Data: 2013-04-12 14:58:44 | |
Autor: Krycha_net | |
nowy łancuch | |
Mój nowy łańcuch, choć dawno kupiony, Peuqeot Yellorex
Made in France rozmiar 1/2"x1/8". Okazał się zbyt długi, więc kupiłam nowe zapięcie i założę stary łańcuch. Na razie moczy się obecnie w nafcie. Czy po wyczyszczeniu w nafcie posmarować go smarem samochodowym, czy smarem grafitowym? Pozdrawiam Krycha. |
|
Data: 2013-04-12 15:17:21 | |
Autor: cytawa | |
nowy łancuch | |
Krycha_net pisze:
Mój nowy łańcuch, choć dawno kupiony, Peuqeot Yellorex To go skroc. Stary moze jest wyciagniety i bedzie ci niszczyl tryby. Jan Cytawa |
|
Data: 2013-04-12 16:20:42 | |
Autor: Krycha_net | |
nowy łancuch | |
W dniu 2013-04-12 15:17, cytawa pisze:
Krycha_net pisze: A czy ten wymiar na opakowaniu łańcucha 1/2"x1/8" ma zwi±zek rodzajem zębatek? Krycha |
|
Data: 2013-04-15 15:31:39 | |
Autor: cytawa | |
nowy łancuch | |
Krycha_net pisze:
A czy ten wymiar na opakowaniu łańcucha 1/2"x1/8" Jak najbardziej. To wymiar szerokiego lancucha przeznaczonego do rowerow z torpedem, bmx lub wiekszosci piast wielobiegowych. Naprawde lepiej wymienic lancuch razem z trybem tylnym. On kosztuje raptem kilka zl. Przypuszczam ze jest nakrecany. Jan Cytawa |
|
Data: 2013-04-15 17:36:01 | |
Autor: live_evil | |
nowy łancuch | |
On 15.04.2013 15:31, cytawa wrote:
Nakręcany łańcuch? NMSP ;-) -- live_evil |
|
Data: 2013-04-16 08:36:01 | |
Autor: cytawa | |
nowy łancuch | |
live_evil pisze:
On 15.04.2013 15:31, cytawa wrote: Chciales byc dowcipny a wyszlo, ze nie potrafisz czytac ze zrozumieniem. Jan Cytawa |
|
Data: 2013-04-18 19:07:49 | |
Autor: live_evil | |
nowy łancuch | |
On 16.04.2013 08:36, cytawa wrote:
live_evil pisze: Wyszło, że nie potrafisz wyrazić się w ojczystym języku. Bo z tego, co ty raczyłe¶ napisać, nie wynika jednoznacznie, czy "on" to łańcuch, czy - jak to okre¶liłe¶ - tryb. -- live_ievl |
|
Data: 2013-04-16 22:52:50 | |
Autor: Krycha_net | |
nowy łancuch | |
W dniu 2013-04-15 15:31, cytawa pisze:
Krycha_net pisze:(...) Dziękuję za to wyja¶nienie. Ten łańcuch zostawię jako zapasowy do moich innych rowerów. Jeden to typowa damka miejska koło 28" oraz treking 28" z piast± wielobiegow±. Krycha. |
|
Data: 2013-04-12 15:21:04 | |
Autor: Maciek | |
nowy łancuch | |
Czy po wyczyszczeniu w nafcie posmarować go smarem samochodowym, Żadnym smarem, główne niszcz±ce łańcuch siły powstaj± w ogniwach, gdzie smar nie dojdzie. Użyj oleju, najlepiej gęstego po kropelce na ogniwo. Dokładnie tak jak tutaj (ogl±dać od 1:24): http://www.youtube.com/watch?v=ewfzNQo-QMw Pokręcić korb± lub przejedĽ się, wytrzyj łańcuch szmat± i będzie Pani zadowolona. Nowy łańcuch w serwisie pewnie by Ci skrócili, wystarczy usun±ć odpowiedni± ilo¶ć ogniw + dokupić zapinkę. |
|
Data: 2013-04-12 16:18:50 | |
Autor: Krycha_net | |
nowy łancuch | |
W dniu 2013-04-12 15:21, Maciek pisze:
Czy po wyczyszczeniu w nafcie posmarować go smarem samochodowym, Dobry pokaz. (...)
Pomy¶lałam, że do tego starego roweru (Romet, 54 lat) szkoda nowego łańcucha na stary osprzęt. Chyba, że kiedy¶ zdecyduję o wymianie zębatki. Robiłam próbę założenia tego nowego łańcucha i zauważyłam, że po kilku zębach "wchodz±cych" w łańcuch reszta nie wchodzi i im dalej tym różnice s± większe. Krycha. |
|
Data: 2013-04-13 23:04:57 | |
Autor: Maciek | |
nowy Ĺ‚ancuch | |
Pomyślałam, że do tego starego roweru (Romet, 54 lat) szkoda nowego W takim przypadku na Twoim miejscu, faktycznie dokończyłbym stary łańcuch a nowy czekałby na nową(e) zębatkę.(i) Ewentualnie zawsze można też piłować starą zębatkę pod nowy łańcuch. Oczywiście o ile zęby są jeszcze zdatne na taką operację... ale to już wyższa szkoła "rzeźbiarstwa" ;-) |
|
Data: 2013-04-12 15:30:45 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
nowy łancuch | |
Dnia Fri, 12 Apr 2013 14:58:44 +0200, Krycha_net napisał(a):
Czy po wyczyszczeniu w nafcie posmarować go smarem samochodowym, W trakcie eksploatacji nie smaruje się łańcucha smarem. IMO najlepiej mieć roztwór gęstego oleju (przekładniowego) w benzynie ekstrakcyjnej. Smaruje sie pędzlem, roztwór wnika gdzie trzeba, benzyna wysycha i zostaje sam gęsty olej. Dla formalno¶ci można po wyschnięciu łańcuch przetrzeć z zewn±trz szmatk±. A stary łańcuch jak ma więcej niż 5 tys. km jest do wyrzucenia (zreszt± razem z zębatkami). Nowy, jak jest za długi, można skrócić o ogniwko czy dwa bez trudu. Z tym, że nowego łańcucha raczej nie należy zakładać na zębatki maj±ce więcej jak 3 tys. km. Zanim się roztelepie, będzie przeskakiwał. -- Jacek |
|
Data: 2013-04-12 16:08:09 | |
Autor: Krycha_net | |
nowy łancuch | |
W dniu 2013-04-12 15:30, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Fri, 12 Apr 2013 14:58:44 +0200, Krycha_net napisał(a): Tak się człowiek daje nabierać na zakup czego¶ co w zastosowaniu ma napisane "do łańcuchów napędowych" i na rysunku widnieje zębatka roweru z łańcuchem, a nazywa się "smar grafitowy". ;-) IMO najlepiej mieć ¬le napisałam, miałam na my¶li olej samochodowy (...) A stary łańcuch jak ma więcej niż 5 tys. km jest do wyrzucenia (zreszt± A można gdzie¶ zobaczyć jak to się robi "bez trudu"? Z tym, że nowego łańcucha raczej nie należy zakładać na I to jest wła¶nie powód założenia na razie starego łańcuch. Ponieważ rower ma 54 letni± zębatkę (tak star± jak rower) i służy mi do jazdy na działkę i na zakupy po mie¶cie. Nie planuję inwestować w niego. Jeżdżę na nim póki się da, a jak zacznie się rozsypywać to będę musiała z niego zrezygnować. Co zrobię ze smutkiem, choć komu¶ może wydawać się to dziwne. Krycha. |
|
Data: 2013-04-12 16:54:18 | |
Autor: Akarm | |
nowy łancuch | |
W dniu 2013-04-12 16:08, Krycha_net pisze:
A można gdzie¶ zobaczyć jak to się robi "bez trudu"?Tak, wystarczy mieć dostęp do internetu i zadać sobie minimum trudu w wyszukanie informacji, np. skorzystać z wyszukiwarki google. Można wtedy ogl±dać do woli, jak choćby to: https://www.youtube.com/watch?v=VPfy8B7icEY -- Akarm http://bykom-stop.avx.pl |
|
Data: 2013-04-12 21:48:26 | |
Autor: Krycha_net | |
nowy łancuch | |
W dniu 2013-04-12 16:54, Akarm pisze:
W dniu 2013-04-12 16:08, Krycha_net pisze: Dziękuję. Żeby znaleĽć trzeba zastosować fachowe słownictwo, które nie koniecznie jest mi znane. Ale na szczę¶cie znajduj± się życzliwe duszyczki i wskaż± odpowiedni adres. :-) Krycha. |
|
Data: 2013-04-12 21:10:00 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
nowy łancuch | |
Dnia Fri, 12 Apr 2013 16:08:09 +0200, Krycha_net napisał(a):
z łańcuchem, a nazywa się "smar grafitowy". ;-)Łańcuch łańcuchowi nie równy. S± i takie do których taki smar pasuje. ¬le napisałam, miałam na my¶li olej samochodowyNie ma olejów samochodowych :) S± silnikowe i przekładniowe :) A można gdzie¶ zobaczyć jak to się robi "bez trudu"?Jak nie masz secjalnego przyrz±dziku to wpadasz do warsztatu gdzie maj± i za 5 zł ci zrobi± łancuch, albo używasz młotka, imadełka i wybijaka. -- Jacek |
|
Data: 2013-04-12 21:45:19 | |
Autor: Krycha_net | |
nowy łancuch | |
W dniu 2013-04-12 21:10, Jacek Maciejewski pisze:
(...) Tak jest, ¶więta racja. Mam olej silnikowy. :-) I nim nasmarowałam łańcuch po czyszczeniu w nafcie. Łańcuch po czyszczeniu i nasmarowaniu i nałożeniu działa ¶wietnie. Krycha. |
|
Data: 2013-04-12 20:40:25 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
nowy łancuch | |
Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:6ayl42etcws8.9eheakvv18c2$.dlg@40tude.net... Dnia Fri, 12 Apr 2013 14:58:44 +0200, Krycha_net napisał(a):A może łatwiej stosować smary do łańcuchów motocyklowych? -- Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|
Data: 2013-04-13 22:55:06 | |
Autor: Maciek | |
nowy Ĺ‚ancuch | |
A może łatwiej stosować smary do łańcuchów motocyklowych? Oczywiście, ale na pewno nie taniej ;-) Spotkałem się również z opiniami, że motocyklowe są za gęste i mogą występować problemy ze zmianą przełożeń. Osobiście efektu nie doświadczyłem i dla mnie po Finish-line-ach, polecany w świecie motocyklowym Bel-Ray to najlepszy smar. Jednak cena wysoka. Co kto "lubi" ;-) |
|