nowy polski samochód osobowy

Data: 2010-07-17 00:38:24
Autor: J.F.
nowy polski samochód osobowy
On Fri, 16 Jul 2010 22:48:42 +0200,  Heniek wrote:
dwa pytania, może wiecie:
1. ile może kosztować projekt wzorniczy samochodu segmentu A;

Na ile sie tam umowicie - zawsze mozesz sobie cos sam narysowac i
grosza nie zaplacic :-)

2. ile blachy w m2 schodzu na samochód klasy A?

Znowu nie tak duzo .. kilkanascie metrow kw ? ..

J.

Data: 2010-07-17 09:08:18
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-07-17 00:38,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

2. ile blachy w m2 schodzu na samochód klasy A?

Znowu nie tak duzo .. kilkanascie metrow kw ? ..

Oj chyba więcej :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-07-17 13:33:19
Autor: J.F.
On Sat, 17 Jul 2010 09:08:18 +0200,  Mirek Ptak wrote:
Dnia 2010-07-17 00:38,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
2. ile blachy w m2 schodzu na samochód klasy A?
Znowu nie tak duzo .. kilkanascie metrow kw ? ..

Oj chyba więcej :)

Ale gdzie ? Tak sie patrze na swoje: dach powiedzmy 4m. podloga 5.
Od zewnatrz drzwi 4*1, blotniki 4*1, klapa silnika 2, bagaznika 1.
pod przednimi blotnikami jeszcze po 1 metrze. Na razie wyszlo 22m, ale to duze kombi jest :-)

Nie doceniam slupkow i profili czy wewnetrznych wzmocnien i odpadow
produkcyjnych? Drzwi drugie tyle wymagaja, klapy tez . Bo tak poza tym .. 20m kw blachy 1mm wazy 156kg, i pamietam te zdjecia
jak to zlomiarze wioza bude poloneza na zwyklym wozeczku, a malucha to
chyba nawet czterech w rekach.

Tylko .. skad potem poltorej tony masy wlasnej ? J.

P.S. Na oknach w domu tak sie kiedys przejechalem - jak sie skonczyla
puszka farby co to niby na 15m kw powinna starczyc, to zaczalem liczyc
ile sobie ramy licza powierzchni. Duzo sobie licza :-)

Data: 2010-07-19 08:50:46
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-07-17 13:33,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Astra 4 HB - 119 m^2 obustronnie, Astra 3 Sedan =110 m^2 obustronnie to daje mniej więcej 50 m^2 blachy na gotowym samochodzie - jakby policzyć ile na to poszło blachy z roli na Press Shopie to może się okazać, że dobre 75-80 m^2 :)

[...]

Blacha poszyciowa ma bodaj 0,6 (0,7) mm, ale ile waży Body in White to nie pytałem :)

Tylko .. skad potem poltorej tony masy wlasnej ?

A to już z osprzętu głównie

Data: 2010-07-19 23:50:55
Autor: J.F.
On Mon, 19 Jul 2010 08:50:46 +0200,  Mirek Ptak wrote:
[...]

Ale gdzie schowane ? Zapomnialem o grodzi silnika i progach,
wewnetrznych czesci w drzwiach i klapach troche. Slupki ? Blachy w oparciach kanapy nie liczysz ?
ile na to poszło blachy z roli na Press Shopie to może się okazać, że dobre 75-80 m^2 :)

A to owszem - nie wiem czy staraja sie oszczedzac, czy blacha
najtansza ..

[...]

Ale co w tym osprzecie ? Silnik 1.6 nie przekracza chyba 100kg, reszta
nie jest znowu taka ciezka.

J.

Data: 2010-07-20 09:08:52
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-07-19 23:50,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> [...]
Ale gdzie schowane ? Zapomnialem o grodzi silnika i progach,
wewnetrznych czesci w drzwiach i klapach troche. Slupki ?

Nie - tylko to co się składa na nadwozie, które wchodzi na lakiernię (bez żadnego wyposażenia).

>ile na to poszło blachy z roli na Press Shopie to może się okazać, że
>dobre 75-80 m2  :)
A to owszem - nie wiem czy staraja sie oszczedzac, czy blacha
najtansza ..

Starają się oszczędzać, ale jednak tych okrawków trochę jest.

> [...]
>nie pytałem:)

>A to już z osprzętu głównie
Ale co w tym osprzecie ? Silnik 1.6 nie przekracza chyba 100kg, reszta

Silnik, chłodnice, aku, deska, wyciszenia, fotele, tapicerka, szyby, przewody, koła + zapas, zawieszenie, zbiornik, wydech, plastiki itd - nazbiera się kilkaset kg.