nowy podatek - 300zl/m-c za jazde autem

Data: 2009-10-23 01:57:15
Autor: Polska Mowi
nowy podatek - 300zl/m-c za jazde autem
300 zł miesięcznie za jazdę autem

http://www.polskamowi.pl/

Data: 2009-10-23 08:24:16
Autor: Liwiusz
nowy podatek - 300zl/m-c za jazde autem
Polska Mowi pisze:
300 zł miesięcznie za jazdę autem

http://www.polskamowi.pl/

   Płatne drogi? Jestem za. Tylko trzeba wpierw znieść podatki z benzyny,  tak aby kosztowała 1,5zł za litr, i podatki z samochodów. Wtedy kierowców będzie stać na jeżdżenie płatnymi drogami.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-23 08:26:27
Autor: spp
Liwiusz pisze:

  Płatne drogi? Jestem za. Tylko trzeba wpierw znieść podatki z benzyny,  tak aby kosztowała 1,5zł za litr, i podatki z samochodów. Wtedy kierowców będzie stać na jeżdżenie płatnymi drogami.

Polacy są tak biednym narodem że tylko dopłaty do benzyny zmuszą ich do korzystania z dróg. :(

--
spp

Data: 2009-10-23 10:16:43
Autor: Krzysztof
nowy podatek - 300zl/m-c za jazde autem

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał

  Płatne drogi? Jestem za. Tylko trzeba wpierw znieść podatki z benzyny, tak aby kosztowała 1,5zł za litr, i podatki z samochodów.

I warunek podstawowy - musi istnieć obiekt, za który mielibyśmy płacić podatek.
Na razie w większości miejsc w Polsce istnieje jedynie wyrób drogopodobny, więc śpijmy spokojnie ;-)

Pozd
K.

Data: 2009-10-23 11:01:50
Autor: jedrus
Krzysztof pisze:

[...]

Ktos komu brak wiedzy, umiejetnosci, czyli zwykly nieudacznik nie potrafiacy zapelnic krajowej kasy wymysla takie wlasnie pierdoly bo nic innego wymyslec nie potrafi.
Jadac busem do polnocnej Szkocji, za przejazdy drogami i autostradami wydalem az 1 funta (przejazd przez most) i to tylko w jena strone.
Drogi jak maselko a niektore lokalne mialy kratki odplywowe zamiast siermieznych i niebezpiecznych jak u nas rowow.
Jezeli juz mowa o podatkcha, to trzeba natychmiast myslec o opodatkowaniu via kasy fiskalne np. mecenasikow, lekarzy, ksiezy....
bo tu jest calkiem obfite zdrodelko zasilenia panstwoej kasy.
Nie moze byc tak, ze punkty xero nachodzone sa przez kontrolerow  US i nie wbita w kase kwota kilku groszy rujnuje czlowiekowi zycie podczas gdy uslugi koscielne, adwokackie, lekarskie..... liczone nawet w tys. zeta nie sa opodatkowane.
Zlikwidowac w tym kraju orwellowskie zasady rownosci wobec prawa a wtedy autostrady beda bezplatne i stadiony nie beda kosztowac ponad 1mld zeta.

--
jedrus

Myślenie to ciężka i na koszt podatnika praca.
http://mokotow.btx.pl/content/view/137/1/1/1/

Data: 2009-10-23 11:41:53
Autor: spp
jedrus pisze:

Nie moze byc tak, ze punkty xero nachodzone sa przez kontrolerow  US i nie wbita w kase kwota kilku groszy rujnuje czlowiekowi zycie ...

Chyba nie zapoznałeś się dokładnie z tematem ...

--
spp

Data: 2009-10-23 13:32:20
Autor: jedrus
spp pisze:

Nie moze byc tak, ze punkty xero nachodzone sa przez kontrolerow  US i nie wbita w kase kwota kilku groszy rujnuje czlowiekowi zycie ...

Chyba nie zapoznałeś się dokładnie z tematem ...

Tak myslisz...??
Nie wyrywaj zdan z kontekstu

Data: 2009-10-24 00:04:36
Autor: op23
[...]

Czemu tylko z benzyny i samochodów ?

Data: 2009-10-24 14:33:23
Autor: SDD

Użytkownik "op23" <op23@rt.pl> napisał w wiadomości news:hbt9an$obd$2achot.icm.edu.pl...

Czemu tylko z benzyny i samochodów ?

A z czego jeszcze?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-24 18:06:15
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 24 Oct 2009, SDD wrote:

Użytkownik "op23" <op23@rt.pl> napisał

Czemu tylko z benzyny i samochodów ?

A z czego jeszcze?

  To jest proste: takie podatki jak VAT, dochodowy, a i miejscami
akcyza (np. z soli) idą na "zwyczajne" cele podatkowe, czyli zapychanie
dziury w służbie zdrowia ("specjalistyczne" są *nadal* finansowane
z podatku), opłacenie urzędów (w tym Policji i wojska), dotacje do
KRUS i ZUS, legalne i nielegalne (w świetle przepisów UE) dotacje
dla zakładów pracy różnych...

  Dlatego teza, że "podatki z samochodów" mają iść *wyłącznie*
i *w całości* na cele "samochododrogowe" zgrzyta niczym stara
skrzynia biegów ;) - po prostu, podatki z chleba musiałyby
być przeznaczone *wyłącznie* na KRUS, podatki z elektroniki...
właśnie, na co? I z czego finansować np. wojsko?

  Oczywiście, czym innym jest rozważenie tezy na co powinny iść
*akcyzy* z paliwa itede.
  Przypomnę coś, co mi ktoś już wytknął (w innej dyskusji):
to w kwocie akcyzy mają "konstrukcyjnie" być zawarte m.in.
opłaty "szkodowe", czyli fakt, że mają miejsce wypadki (których
by nie było bez samochodów), szkody w środowisku (jakieś ekrany
dźwiękochłonne się stawia), ludziom chodniki trzeba zrobić
(bo przecież "należy im się" możliwość chodzenia po drodze
- kiedyś samochodów nie było i *chodzili*, a teren pod asfalt
został *zabrany*) i tak dalej.

  No to powtórzę pytanie op23: "czemu tylko z benzyny i samochodów"?
  Dlaczego mam w elektronice płacić 22% VAT a w chlebie 7%
(bodaj) "na niewiadomo co" - a "w samochodówce" już nie?

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-25 18:52:00
Autor: Gen 101
On 23 Paź, 07:24, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Polska Mowi pisze:

> [...]

benzyny,  tak aby kosztowała 1,5zł za litr, i podatki z samochodów.
Wtedy kierowców będzie stać na jeżdżenie płatnymi drogami.

niech bedzie i podatek za drogi, a do tego odszkodowania za dziury -
per saldo dobre dla komunikacji

Data: 2009-10-26 01:48:07
Autor: kaźmir kazikowski
On 26 Paź, 02:52, Gen 101 <genotyp...@gmail.com> wrote:

> [...]

> --
> Liwiusz

niech bedzie i podatek za drogi, a do tego odszkodowania za dziury -

a za kacze kupy perfumy diora :)

nowy podatek - 300zl/m-c za jazde autem