nowy raport

Data: 2017-04-20 16:37:15
Autor: J.F.
nowy raport
Użytkownik "TJ_Blues"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8a14835c-2844-41f5-8328-c05ea237747f@googlegroups.com...
On Thursday, April 20, 2017 at 7:26:20 AM UTC-4, J.F. wrote:
[...]
>Idziesz w zlym kierunku. Probujesz dojsc do tego co mysleli >piloci,
>co chcieli zrobic. O ile sa to ciekawe rozwazania, to jednak nie
>wnosza
>kompletnie nic do sprawy.

Do rozwiazania istotnie niewiele, bo wielka niewiadoma, ale to wlasnie
jest w calej sprawie najciekawsze.
Bo pozwoli unikac takich zdarzen w przyszlosci.

Nie pozwoli. Tak jak "znajomosc procesu myslenia" pilota z Alp
nie pozwoli uniknac podobnych katastrof jesli pilot CHCE sie rozbic.
Nie ma kopletnie zadnego znaczenia, czy powodem byla choroba psychiczna,
zawod milosny czy akt terroryzmu. Jesli pilot jest w cockpicie to jest
tam "bogiem".

Ale przeciez powodem i tamtej katastrofy bylo zejscie ponizej minimow.
Jakby nie zszedl, to by sie nie rozbil :-)

Jakby mu tak TAWS sprzac z drazkiem - nie musi mowic, nie tez podciaga :-)

>Oni sa juz po drugiej stronie cienia, nigdy sie
>wiec nie dowiemy co myleli, co zamierzali, etc. Jedyne co mozemy
>teraz
>zrobic to odpowiedziec na pytania co spowodowalo katastrofe i jak >do
>niej
>doszlo. Czyli nie: "Piloci chcieli podejsc na szczura pod >chmurami",
>tylko: "PLF-101 zszedl ponizej minimalnej wysokosci znizania co
>doprowadzilo do kolizji z przeszkodami terenowymi...".

Eee, to nie USA ze swoimi sekwojami.
Prawdziwym powodem bylo zejscie na 20m, a nie ponizej 100 :-)

Mylisz sie. Powodem bylo przekroczenie przepisow bezpieczensta lotu.
Malo istotne jest w analizie tej katastrofy o ile zeszli ponizej
minimow. Wynik bledu(ow) jest znany.

Mozna i tak. Pewnie nawet trzeba na szkoleniach - niech pilot wie, jak sie naginania koncza.

Ja tam jednak jestem ciekaw, czy chcieli zejsc nizej, bo bardzo chcieli wyladowac, czy nie chcieli, ale zeszli, bo ... no wlasnie, dlaczego ?

J.F-ku, wczoraj sie rozpisales i wciaz ogarniam Twoje posty:-)
Cierpliwosci. Odpowiem "soon" :-)

Mozemy ustalic pewna plaszczyne porozumienia.
Przyznaj, ze TAWS dziala inaczej na znanym lotnisku, a inaczej nad nieznanym.

J.

nowy raport