nowy laptop z win ale bez plyty?

Data: 2009-12-15 06:52:42
Autor: tomek siewierski
nowy laptop z win ale bez plyty?
Witam
Postanowilem wymienic starego lapk ana nieco nowszy model :)
chodzac posklepach zauwazylem ze wiekszosc oferowanego towaru na rynku
jest z win7
ale nie o to mi sie rozchodzi....
do wiekszosci nie daje sie zadnej plytu z systemem operacyjnym.... czy
ktos moze mi wyjasnic dlaczego?
i co zrobic gdy przyjdzie postawic system na nowo?

dzieki za pomoc

Data: 2009-12-15 16:14:30
Autor: Wiesław
Dnia 15-12-2009 o 15:52 tomek siewierski napisał na pl.comp.pecet:

do wiekszosci nie daje sie zadnej plytu z systemem operacyjnym.... czy
ktos moze mi wyjasnic dlaczego?
i co zrobic gdy przyjdzie postawic system na nowo?

Ponieważ instalka systemu jest na dysku twardym. Ma to swoje dobre
i złe strony. Dużo zależy od producenta laptopa. Najlepiej zrobić
backup na DVD i z niego stawiać system.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-12-15 17:26:14
Autor: Irokez
Użytkownik "Wiesław" <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:op.u4zjagxanjl0c5wiesiek-pc...
[...]

Dokładnie tak jest.

Chociaz kupiłem Dell'a i mam ładna wytłoczkę DVD instalacyjna Win7 i pare innych płytek też.

--
Irokez

Data: 2009-12-15 17:49:29
Autor: Wiesław
Dnia 15-12-2009 o 17:26 Irokez napisał na pl.comp.pecet:

Chociaz kupiłem Dell'a i mam ładna wytłoczkę DVD instalacyjna Win7 i  pare innych płytek też.

Mnogość płyt, to według mnie ta gorsza strona.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-12-15 18:05:57
Autor: Gupik
nowy laptop z win ale bez plyty?
a ciekawie czemu tak robią, ze nie dają płytki instalacyjnej tylko obraz zainstalowanego juz systemu ??

Data: 2009-12-15 18:27:37
Autor: Tomaszek
W dniu 2009-12-15 18:05, Gupik pisze:
a ciekawie czemu tak robią, ze nie dają płytki instalacyjnej tylko obraz
zainstalowanego juz systemu ??

Wychodzi im taniej.

| Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać.   |
|              Nie należę do Ĺźadnej partii politycznej               |
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-12-15 17:49:05
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <hg8gu9$cm3$1@news.onet.pl>, Tomaszek napisał(a):

W dniu 2009-12-15 18:05, Gupik pisze:
a ciekawie czemu tak robią, ze nie dają płytki instalacyjnej tylko obraz
zainstalowanego juz systemu ??

Wychodzi im taniej.

oraz:
- mogą wcisnąć większe dyski, bo około 8GB zajmuje zazwyczaj partycja
recovery
- przywracanie systemu z dysku jest szybsze niż z nośnika DVD (oby tylko
jednego, bo wiekszość płyt recovery to co najmniej 2 DVD)
- jest wygodniejsze, bo dysku nie zgubisz. A płyty gdzieś posiejesz.

Jacek

Data: 2009-12-15 18:53:32
Autor: dziobu
Użytkownik Jacek Kalinski napisał:

[...]

- przywracasz system razem z kupą zbędnych śmieci
- fajnie jeśli przywracanie systemu nie usuwa wszystkich danych na dysku
- tracisz możliwośc naprawienia systemu którą ma każdy posiadacz płytki

dziobu
xyzyk.pl

Data: 2009-12-15 21:39:17
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <hg8iet$gt1$1@news.onet.pl>, dziobu napisał(a):

- przywracasz system razem z kupą zbędnych śmieci

Z płyt recovery również.

- fajnie jeśli przywracanie systemu nie usuwa wszystkich danych na dysku

Nie ma prawa. Dane są na ukrytej partycji. Najczęściej.

- tracisz możliwośc naprawienia systemu którą ma każdy posiadacz płytki

Tutaj pośrednio się z Tobą zgodzę. Bo jeśli padnie MBR, to systemu
nie uruchomisz. Ale jeśli masz na myśli tylko drobne uszkodzenia
systemu/partycji, to możesz sobie doinstalować recovery console
i uruchamiać ją z menu wybioru systemu operacyjnego.
Oczywiście instalację musisz wykonać przed awarią systemu.

PS: mam wrażenie, że odbiegamy od tematu (NTG) - to nie jest już na
grupę sprzętową.

Jacek

Data: 2009-12-15 23:27:04
Autor: dziobu
nowy laptop z win ale bez plyty?
Użytkownik Jacek Kalinski napisał:
W artykule <hg8iet$gt1$1@news.onet.pl>, dziobu napisał(a):

- przywracasz system razem z kupą zbędnych śmieci

Z płyt recovery również.

Do niektórych laptopów (z F-S tak mialem) płytą recovery była zwykła płytka z Windowsem.

- fajnie jeśli przywracanie systemu nie usuwa wszystkich danych na dysku

Nie ma prawa. Dane są na ukrytej partycji. Najczęściej.

Toshiba przywraca mi "system do stanu z dnia zakupu". Usuwa wszystko. Fakt, oprócz partycji recovery. Tworzy mi jedną dużą partycje którą w razie problemów kasuje i nadpisuje ze swojego obrazu.

[...]

Wytłumacz doinstalowanie tejże konsoli szaremu userowi. Z cd sobie wystartuje bo tak ma domyślnie od dnia zakupu, ale czegos takiego juz nie zrobi.

PS: mam wrażenie, że odbiegamy od tematu (NTG) - to nie jest już na
grupę sprzętową.

Owszem - ntg.

dziobu
xyzyk.pl

Data: 2009-12-16 13:44:06
Autor: Tomasz Potega
On 12/15/09 23:27, dziobu wrote:
Do niektórych laptopów (z F-S tak mialem) płytą recovery była zwykła
płytka z Windowsem.

W moim przypadku (HP serii nx) nagrana "ręcznie" płytka zawiera śmiecie
dołączane przez producenta. Zadzwoniłem po tłoczony nośnik, dopytując,
czy może to zwykła, instalacyjna wersja Windows - uzyskałem odpowiedź,
że nie, przesłana płytka będzie miała identyczną zawartość jak ta
utworzona przez użytkownika. Płytki dotarły (OS CD, sterowniki
jakieś, plus critical security updates), i wylądowały na szafie. Gdy
ostatnio zmuszony byłem przeinstalować system, dosyć mocno się
zdziwiłem, gdy ukazał mi się standardowy, czysty instalator Windows...

pozdrowienia,
shadow

Data: 2009-12-16 14:25:00
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
nowy laptop z win ale bez plyty?
On Wed, 16 Dec 2009 13:44:06 +0100, Tomasz Potega
<shadow@manta.univ.gda.pl> wrote:

[...]

Ja używam HP Compaq 6820s i płytki były dołączone. Przy reinstalacji
instalator HP wpierw sprawdza czy są 3 płyty (instlacyjna, MUI i HP
Restore Plus!) a w kolejnym kroku pozwala wybrać czy ma to być
instalacja czysta czy ze wszystkim softem od HP i odtworzeniem danych
z backupu.

Zdrówko

Data: 2009-12-16 00:26:33
Autor: Feromon

Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w wiadomości news:slrnhig0g5.4h7.jacek_kalnntp.dyski.one.pl...
[...]

Co znaczy "nie ma prawa"?
Dla Lenovo oznacza to przywrócenie stanu fabrycznego, a wtedy nie było żadnych TWOICH danych, zarówno
na dysku C jaki innych... Sprawdzone, niestety....

Feromon

Data: 2009-12-16 23:03:21
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <hg9644$jf5$1@atlantis.news.neostrada.pl>, Feromon napisał(a):

[...]

Coś się nie zrozumieliśmy. Odczytałem poprzednią wiadomość jako stwierdzenie, że jeżeli _wersja instalacyjna_ jest na dysku (a nie na
płycie CD/DVD), to ta wersja instalacyjna zostanie usunięta (wszystkie
dane).
A rozmawialiśmy nad "wyższością" wersji instalacyjnej na dysku kontra
wersja instalacyjna na płycie.

Co do danych _użytkownika_, to masz rację - nie każde oprogramowanie to
potrafi (np: HP, IBM umie zachować dane użytkownika - Lenovo nie wiem, bo nie miałem ich laptopa).

Jacek

Data: 2009-12-20 02:14:17
Autor: MAR
W dniu 2009.12.16 0:26, Feromon pisze:

Dla Lenovo oznacza to przywrócenie stanu fabrycznego, a wtedy nie było
żadnych TWOICH danych, zarówno
na dysku C jaki innych... Sprawdzone, niestety....

Moje doświadczenia z Lenovo wskazują, że taki ma skutek użycie płyty. Naprawa z partycji recovery zachowuje podział na partycje i dane na innych partycjach.

--
Mar

Data: 2009-12-20 02:37:47
Autor: Konrad Kosmowski
** dziobu <xxxxxxxx@xxxx.xx> wrote:

- przywracasz system razem z kupą zbędnych śmieci

No i właśnie się o to rozchodzi - za to, że na nośniku jest kupa tych zbędnych
rzeczy producenci tych zbędnych rzeczy dopłacają producentowi sprzętu. Niech to
będzie te dziesięć dolarów za sztukę - przemnóż sobie przez 100 tys sprzedanych
sztuk. Robią się pieniądze. To jest biznes.

Obecnie jest tak, że jak chcesz komputer bez preinstalowanego crapware to
musisz do tego dopłacić.

- fajnie jeśli przywracanie systemu nie usuwa wszystkich danych na dysku

Bez względu na wszystko tak czy inaczej dane jednak się backupuje.

- tracisz możliwośc naprawienia systemu którą ma każdy posiadacz płytki

Chodzi Ci o wybootowanie do ASR? Wydaje mi się, że z sensownie przygotowanego
nośnika da się to zrobić i nie ma różnicy czy z płyty czy z partycji
serwisowej. Ale głowy uciąć nie dam za to.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-12-15 18:45:33
Autor: budda
nowy laptop z win ale bez plyty?
W dniu 2009-12-15 18:05, Gupik pisze:
a ciekawie czemu tak robią, ze nie dają płytki instalacyjnej tylko obraz
zainstalowanego juz systemu ??

bo wciskają mnóstwo shareware, adware, triali i innego śmiecia, które Cię uszczęśliwia przy każdej instalacji systemu. A stawiając system z płytki instalacyjnej Windows nie byłoby tego.

Grzegorz Olszewski
grzegorz at list pl

Data: 2009-12-15 19:25:52
Autor: qwerty
Użytkownik "budda" <nospam@nospam.xx> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hg8i4h$em7$1@atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Warto dodać, że niektórzy producenci za dostarczenie czystego instalatora windows na płycie każą sobie płacić >100zł.

Data: 2009-12-15 20:57:39
Autor: Gupik
nowy laptop z win ale bez plyty?
to już lepiej kupić z Linuxem \ Dosem lub bez systemu, a system zainstalować samodzielnie w domku, sterowniki są dostępne w necie na stronach producentów.

Data: 2009-12-15 21:29:16
Autor: qwerty
Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hg8pnn$udo$1@news.task.gda.pl...
to już lepiej kupić z Linuxem \ Dosem lub bez systemu, a system zainstalować samodzielnie w domku, sterowniki są dostępne w necie na stronach producentów.

Wyjdzie drożej, bo musisz kupić box.

Data: 2009-12-16 00:27:29
Autor: Feromon

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:hg8rip$gjg$1achot.icm.edu.pl...
[...]

Pierwsze słyszę...

Feromon

Data: 2009-12-17 15:38:46
Autor: Smok Eustachy Klarencjusz Scrubb
Dnia Wed, 16 Dec 2009 00:27:29 +0100, Feromon napisał(a):

[...]
stronach producentĂłw.

Wyjdzie drożej, bo musisz kupić box.

Pierwsze słyszę...

OEM musisz odsprzedać ponoć...

Data: 2009-12-15 23:02:25
Autor: Radosław Sokół
Gupik pisze:
to już lepiej kupić z Linuxem \ Dosem lub bez systemu, a system zainstalować samodzielnie w domku, sterowniki są dostępne w necie na stronach producentów.

Super. Tylko wtedy płacisz jak za zboże za wersję BOX systemu.
A nawet, jeżeli kupisz OEMa (abstrahując od tego, czy wolno),
to wyjdzie to pewnie drożej, niż kupno komputera z preinstalo-
wanym systemem.

Data: 2009-12-16 15:29:53
Autor: Tom
nowy laptop z win ale bez plyty?

Super. Tylko wtedy płacisz jak za zboże za wersję BOX systemu.
A nawet, jeżeli kupisz OEMa (abstrahując od tego, czy wolno),

wolno

Data: 2009-12-20 02:39:21
Autor: Konrad Kosmowski
** Tom <tomek.sa0@op.pl> wrote:

Super. Tylko wtedy płacisz jak za zboże za wersję BOX systemu.  A nawet,
jeżeli kupisz OEMa (abstrahując od tego, czy wolno),

wolno

A masz na to jakieś poparcie? Np. opinię prawnika czy lepiej jakiś precedensowy
(chociaż u nas nie ma precedensu) przykład? Bo właśnie to jest niejasne.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-12-20 07:35:19
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 20.12.2009 Konrad Kosmowski <konrad@kosmosik.net> napisał/a:
** Tom <tomek.sa0@op.pl> wrote:

[...]

To po prostu oznacza że Microsoft bał się kogokolwiek z tego pozwać :)

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-12-20 20:05:48
Autor: Tom
Konrad Kosmowski pisze:
** Tom <tomek.sa0@op.pl> wrote:

[...]

udowodnij ze nie mozna ;-)

kupujesz oem licencja przywiazuje sie do sprzetu i muzyka gra
kiedys byly smiesne zasady kupna z myszka, ale juz nie ma :)

Data: 2009-12-21 08:21:56
Autor: jureq
Dnia Wed, 16 Dec 2009 15:29:53 +0100, Tom napisał(a):

Super. Tylko wtedy płacisz jak za zboże za wersję BOX systemu. A nawet,
jeżeli kupisz OEMa (abstrahując od tego, czy wolno),

wolno

Na pewno? Przeczytaj licencję OEM do Win 7.

Data: 2009-12-22 00:09:35
Autor: Tom
[...]

a to juz mozliwe, do 7 jeszcze nie doszedlem :)

Data: 2009-12-22 00:20:51
Autor: Czarek
W dniu 2009-12-22 00:09, Tom napisał/a:

[...]

Przykładowe informacje na ten temat:

http://www.dobreprogramy.pl/Windows-OEM-nie-dla-zwyklych-uzytkownikow,Aktualnosc,15352.html

http://www.dobreprogramy.pl/Informacje-o-licencjonowaniu-OEM-nadal-sprzeczne,Aktualnosc,15413.html

--
Cz.

Data: 2009-12-28 13:25:17
Autor: Radosław Sokół
Tom pisze:
Super. Tylko wtedy płacisz jak za zboże za wersję BOX systemu.
A nawet, jeżeli kupisz OEMa (abstrahując od tego, czy wolno),

wolno

Nie byłbym taki pewien. OEM możesz instalować tylko na kom-
puterze, który sam poskładałeś. A notebooka kupujesz jako
gotowy komplet.

Data: 2009-12-28 12:34:16
Autor: januszek
Radosław Sokół napisał(a):

Nie byłbym taki pewien. OEM możesz instalować tylko na kom-
puterze, który sam poskładałeś. A notebooka kupujesz jako
gotowy komplet.

Taki wniosek z czego wywodzisz?

j.

Data: 2009-12-29 13:31:51
Autor: Radosław Sokół
januszek pisze:
Nie byłbym taki pewien. OEM możesz instalować tylko na kom-
puterze, który sam poskładałeś. A notebooka kupujesz jako
gotowy komplet.

Taki wniosek z czego wywodzisz?

Faktycznie, w FAQ Microsoftu jest zmiana i instalacja opro-
gramowania też podchodzi pod "składanie zestawu". Więc ra-
czej można kupić sobie OEMa.

Data: 2009-12-28 13:55:14
Autor: Nex@pl
Radosław Sokół pisze:
Tom pisze:
[...]

Może kupić notebooka, ram do niego, dysk i napęd i juz sobie składa komputer :)

Data: 2009-12-15 23:03:07
Autor: ąćęłńóśźż
nowy laptop z win ale bez plyty?
Przy czym jak myślę o instalacji sterowników (kilkanaście różnych osobno i w określonej kolejności) to naprawdę odechciewa mi się
reinstalacji systemu z płyty.
JaC

-- -- -

sterowniki są dostępne w necie na stronach producentów

Data: 2009-12-15 23:40:13
Autor: Animka
ąćęłńóśźż pisze:
Przy czym jak myślę o instalacji sterowników (kilkanaście różnych osobno i w określonej kolejności) to naprawdę odechciewa mi się
reinstalacji systemu z płyty.

Te pliki w tym przypadku pewnie są już na dysku i instalka sobie odnajdzie co trzeba i zainstaluje.

Albo przed reinstalacją powrzucaj sterowniki (pliki z rozrzerzeniem.inf) do Windows/Inf.

--
animka

Data: 2009-12-16 20:32:44
Autor: ąćęłńóśźż
nowy laptop z win ale bez plyty?
Animka, Ty tak zawsze uczysz facetów dzieci robić?
A jeśli wszystkie kilkanaście sterowników jest jako wykonywalne pliki exe do zainstalowania?
JaC

-- -- -

Te pliki w tym przypadku pewnie są już na dysku i instalka sobie odnajdzie co trzeba i zainstaluje.
Albo przed reinstalacją powrzucaj sterowniki do Windows/Inf.

Data: 2009-12-16 23:10:57
Autor: Animka
ąćęłńóśźż pisze:
Animka, Ty tak zawsze uczysz facetów dzieci robić?
A jeśli wszystkie kilkanaście sterowników jest jako wykonywalne pliki exe do zainstalowania?

Po pierwsze: naucz się cytować.
Po drugie. Pisałam o plikach z rozszerzeniem ".inf" i tylko te pliki kopiujesz do katalogu Windows/Inf.
Zmień ".exe" na ".rar", skopiuj sobie te pliki z rozszerzeniem "inf" i potem możesz znowu zmienić "exe" na ".rar".

--
animka

Data: 2009-12-16 23:13:02
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <hgbkm6$5of$1@node1.news.atman.pl>, Animka napisał(a):

Po drugie. Pisałam o plikach z rozszerzeniem ".inf" i tylko te pliki kopiujesz do katalogu Windows/Inf.

I sądzisz, że plik inf jest sterownikiem?
Chociaż czasami to może lepiej żyć w nieświadomości...
A jeśli mam być "złośliwy", to zainstaluj mi sterowniki od nietypowej
karty graficznej _tylko_ 1 (ewentualnie kilkoma) plikami INF i żadnymi innymi.

Zmień ".exe" na ".rar", skopiuj sobie te pliki z rozszerzeniem "inf" i potem możesz znowu zmienić "exe" na ".rar".

I co to zmieni? Bo sterownik nadal się nie zainstaluje.

Jacek

Data: 2009-12-17 00:57:42
Autor: Animka
Jacek Kalinski pisze:
[...]

To utwórz nowy folder w Windows/Inf i rozpakowaną, całą instalkę tam umieść. Tak ja mam np. ze sterownikami do drukarki, kablem/przejściówką na USB do drukarki, do modemu od telefonu. Ponadto same pliki z rozszerzeniem inf wrzucilam do Inf.

Zmień ".exe" na ".rar", skopiuj sobie te pliki z rozszerzeniem "inf" i potem możesz znowu zmienić "exe" na ".rar".

I co to zmieni? Bo sterownik nadal się nie zainstaluje.

To zrób tak jak napisałam wyzej.

--
animka

Data: 2009-12-17 10:42:18
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <hgbs62$8pn$1@node1.news.atman.pl>, Animka napisał(a):

[...]

O, czyli już się wycofujesz ze swoich słów, że tylko plik INF wystarczy?
Już jakiś postęp.

Tak ja mam np. ze sterownikami do drukarki, kablem/przejściówką na USB do drukarki, do modemu od telefonu. Ponadto same pliki z rozszerzeniem inf wrzucilam do Inf.

To jeszcze zdradz tajemnice jak wrzucic pliki do katalogu windows,
skoro przy instalowaniu systemu od poczatku partycja jest formatowana
lub katalog windows jest usuwany przez system.
Bo przypomne, ze mowimy o instalacji w przypadku, gdy system jest calkowicie uszkodzony.

Zmień ".exe" na ".rar", skopiuj sobie te pliki z rozszerzeniem "inf" i potem możesz znowu zmienić "exe" na ".rar".

I co to zmieni? Bo sterownik nadal się nie zainstaluje.

To zrób tak jak napisałam wyzej.

Nie musze - mam RISa postawionego na linuksie i jaki tylko system potrzebuje, taki sobie instaluje. Z sieci i bez koniecznosci posiadania
ani napedow CD/DVD, ani jakichkolwiek danych na dysku.
A _wszystkie_ sterowniki instaluje mi z automatu system operacyjny.

Z resztą Twoj sposob na 100% nie zadziała, bo nie masz zielonego pojecia
o czym piszesz.
System nie uruchomi automatycznie wszystkich plików exe z podkatalogów \windows\inf\<jakas_nazwa>\*.exe zeby zainstalowac sterowniki.

Jacek

Data: 2009-12-17 12:11:57
Autor: maX

Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w wiadomości news:slrnhik2ob.4h7.jacek_kalnntp.dyski.one.pl...

System nie uruchomi automatycznie wszystkich plików exe z podkatalogów
\windows\inf\<jakas_nazwa>\*.exe zeby zainstalowac sterowniki.

Tym razem może trochę racji ma. Pliki exe nie sa niezbędne do instalacji. Jeszcze kilka lat temu nieraz były sterowniki do urzadzeń dostarczane w postaci katalogu bez pliku exe, do ręcznej instalacji przez pliki *.inf. I cały czas tak można instalowac drivery, zamiast uruchamiac exe to ręcznie w menedżerze urzadzeń wskazać katalog z driverami. Windows defaultowo przeszukuje katalog Windows/inf/ w poszukiwaniu driverów, wiec jak wrzuci sie katalog z driverami do windows/inf, to niewykluczone że to zadziała.

Data: 2009-12-17 13:54:01
Autor: ąćęłńóśźż
nowy laptop z win ale bez plyty?
Ciekawe skąd system będzie wiedział, w jakiej kolejności ma instalować sterowniki?
Teoretycznie może wiedzieć - na wzór płyty dostarczanej przez producenta laptopa.
Czyli napisać się da.
Tak jak ponownie wynaleźć koło.
JaC

Data: 2009-12-18 10:43:56
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <hgd3ll$i1l$1@atena.e-wro.net>, maX napisał(a):

System nie uruchomi automatycznie wszystkich plików exe z podkatalogów
\windows\inf\<jakas_nazwa>\*.exe zeby zainstalowac sterowniki.

Tym razem może trochę racji ma. Pliki exe nie sa niezbędne do instalacji.

Ma tyle racji, że faktycznie informacja o sterownikach jest zapisana
w plikach *.inf i system ich domyślnie szuka w \WINDOWS\INF.
A cała reszta to bajki.

1. w plikach INF są zapisane informacje o niezbędnych dodatkowych plikach,
takich jak pliki sys, dll, exe i inne - będące sterownikiem lub programem
obsługującym dany sprzęt.
2. Jeśli system posiada informacje o sprzęcie (z plików INF), to nadal
nie będzie miał dostępu do wymaganych plików dll, sys itp. bo są one
"spakowane" w pliku exe.
3. system sam z siebie niczego nie uruchamia z katalogu \WINDOWS\INF\jakaś_nazwa\*.exe
4. system sobie z w/w plików niczego sam nie rozpakowuje (choćby to był
ZIP - jako plik zip lub w kontenerze exe).

Windows defaultowo przeszukuje katalog Windows/inf/ w poszukiwaniu driverów, wiec jak wrzuci sie katalog z driverami do windows/inf, to niewykluczone że to zadziała.

Owszem, ale Animka pisała o wypakowaniu TYLKO pliku inf, a resztę zostawić
w pliku exe.

Reasumując, więcej bzdur napisała niż prawdy, dlatego się tak czepiłem.

Jacek

Data: 2009-12-17 13:38:49
Autor: Animka
Jacek Kalinski pisze:

[...]

Mówiliśmy o reinstalacji, a nie instalowaniu od nowa.
Nawet jak instaluję od nowa to te foldery w Inf dalej są tam gdzie były, sterowniki w systemie nie podmienione.

[...]

No to fajnie.

[...]

Masz inny system niż ja.

--
animka

Data: 2009-12-18 10:49:18
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <hgd7gv$f7g$1@node1.news.atman.pl>, Animka napisał(a):

[...]

O ile mnie pamięć nie myli, to przy instalacji XP masz do wyboru 2 opcje:
1. usuń katalog \Windows
2. wskaż inny katalog
Nie ma innej opcji (jest - F3, czyli zakończenie instalacji, ale nie
o tym mowa).
Chyba, że pisesz o _naprawie_ systemu, ale wątpię skoro użyłaś słowa
"reinstalacja".

[...]

A o jakim systemie piszesz? W jakim systemie instalator Windows automatycznie uruchamia pliki exe użytkownika z podkatalogów
katalogu INF?

Jacek

Data: 2009-12-20 02:25:17
Autor: Animka
Jacek Kalinski pisze:
[...]

Trzeba myśleć po prostu. Ja rozpakowywuję WinRarem i cała instalkę pod jakąś nazwą folderu wrzucam do Windows/Inf.
Poza tym sam plik .inf z tej instalki, czyli pojedyńczy też wszucam już w te wszystkie pliki w INF. Jeszcze nie było sytuacji, żeby Windows przy reinstalacji czy naprawie tego sobie nie znalazł. Przy naprawie czy reinstalacji Windows modyfikuje tylko System. Reszty nie rusza.

--
animka

Data: 2009-12-17 08:35:14
Autor: dziobu
Użytkownik Animka napisał:

Po pierwsze: naucz się cytować.
Po drugie. Pisałam o plikach z rozszerzeniem ".inf" i tylko te pliki kopiujesz do katalogu Windows/Inf.

Przecież w ten sposób nie zainstalujesz dodatkowego softu/bibliotek który przewaznie jest niezbędny do prawidłowej pracy urządzenia.

Zmień ".exe" na ".rar", skopiuj sobie te pliki z rozszerzeniem "inf" i potem możesz znowu zmienić "exe" na ".rar".

Po co?

dziobu
xyzyk.pl

Data: 2009-12-16 14:06:21
Autor: zly
Dnia Tue, 15 Dec 2009 23:03:07 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

Przy czym jak myślę o instalacji sterowników (kilkanaście różnych

co masz w tym kompie, że potrzebujesz kilkunastu różnych sterowników?
--
marcin

Data: 2009-12-16 20:39:37
Autor: ąćęłńóśźż
nowy laptop z win ale bez plyty?
Z pamięci?
Grafika, dźwięk, hot-keys (trzy różne sterowniki po kolei), procesor Intela, modem, karta sieciowa, karta wifi, touchpad,
"powiększacz ikon", czytniki kart (smartcard oraz SD/MMS), info o systemie (×3), ...
Czyli już naliczyłem szesnaście.
JaC

-- -- -

co masz w tym kompie, że potrzebujesz kilkunastu różnych sterowników?

Data: 2009-12-16 21:18:27
Autor: zly
Dnia Wed, 16 Dec 2009 20:39:37 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

[...]

I oczywiście do wszystkiego trzeba instalować oddzielne sterowniki, bo
windows sobie nie poradzi? (co to są sterowniki do 'info o systemie' ???)

--
marcin

Data: 2009-12-17 09:49:06
Autor: ąćęłńóśźż
nowy laptop z win ale bez plyty?
W paru wyłącznie drobnych przypadkach system sobie poradzi, ale nie będzie rozszerzonych funkcji (przykładowo touchpad) - ale to
jest grupa comp.pecet
Przykład:
http://pc-dl.panasonic.co.jp/itn/drivers/d_menu_en.html
Info o systemie:  producenci lapków zwykle dołączają różne programy narzędziowe.
JaC

-- -- -

I oczywiście do wszystkiego trzeba instalować oddzielne sterowniki, bo windows sobie nie poradzi?

Data: 2009-12-16 23:37:30
Autor: maX

Użytkownik "ąćęłńóśźż" <j.666@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hg912j$p05$1achot.icm.edu.pl...
Przy czym jak myślę o instalacji sterowników (kilkanaście różnych osobno i w określonej kolejności) to naprawdę odechciewa mi się
reinstalacji systemu z płyty.

Dlatego robi sie to raz, a potem tworzy się kopię partycji (na końcu dysku lub na płytce DVD). Potem jak trzeba reinstalowac Windows, to się tą kopię przywraca. Jedyny mankament to że sterowniki mogą sie trochę zestarzeć, ale to ma znaczenie raczej tylko dla karty graficznej (i tylko jeśli gramy), wiec jej można indywidualnie zupdatowac drivery.

Data: 2009-12-17 09:51:49
Autor: ąćęłńóśźż
nowy laptop z win ale bez plyty?
Pierwsze błędne założenie:  że każdy laptop ma (a szczególnie "miał") nagrywarkę DVD.
Archiwizowanie na CD przyprawia o jeszcze większy ból głowy, niż reinstalacja.
JaC

-- -- -

Dlatego robi sie to raz, a potem tworzy się kopię partycji (na końcu dysku lub na płytce DVD).

Data: 2009-12-17 12:02:52
Autor: maX

Użytkownik "ąćęłńóśźż" <j.666@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hgcres$1tq$1achot.icm.edu.pl...
[...]

Dlatego preferowane jest umieszczenie tej kopii na końcu dysku. Dyski mają teraz po kilkaset GB, wiec więc utrata kilku GB na przechowywanie kopii OS to pomijalna strata.
Albo wrzucić ją na pendriva, a potem w razie potrzeby, jeszcze na starym windows przerzucić z powrotem na dysk.

Data: 2009-12-20 02:43:15
Autor: Konrad Kosmowski
** ąćęłńóśźż <j.666@gazeta.pl> wrote:

Przy czym jak myślę o instalacji sterowników (kilkanaście różnych osobno i w
określonej kolejności) to naprawdę odechciewa mi się reinstalacji systemu z
płyty.  JaC

Sterowniki to inna sprawa - polecam Ci program Driver Magitian Free - odpalasz
go na działającym systemie z zainstalowanymi wszystkimi sterownikami,
wyodrębnia kopie wszystkich plików sterowników z systemu.

Potem mając taką kopię po reinstalacji instalujesz te sterowniki z poziomu
Menadżera Urządzeń wskazując ścieżkę do kopii. W 99% przypadków to działa
wyśmienicie i instaluje Ci same sterowniki bez kupy nakładek/dodatków/wpisów do
Dodaj/Usuń (np. takich Ati blokujących wpisywanie ł swojego czasu) itd.

To jest metoda, którą preferuję. Daje się to też zautomatyzować jak musisz
ogarnąć większą ilość kompów w ten sposób.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-12-20 08:32:32
Autor: Leszek K.
Dnia Sun, 20 Dec 2009 02:43:15 +0100, Konrad Kosmowski napisał(a):

...Dodaj/Usuń (np. takich Ati blokujących wpisywanie ł swojego czasu) itd. ...

ł to intel blokuje. CCC blokował ć

Data: 2009-12-20 19:09:37
Autor: Konrad Kosmowski
** Leszek K. <leszek60.wytnij.@neeostrada.pl> wrote:

...Dodaj/Usuń (np. takich Ati blokujących wpisywanie ł swojego czasu) itd.

ł to intel blokuje. CCC blokował ć

W każdym razie o takie rzeczy mi chodzi. ;)

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-12-16 14:24:44
Autor: Wiesław
Dnia 15-12-2009 o 20:57 Gupik napisał na pl.comp.pecet:

to już lepiej kupić z Linuxem \ Dosem lub bez systemu, a system  zainstalować samodzielnie w domku, sterowniki są dostępne w necie na  stronach producentów.

Wcale nie lepiej. Najlepiej wiedzieć co się kupuje. Ludziska
przy zakupie laptopa patrzą przede wszystkim na sprzęt,
a oprogramowaniem mało kto się przejmuje. A to błąd, bo żerują
na tym producenci laptopów i zamieszczają nędzne oprogramowanie.

Taka Toshiba "superfirma", jej recovery wykasowuje wszystkie
założone partycje i zakłada jedną swoją. To jest nie do pomyślenia.
Gdzieś czytałem, że HP robiło podobnie.
Laptop FS - niby jest płytka, a z niej instaluje się potworny
śmietnik bez prawa wyboru, czy chcę zainstalować program, czy nie!
Jedne firmy na płytach zamieszczają obraz systemu, inne Windowsa.

Ale np. Samsung daje płytę z systemem i jest partycja recovery.
Możliwości ogromne. Możesz przywrócić system z płyty, podczas
uruchamiania systemu, z poziomu systemu. Możesz wykonywać kopie
pojedynczych plików, katalogów, całego systemu, zapisywać na płytach.
Nic nie kasuje, zostawia nawet stary system. Przy instalacji jest
dwa triale, których oczywiście można nie zainstalować.
Po prostu wzór dla innych.

System z ukrytej partycji jest po prostu wygodniej i szybciej
instalować, a płyta przydaje się, gdy dzieje się coś z dyskiem..

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-12-15 21:35:13
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <hg8i4h$em7$1@atlantis.news.neostrada.pl>, budda napisał(a):

[...]

Widać nigdy nie instalowałeś laptopa z takich płyt recovery.
Nie znam ani jednego producenta, który nie dorzuciłby do takich płyt
własnych śmieci.

Jacek

Data: 2009-12-15 22:50:06
Autor: Maciej Browarczyk
Jacek Kalinski pisze:

Widać nigdy nie instalowałeś laptopa z takich płyt recovery.
Nie znam ani jednego producenta, który nie dorzuciłby do takich płyt
własnych śmieci.

Widac znasz tylko jednego producenta, ktory o dziwo tego nie robi.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2009-12-16 23:07:46
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <hg90ae$o0r$1@achot.icm.edu.pl>, Maciej Browarczyk napisał(a):

[...]

Instalowałem system z płyt dostarczonych (lub utworzonych za pomocą
oprogramowania) firm Acer, Toshiba, HP i IBM. I jeszcze tylko jeden
raz na F-S (dlatego tu jestem ostrożny z ocenianiem).
Wszystkie wymienione instalują śmieci. Podaj mi, który producent nie
dodaje swoich dodatków do wersji instalacyjnej.
Rozważę to jak będę kupował nowego laptopa.

Jacek

Data: 2009-12-17 00:11:27
Autor: dziobu
[...]

Do F-S M7440 dostałem recovery CD ze zwykła instalką Windowsa. Do Actiny także. Jakieś Aristo też dorzuciło zwykła instalke.

Ale to i tak zależy od modelu - HP do 6*** dodało zwykłą instalke a do 8710 już nie.

dziobu
xyzyk.pl

Data: 2009-12-17 10:51:02
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <hgbpf2$hlm$1@news.onet.pl>, dziobu napisał(a):

Ale to i tak zależy od modelu - HP do 6*** dodało zwykłą instalke a do 8710 już nie.

Do HP 6910p i 6710? nie dodali żadnych płyt. Można je było sobie samemu
wypalić po zainstalowaniu systemu. W 6910p instalka XP jest umieszczona
na partycji recovery na końcu dysku, a instalatora uruchamia się klawiszem
F11.

Wniosek nasuwa mi się jeden: nie ma chyba sensu rozpatrywać tej kwestii,
bo jest to chyba wszystko specyficzne nie tylko do konkretnego modelu,
ale również do systemu operacyjnego z jakim został sprzedany laptop.
Bo zupełnie inna sprawa ma miejsce w przypadku np: laptopów z dyskami SATA
oraz systemem Windows XP (takiego systemu bez zintegrowanej instalki
co najmniej ze sterownikami nie da się zainstalować bez grzebania w BIOSie,
o ile ma opcję do zmiany trybu pracy kontrolera dysków), a zupełnie inne np: z systemem Vista lub W7.

Co nie zmienia faktu, że niektóre osoby w wątku zaczęły mylić czyste płyty (typu Windows OEM), z płytami zawierającymi tylko sterowniki
(dodanymi przez producenta) oraz płytami zawierającymi śmieci w postaci
zbędnych programów (acrobat reader 6, java 1.4, norton 90 dniowy, itp.)

Jacek

Data: 2009-12-17 09:51:17
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2009-12-17 00:07,  *Jacek Kalinski* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Dell

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-12-17 09:54:57
Autor: ąćęłńóśźż
nowy laptop z win ale bez plyty?
Ale co to znaczy konkretnie "swoich dodatków"?

Bo jak kupiłbym sprzęt xyz to raczej chciałbym mieć dodatek firmy xyz łączący mnie jednym naciśnięciem klawisza z jakimś powiedzmy
centrum sterowników xyz lub centrum recovery xyz czy podobnie.
JaC

-- -- -

Podaj mi, który producent niedodaje swoich dodatków do wersji instalacyjnej.

Data: 2009-12-15 22:56:07
Autor: budda
W dniu 2009-12-15 22:35, Jacek Kalinski pisze:

[...]

mam na myśli płytkę instalacyjną Windows od Microsoftu. Poza tym, jak ktoś już zauważył, to NTG.

--
pozdrawiam,
Grzegorz Olszewski

Data: 2009-12-20 02:47:26
Autor: Konrad Kosmowski
** budda <nospam@nospam.xx> wrote:

[...]

Microsoft nie sprzedaje samych płytek instalacyjnych - Microsoft sprzedaje dla
klienta detalicznego system w pudełku - czy to OEM/BOX to bez znaczenia.
Kupując taki system płacisz za nośnik, pudełko, okładkę do tego pudełka itd. I
płacisz na zasadach detalicznych.

Duży dostawca sprzętu nie potrzebuje tego wszystkiego, również użytkownik
docelowy też nie potrzebuje. Duży dostawca ma wynegocjowany z Microsoftem
kontrakt i sprzedaje w takiej formie w jakiej to dostajesz - tak jest taniej
dla producenta, więc (z racji tego, że większość kosztu producenta ponosisz Ty)
jest i taniej dla Ciebie. Naprawdę nie ma problemu zakupić laptopa z nośnikiem microsoftowym - tylko to
po prostu jest droższe.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-12-15 23:01:52
Autor: Radosław Sokół
budda pisze:
bo wciskają mnóstwo shareware, adware, triali i innego śmiecia, które Cię uszczęśliwia przy każdej instalacji systemu. A stawiając system z płytki instalacyjnej Windows nie byłoby tego.

Na płytkach dołączanych do notebooków *też* są obrazy z pre-
instalowanymi aplikacjami. Więc akurat w tym zakresie nie
należy doszukiwać się różnic.

Czystą płytę instalacyjną dostaniesz w zasadzie tylko kupując
wersję BOX systemu zupełnie niezależnie od komputera.

Data: 2009-12-15 23:22:51
Autor: dziobu
Użytkownik Radosław Sokół napisał:

Czystą płytę instalacyjną dostaniesz w zasadzie tylko kupując
wersję BOX systemu zupełnie niezależnie od komputera.

Albo OEMa.

dziobu
xyzyk.pl

Data: 2009-12-16 10:20:25
Autor: Chichotek
Był 15 grudzień (wtorek) gdy o godz. 15:52 *tomek siewierski* napisał(a):

i co zrobic gdy przyjdzie postawic system na nowo?

Wystarczy przeczytać instrukcje.

--
Pozdrawiam, Chichotek
P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+,

Data: 2009-12-16 11:28:52
Autor: Doxent
nowy laptop z win ale bez plyty?
do wiekszosci nie daje sie zadnej plytu z systemem operacyjnym.... czy
ktos moze mi wyjasnic dlaczego?

niektórzy daja ale to nie do kazdego modelu. Np niektóre Asusy i HP maja od razu plyty recovery bez potrzeby samodzielnego wypalania. Znajomy kupowal Asusa to dostal nawet 2 wersje 7-ki 32-bit i 64 na 2 plytach recovery.

Data: 2009-12-20 02:33:25
Autor: Konrad Kosmowski
** tomek siewierski <kolaboracja@gmail.com> wrote:

[...]

Nośnik instalacyjny z systemem operacyjnym kosztuje. Przy czym ten koszt to
jest składowa kosztu samego fizycznego nośnika (praktycznie tyle co nic) oraz
utrzymania procedur jego produkcji, zgodności z wymaganiami tego, kto
udostępnia licencję, opakowania itd.

Tak dla uproszczenia przyjmijmy sobie, że koszt nośnika instalacyjnego to
dziesięć dolarów.

Ja kupując laptopa nie potrzebuję kolejnej płytki z systemem. Równie dobrze
mogę sobie zgrać system z partycji recovery na płytę DVD za 50 gr. i mam
załatwione.

Inny - np. Ty - potrzebuje płyty z systemem - wtedy ją sobie dodatkowo
zamawiasz dopłacając 10 dolarów.

Moim zdaniem uczciwe. Dlaczego mam płacić za coś czego nie potrzebuję? Ty
płacisz za to czego potrzebujesz.

Nie jest prawdą, że "do większości nie daje się żadnej płyty z systemem
operacyjnym" - daje się jeżeli uwzględnisz to w zamówieniu.

i co zrobic gdy przyjdzie postawic system na nowo?

Pytanie do tego kto Ci sprzęt sprzedał.

--

nowy laptop z win ale bez plyty?