nowy system napędu; chyba nie było?

Data: 2010-09-26 17:21:00
Autor: dobrov
nowy system napędu; chyba nie było?
http://tiny.pl/hrv82

Tyle, że ten film słabo wyjaśnia jak to działa.
Tylne bębenki odwracają kierunek i nawijają linkę z powrotem?
Musiałby tym sterować jakiś wybitnie fikuśny mechanizm pomiędzy bębenkami.

Data: 2010-09-26 17:26:22
Autor: Wojek
nowy system napędu; chyba nie było?
Ależ było.

w.

Data: 2010-09-26 17:28:08
Autor: Wojek
nowy system napędu; chyba nie było?
1. A swoją drogą to robienie ludzi w konia trochę. Jak się ma mieszczucha bez zewnętrzych przerzutek to ma zwykle plastikową osłonę na cały łańcuch i też nie ma brudnych nogawek.

2. Ktoś z was wie może jakie minusy ma wałek i dlaczego jest tak rzadko spotykany?

pozdr.
w.

Data: 2010-09-26 17:34:53
Autor: dobrov
Wojek wrote:
[...]

Chyba generuje zbyt duże straty mocy.

Data: 2010-09-26 17:54:42
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-26 17:34, Użytkownik dobrov napisał:

2. Ktoś z was wie może jakie minusy ma wałek i dlaczego jest tak rzadko spotykany?

Chyba generuje zbyt duże straty mocy.

System z walkiem jest droższy w produkcji od łańcucha i dwu
zębatek więc nawet w motocyklach stosuje się go w odpowiednio
drogich sprzętach.
W przypadku rowerów doszła by konieczność zrobienia skrzyni
biegów co jeszcze podniesie koszty.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-26 18:08:08
Autor: Wojek
RadoslawF pisze:
W przypadku rowerów doszła by konieczność zrobienia skrzyni
biegów co jeszcze podniesie koszty.

Pozdrawiam

A zwykła piasta z biegami w środku nie wystarczy?

pozdr.
w.

Data: 2010-09-26 18:51:09
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-26 18:08, Użytkownik Wojek napisał:

W przypadku rowerów doszła by konieczność zrobienia skrzyni
biegów co jeszcze podniesie koszty.

A zwykła piasta z biegami w środku nie wystarczy?

Może nie wystarczyć. Układ z wałkiem może nie zostawić tyle miejsca
w piaście co układ z łańcuchem. I jak na razie to ludzie są
przyzwyczajenie do większej liczby przełożeń 3x7 do 3x9,
w piaście jest miejsce na trzy przełożenia.
I pomijasz cenę dla wielu ludzi jest ona ważniejsza niż
będą skłonni przyznać to w rozmowie.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-26 17:57:28
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-09-26, RadoslawF wrote:
Dnia 2010-09-26 18:08, Użytkownik Wojek napisał:

W przypadku rowerów doszła by konieczność zrobienia skrzyni
biegĂłw co jeszcze podniesie koszty.

[...]

A ja bym proponował, żebyś zapoznał się z istniejącymi rozwiązaniami, w
tym z ofertą piast wielobiegowych oraz możliwościami ich zastosowania w
napędzie z wałkiem i nie kompromitował się dalej.

Data: 2010-09-26 20:47:41
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-26 19:57, Użytkownik Jan Srzednicki napisał:

[...]

To podaj odpowiedniego linka, zapoznam się.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-26 21:41:37
Autor: PeJot
W dniu 2010-09-26 20:47, RadoslawF pisze:

[...]

Co tam link, ja bym chciał zobaczyć rower(y) z wałkiem w najbliższym SRze, i to w cenie dla ludu pracującego miast i wsi.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-09-27 01:42:29
Autor: Coaster
PeJot wrote:
[...]

Troche sie spozniles. Kross z walkiem i 7 biegowym Nexusem w 2000 roku kosztowal 1700 zl a po przecenie 1300. Zainteresowanie bylo niewielkie, sprzety staly w sklepach bo ludziska sie 'bojali cy to aby to insze ich nie zaurocy'. Nawet sie przymierzalem do ceny promocyjnej ale byly juz tylko niebieskie a chcialem czarny... Teraz spokojnie pewnie by kosztowal okolo 1000 zl.

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2010-09-27 07:06:08
Autor: PeJot
W dniu 2010-09-27 01:42, Coaster pisze:

[...]

A dodawali ochroniarza do pilnowania tej biżuterii 24/h ? Za 1700 złotych można kupić używany skuter, nadający się do jazdy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-09-27 11:16:48
Autor: Coaster
On 9/27/10 7:06 AM, PeJot wrote:
[...]

LOL - skuter oczywiscie z walkiem!

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-09-27 11:22:10
Autor: ...::QRT::...
Dnia Mon, 27 Sep 2010 07:06:08 +0200, PeJot napisał(a):

[...]

Nie przesadzasz aby? Ja rozumiem iż przyjeło sie uważać ze rower miejski to
winna być zajechana ukraina za 50 zeta, ale np dobre zapięcia też sa pewnym
rozwiązaniem. Poza tym miejski wcale nie musi oznaczać zostawiania na długi
godziny bez opieki.

Data: 2010-09-27 11:37:50
Autor: PeJot
W dniu 2010-09-27 11:22, ...::QRT::... pisze:

[...]

Które ( jak pokazuje praktyka ) da się złamać. Nie ma się co rozwodzić jaką metodą, czym i jak szybko da się to zrobić, bo najczęściej łatwo można przeciąć to, do czego rower jest przypięty.

> Poza tym miejski wcale nie musi oznaczać zostawiania na długi
godziny bez opieki.

Tylko co oznacza ? Wybacz, rowerem miejskim jeżdżę do pracy i on tam stoi 8 godzin.  Mnie już ukradziono 2 rowery i czegoś mnie to nauczyło.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-09-27 12:02:38
Autor: Fabian
W dniu 27.09.2010 11:37, PeJot pisze:
[...]

Ja z obawy, że mogą mnie okraść, przestałem chodzić do pracy i zarabiać.
Teraz na pewno mnie nie okradną, bo nie mam niczego! Gorąco polecam moją
metodę!

Fabian.

Data: 2010-09-27 12:05:37
Autor: Coaster
On 9/27/10 12:02 PM, Fabian wrote:
[...]

Tak terzymaj idziesz dobra droga! Jak juz wszyscy pojda w Twoje slady, bedzie super bezpiecznie, bo nikt nie bedzie mogl niczego ukrasc. ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-09-26 20:01:37
Autor: Wooyek
> [...]

w piaście jest miejsce na trzy przełożenia.
I pomijasz cenę dla wielu ludzi jest ona ważniejsza niż

Ale bzdury sadzisz, poczynając od wałków tylko w najdroższych motocyklach, poprzez brak miejsca na wałek w rowerze, a na "miejcu w piaście na trzy przełożenia" kończąc (to ostatnie to dla mnie absolutny hicior). Żal...

Data: 2010-09-26 20:51:35
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-26 20:01, Użytkownik Wooyek napisał:

[...]

Kolejny znawca teoretyk.
To w ilu motocyklach o poj. 125cm3 są wałki napędowe,
dlaczego "może nie zostawić" interpretujesz jako "brak miejsca"
i gdzie te linki do masowo sprzedawanych piast z większą ilością
przełożeń ?
Normalnie żal...

Pozdrawiam

Data: 2010-09-26 21:08:24
Autor: Wooyek
> [...]
> absolutny hicior). Żal...

Kolejny znawca teoretyk.
To w ilu motocyklach o poj. 125cm3 są wałki napędowe,

Czyli wszystkie motocykle powyżej 125 ccm to już "drogie sprzęty"? Np. takie Kawaski ER-5, Yamaha Virago itp.?

dlaczego "może nie zostawić" interpretujesz jako "brak miejsca"

Napisałeś "może nie zostawić miejsca", więc jak mam to interpretować?

i gdzie te linki do masowo sprzedawanych piast z większą ilością
przełożeń ?

Nie napisałeś o "masowej sprzedaży", tylko stwiedziłeś: "w piaście jest miejsce na trzy przełożenia", co jest totalną bzdurą. Okazuje się, że jest miejsce i na 14, a w masowo sprzedawanych (jak już Ci tak na tym zależy) na 5, 7, 8, 9 czy ostatnio 11. A jak stawiasz na ilość, to doczytaj o NuVinci, będziesz miał przełożeń pod dostatkiem ;P

Nie wspominam już o pozostałych bzdurach (konieczna skrzynia biegów) i żałosnym dopraszaniu się o linki (Google nie działa?), które świadczą tylko o Twojej fatalnej znajomości tematu - co jednak nie przeszkadza Ci w chwaleniu się swoimi "mądrościami" w dyskusji...

Data: 2010-09-26 22:01:59
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-26 21:08, Użytkownik Wooyek napisał:

Kolejny znawca teoretyk.
To w ilu motocyklach o poj. 125cm3 są wałki napędowe,

Czyli wszystkie motocykle powyżej 125 ccm to już "drogie sprzęty"? Np. takie Kawaski ER-5, Yamaha Virago itp.?

Ty napisałeś "bzdury sadzisz, poczynając od wałków tylko w
najdroższych motocyklach" to pytam o wałki w tych najtańszych.
A może pisząc czarne miałeś na myśli białe ?

dlaczego "może nie zostawić" interpretujesz jako "brak miejsca"

Napisałeś "może nie zostawić miejsca", więc jak mam to interpretować?

Że może nie zostawić ale nie musi.

[...]

Bo pisze o sprzęcie dla typowego kupującego czyli niedrogim.

[...]

Ty natomiast zręcznie unikając podania takich linków udowodniłeś
swoją świetną znajomość tematu. :-)

Pozdrawiam

Data: 2010-09-26 20:06:42
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-09-26, RadoslawF wrote:

[...]

Smutny musi być ten twój internet, w którym jeszcze Googla nie
wynaleĹşli.

Data: 2010-09-26 23:18:27
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-09-26 22:06, Użytkownik Jan Srzednicki napisał:

[...]

wynaleźli.

Stwierdził kolejny specjalista od nie popierania swoich tez
odpowiednimi linkami.
Nic to, ważne że twój internet jest wesoły.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-27 22:08:11
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
W dniu 26.09.2010 22:01, RadoslawF pisze:
[...]

Co do skrzyni biegów - OIDP SRAM/Truvativ zrobił dwubiegową przednią
"przerzutkę" w korbie - system nazywa się HammerSchmidt, do obejrzenia
na stronie producenta. Fajne :)

Odnośnie przekładni w piaście - z czystej przekory:
8-mio biegowy Nexus:
http://www.shimano-polska.com/publish/content/global_cycle/pl/pl/index/produkty_shimano/city___comfort/nexus_inter-8.html
(jak sobie wyklikasz, mają w ofercie 3 i 7)
9-cio biegowe SRAMa:
http://www.sram.com/sram/trekking-comfort/category/261

I by nie było, że w handlu nie ma (30 sekund na googlanie, 5 minut na przeklejanie linków i edycję maila):
7 biegów:
http://www.kross.pl/rower/63-Royal_Park.html
http://www.kross.pl/rower/65-Mansfield_Park_Pro.html
http://www.kross.pl/rower/69-Deco.html (1300zł za nówkę :)

8 biegów:
http://www.kross.pl/rower/60-Street_Scraper_16.html (w sumie 16 - z przodu mamy dwie tarcze)
http://www.kross.pl/rower/61-Street_Scraper_8.html (planetarna i napinacz?!?)
http://www.activbike.pl/product_info.php/cPath/32/products_id/121 (Klasyka)
http://www.activbike.pl/product_info.php/cPath/32/products_id/138
http://www.activbike.pl/product_info.php/cPath/32/products_id/137
http://www.activbike.pl/product_info.php/cPath/32/products_id/139
http://www.activbike.pl/product_info.php/cPath/32/products_id/124 (mieszczuch z amortyzatorem :)

11 i 14 nie chce mi się szukać, w Wikipedii tylko wspomniano, że
typowo 3 do 14 przełożeń:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Rower_miejski

Osobiście jeździłem na "szrocie" z Holandii (z ubiegłego wieku, ale ile
dokładnie miał lat nie doszedłem) z 5-cio biegową piastą (system
dwulinkowy) - biorąc pod uwagę, ile tego facet sprowadzał, to
musi/musiało to być na zachodzie bardzo popularne. U nas taki rower
można mieć za 150zł (lub 50 i podobny z rozsypaną tylną piastą
w rozliczeniu ;)

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-09-27 20:12:10
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-09-27, Wojciech 'Wheart' Penar wrote:
[...]

Fajne jak fajne, wagowo wychodzi jakieś pół kilo ciężej, niż zwykła
korba z dwoma blatami i bashringiem oraz przerzutka - to juĹź niestety
ogranicza mocno zastosowania.

Data: 2010-09-27 22:55:12
Autor: Coaster
Jan Srzednicki wrote:
On 2010-09-27, Wojciech 'Wheart' Penar wrote:
[...]

Jak ktos ma wage musza to pewnie 500 g ma dla niego znaczenie ;-)

Data: 2010-09-27 01:34:16
Autor: Coaster
RadoslawF wrote:
[...]

E tam. Kupuja rowery z piastami z przekladnia planetarna i lancuchem. Bez przedniej przerzutki. Z walkiem tez by kupowali ale oferta jest mala. Kross na przelomie lat 90/2000 produkowal miejki rower z napedem na walek 1x7.

http://tinyurl.com/2wdbsxb

Data: 2010-09-27 10:24:33
Autor: mt
RadoslawF pisze:

[...]

Naprawdę nie widziałeś w sprzedaży piast planetarnych o większej liczbie przełożeń niż 3 czy tylko udajesz?

--
marcin

Data: 2010-09-27 01:20:02
Autor: Coaster
RadoslawF wrote:
[...]

Rowerowe 'skrzynie biegow' juz istnieja od dawna ;-)

Data: 2010-09-27 01:19:11
Autor: Coaster
Wojek wrote:
[...]

Walek, to 'dobry pieniadz' wyparty na pocztku XX wieku przez zly pieniadz - lancuch. ;-)
A powaznie: walek - wiekszy koszt produkcji, wymagana precyzja przy tejze, zbyt duza trwalosc i bezobslugowosc, wiekszy ciezar ukladu w porownaniu z lancuchowym, wymagana specjalna konstrukcja ramy.

Data: 2010-09-27 07:14:06
Autor: PeJot
W dniu 2010-09-26 17:28, Wojek pisze:
1. A swoją drogą to robienie ludzi w konia trochę. Jak się ma
mieszczucha bez zewnętrzych przerzutek to ma zwykle plastikową osłonę na
cały łańcuch i też nie ma brudnych nogawek.

Ale wygląda bardzo plebejsko.

2. Ktoś z was wie może jakie minusy ma wałek i dlaczego jest tak rzadko
spotykany?

Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne.

To znaczy da się to zrobić, ale jest to zbyt kosztowne. CNC do produkcji wielkoseryjnej i to takich drobiazgów wyjdzie mocno nieopłacalne.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-09-27 11:18:07
Autor: Coaster
On 9/27/10 7:14 AM, PeJot wrote:
[...]

Jak ktos ma kompleksy - pewnie tak.

Data: 2010-09-27 11:07:51
Autor: Alfer_z_pracy
nowy system napędu; chyba nie było?
dobrov napisał:
http://tiny.pl/hrv82

A co będzie jak w te "sznureczki" wejdzie gałąź? :-)

A.

Data: 2010-09-27 11:12:03
Autor: PeJot
W dniu 2010-09-27 11:07, Alfer_z_pracy pisze:
dobrov napisał:
http://tiny.pl/hrv82

A co będzie jak w te "sznureczki" wejdzie gałąź? :-)

Albo nogawki spodni w te kosmiczne krzywki przy korbach :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-09-28 20:03:13
Autor: dobrov
dobrov napisał:
http://tiny.pl/hrv82

A co będzie jak w te "sznureczki" wejdzie gałąź? :-)

Albo nogawki spodni w te kosmiczne krzywki przy korbach :)

No przynajmniej się nie ubrudzą. Wreszcie rowerzyści zaczną masowo - jak ludzie śmigać
w cięższy teren w jeansach zamiast w jakichś niedorzecznych lycrach.

Data: 2010-09-27 11:27:51
Autor: Coaster
On 9/27/10 11:07 AM, Alfer_z_pracy wrote:
dobrov napisał:
http://tiny.pl/hrv82

A co będzie jak w te "sznureczki" wejdzie gałąź? :-)

Wejdzie i wyjdzie ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-09-27 11:46:12
Autor: Alfer_z_pracy
Coaster napisał:
A co będzie jak w te "sznureczki" wejdzie gałąź? :-)

Wejdzie i wyjdzie ;-)

Tak, ze sznureczkami :-)

A.

Data: 2010-09-27 11:54:32
Autor: Coaster
On 9/27/10 11:46 AM, Alfer_z_pracy wrote:
Coaster napisał:
A co będzie jak w te "sznureczki" wejdzie gałąź? :-)

Wejdzie i wyjdzie ;-)

Tak, ze sznureczkami :-)

"Sznureczki" - garota dla galezi. ;-)

--