nowy amortyzator

Data: 2009-04-29 03:20:37
Autor: Zwolay
nowy amortyzator
no wlasnie-jaki? bo poki co mam symulator :) amortyzatora (rst capa) i
chce to zmienic na cos lepszego....ten moj obecny ma 80 mm  skoku-czy
ten skok to cos istotnego(w sensie czy szukac zblizonego czy np mozna
zaszalec i zalozyc taki ze skokiem 130 mm? co to w ogole da?) w ogole
jakie marki polecacie? jezdze spokojnie ale od czasu do czasu gory sie
zdarzaja z tym ze bez zadnych extremow w stylu DH. w celu unikniecia
szyderstw napisze ze lamer ze mnie i na rowerowych c zesciach zupelnie
sie nie znam -nie chce by sprzedawca mi wcisnal byle co.dzieki za
pomoc!

Data: 2009-04-30 00:25:32
Autor: Wojtas
nowy amortyzator
Zwolay pisze:

[...]

Przy twoim stylu jazdy to te 80 będzie ok, ew. może być 100 mm. Więcej w tym wypadku nie ma sensu.

[...]

Przede wszystkim ile kasy możesz wydać? Ja mógłbym polecić jakiegoś Bombera MX (Pro/Comp AIR/Coil). Widelec łatwy w konserwacji i stosunkowo tani jak na swoją wygodę/jakość.

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

"Bujać - to my, panowie szlachta!"

Data: 2009-04-30 00:21:35
Autor: zwolay
nowy amortyzator
mysle o kwocie do 1000 zl. moze jakis bomberek mx pro? albo ten z
nowszej kolekcji (22 LO- na www jest za 900 zl)

Data: 2009-04-30 12:22:50
Autor: Wojtas
nowy amortyzator
zwolay@poczta.onet.pl pisze:

mysle o kwocie do 1000 zl. moze jakis bomberek mx pro? albo ten z
nowszej kolekcji (22 LO- na www jest za 900 zl)

Jeden i drugi wybór w sensie działania będzie podobny. Jeśli to LO uważasz, że ci się przyda to bierz z nim. Inna sprawa to medium ściskane - w MX Pro w jednej i drugiej goleni masz powietrze a w tym LO widzę jest w jednej goleni sprężyna (nie widzę aby dodatkowo była tam asysta powietrza - popytaj się ludzi jak to działa). Na Allegro chodzą po 850 zł, zwykły MX Pro 700 zł. W wypadku tego ostatniego na pewno będziesz potrzebował pompki.

Data: 2009-04-30 03:31:13
Autor: Korban
nowy amortyzator
On 30 Kwi, 12:22, Wojtas <wojtas@!#NOSPAM#!rubikon.pl> wrote:
zwo...@poczta.onet.pl pisze:

> mysle o kwocie do 1000 zl. moze jakis bomberek mx pro? albo ten z
> nowszej kolekcji (22 LO- na www jest za 900 zl)

Jeden i drugi wybór w sensie działania będzie podobny. Je¶li to LO
uważasz, że ci się przyda to bierz z nim. Inna sprawa to medium ¶ciskane
- w MX Pro w jednej i drugiej goleni masz powietrze a w tym LO widzę
jest w jednej goleni sprężyna (nie widzę aby dodatkowo była tam asysta
powietrza - popytaj się ludzi jak to działa). Na Allegro chodz± po 850
zł, zwykły MX Pro 700 zł. W wypadku tego ostatniego na pewno będziesz
potrzebował pompki.

W mx pro lo w prawej goleni jest asysta powietrzna. Max ci¶nienie
proponowane w niej przez producenta to ok. 2 atm. Więc dobrze byłoby
znaleĽć pompkę niskoci¶nieniow±.

Mirek

Data: 2009-04-30 12:43:30
Autor: Wojtek Paszkowski
nowy amortyzator

"Korban" <mireks77@gmail.com> wrote in message news:68ca2542-1d0d-4882-94b8-52eda0cdb16ey10g2000prc.googlegroups.com...

W mx pro lo w prawej goleni jest asysta powietrzna.

to nie asysta,  a normalna sprężyna powietrzna. Asysta była sobie w starych Coilach.

Tak na marginesie - kto¶ próbował jeĽdzić na Bomberach z pust± goleni± powietrzn± i kartuszem ETA (albo LO) ? Albo z kartuszem TST z zablokowan± kompresj±?

pozdr

Data: 2009-04-30 04:00:49
Autor: Korban
nowy amortyzator
On 30 Kwi, 12:43, "Wojtek Paszkowski" <wo...@nawirtualnej.polsce>
wrote:
"Korban" <mirek...@gmail.com> wrote in message

> W mx pro lo w prawej goleni jest asysta powietrzna.

to nie asysta,  a normalna sprężyna powietrzna. Asysta była sobie w starych
Coilach.

Sprężyna powietrzna? Pompowana do max 2 atm.? Nie mam pod ręk±
instrukcji, ale o ile pamięć mnie nie myli to jednak tam pisano o
asy¶cie powietrznej.

Mirek

Data: 2009-04-30 13:04:54
Autor: Wojtas
nowy amortyzator
Korban pisze:

Sprężyna powietrzna? Pompowana do max 2 atm.? Nie mam pod ręk±
instrukcji, ale o ile pamięć mnie nie myli to jednak tam pisano o
asy¶cie powietrznej.

Domy¶lam się że rozróżnienie jest tego typu: asysta jest w wypadku kiedy głównym medium ¶ciskanym w jednej goleni jest zwykła sprężyna a dodatkiem także w tej samej jest powietrze, natomiast sprężyna powietrzna kiedy występuje ona jako samodzielne medium.
A jak jest w tym modelu?

Data: 2009-04-30 04:08:13
Autor: Korban
nowy amortyzator
On 30 Kwi, 13:04, Wojtas <wojtas@!#NOSPAM#!rubikon.pl> wrote:
Korban pisze:

> [...]

dodatkiem także w tej samej jest powietrze, natomiast sprężyna
powietrzna kiedy występuje ona jako samodzielne medium.

Sprawdziłem instrukcję modelu na 2008 rok, faktycznie w prawej goleni
jest sprężyna powietrzna (mx pro lo). Mam model z roku 2007, a tam
je¶li dobrze pamiętam w prawej goleni jest asysta.

Mirek

Data: 2009-04-30 04:37:44
Autor: Korban
nowy amortyzator
[...]

w 22 LO jest mechaniczna regulacja naprężenia wstępnego, nic się nie
pompuje. Zreszt± tu masz manuala
http://www.marzocchi.com/Template/listSPAManualsMTB.asp?IDFolder=126&LN=UK&Sito=usa-mtb&t=&TipoProdotto=ForksAM&IDA=56330&Submit=Search

Mirek

Data: 2009-04-30 13:12:30
Autor: Wojtek Paszkowski
nowy amortyzator
"Korban" <mireks77@gmail.com> wrote in message news:9a578609-4b4f-4146-ada7-302ddc37c10ez23g2000prd.googlegroups.com...

Sprężyna powietrzna? Pompowana do max 2 atm.?

Bombery tak maj± - dwie takie sprężyny z 2 atm w ¶rodku spokojnie sobie radziły z czasami nawet z > 100kg na siodełku ;)

pozdr

Data: 2009-04-30 13:52:39
Autor: Jan Srzednicki
nowy amortyzator
On 2009-04-30, Wojtek Paszkowski <wo.pa@nawirtualnej.polsce> wrote:

[...]

Ale dlaczemu tak? Ja mam ETA i drug± lagę z powietrzem, do odpowiedniego
SAG-u wychodzi mi bardzo niskie ci¶nienie (15-16 PSI). Ważysz mniej niż
ja że chcesz jeszcze bardziej ci¶nienie spuszczać? :)

Data: 2009-04-30 16:15:36
Autor: Wojtek Paszkowski
nowy amortyzator
"Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote in message news:slrngvjb97.2col.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...

Ale dlaczemu tak? Ja mam ETA i drug± lagę z powietrzem, do odpowiedniego
Ważysz mniej niż
ja że chcesz jeszcze bardziej ci¶nienie spuszczać? :)

nie. Ciekawi mnie, czy  w razie awarii komory powietrznej jest jaka¶ szansa na awaryjne telepanie się na samej sprężynie albo na zablokowanym tłumiku.

pozdr

Data: 2009-04-30 14:47:53
Autor: Jan Srzednicki
nowy amortyzator
On 2009-04-30, Wojtek Paszkowski <wo.pa@nawirtualnej.polsce> wrote:
[...]

Szansa jest zawsze, ale czemu się tak boisz? Przecież potrzeba naprawdę
solidnego pecha, żeby to zepsuć.

Co do jazdy, pewnie bardzo łatwo byłoby to dobijać. Kartusz ETA sam w
sobie ma kawał sprężyny stalowej, więc co¶ trzymać będzie.

Data: 2009-04-30 14:03:55
Autor: Wojtek Paszkowski
nowy amortyzator

<zwolay@poczta.onet.pl> wrote in message news:b6e80bd2-bfab-4c1b-941b-bbb81b0a9bdft36g2000prt.googlegroups.com...

mysle o kwocie do 1000 zl. moze jakis bomberek mx pro? albo ten z
nowszej kolekcji (22 LO- na www jest za 900 zl)

22LO to chyba kontynuator MZ Compa - czyli takiego farbowanego RST ;) Ciezki kloc, wysoki jak na swój skok, chyba nawet tlumienia olejowego nie ma - i na dodatek drozszy od MX Pro!

pozdr

Data: 2009-04-30 05:42:56
Autor: zwolay
nowy amortyzator

[...]

czyli lepszy ten MX pro? jest jeszcze jakas wersja (nie pamietam jaka)
z blokada skoku o 200 zl drozsza-moze to by bylo optymalne? grzebalem
tez po allegro i trafilem na cos takiego:
http://www.allegro.pl/item618901961_widelec_marzocchi_xc_500_eta_130mm_xc_maraton_gw.html

moze warto dolozyc do tych 1200? najgorszze jest to ze sam nie wiem
czego mi potrzeba i kazdy wcisnie mi kit  bo sie na tym kompletnie nie
znam :(

Data: 2009-04-30 15:30:39
Autor: Wojtek Paszkowski
nowy amortyzator

<zwolay@poczta.onet.pl> wrote in message news:e03b433c-e360-44b2-a1b7-fd561aa91333q33g2000pra.googlegroups.com...

[...]

MX Pro LO.  Osobiscie bym olal - lockout to wieksza waga, a i oleju mniej chlupocze. Przez 2 lata uzywania MX Compa'06 (z istotniejszych rzeczy to chyba tylko minimalne róznice w tlumiku i dlugosci widelca vs MX Pro '07) ani razu nie czulem potrzeby blokowania widelca - ten sztuciec generalnie ugina sie tylko wtedy, kiedy naprawde trzeba ;)

tez po allegro i trafilem na cos takiego:
http://www.allegro.pl/item618901961_widelec_marzocchi_xc_500_eta_130mm_xc_maraton_gw.html
moze warto dolozyc do tych 1200?

a masz rame pod 130mm skoku? Chyba bezpieczniej byloby wziac wersje ze 100. Jesli jestes maniakiem stromizn (albo dlugich kilku/kilkunastoprocentowych podjazdów) to ETA jest rzeczywiscie przydatna. Ewentualnie za 1200zl masz XC600 (lzejszy) z regulowanym skokiem 90-130 albo 100-130. Ale generalnie jesli ma to byc sztuciec do codziennej jazdy typu "zalóz i zapomnij", to MX Pro powinien bardziej pasowac (serwisu wymaga bardzo rzadko i raczej nie ma tam sie co zepsuc o ile produkcja na Tajwanie zbytnio nie zepsula niezawodnosci)

pozdr

Data: 2009-04-30 06:45:51
Autor: zwolay
nowy amortyzator

a masz rame pod 130mm skoku?

poprosze o inny zestaw pytan ;)
nie wiem-moj rower to author basic sx z 2005.w sumie nic tam nie bylo
zmieniane i teraz czas na remont generalny-daje tarczowke i przy
okazji chce wywalic obecny amor.za ekstremalnymi podjazdami nie
przepadam,zjazdy czasem sie zdarzaja ale bez ekstremow.z tego co
piuszesz skok 100 jest optymalny czylio chyba bezpieczniej kupic tego
mx pro...

Data: 2009-04-30 14:00:17
Autor: Jan Srzednicki
nowy amortyzator
On 2009-04-30, zwolay@poczta.onet.pl <zwolay@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Nikt Ci głowy nie da, że skok akurat 100mm jest optymalny. Jest spora
szansa, że to wła¶nie 80mm będzie sensowniejsze dla Twojej ramy, choć
oczywi¶cie zależy to od stylu jazdy i preferencji (miałem ramę Mongoose
Rockadile, w niej oryginalnie był chyba wideł 100mm, ale dopiero przy
130mm jeĽdziło toto tak, jak mi się podobało). Wyższy widelec może Ci
zaburzyć geometrię, przez co rower zrobi się krowiasty i będzie bardzo
niefajnie się zachowywać na podjazdach.

Z drugiej strony, to tak naprawdę nie chodzi o sam skok, ale o faktyczn±
wysoko¶ć widelca, o czym też warto pamiętać. :)

Data: 2009-04-30 16:12:51
Autor: Wojtek Paszkowski
nowy amortyzator
<zwolay@poczta.onet.pl> wrote in message news:a255045f-48ac-4e31-9417-23d5c05e67caz16g2000prd.googlegroups.com...

a masz rame pod 130mm skoku?

nie wiem-moj rower to author basic sx z 2005

Velo publikowalo dokladna geometrie kazdej ramy, mozna by bylo sprawdzic, jakiej dlugosci widelec zalecano - tylko kto by to tam archiwizowal ;) najlepiej zmierz odleglosc "axle to crown" (od osi kola do dolnej biezni sterów) obecnego widelca i porównaj to z widlami, które chcesz kupic (Marzocchi podaje to na swojej stronie, RockShox równiez - choc bardziej schowane).

pozdr

Data: 2009-04-30 16:20:48
Autor: Wojtas
nowy amortyzator
zwolay@poczta.onet.pl pisze:

moze warto dolozyc do tych 1200? najgorszze jest to ze sam nie wiem
czego mi potrzeba i kazdy wcisnie mi kit  bo sie na tym kompletnie nie
znam :(

Wg. mnie 130 to będzie przesada do takiego roweru. 100 mm będzie optymalnie. Gdybym miał brać to albo MX Pro lub MX Pro LO czyli te z roczników przed 2009.