Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   nowy polski samochód osobowy

nowy polski samochód osobowy

Data: 2010-07-16 18:24:45
Autor: JAM
nowy polski samochód osobowy
On Jul 16, 4:48 pm, "Heniek" <gol...@op.pl> wrote:
witam was,
dwa pytania, może wiecie:
1. ile może kosztować projekt wzorniczy samochodu segmentu A;
2. ile blachy w m2 schodzu na samochód klasy A?
Dzięki za pomoc

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

A co rozumiesz pod pojeciem "projekt wzorniczy" ? O jaki zakres
projektu chodzi ?

JAM

Data: 2010-07-19 13:06:23
Autor: Heniek
nowy polski samochód osobowy
przez projekt wzorniczy rozumiem na początku design, tzn. pojazdu wg zamieżeń autora. Najlepiej wersja 3D

On Jul 16, 4:48 pm, "Heniek" <gol...@op.pl> wrote:
> witam was,
> dwa pytania, może wiecie:
> 1. ile może kosztować projekt wzorniczy samochodu segmentu A;
> 2. ile blachy w m2 schodzu na samochód klasy A?
> Dzięki za pomoc
>
> --
> Wysłano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

A co rozumiesz pod pojeciem "projekt wzorniczy" ? O jaki zakres
projektu chodzi ?

JAM


--


Data: 2010-07-19 16:56:02
Autor: JAM
nowy polski samochód osobowy
On Jul 19, 7:06 am, "Heniek" <gol...@op.pl> wrote:

przez projekt wzorniczy rozumiem na początku design, tzn. pojazdu wg zamieżeń
autora.
Najlepiej wersja 3D

Chyba nie najlepiej zapytalem.
Jezeli masz na mysli produkcje masowa to czy chodzi wylacznie o
projekt stylistyczny czy tez potrzebujesz projektu inzynierskiego ?

Projekt stylistyczny mozesz dostac relatywnie tanio. Zrobi ci to
artysta specjalizujacy sie w nadwoziach samochodowych czy nawet
student szkoly specjalizujacej sie tematyka artystyczna motoryzacji.
Oczywiscie prawdziwie fachowy projekt z wloskiego studia to juz
miliony dolarow ale na to stac jedynie znane koncerny. Zaczyna sie od
projektow "studenckich" za male pieniadze. Tak zaczynali na przyklad
Koreanczycy ktorych pocztkowa stylistyka ewidentnie byla robiona
"tanio".

Projekt inzynierski to kilkadziesiat milionow USD i kilka lat pracy
dosyc duzego zespolu ludzi. Nadwozie musi przejsc proby zderzeniowe i
inne wymogi homologacyjne. Tego nie zrobi pojedynczy czlowiek. Takie
nadwozia projektuja dziesiatki specjalistow od zwyklych kreslazy po
inzynierow specjalizujacyh sie a modelowaniu i symulacji zderzeniowej,
wibracji, sztywnosci itp. Sam sprzet komputerowy i software aby
obsluzyc ta grupe ludzi kosztuje kilka milionow USD nie mowiac o
wynajeciu oi oplaceniu im budynku, wynajeciu specjalistow, ktorzy taki
zespol beda musieli umiec poprowadzic. Jeden inzynier ze stazem w
branzy motoryzacyjnej kosztuje firme okolo $100,000 rocznie a manager
$150,000. Jego stanowisko pracy kosztuje dodatkowe $50,000. Do
niedawna w USA, Niemczech czy Wielkiej Brytanii istnialy firmy
spoecjalizujace sie w projektowaniu pojazdow na zamowienie dla
koncernow ale od kilku lat kryzys ekonomiczny spowodowal, ze koncerny
przeniosly design do wlasnych zespolow a firmy uslugowe zmienily
profil. Dzis juz raczej nie kupisz projektu z zewnatrz, chyba ze u
bardzo drogich stylistow wloskich.

Mozesz to ominac jedynie w produkcji jednostkowej, ktora jest
zwolniona z wiekszosci wymogow homologacyjnych i na podstawie projektu
artystycznego zrobi ci projekt inzynierski kilku kreslarzy pracujacych
a AutoCAD na "tanio". Tyle tylko, ze nie wolno ci bedzie wyprodukowac
wiecej niz kilkadziesiat sztuk takiego pojazdu no i bledy konstukcyjne
bedziesz musial wykrywac i reperowac juz w gotowym prototypie.

Ogolnie biorac kompletny projekt nowej platformy motoryzacyjnej to w
dzisiejszych czasach okolo miliarda dolarow. Jest to jedna z glownym
przyczyn, dla ktorej nie istnieja juz mali producenci samochodow a
jedynie wielkie i srednie koncerny a nawet pomimo to wiele podzespolow
jest opracowywane wspolnie. Nowe firmy motoryzacyjne maja dzisiaj
jedynie szanse zaistniec gdy za nimi stoja pieniadze rzadowe tak jak
to sie stalo kilka dekad temu w Korei Poludniowej i jak to obecnie sie
dzieje w Chinach.



> A co rozumiesz pod pojeciem "projekt wzorniczy" ? O jaki zakres
> projektu chodzi ?

> JAM

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Data: 2010-07-20 12:33:07
Autor: J.F.
nowy polski samochód osobowy
Użytkownik "JAM" <ja_1410@yahoo.com> napisał w
Nowe firmy motoryzacyjne maja dzisiaj
jedynie szanse zaistniec gdy za nimi stoja pieniadze rzadowe tak jak
to sie stalo kilka dekad temu w Korei Poludniowej i jak to obecnie sie
dzieje w Chinach.

Jacku - ale skad rzad w biednych krajach bierze na to pieniadze ? :-)

Miliard dolarow w takiej Polsce to juz jest niebagatelna pozycja w budzecie panstwa ..


J.

Data: 2010-07-20 07:00:08
Autor: JAM
nowy polski samochód osobowy
On Jul 20, 6:33 am, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "JAM" <ja_1...@yahoo.com> napisał w


Jacku - ale skad rzad w biednych krajach bierze na to pieniadze ?
:-)

Miliard dolarow w takiej Polsce to juz jest niebagatelna pozycja w
budzecie panstwa ..

J.

Sluszna uwaga :-) Dlatego Polska nie ma szans na stworzenie przemyslu
samochodowego (osobowego). Koreanczycy zaczynali wczesniej, kiedy bylo
taniej i latwiej a Chiny maja kapitalu w brod. Chiny sa obecnie
krajem, ktory ma najwieksze srodki kapitalowe na swiecie.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

nowy polski samochód osobowy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona