nowy, goly zestaw i problemy z odpaleniem, instalacja OS

Data: 2009-09-04 18:10:14
Autor: jar.sem
nowy, goly zestaw i problemy z odpaleniem, instalacja OS
Wiedzialem, ze tak k... bedzie, zawsze tak mam.

Przyjechal do mnie ten zestaw, zlozony i skonfigurowany w esc.pl:
Procesor: AMD Phenom II X2 550 /3.1GHz, L3 6MB, 80W, BOX, AM3
Płyta główna: Gigabyte MA770T-UD3P /AMD 770
Pamięć: RAM Corsair 4GB (2x2GB) 1333MHz CL9 XMS3 wieczysta x 2
Dysk twardy: Samsung 500GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F3 x 4 (w RAID 10)
Karta graficzna: Asus GeForce 9600GSO 384MB DDRIII /192bit/ HDTV 2xDVI
Nagrywarka: DVD LG GH22NS50 SATA SecurDisc (black)
Obudowa: Cooler Master Centurion 534 Lite Black (bez zasilacza)
Zasilacz: Corsair 550W [CMPSU-550VXEU]

No i sie zaczelo:
Najsampierw pojawia sie to: "AMD Data Change Update New Data to DMI"
Czytam gdzies na forach, ze to przez OC - ale nic nie grzebalem.
Jest na to jakas rada?

Druga sprawa to to, ze kiedy probuje instalowac WinXP - odpala sie instalka,
cos tam mieli, mieli, cos tam wgrywa a potem komunikuje mi ze instalacja nie
moze byc kontynuowana, bo nie widzi dyskow.

Bootowanie mam ustawione na HDD.

Czytam w instrukcji ze mozna zrobic kopie czgos tam, zeby Win przy instalacji
zobaczyl dyski. Ale to trzeba na Flopa - a ja go na tym kompie juz nie mam :(

Oczywiscie na weekend zplanowalem robote na nowej stacji, ale widze ze sobie
moge pogwizdac.
Mam tylko nadzieje, ze nie bede musial calosci do esc.pl wysylac.

Bede wdzieczny za kazda pomoc, naprowadzenie tudziez poprowadzenie "za raczke".

Data: 2009-09-04 20:58:07
Autor: sn61

W sprawie instalki Win XP powinien pomóc ten post http://forum.pclab.pl/t342624.html

Data: 2009-09-04 21:18:39
Autor: qwerty
Użytkownik "jar.sem" <jarsem@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h7rl66$bcq$1@inews.gazeta.pl...
No i sie zaczelo:
Najsampierw pojawia sie to: "AMD Data Change Update New Data to DMI"
Czytam gdzies na forach, ze to przez OC - ale nic nie grzebalem.
Jest na to jakas rada?

Za każdym razem się pojawia?

[...]

1. NTG
2. Masz wersję BOX Windowsa?
3. Nie lepiej vistę/7?
4. Taki z ciebie leń, że nawet nie przejrzałeś ostatnich postów (dokładnie z 2 września)

Mam tylko nadzieje, ze nie bede musial calosci do esc.pl wysylac.

Wysyłaj, będą mieli z kogo się pośmiać. :)

Data: 2009-09-04 19:31:53
Autor: j-ars.em
qwerty <qwerty01@poczta.fm> napisał(a):
> [...]
> Najsampierw pojawia sie to: "AMD Data Change Update New Data to DMI"
> Czytam gdzies na forach, ze to przez OC - ale nic nie grzebalem.

Za każdym razem się pojawia?
Za kazdym

> [...]
> zobaczyl dyski. Ale to trzeba na Flopa - a ja go na tym kompie juz nie mam > :(

OK
2. Masz wersję BOX Windowsa?
wersja z SP1 (po kazdym reinstalowaniu dociagam reszte SP z microsoftu)
3. Nie lepiej vistę/7?
nie mam kasy na viste, a 7 niesprawdzona i juz sciagac nie mozna
4. Taki z ciebie leń, że nawet nie przejrzałeś ostatnich postów (dokładnie z
2 września)
czytalem ten o nowej plycie i problemie z instalka XP
ciezko czasami ten caly szum odsiac i zrozumiec

> Mam tylko nadzieje, ze nie bede musial calosci do esc.pl wysylac.

Wysyłaj, będą mieli z kogo się pośmiać. :)
Wyluzuj - ja naprawde nie jestem informerem, i swoj komputer potrafie
skonfigurowac ale w podstawowych elementach, a to wydaje mi sie bardziej trudne.
I zaraz sposoby sprawdzam.

Data: 2009-09-04 22:02:33
Autor: qwerty
nowy, goly zestaw i problemy z odpaleniem, instalacja OS
Użytkownik "j-ars.em " <jarsem@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h7rpv9$a9a$1@inews.gazeta.pl...
Za kazdym

Czyszczenie CMOS nic nie daje? Najnowszy bios?

nie mam kasy na viste, a 7 niesprawdzona i juz sciagac nie mozna

No, ale na komputer miałeś... Pewnie XP pirat...

4. Taki z ciebie leń, że nawet nie przejrzałeś ostatnich postów (dokładnie z
2 września)
czytalem ten o nowej plycie i problemie z instalka XP
ciezko czasami ten caly szum odsiac i zrozumiec

Dlatego, że część to powtórzenie poprzednich. Lepiej wysyłać nowe, zamiast podłączyć się do poprzednich.

Tutaj nie trzeba informatyka.
http://tinyurl.com/ma59mn

Data: 2009-09-04 21:43:13
Autor: Filon
Użytkownik "jar.sem" <jarsem@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:h7rl66$bcq$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wejdź do BIOS-U, załaduj ustawienia domyślne i w ustawieniach dysków SAT-A powinieneś dać Native IDE żeby dyski były widoczne. Ewentualnie zintegruj sterownik SAT-A z instalką (np. nLite) i nie zmieniaj ustawień dysków.

--
______________________
Filon by Amen

Data: 2009-09-04 22:44:10
Autor: Wiesław
Dnia 04-09-2009 o 20:10 jar.sem napisał na pl.comp.pecet:

Wiedzialem, ze tak k... bedzie, zawsze tak mam.

Nie tylko Ty. Czasami sobie myślę, że życie było prostsze
bez komputerów :)
Coś mi się wydaje, że Win SP1 nie miał jeszcze sterowników
do kontrolera RAID.
Najlepiej użyć programu nlite.
Skopiuj CD z Windowsem do folderu na dysku, skopiuj sobie sterownik
też gdzieś na dysk. Uruchom nlite>zaznacz folder z plikami windowsa>
dodaj sterownik w trybie tekstowym> wypal płytkę.
Najlepiej od razu zintegrować SP3. Jak sobie dobrze przypominam
w nlite jest taka opcja.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-09-04 22:48:19
Autor: Wiesław

http://oc-forum.org/index.php?showtopic=245

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-09-04 22:54:18
Autor: Wiesław
nowy, goly zestaw i problemy z odpaleniem, instalacja OS
Dnia 04-09-2009 o 20:10 jar.sem napisał na pl.comp.pecet:

Sorry, ale coś nie mogę wkleić linka

http://oc-forum.org/index.php?showtopic=2458
--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-09-06 00:15:21
Autor: jars.em
nowy, goly zestaw i problemy z odpaleniem, instalacja OS
Wiesław <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał(a):
Dnia 04-09-2009 o 20:10 jar.sem napisa=B3 na pl.comp.pecet:

Sorry, ale co=B6 nie mog=EA wklei=E6 linka

http://oc-forum.org/index.php?showtopic=3D2458

Dzieki za pomoc.
To juz drugi raz, czli nastepne piwa Ci wisze:)
A dla potomnych cos co mi pomoglo:
http://forum.instalki.pl/viewtopic.php?f=43&t=14012

Nawet udalo mi sie jakims tam kablem od neta polaczyc komputery i przegrazc
pliki. Tak przy okazji zauwazylem, ze w starym kompie z wentylatora zasilacza
wieje sobie chlodek, a ten z nowego puszcza goroace powietrze a jego tyl jest
goracy. Dziwne to...troche.

Data: 2009-09-05 14:15:48
Autor: Radosław Sokół
jar.sem pisze:
Najsampierw pojawia sie to: "AMD Data Change Update New Data to DMI"
Czytam gdzies na forach, ze to przez OC - ale nic nie grzebalem.
Jest na to jakas rada?

A co Ci to przeszkadza? Zawsze się to pojawia.

Druga sprawa to to, ze kiedy probuje instalowac WinXP - odpala sie instalka,

Dlaczego XP na tak nowym zestawie? Może DOSa?

cos tam mieli, mieli, cos tam wgrywa a potem komunikuje mi ze instalacja nie
moze byc kontynuowana, bo nie widzi dyskow.

Bo nie widzi. XP nie obsługuje dysków SATA bez specjalnych
sterowników. Ale to nie kwestia na tę grupę, popytaj w ra-
zie coś na pl.comp.os.ms-windows.winnt.

A najlepiej nie używaj XP, jeżeli nie musisz. Najgorzej,
jeśli już go kupiłeś...

Data: 2009-09-05 20:04:18
Autor: Animka
Radosław Sokół pisze:
jar.sem pisze:

[...]

To dziwne, bo ja mam dysk Sata II i XP. Czy Sata II to już coś innego?

A najlepiej nie używaj XP, jeżeli nie musisz. Najgorzej,
jeśli już go kupiłeś...

Nie wszyscy narzekają na XP.

--
animka

Data: 2009-09-05 20:07:37
Autor: Animka
Animka pisze:

To dziwne, bo ja mam dysk Sata II i XP. Czy Sata II to już coś innego?

A konkretnie to tak:
Rodzina dysków twardych SpinPoint P120 SATA

--
animka

Data: 2009-09-05 20:14:50
Autor: astro
On Sat, 05 Sep 2009 20:04:18 +0200, Animka wrote:
[...]

Plyta instalacyjna ze zintegrowanym Service Packiem powinna bez problemu
umozliwic postawienie systemu na dysku SATA.
www.pl.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Windows_XP#Service_Pack_1 --
Pozdrawiam
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2009-09-05 21:09:42
Autor: Animka
nowy, goly zestaw i problemy z odpaleniem, instalacja OS
astro pisze:

Radosław Sokół:
Bo nie widzi. XP nie obsługuje dysków SATA bez specjalnych
sterowników. Ale to nie kwestia na tę grupę, popytaj w ra-
zie coś na pl.comp.os.ms-windows.winnt.

animka:
[...]

Ależ ja nigdy nie miałam problemów z zainstalowaniem systemu XP. Nawet przy gołym SP1.
Odpowiedziałam po prostu na ten temat w odpowiedzi Radosławowi Sokołowi.

--
animka

Data: 2009-10-10 14:45:24
Autor: Radosław Sokół
Animka pisze:
[...]

Nie ma takiego czegoś jak "Sata II".

Windows XP SP2 radzi sobie z SATA w trybie kompatybilności
z PATA oraz z niektórymi host-adapterami zgodnymi z ACPI.
Ale generalnie sprawia problemy z trybem AHCI.

A najlepiej nie używaj XP, jeżeli nie musisz. Najgorzej,
jeśli już go kupiłeś...

Nie wszyscy narzekają na XP.

Nie trzeba na coś narzekać, by to coś było gorsze.

Niektórzy po prostu nie wiedzą, że należy narzekać :)

Data: 2009-09-08 22:21:03
Autor: Piotrek
nowy, goly zestaw i problemy z odpaleniem, instalacja OS
Dlaczego XP na tak nowym zestawie? Może DOSa?

a jaki ma inny wybor jesli chodzi o windowsa?
pchac sie teraz w Viste ? bez sensu bo srednio udany system lepiej czekac na Win 7 bo jest spooora szansa ze bedzie to calkiem udany system/
ja sam czekam ze zmiana notebooka bo bede celowac w Win 7 bo poprostu Visty nie chce, wole poki co XP bo przynajmniej rozsadnie dziala

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-10-11 15:44:40
Autor: Radosław Sokół
Piotrek pisze:
pchac sie teraz w Viste ? bez sensu bo srednio udany system lepiej czekac na

Wcale nie średnio udany. Chyba, że mówisz o sytuacji
z dnia premiery...

Win 7 bo jest spooora szansa ze bedzie to calkiem udany system/

Już lada chwila. Dwa miesiące z zakupem można spokojnie
poczekać, prawda?

ja sam czekam ze zmiana notebooka bo bede celowac w Win 7 bo poprostu Visty nie chce, wole poki co XP bo przynajmniej rozsadnie dziala

Rozpowszechniasz przesądy, światło ćmiące.

nowy, goly zestaw i problemy z odpaleniem, instalacja OS