wożę w kieszonce na plecach, ale czy warto też tak wozić LiIon? Pytanie sprowadza się do tego, czy LiIon są zupełnie niewrażliwe na niskie temperatury?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-29 12:48:21
Autor: czarny_kruk
[...]

Holder z UK mozesz polaczyc jak Ci pasuje, rowniez w ukladzie 2x2

[...]

Praktycznie mozna przyjac, ze ogniwa Li-ion sa niewrazliwe na zimno do conajmniej -10*C. Przy 0*C oddaja niespelna 5% mniej pojemnosci.

pozdrawiam.

Data: 2009-09-29 13:04:45
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 29.09.2009 12:48 użytkownik czarny_kruk napisał :
[...]

A w jaki sposób? Trzeba coś ciąć i lutować, czy można łatwo konfigurować prosto z pudełka? Zresztą i tak nie ma o czym rozmawiać, bo już pokazałem, że zasobnik z USA jest tańszy.

[...]

Czyli spokojnie mogę wozić na ramie, bo przy 4 h jeździe strata będzie ok. 10 minut.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-29 15:30:07
Autor: Michał Pysz
[...]

Lutujesz jak chcesz, nic nie tniesz.
Tańszy nie jest, przy zakupie jednej sztuki są w tej samej cenie. (Oczywiście jak zauważyłeś  zabrakło jednej 10tki)
No chyba, że faktycznie potrzebujesz 2 sztuki ale mi wystarczy w zupełności jedna :-)

:-)

mp.

Data: 2009-09-29 22:55:15
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 29.09.2009 15:30 użytkownik Michał Pysz napisał :
[...]

Mnie też wystarczy jedna, ale jest nas dwóch, albo może nawet trzech. ;-)

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-30 00:45:16
Autor: amrac
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

Mnie też wystarczy jedna, ale jest nas dwóch, albo może nawet trzech. ;-)

A ja se wystrugam.

Data: 2009-09-28 11:08:36
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 28.09.2009 01:56 użytkownik Zygmunt M. Zarzecki napisał :

[...]

A 4 to nie 6. I co z tego wynika?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-27 22:27:49
Autor: Ryszard Mikke
Dżejm <no.spam@no.spam> napisał(a):
> [...]

Oczywiście tego nie robię i jak ktoś jedzie to przygaszam. Ale ponieważ z tą lampką jeżdżę też do pracy, a rower zostawiam pod budynkiem, to muszę ją zdejmować. Dlatego przycisku nie mogę sobie przykleić na kierę, więc przyczepiłem go do lampki, więc aby zmieniać level muszę puszczać kierę, a nie lubię ;))).

A ja sobie zrobiłem paseczek z czarnej gumki od majtek, zapinany rzepem,
umieściłem pod manetką przerzutki i wsuwam przycisk pod niego.

rmikke

Data: 2009-09-29 08:41:45
Autor: Delirium
> [...]

A tak na serio to też jestem z niej bardzo szczęśliwy i tak sobie tylko gadam ;). Raven rulez :) !

Przeczytałem przed chwilą na forum www.swiatelka.pl, że w tym nowym modelu są
użyte jakieś unikalne superdiody Cree XP-G.

Data: 2009-09-29 12:54:15
Autor: czarny_kruk
Delirium pisze:
[...]

Zgadza sie. Sa to diody IV generacji. Opisze dokladniej ich zalety przy prezentacji zdjec.

Data: 2009-09-27 19:40:39
Autor: czarny_kruk
Dżejm pisze:
[...]

domyslnie taka jest przewidziana, gdyz sprawdza sie w terenie znacznie lepiej. jako opcja wchodzi jednak w gre optyka asymetryczna, tutaj polecam bardziej polecalbym gotowe produkty B&M lub Sigme Pava.

PS. Jestem szczęśliwym posiadaczem Ravena 1. Tylko że ustawiony na maksa to on zdmuchuje rowerzystyów z naprzeciwka ;). Czekam na jakaś lampkę miejsko / szosową :) !!!

pomysle nad tym :)

pozdrawiam

Data: 2009-09-27 21:58:27
Autor: Dżejm
[...]

Dzięki za odpowiedź, pytałem tak z ciekawości. Tak na serio to raven 1 w pełni mi wystarcza :). Do dzisiaj jak jadę w całkowitej ciemności i przełączam się z low na high to zawsze myślę "ale czad" :).

pozdro

Data: 2009-09-27 22:07:31
Autor: czarny_kruk
Dżejm pisze:
Dzięki za odpowiedź, pytałem tak z ciekawości. Tak na serio to raven 1 w pełni mi wystarcza :). Do dzisiaj jak jadę w całkowitej ciemności i przełączam się z low na high to zawsze myślę "ale czad" :).

DZIEKI!

jak odpalilem nowego Ravena to pomyslalem podobnie.
chociaz czekaj... nie, wczesniej bylo "ale ta Lupine Betty biedna" ;D powaga!

ps. i sa swiadkowie, ktorzy stwierdzili podobnie:)

Data: 2009-09-27 22:54:13
Autor: Fabian
czarny_kruk napisał :
[...]

Gratulacje. Raven2 rządzi.
Pewnie nie napisze nic nowego - jestem całkowicie zdecydowany na zakup.

Widziałem poprzednią wersję Ravena PRO i potwierdzam, że jakość wykonania lampki była lepsza niż z fabryki. W terenie opadła mi szczęka.

Data: 2009-09-28 16:36:44
Autor: Moper
"czarny_kruk" <za@spam.dziekuje> wrote in message news:h9lc3o$27v$1news.dialog.net.pl...
[...]

Ja też chętnie się dopiszę, a nuż będzie jakaś dogrywka dla końcówki listy :)

Data: 2009-09-29 17:58:46
Autor: Silver
> [...]
>
> Link do Betty: http://www.lupine.de/web/en/products/lightsets/betty/14/
>

> Szczegolowa specyfikacja oraz zdjecia nowej lampki Raven wkrotce.

Również jestem zainteresowany taką lampką, czekam z niecierpliwością na więcej
zdjęć, opis i cene :)
Pozdr

Data: 2009-10-05 17:11:51
Autor: Maciek[NP]
czarny_kruk pisze:
[...]

Widzę, że lista chętnych jest długa ale jeśli da radę to chętnie wchodzę w ten temat! ;-)

--
Pozdrawiam,
Maciek

nocnypatrol.org.pl - jedyny i jedynie słuszny Nocny Patrol z Lublina

[oświetlenie] nowy RAVEN - zapowied z