nowy rower

Data: 2017-04-07 13:27:34
Autor: quent
nowy rower
Po wielu latach z trekkingowym Trek-iem postanowiłem kupić nowy rower.
Na pewno crossowy do 3tys.
Szperam w necie i wybór padł na Giant Roam 1 disc 2017.
Czy wg Was jest to dobry wybór?

Dzięki z góry za uwagi.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-04-07 14:24:41
Autor: Ignac
nowy rower
W dniu piątek, 7 kwietnia 2017 13:27:35 UTC+2 użytkownik quent napisał:
Po wielu latach z trekkingowym Trek-iem postanowiłem kupić nowy rower.
Na pewno crossowy do 3tys.
Szperam w necie i wybór padł na Giant Roam 1 disc 2017.
Czy wg Was jest to dobry wybór?

Jak przedmówca, rower ok., tylko po co disc i napęd 10x?
Pasował by tu bardziej,zamiast tego trekkinga cross z v-b,
przykładowo Giant Roam 3. Problemem w no disc jest jedynie to,
że pakują im gorszy osprzęt.
Można też założyć, że od zakupu będziesz jeździł po dziurach i błocie,
wtedy dokonałeś właściwego wyboru.

Data: 2017-04-07 23:28:33
Autor: quent
nowy rower
On 07.04.2017 23:24, Ignac wrote:
[...]

Zawsze jest jakieś ale. Sęk w tym czy jest jakaś alternatywa w tym zakresie cenowym.
Jak dla mnie zębatek z tyłu mogło by być nawet 5 jakby się dało.
Co jest nie tak w hamulcach tarczowych?

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-04-08 00:04:12
Autor: Ignac
nowy rower
W dniu piątek, 7 kwietnia 2017 23:28:28 UTC+2 użytkownik quent napisał:

Zawsze jest jakieś ale. Sęk w tym czy jest jakaś alternatywa w tym zakresie cenowym.
Dokładnie, tylko wszystko zależy od tego, gdzie i ile jeździsz.
Jeśli rower wystarcza Ci na 20 lat, a wszyscy by tego chcieli, to dokonałeś właściwego wyboru, dostosowanego do tego ile jeździsz.
Schody zaczynają się wtedy, jeśli jeździsz tak, że napęd trzeba wymieniać
przynajmniej raz w roku, bo taka jest jakość podzespołów.
Wszystkie rowery są dziś produktami marketingowymi, spreparowanymi wg.
"widzimisię" producenta, a o wielu ich aspektach marketingowych odbywały się tu "soczyste" dyskusje.  Już nie ma crossów z v-b i osprzętem powyżej Deore, natomiast są
w segmencie dysków. Po to, żeby wepchnąć bikera w bardziej kosztowny
system, bo przychody w branży są przecież najważniejsze!

Jak dla mnie zębatek z tyłu mogło by być nawet 5 jakby się dało.
I odpowiedziałeś sobie, po co Ci napęd 10x
Co jest nie tak w hamulcach tarczowych?
Choćby taki argument, że coraz częściej, klamki wraz z głowicami
sprzedawane są razem i układ od razu zalany jest płynem hamulcowym.
Po to, aby zaoszczędzić użytkownikowi subtelności związanej z odpowietrzaniem
układu. O większym ciężarze podzespołów i kosztach ich zakupu oraz niuansach
z ich wzajemną kompatybilnością, nawet nie wspomnę.
Gdyby "diski" były takie genialne, to we wszystkich szosówkach by je montowali.
A od lat v-b idealnie spisują się w alpejskich tourach, często, na
wielokilometrowych zjazdach po serpentynach.

Data: 2017-04-08 04:47:09
Autor: Ignac
nowy rower
W dniu sobota, 8 kwietnia 2017 09:04:14 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:

Już nie ma crossów z v-b i osprzętem powyżej Deore, natomiast są
w segmencie dysków. Po to, żeby wepchnąć bikera w bardziej kosztowny
system, bo przychody w branży są przecież najważniejsze!

Tak, takie rowery są już ostatnimi niedobitkami, i żeby być bardziej
konstruktywnym w udzielaniu porad, znalazłem - naprawdę ostatnie z v-b,
na w miarę przyzwoitym osprzęcie, w cenie która Cię interesuje:

allegro.pl/nowy-rower-kellys-mash-ncx-air-deore-xt-30-biegow-i6516439739.html
lub jeśli chcesz być mniej trendy:
http://allegro.pl/rower-crossowy-leader-fox-sumava-gent-2017r-i6758518518.html ten ma dolne prowadzenie linek przerzutek - taki marketingowy extras.

Data: 2017-04-08 12:40:46
Autor: wO.Ă´hoo!
nowy rower
W dniu 08.04.2017 o 09:04, Ignac pisze:
A od lat v-b idealnie spisują się w alpejskich tourach, często, na
wielokilometrowych zjazdach po serpentynach.

A klocki wcale nie są wymieniane na nowe po każdym etapie i wcale nie jest to najwyższa możliwa grupa: kół, szczęk, klocków, a mechanicy, którzy przy tym robią, biorą za to grubą kasę...

Data: 2017-04-08 01:16:32
Autor: wO.Ă´hoo!
nowy rower
W dniu 07.04.2017 o 23:28, quent pisze:
Co jest nie tak w hamulcach tarczowych?

Niektórych na takie nie stać, ale dobra modulacja jest warta ich ceny. Hamulce to przecież bezpieczeństwo.

Data: 2017-04-08 18:33:54
Autor: PeJot
nowy rower
W dniu 2017-04-08 o 01:16, wO.ôhoo! pisze:

Niektórych na takie nie stać, ale dobra modulacja jest warta ich ceny.
Hamulce to przecież bezpieczeństwo.

Marketingowcy mogą być z siebie dumni.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-04-08 23:06:24
Autor: wO.Ă´hoo!
nowy rower
W dniu 08.04.2017 o 18:33, PeJot pisze:
Marketingowcy mogą być z siebie dumni.

Tja. Do motocykli zamiast bębnowych hamulców pewnie też marketingowcy wepchali te tarczówki. I dziwnie się przyjęło. Nieźli są.

Data: 2017-04-09 09:15:18
Autor: PeJot
nowy rower
W dniu 2017-04-08 o 23:06, wO.ôhoo! pisze:
W dniu 08.04.2017 o 18:33, PeJot pisze:
Marketingowcy mogą być z siebie dumni.

Tja. Do motocykli zamiast bębnowych hamulców pewnie też marketingowcy
wepchali te tarczówki. I dziwnie się przyjęło. Nieźli są.

Może byś się trzymał łaskawie tematyki grupy, co ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-04-09 12:42:09
Autor: wO.Ă´hoo!
nowy rower
W dniu 09.04.2017 o 09:15, PeJot pisze:
Może byś się trzymał łaskawie tematyki grupy, co ?

Nie oglądasz dzisiejszego wyścigu Paryż-Roubaix, co?

Data: 2017-04-09 18:18:34
Autor: PeJot
nowy rower
W dniu 2017-04-09 o 12:42, wO.ôhoo! pisze:
W dniu 09.04.2017 o 09:15, PeJot pisze:
Może byś się trzymał łaskawie tematyki grupy, co ?

Nie oglądasz dzisiejszego wyścigu Paryż-Roubaix, co?

Nie oglądam, zbyt ładna pogoda na siedzenie i gapienie się jak inni pedałują.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-04-12 12:54:09
Autor: quent
nowy rower
On 08.04.2017 01:16, wO.ôhoo! wrote:
W dniu 07.04.2017 o 23:28, quent pisze:
Co jest nie tak w hamulcach tarczowych?

Niektórych na takie nie stać, ale dobra modulacja jest warta ich ceny.
Hamulce to przecież bezpieczeństwo.

Mnie też nie stać ;-)
Jednak wolę wydać więcej za coś dobrego bo rower kupię na kolejne 20 lat zapewne :-)

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-04-12 04:20:44
Autor: Jacek G.
nowy rower
W dniu środa, 12 kwietnia 2017 12:54:10 UTC+2 użytkownik quent napisał:

> [...]

Mnie też nie stać ;-)
Jednak wolę wydać więcej za coś dobrego bo rower kupię na kolejne 20 lat zapewne :-)
Cała ta dyskusja o hamulcach przypomina trochę dyskusję o wyższości Świąt BN nad Świętami WN. A wszystko zależy kto, gdzie, ile i jak jeździ. Jednemu w zupełności wystarczą v-ki, drugiemu niezbędne będą tarcze, a dla wielu będzie wszystko jedno jakie mają hamulce, byle sprawne.
Mnie wystarczają v-ki (choć tarczami bym też nie pogardził). Podczas okazjonalnych wycieczek typowo górskich tarcze mogłyby się przydać - na pewno miałbym większy komfort przy długich i dość stromych, terenowych zjazdach - choć przy długich, krętych zjazdach asfaltami też można odczuć drętwienie łap. Ale przy jeździe turystycznej, a nie sportowej, to nie jest aż tak krytyczna sprawa. Zawsze można stanąć i odpocząć. Na równinach ma to mniejsze znaczenie.
Za tarczami przemawia też jazda w błocie. No i v-ki nie pozwalają na wymianę amortyzatora na lepszy, powietrzny, bo aktualnie takie widelce nie są wyposażone w piwoty. Ale skoro piszesz, że w teren nie będziesz się zbyt często zapuszczał, to klasa amorka też nie ma większego znaczenia.
A ten Giant jest całkiem OK, zwłaszcza, że jak obejrzałem podobne modele innych firm, to wcale nie są tańsze.
--
Jacek G.

Data: 2017-04-12 17:45:32
Autor: ąćęłńóśźż
nowy rower
Grupa Shimano Deore (czyli zaczynające się od cyfry 5xx) to akurat lub aż nadto.
Grupa Alivio (czyli komponenty oznaczone numerami zaczynającymi się od cyfry 4xx) to częstokoroć wystarczająca jakość, choć elementy mogą być cięższe czy mniej trwałe (ale czasem paradoksalnie bardziej trwałe).
Świadomemu pytającemu unikałbym grup osprzętu Shimano niższych grup od Acera (czyli cyferka 3xxx) w dół.

-- -- -

Data: 2017-04-08 16:30:26
Autor: ToMasz
nowy rower

Jak dla mnie zębatek z tyłu mogło by być nawet 5 jakby się dało.
to kup tańszy rower. A jak musisz mieć deore to zapytaj w sklepie czy nie wymienią za niewielką dopłatą

Co jest nie tak w hamulcach tarczowych?
trudny serwis, praktycznie nie możliwy na trasie, pierdylion elementów które mogą nie zadziałać, przestać działać. Trudność w diagnostyce. znane mi są modele, które przy lekkim ale długotrwałym nacisku - przestają hamować. piszczące klocki. są porady jakie stosować, jak docierać, jak wypalać.... słyszałeś o takich problemach z aluminiowymi, markowymi vbrekami?
No więc czy są jakieś zalety? jasne. aby zatrzymać koło, Twoje palce wykonają mniejszą prace na tarczówkach niż na vbrekach. im szersze i większe koło tym ta różnica jest większa. w kolarzówkach - prawie zerowa, bo tak czy siak łatwiej jest zerwać przyczepność pomiędzy oponą a asfaltem, niż klockiem a kołem. Teraz zasnanów się czy opona którą bedziesz miał czyli 38c jest bliżej kolarzówki  czy 29er?
ToMasz

Data: 2017-04-08 18:20:14
Autor: wO.Ă´hoo!
nowy rower
W dniu 08.04.2017 o 16:30, ToMasz pisze:
[...]

Tyle napisałeś, a słowem nie wspomniałeś o najważniejszej zalecie: modulacji.
Tu masz taki przykład, gdzie przerumakowałem i tylko dzięki hamulcom tarczowym omijałem zaparkowany na poboczu samochód z jego prawej strony, zamiast lecieć prosto i się zatrzymywać gdzieś tam na łące: http://i.imgur.com/YNpMUmv.jpg
Tak, mogłem jechać wolniej, ale nie po to są zjazdy po podjazdach, żeby hamować więcej niż jest to absolutnie konieczne.

A co do liczby przełożeń: jak ktoś mieszka w górach i zwraca uwagę na kadencję, to doceni napędy 11s. Mnie ostatnio zaczęło brakować zakresu i zaczęło się krzyżowanie łańcucha, żeby nie deptać i nie kręcić młynka. Na pewno żywotności napędu (3x9) się to nie przysłuży. Tak że ten. Co innego miasto, co innego równiny, a co innego góry. Jak kogoś stać, to nie rozumiem dlaczego miałby kupować rower z hamulcami szczękowymi i wolnobiegiem.

Data: 2017-04-08 18:47:08
Autor: ToMasz
nowy rower

[...]
nie wiem czy się z Toba zgodzić. Jak narazie najtrwalsze, (nie wspominając o cenie) są napędy 8 rzędowe. spoko majonez możesz mieć 11-34. w kombinacji górskiej, zakładasz z przodu jedną tarczę, powiedzmy też 34 zęby i na najżejszym przełożeniu jedziesz tak szybko jak idziesz. czyli jak przełożenie jest za ciężkie - zsiadasz. wiem siara jak byk, ale ja bym to miał w dupie. no chyba że masz naprawdę mieszkasz w terenie super górzystym, i dopiero teraz rowery tam się pojawiają, bo przez ostatnie 80lat nikt nie jeździł.
jak masz trasę, to masz przełożenie pi razy oko na 30km/h
No i (pisałem o tym jesienią) na targach prawie u każdego producenta były rowery z jedną zębatką z przodu - 8, 9 10 i 11 zębatkami z tyłu.
A Ty mi teraz mówisz że 3x9 to jeszcze za mało?

ToMasz

Data: 2017-04-08 22:13:57
Autor: wO.Ă´hoo!
nowy rower
W dniu 08.04.2017 o 18:47, ToMasz pisze:
No i (pisałem o tym jesienią) na targach prawie u każdego producenta
były rowery z jedną zębatką z przodu - 8, 9 10 i 11 zębatkami z tyłu.
A Ty mi teraz mówisz że 3x9 to jeszcze za mało?

Po prostu czuć "dziury" gdy nie krzyżujesz łańcucha, a chcesz trzymać wygodną kadencję. Ale podkreślam: mowa o górach. Na miasto 7 biegów w piaście i styka.

Data: 2017-04-10 08:39:33
Autor: cytawa
nowy rower
W dniu 2017-04-08 o 18:47, ToMasz pisze:

[...]

Troche na ten temat. Ogladalem czasowke na wyscigu Dookola Kraju Baskow i zauwazylem, ze ich rowery chyba nie mialy przezrzutek z przodu. W kazdym razie prawie wszyscy pod gore jechali na blacie z przodu i jakims bardzo duzym trybie z tylu.

Jan Cytawa

Data: 2017-04-08 19:11:34
Autor: quent
nowy rower
On 08.04.2017 16:30, ToMasz wrote:

[...]

Ja w zasadzie nie czytuje na ten temat. Swoim Trekiem jeździłem szmat czasu a on nawet nie miał vbreaków ;-)
Teraz stoi na olx a ja szukam czegoś nowego i podpytuję tu.
Trochę mi to szukanie zajęło i kombinacja cena/wyposażenie przy tym modelu wydała mi się optymalna.
Podoba mi się w nim też ukrycie linek za maskownicą i ten niby błotnik :-)
Problem z naprawą hamulców w trasie trochę mnie martwi.
Nie miałem z nimi do czynienia.
Dziwne to w sumie

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-04-08 12:41:45
Autor: Ignac
nowy rower
W dniu sobota, 8 kwietnia 2017 19:11:29 UTC+2 użytkownik quent napisał:

Trochę mi to szukanie zajęło i kombinacja cena/wyposażenie przy tym modelu wydała mi się optymalna.

Znalazłem jeszcze taki:
goo.gl/aVgCzr

Konfiguracja napędu oparta na jednej grupie asortymentowej-SHIMANO DEORE M610, górne prowadzenie linek obu przerzutek, i amor pod siodłem, jeżdżę na takim
amorze.

Data: 2017-04-10 08:01:45
Autor: quent
nowy rower
On 08.04.2017 21:41, Ignac wrote:
[...]

Ciekawy dzięki

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-04-11 07:15:19
Autor: ąćęłńóśźż
nowy rower
W tym, co znalazłeś to z Deore widzę tylko przerzutkę tylną i klamokomanetki, reszta Alivio (piasty, hamulce) lub niżej (suport, łańcuch).
Poniżej przykład znacznie lepszej relacji ceny do komponentów:
centrumrowerowe.pl/rowery/gorskie-mtb/27-5-cala/p,rower-level-r6-27-5-grafit-czarny-czerwony-2016-kross,632005.html

-- -- -
Znalazłem jeszcze taki:
Konfiguracja napędu oparta na jednej grupie asortymentowej-SHIMANO DEORE M610

Data: 2017-04-11 07:58:57
Autor: quent
nowy rower
On 11.04.2017 07:15, ąćęłńóśźż wrote:
[...]

A jak się on ma do gianta 1?
Patrzę sobie w spec. ale nie umiem tego ocenić.
Hamulce kross ma jakiejś firmy, której nawet nie znam ;-)
Jak z widelcami?
No i ten kross to nie cross a bardziej mtb chyba, czyż nie?

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-04-11 09:25:26
Autor: ąćęłńóśźż
nowy rower
Mam wątpliwości co do piast Joytech (generalnie nie brałbym piast nieuszczelnianych), natomiast Avid to bardzo dobra marka hamulców, z kolei M365 to chyba najtańsze hydrauliki z oferty Shimano (no ale jednak hydrauliki); po suporcie ES300 nie spodziewam się trwałości.
W ogóle jak się czyta specyfikacje różnych marek i modeli rowerów to aż się prosi, aby firmy składały wg specyfikacji klienta (chyba tak rozpoczął karierę w laptopach Dell?).
Komponenty to jedno (wsześniej czy później można wymienić, tyle że to niestety kosztuje znacznie więcej, niż się spodziewamy), ale geometria roweru jest chyba ważniejsza, bo tego nie zmienisz (poza ewentualną wymianą mostka kierownicy) - przede wszyskim znajdź rower o pasującej Ci geometrii (rozmiar, proporcje długość/wysokość, zakres regulacji).
BTW faceci zwykle kupuja rowery za duże, a kobiety kupują za małe - no zupełnie jak z dżinsami ;-))

-- -- -

Data: 2017-04-11 13:08:28
Autor: quent
nowy rower
On 11.04.2017 09:25, ąćęłńóśźż wrote:
[...]

Ostatni raz nowy rower kupowałem ponad 20 lat temu i wtedy pamiętam w sklepie można było pokazać paluchem jakie podzespoły chciałbym mieć w rowerze.
Dziś w sklepie nie ma takiej opcji. Tzn można zamówić model a potem poprosić i podmianę czegoś tam ale to już nie to samo.
Czyli jakby regres w tej kwestii ;-))

Odnośnie do rozmiaru. Mam 176cm ale wybrałbym ramę L bo w teren to raczej mało będę jeździł.
Zastanawiam się nad widelcem powietrznym ale on jest w wyższym modelu roam 0 a to już trochę drogo wychodzi.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-04-11 15:02:38
Autor: ąćęłńóśźż
nowy rower
Przegięcie.
Wystarczy zatrzymywanie przed światłami czy "przechodzenie" przez krawężniki, żeby nabiał ucierpiał ;-)

-- -- -
Mam 176cm ale wybrałbym ramę L bo w teren to raczej mało będę jeździł.

Data: 2017-04-08 22:12:16
Autor: ąćęłńóśźż
nowy rower
Owszem: można nie centrować koła (obręczy).

-- -- -
No więc czy są jakieś zalety?

Data: 2017-04-08 20:15:23
Autor: qrt
nowy rower
quent <xx@xx.com> Wrote in message:

Co jest nie tak w hamulcach tarczowych?

Moim zdaniem wszystko z nimi ok. Serwis nie jest szczególnie
 skomplikowany, na trasie nigdy nic mi się z nimi nie stało.
 Jedyna wada jaka zauważyłem to to że uszczelki nie lubią jak rower
 stoi długo i regularnie na mrozie. Wtedy faktycznie może być tak
 zaciski mogą zacząć cieć. Wówczas w wypadku Shimano trzeba wymienić cały zacisk co już
 trochę kosztuje. Wymiana zacisku co prawda trwa więcej niż
 wymiana klocków w Vałkach inna sprawa sumarycznie są znacznie
 bardziej bezobsługowe niż V.
Fakt że czasami piszczą ale zwykłym hamulcom też się to zdarza.

Data: 2017-04-09 10:09:16
Autor: Akarm
nowy rower
W dniu 2017-04-08 o 20:15, qrt pisze:
quent <xx@xx.com> Wrote in message:

Co jest nie tak w hamulcach tarczowych?

Moim zdaniem wszystko z nimi ok.

Ja sobie zamontowałem tarczówki hydrauliczne tylko i wyłącznie z powodu wygody. Jestem niebywałym leniem, nie chce mi się regulować hamulców. :)
Cieszy mnie, kiedy cała obsługa sprowadza się do wymiany zużytych okładzin.

Wówczas w wypadku Shimano trzeba wymienić cały zacisk

Ja wolałem kupić komplet uszczelek na zapas i już się nie obawiam przecieków.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2017-04-09 12:59:47
Autor: wO.Ă´hoo!
nowy rower
W dniu 09.04.2017 o 10:09, Akarm pisze:
[...]

Ja leniem przy rowerze nie jestem - jak trzeba to potrafię siąść przy kołach i przez godzinę na koło kręcić nyplami, natomiast regulacja v-breaków w używanym, styranym rowerze jest praktycznie niemożliwa. Wypada wymienić obręcze, linki, klocki oczywiście, same szczęki rozebrać, wyczyścić, nasmarować, złożyć, a i tak coś gdzieś będzie krzywe i hamulec będzie jedynie spowalniaczem.
Ale krucjaty na rzecz tarczówek prowadzić nie będę. Shimanowski Centerlock to mistrzostwo świata. Rowerem od późnego lata ub. roku przejechałem już 4500 km i z hamulcami problemów brak, a dawałem im już popracować m.in. zjeżdżając z Turbacza. Myślę, że na zjeździe z Babiej też mnie nie zawiodą. :)

Data: 2017-04-09 17:41:57
Autor: ToMasz
nowy rower
Ale krucjaty na rzecz tarczówek prowadzić nie będę. Shimanowski
PAnowie, ja to naprawiam. vbraki z blachy zalanej plastikiem - syf. Plastikowe klamki - ło matko. dupiate linki i pancerze.....  ale najtańsze aluminiowe ahlongi kosztują 20zł.  klamki 20zł linka z pancerzem 5.
A tarcze? tanie są w supermarketach, nie widzieliście na oczy i dobrze. kopyto lata na boki, tarcza krzywa w każdym rowerze. No to czemu wszyscy chwalą tarcze? Bo to drogie modele. Zestaw hamulców hydraulicznych moze kosztować 300zł, to jest 5 razy tyle co v-ki. jest co porównywać? A co do skuteczności, ja mam 28x1.9 i niema bata, jednym palcem nacisnę hamulec (v oczywiście) i kółko mam zablokowane. Jakby coś zaczęło piszczeć, skrzypieć, to mam możliwość regulacji w każdą stronę, jakaś lekka zmiana kąta, nowe (tanie) klocki... mam możliwośc. a w tarczówkach? krzywej tarczy nikt nie wyprostuje. poprawić można, ale zawsze będzie tarła, albo będzie duży luz. jakieś kąty? czasami da sie, ale wtedy robi się jeszcze ciaśniej. Fajnie jak ktoś jest użytkownikiem, i nie wie ile się trzeba przy tym narobić, żeby działało na szlag, i modulacja była płynna.
ToMasz

Data: 2017-04-09 18:04:05
Autor: ąćęłńóśźż
nowy rower
Powiem Ci szczerze, że jak jest zimno, to na metalowe klamki klnę na czym świat stoi.
IMHO klamka powinna być oblana plastikiem.

-- -- -
Plastikowe klamki - ło matko.

Data: 2017-04-09 19:41:54
Autor: wO.Ă´hoo!
nowy rower
W dniu 09.04.2017 o 18:04, ąćęłńóśźż pisze:
Powiem Ci szczerze, że jak jest zimno, to na metalowe klamki klnę na czym świat stoi.

O rękawiczkach nie słyszałeś? :)

Data: 2017-04-09 19:51:39
Autor: wO.Ă´hoo!
nowy rower
W dniu 09.04.2017 o 17:41, ToMasz pisze:
to jest 5 razy tyle co v-ki. jest co porównywać?

V-ki to jest taki technologiczny wolnobieg. Niby działa, niby tańszy, a większość woli kasety.

https://cyclingtips.com/2017/03/will-anyone-ride-disc-brakes-at-flanders-or-roubaix/

Data: 2017-04-10 20:36:14
Autor: ToMasz
nowy rower
W dniu 09.04.2017 o 19:51, wO.ôhoo! pisze:
W dniu 09.04.2017 o 17:41, ToMasz pisze:
to jest 5 razy tyle co v-ki. jest co porównywać?

V-ki to jest taki technologiczny wolnobieg. Niby działa, niby tańszy, a
większość woli kasety.

teraz to pojechałeś. wolnobieg nie jest tańszy niż kaseta. kasteta jest znacznie tańsza. dlaczego nie na półce w sklepie? A widziałeś kasety firmy monsoon? JA widziałem, i więcej nie chcę. co z tego że kosztowały 1/4 ceny kasety shimano, jak nikt ich nie chce? Więc wynik z tego taki, że kaseta jest lepsza i droższa.
Z hamulcami jest tak samo, więc dobrze zacytowałeś moje ostatnie zdanie. Ja znajdę wolnobieg który będzie lepszy, trwalszy niż tanie kasety. czy Ty chciałbyś mieć tarczówki w cenie Vbraków?

https://cyclingtips.com/2017/03/will-anyone-ride-disc-brakes-at-flanders-or-roubaix/

co mówią kolarze - mało mnie interesuje. ja i większość społeczeństwa zajmujemy się rowerami za góra 3 tyś, ale przeciętnie za 1000zł
ToMasz

Data: 2017-04-10 08:03:29
Autor: qrt
nowy rower
Akarm <akarmWYWAL@wp.pl> Wrote in message:

Ja wolałem kupić komplet uszczelek na zapas i już się nie obawiam przecieków.

A skąd te uszczelki?  Ktoś to dorabia i sprzedaje? Shimano nie
 sprzedaje ich przecież jako części zamiennej.

--             Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2017-04-10 08:45:57
Autor: Akarm
nowy rower
W dniu 2017-04-10 o 08:03, qrt pisze:
[...]

Zamówiłem w firmie zajmującej się dorabianiem uszczelek.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2017-04-10 10:38:53
Autor: qrt
nowy rower
Dnia Mon, 10 Apr 2017 08:45:57 +0200, Akarm napisał(a):

[...]

z tłoczkami coś robisz? jak oglądałem tłoczki wyciagnięte z cieknącego zacisku to ich boki wygadały
na lekko zmęczone. Szlifujesz je albo co? A moze jakieś drobne rysy przy nowych uszczelkach nie powodują przecieków?

Data: 2017-04-10 14:07:50
Autor: Akarm
nowy rower
W dniu 2017-04-10 o 10:38, qrt pisze:

z tłoczkami coś robisz?

Nie.
Jak wcześniej pisałem, tarczówki hydrauliczne kupiłem dlatego, żeby do hamulców się nie dotykać, poza wymianą okładzin oczywiście.
Raz ustawione (a ustawiałem dość długo) nie wymagają żadnej regulacji. I to chyba aż do ich śmierci. ;)
Pierwsza rzecz, którą zrobiłem po zakupie swojego fulla w markecie (Real albo Carrefour) to wymiana zacisków na markowe (Hayes M1), a następnie, po wielu latach, na hydrauliczne.

[...]

Uszczelki kupiłem na zapas, żeby nie było problemu nagle, jeśli (odpukać) zaczną przeciekać. Na razie nic się nie dzieje.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2017-04-10 02:07:24
Autor: mmateusz
nowy rower
W dniu piątek, 7 kwietnia 2017 23:24:44 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:
Jak przedmówca, rower ok., tylko po co disc i napęd 10x?

Odnosnie tarcz to: kazdemu według potrzeb/portfela :)

1. Mam mieszczucha z V-brejkami. Są idealne: bezobsługowe, hamuja jednym palcem z b. dobra modulacja, lekkie proste, w miarę tanie. Nie ma się do czego przyczepić, serio.

2. W góralu mam z przodu tarcze z tylu V-brejka. V-brejk jest porażką: słabiej hamuje, słabsza modulacja, częstsza wymiana klocków i  więcej obsługi, przestaje hamować na mokrym(!), niszczy i osłabia obręcze, w razie kraksy też jest problem, jak się koło rozcentruje.

I dodatkowo, V-brake w góralu jest lepszy niż te w mieszczuchu.

Data: 2017-04-10 11:24:16
Autor: ąćęłńóśźż
nowy rower
Dodam jeszcze jedna zaletę V-ek: częściej (ale za to znacznie łatwiej) centrujesz koło.

Z wad dysków: "jak ja nienawidzę stojaków rowerowych, jak ja nienawidzę stojaków rowerowych, jak ...".

-- -- -

Data: 2017-04-07 21:33:08
Autor: ToMasz
nowy rower
W dniu 07.04.2017 o 13:27, quent pisze:
[...]

rower fajny, ale zdajesz sobie sprawę że drogi? Nie mówię o cenie 3 tyś, tylko o tym ze napęd do treka ( 8 biegów?) kosztowałby ułamek ceny napędu tego 10biegowego gianta. a największa i najmniejsza zębatka w obydwu rowerach moze być taka sama

ToMasz

Data: 2017-04-24 08:56:31
Autor: quent
nowy rower
Na dzień dzisiejszy skłonny byłem kupić Giant Roam Disc 0 2017, który kosztuje ok 3500zł.
Dziś jednak czytam, że na rowery Krossa są raty 0% co bardzo by mi pasowało, jednak w tej cenie dostanę Krossa Evado 6, który wg mnie stoi wyraźnie niżej niż ww. giant.
Dopiero Kross Evado 7 jest porównywalny ale ten z kolei stoi ok. 4500zł a to już dla mnie za drogo.
Czy dobrze to oceniam?

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-04-24 09:02:42
Autor: Piotr Majka
nowy rower
W dniu 24.04.2017 o 08:56, quent pisze:
[...]
4500 to cena katalogowa producenta, pochodź po sklepach, porozmawiaj - spokojnie uda Ci się kupić 400-500pln mniej :)

Data: 2017-04-24 01:29:48
Autor: WS
nowy rower
On Monday, April 24, 2017 at 9:02:43 AM UTC+2, Piotr Majka wrote:

> [...]
4500 to cena katalogowa producenta, pochodź po sklepach, porozmawiaj - spokojnie uda Ci się kupić 400-500pln mniej :)

3600 od reki na alledrogo

Data: 2017-04-24 10:35:43
Autor: quent
nowy rower
On 24.04.2017 10:29, WS wrote:
[...]

2017?

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-04-24 02:04:44
Autor: WS
nowy rower
On Monday, April 24, 2017 at 10:35:44 AM UTC+2, quent wrote:

2017?

Jak widac https://allegro.pl/listing?string= Kross Evado 7
nowe 2015, specyfikacja dosc podobna...

Data: 2017-04-25 22:21:52
Autor: quent
nowy rower
On 24.04.2017 11:04, WS wrote:
On Monday, April 24, 2017 at 10:35:44 AM UTC+2, quent wrote:

2017?

Jak widac https://allegro.pl/listing?string= Kross Evado 7
nowe 2015, specyfikacja dosc podobna...

Finalnie zamówiłem roama 0 za 3200zl w ratach 0% :-)
Czekam na dostawę bo posucha w magazynach.
Środek maja ma być!

--
Pozdr.
www.elipsa.info