Data: 2009-04-29 03:20:37 | |
Autor: Zwolay | |
nowy amortyzator | |
no wlasnie-jaki? bo poki co mam symulator :) amortyzatora (rst capa) i
chce to zmienic na cos lepszego....ten moj obecny ma 80 mm skoku-czy ten skok to cos istotnego(w sensie czy szukac zblizonego czy np mozna zaszalec i zalozyc taki ze skokiem 130 mm? co to w ogole da?) w ogole jakie marki polecacie? jezdze spokojnie ale od czasu do czasu gory sie zdarzaja z tym ze bez zadnych extremow w stylu DH. w celu unikniecia szyderstw napisze ze lamer ze mnie i na rowerowych c zesciach zupelnie sie nie znam -nie chce by sprzedawca mi wcisnal byle co.dzieki za pomoc! |
|
Data: 2009-04-30 00:25:32 | |
Autor: Wojtas | |
nowy amortyzator | |
Zwolay pisze:
no wlasnie-jaki? bo poki co mam symulator :) amortyzatora (rst capa) i Przy twoim stylu jazdy to te 80 będzie ok, ew. może być 100 mm. Więcej w tym wypadku nie ma sensu. jakie marki polecacie? jezdze spokojnie ale od czasu do czasu gory sie Przede wszystkim ile kasy możesz wydać? Ja mógłbym polecić jakiegoś Bombera MX (Pro/Comp AIR/Coil). Widelec łatwy w konserwacji i stosunkowo tani jak na swoją wygodę/jakość. -- Pozdr. wojtas(at)rubikon.pl "Bujać - to my, panowie szlachta!" |
|
Data: 2009-04-30 00:21:35 | |
Autor: zwolay | |
nowy amortyzator | |
mysle o kwocie do 1000 zl. moze jakis bomberek mx pro? albo ten z
nowszej kolekcji (22 LO- na www jest za 900 zl) |
|
Data: 2009-04-30 12:22:50 | |
Autor: Wojtas | |
nowy amortyzator | |
zwolay@poczta.onet.pl pisze:
mysle o kwocie do 1000 zl. moze jakis bomberek mx pro? albo ten z Jeden i drugi wybór w sensie działania będzie podobny. Jeśli to LO uważasz, że ci się przyda to bierz z nim. Inna sprawa to medium ściskane - w MX Pro w jednej i drugiej goleni masz powietrze a w tym LO widzę jest w jednej goleni sprężyna (nie widzę aby dodatkowo była tam asysta powietrza - popytaj się ludzi jak to działa). Na Allegro chodzą po 850 zł, zwykły MX Pro 700 zł. W wypadku tego ostatniego na pewno będziesz potrzebował pompki. -- Pozdr. wojtas(at)rubikon.pl "Bujać - to my, panowie szlachta!" |
|
Data: 2009-04-30 03:31:13 | |
Autor: Korban | |
nowy amortyzator | |
On 30 Kwi, 12:22, Wojtas <wojtas@!#NOSPAM#!rubikon.pl> wrote:
zwo...@poczta.onet.pl pisze:W mx pro lo w prawej goleni jest asysta powietrzna. Max ci¶nienie proponowane w niej przez producenta to ok. 2 atm. Więc dobrze byłoby znaleĽć pompkę niskoci¶nieniow±. Mirek |
|
Data: 2009-04-30 12:43:30 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
nowy amortyzator | |
"Korban" <mireks77@gmail.com> wrote in message news:68ca2542-1d0d-4882-94b8-52eda0cdb16ey10g2000prc.googlegroups.com... W mx pro lo w prawej goleni jest asysta powietrzna. to nie asysta, a normalna sprężyna powietrzna. Asysta była sobie w starych Coilach. Tak na marginesie - kto¶ próbował jeĽdzić na Bomberach z pust± goleni± powietrzn± i kartuszem ETA (albo LO) ? Albo z kartuszem TST z zablokowan± kompresj±? pozdr |
|
Data: 2009-04-30 04:00:49 | |
Autor: Korban | |
nowy amortyzator | |
On 30 Kwi, 12:43, "Wojtek Paszkowski" <wo...@nawirtualnej.polsce>
wrote: "Korban" <mirek...@gmail.com> wrote in messageSprężyna powietrzna? Pompowana do max 2 atm.? Nie mam pod ręk± instrukcji, ale o ile pamięć mnie nie myli to jednak tam pisano o asy¶cie powietrznej. Mirek |
|
Data: 2009-04-30 13:04:54 | |
Autor: Wojtas | |
nowy amortyzator | |
Korban pisze:
Sprężyna powietrzna? Pompowana do max 2 atm.? Nie mam pod ręk± Domy¶lam się że rozróżnienie jest tego typu: asysta jest w wypadku kiedy głównym medium ¶ciskanym w jednej goleni jest zwykła sprężyna a dodatkiem także w tej samej jest powietrze, natomiast sprężyna powietrzna kiedy występuje ona jako samodzielne medium. A jak jest w tym modelu? -- Pozdr. wojtas(at)rubikon.pl "Bujać - to my, panowie szlachta!" |
|
Data: 2009-04-30 04:08:13 | |
Autor: Korban | |
nowy amortyzator | |
On 30 Kwi, 13:04, Wojtas <wojtas@!#NOSPAM#!rubikon.pl> wrote:
Korban pisze:Sprawdziłem instrukcję modelu na 2008 rok, faktycznie w prawej goleni jest sprężyna powietrzna (mx pro lo). Mam model z roku 2007, a tam je¶li dobrze pamiętam w prawej goleni jest asysta. Mirek |
|
Data: 2009-04-30 04:37:44 | |
Autor: Korban | |
nowy amortyzator | |
On 30 Kwi, 13:04, Wojtas <wojtas@!#NOSPAM#!rubikon.pl> wrote:
Domy¶lam się że rozróżnienie jest tego typu: asysta jest w wypadku kiedy w 22 LO jest mechaniczna regulacja naprężenia wstępnego, nic się nie pompuje. Zreszt± tu masz manuala http://www.marzocchi.com/Template/listSPAManualsMTB.asp?IDFolder=126&LN=UK&Sito=usa-mtb&t=&TipoProdotto=ForksAM&IDA=56330&Submit=Search Mirek |
|
Data: 2009-04-30 13:12:30 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
nowy amortyzator | |
"Korban" <mireks77@gmail.com> wrote in message news:9a578609-4b4f-4146-ada7-302ddc37c10ez23g2000prd.googlegroups.com...
Sprężyna powietrzna? Pompowana do max 2 atm.? Bombery tak maj± - dwie takie sprężyny z 2 atm w ¶rodku spokojnie sobie radziły z czasami nawet z > 100kg na siodełku ;) pozdr |
|
Data: 2009-04-30 13:52:39 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
nowy amortyzator | |
On 2009-04-30, Wojtek Paszkowski <wo.pa@nawirtualnej.polsce> wrote:
Ale dlaczemu tak? Ja mam ETA i drug± lagę z powietrzem, do odpowiedniego SAG-u wychodzi mi bardzo niskie ci¶nienie (15-16 PSI). Ważysz mniej niż ja że chcesz jeszcze bardziej ci¶nienie spuszczać? :) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-04-30 16:15:36 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
nowy amortyzator | |
"Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote in message news:slrngvjb97.2col.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...
Ale dlaczemu tak? Ja mam ETA i drug± lagę z powietrzem, do odpowiedniego nie. Ciekawi mnie, czy w razie awarii komory powietrznej jest jaka¶ szansa na awaryjne telepanie się na samej sprężynie albo na zablokowanym tłumiku. pozdr |
|
Data: 2009-04-30 14:47:53 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
nowy amortyzator | |
On 2009-04-30, Wojtek Paszkowski <wo.pa@nawirtualnej.polsce> wrote:
"Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote in message news:slrngvjb97.2col.w_at_wrzask_dot_ploak.pl... Szansa jest zawsze, ale czemu się tak boisz? Przecież potrzeba naprawdę solidnego pecha, żeby to zepsuć. Co do jazdy, pewnie bardzo łatwo byłoby to dobijać. Kartusz ETA sam w sobie ma kawał sprężyny stalowej, więc co¶ trzymać będzie. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-04-30 14:03:55 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
nowy amortyzator | |
<zwolay@poczta.onet.pl> wrote in message news:b6e80bd2-bfab-4c1b-941b-bbb81b0a9bdft36g2000prt.googlegroups.com... mysle o kwocie do 1000 zl. moze jakis bomberek mx pro? albo ten z 22LO to chyba kontynuator MZ Compa - czyli takiego farbowanego RST ;) Ciezki kloc, wysoki jak na swój skok, chyba nawet tlumienia olejowego nie ma - i na dodatek drozszy od MX Pro! pozdr |
|
Data: 2009-04-30 05:42:56 | |
Autor: zwolay | |
nowy amortyzator | |
czyli lepszy ten MX pro? jest jeszcze jakas wersja (nie pamietam jaka) z blokada skoku o 200 zl drozsza-moze to by bylo optymalne? grzebalem tez po allegro i trafilem na cos takiego: http://www.allegro.pl/item618901961_widelec_marzocchi_xc_500_eta_130mm_xc_maraton_gw.html moze warto dolozyc do tych 1200? najgorszze jest to ze sam nie wiem czego mi potrzeba i kazdy wcisnie mi kit bo sie na tym kompletnie nie znam :( |
|
Data: 2009-04-30 15:30:39 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
nowy amortyzator | |
<zwolay@poczta.onet.pl> wrote in message news:e03b433c-e360-44b2-a1b7-fd561aa91333q33g2000pra.googlegroups.com...
czyli lepszy ten MX pro? jest jeszcze jakas wersja (nie pamietam jaka) MX Pro LO. Osobiscie bym olal - lockout to wieksza waga, a i oleju mniej chlupocze. Przez 2 lata uzywania MX Compa'06 (z istotniejszych rzeczy to chyba tylko minimalne róznice w tlumiku i dlugosci widelca vs MX Pro '07) ani razu nie czulem potrzeby blokowania widelca - ten sztuciec generalnie ugina sie tylko wtedy, kiedy naprawde trzeba ;) tez po allegro i trafilem na cos takiego: a masz rame pod 130mm skoku? Chyba bezpieczniej byloby wziac wersje ze 100. Jesli jestes maniakiem stromizn (albo dlugich kilku/kilkunastoprocentowych podjazdów) to ETA jest rzeczywiscie przydatna. Ewentualnie za 1200zl masz XC600 (lzejszy) z regulowanym skokiem 90-130 albo 100-130. Ale generalnie jesli ma to byc sztuciec do codziennej jazdy typu "zalóz i zapomnij", to MX Pro powinien bardziej pasowac (serwisu wymaga bardzo rzadko i raczej nie ma tam sie co zepsuc o ile produkcja na Tajwanie zbytnio nie zepsula niezawodnosci) pozdr |
|
Data: 2009-04-30 06:45:51 | |
Autor: zwolay | |
nowy amortyzator | |
poprosze o inny zestaw pytan ;) nie wiem-moj rower to author basic sx z 2005.w sumie nic tam nie bylo zmieniane i teraz czas na remont generalny-daje tarczowke i przy okazji chce wywalic obecny amor.za ekstremalnymi podjazdami nie przepadam,zjazdy czasem sie zdarzaja ale bez ekstremow.z tego co piuszesz skok 100 jest optymalny czylio chyba bezpieczniej kupic tego mx pro... |
|
Data: 2009-04-30 14:00:17 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
nowy amortyzator | |
On 2009-04-30, zwolay@poczta.onet.pl <zwolay@poczta.onet.pl> wrote:
Nikt Ci głowy nie da, że skok akurat 100mm jest optymalny. Jest spora szansa, że to wła¶nie 80mm będzie sensowniejsze dla Twojej ramy, choć oczywi¶cie zależy to od stylu jazdy i preferencji (miałem ramę Mongoose Rockadile, w niej oryginalnie był chyba wideł 100mm, ale dopiero przy 130mm jeĽdziło toto tak, jak mi się podobało). Wyższy widelec może Ci zaburzyć geometrię, przez co rower zrobi się krowiasty i będzie bardzo niefajnie się zachowywać na podjazdach. Z drugiej strony, to tak naprawdę nie chodzi o sam skok, ale o faktyczn± wysoko¶ć widelca, o czym też warto pamiętać. :) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-04-30 16:12:51 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
nowy amortyzator | |
<zwolay@poczta.onet.pl> wrote in message news:a255045f-48ac-4e31-9417-23d5c05e67caz16g2000prd.googlegroups.com...
a masz rame pod 130mm skoku? Velo publikowalo dokladna geometrie kazdej ramy, mozna by bylo sprawdzic, jakiej dlugosci widelec zalecano - tylko kto by to tam archiwizowal ;) najlepiej zmierz odleglosc "axle to crown" (od osi kola do dolnej biezni sterów) obecnego widelca i porównaj to z widlami, które chcesz kupic (Marzocchi podaje to na swojej stronie, RockShox równiez - choc bardziej schowane). pozdr |
|
Data: 2009-04-30 16:20:48 | |
Autor: Wojtas | |
nowy amortyzator | |
zwolay@poczta.onet.pl pisze:
moze warto dolozyc do tych 1200? najgorszze jest to ze sam nie wiem Wg. mnie 130 to będzie przesada do takiego roweru. 100 mm będzie optymalnie. Gdybym miał brać to albo MX Pro lub MX Pro LO czyli te z roczników przed 2009. -- Pozdr. wojtas(at)rubikon.pl "Bujać - to my, panowie szlachta!" |