nowy taryfikator i 5pkt za rozmowę

Data: 2011-12-12 12:31:40
Autor: to
nowy taryfikator i 5pkt za rozmowę
begin M1SLQ
Proszę Państwa, czy Waszym zdaniem tak drastyczna kara, która zostanie
wprowadzona od lutego, za rozmowę przez telefon podczas jazdy faktycznie
służy poprawie bezpieczeństwa? W czym przeszkadza trzymanie telefonu
przy uchu (oczywiście przy założeniu, że warunki drogowe na to - na
zdrowy rozsądek - pozwalają)?

W niczym, już dawno udowodniono, że przeszkadza rozmowa sama w sobie, a nie trzymanie telefonu, ale kogo by to obchodziło?

Data: 2011-12-12 14:07:10
Autor: Robert_J
nowy taryfikator i 5pkt za rozmowę
...juĹź dawno udowodniono, Ĺźe przeszkadza rozmowa sama w sobie,

Ciekawa teoria :-). Oczywiście nie przeczę temu, że sama rozmowa też rozprasza, ale nie powiesz mi że trzymanie telefonu w dłoni nie ma wpływu na zmniejszenie bezpieczeństwa? To może idźmy dalej: jazda bez trzymanki też jest bezpieczna?
Popatrz czasem na zmagania kierowców usiłujących skręcić, jednocześnie redukując bieg, a wszystko to jedną ręką, bo w drugiej dziarsko dzierżą słuchawkę ;-)

Data: 2011-12-12 14:23:04
Autor: RoMan Mandziejewicz
nowy taryfikator i 5pkt za rozmowę
Hello Robert_J,

[...]

Nie taki, jak wybieranie numeru - bez względu na to, jak to
zorganizujesz - wyłączając wybieranie głosowe oczywiście.
Podobnie pisanie SMSa - to jest dopiero hardcore.

Mi trzymanie czegokolwiek w prawej ręce nie przeszkadza - 34 lata
palenia nauczyło radzenia sobie jedna ręką. Trzymanie telefonu nigdy
mi nie przeszkadzało. Rozmowa - bardzo. Szczególnie, jak dzwonili
klienci z probleme do rozwiazania.
Korzystałem z zestawu głosnomówiacego i nie rozwiązał on żadnego
problemu. Poza może jednym - dla zmiany biegów nie musiałem przerywac
rozmowy.

[...]

Bo są durni - skręca się po zmianie biegu a bieg zmienia w przerwie w
rozmowie. Redukcja w zakręcie to głupota.

--
Best regards,

Data: 2011-12-12 15:22:33
Autor: Axel
"RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> wrote in message

[...]

Zwykle dzwonie z samochodu na jeden numer - zalatwia to przycisniecie jednego klawisza na pilocie zestawu glosnomowiacego :-P
A jesli np. jade po corke i wiem, ze bede do niej dzwonil - wyjmuje wczesniej telefon z kabury (pod domem, albo na swiatlach) i ustawiam tak, zeby zadzwonic wciskajac jeden klawisz.

[...]

Tyle, ze z papierosem w rece da sie spokojnie zmienic bieg i przytrzymac, czy krecic kierownica. A telefonu dwoma palcami nie utrzymasz.

[...]

A ja od czasu jak korzystam w samochodzie z pelnego zestawu HF - widze kolosalna roznice w koncentracji. I nie wyobrazam sobie, zebym jezdzil na stale samochodem bez HF.

[...]

Niestety, to co wyprawiaja na drodze rozmawiajacy przez telefon, to przechodzi ludzkie pojecie.
I jakos tak glownie tacy trzymajacy sluchawke.

--
Axel

Data: 2011-12-12 16:22:08
Autor: RoMan Mandziejewicz
nowy taryfikator i 5pkt za rozmow
Hello Axel,

[...]

[...]

Nie mam z tym najmniejszego problemu. Podobnie jak z odłożeniem
telefonu na fotel pasażera na chwilę.

[...]

Dla mnie bez różnicy - problemem jest wybieranie numeru i sama
konieczność koncentracji na rozmowie, o ile to nie jest żonine "kup
pieczywo!".

[...]

Nie wszyscy.

--
Best regards,

Data: 2011-12-12 15:20:47
Autor: HeniekMogiłko
Dnia Mon, 12 Dec 2011 14:07:10 +0100, Robert_J napisał(a):

[...]

W samochodzie z ASB te problemy jakby nie istnieją (przynajmniej z
mojego punktu widzenia), za to w aucie z manualną skrzynią gadanie
tzymając telefon przy uchu jest cokolwiek kłopotliwe i po prostu nie
wygodne.
 --
Heniek

Data: 2011-12-12 15:45:29
Autor: to
nowy taryfikator i 5pkt za rozmowę
begin Robert_J
Ciekawa teoria :-). Oczywiście nie przeczę temu, że sama rozmowa też
rozprasza, ale nie powiesz mi że trzymanie telefonu w dłoni nie ma
wpływu na zmniejszenie bezpieczeństwa? To może idźmy dalej: jazda bez
trzymanki teĹź jest bezpieczna?

Tak samo jak korzystanie z CB, jedzenie batona, palenie itp. Jakoś te inne rzeczy nie są zabronione.

Data: 2011-12-12 20:49:19
Autor: 'Tom N'
to w <news:4ee62199$0$5807$65785112news.neostrada.pl>:

jedzenie batona, palenie itp. Jakoś te inne rzeczy nie są zabronione.

Taaa, a ten zapis z obowiązującego PoRD to wąż ogrodowy:

5. Kierującemu pojazdem silnikowym, który przewozi osobę, zabrania się
palenia tytoniu lub spożywania pokarmów w czasie jazdy.
[1]

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-12-12 21:01:29
Autor: neoniusz
W dniu 12.12.2011 20:49, 'Tom N' pisze:
[...]

Taaa, a czemu to tak kreatywnie wyciales?

"Nie dotyczy to kierującego samochodem ciężarowym, który przewozi osobę w kabinie kierowcy, i kierującego samochodem osobowym, z wyjątkiem taksówki."

Data: 2011-12-12 20:03:06
Autor: AZ
On 2011-12-12, neoniusz <neon@joemonster.org> wrote:

Taaa, a ten zapis z obowiązującego PoRD to wąż ogrodowy:

5. Kierującemu pojazdem silnikowym, który przewozi osobę, zabrania się
palenia tytoniu lub spoĹźywania pokarmĂłw w czasie jazdy.
[...]

Bo inaczej nie mogl by sie przyjebac ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-12 21:05:21
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-12-12 21:01, neoniusz pisze:
[...]

Niczego nie wyciął.

"Nie dotyczy to kierującego samochodem ciężarowym, który przewozi osobę
w kabinie kierowcy, i kierującego samochodem osobowym, z wyjątkiem
taksówki."

Znalazłeś?

Data: 2011-12-12 21:20:22
Autor: 'Tom N'
neoniusz w <news:jc5mip$1af$2inews.gazeta.pl>:

[...]

Ze swoimi problemami dotyczącymi czytnika i jego obsługi idź się na
odpowiednią grupę. Ja niczego nie wyciąłem.

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-12-12 20:23:37
Autor: AZ
On 2011-12-12, 'Tom N' <news111212@212022intf.dyndns.org.invalid> wrote:
[...]

Wyciac nie wyciales, po prostu nie skopiowales albo nie doczytales.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-12 21:40:53
Autor: 'Tom N'
AZ w <news:jc5ns8$5s1$2node2.news.atman.pl>:

On 2011-12-12, 'Tom N' <news111212@212022intf.dyndns.org.invalid> wrote:
[...]

LOL

Owszem, niczego nie wyciąłem, i wszystko zamieściłem w swojej wiadomości, a,
że część w treści a część w przypisie -- inteligentnym nie sprawiło to
problemu...

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-12-12 20:47:48
Autor: AZ
On 2011-12-12, 'Tom N' <news111212@214053intf.dyndns.org.invalid> wrote:

LOL

Owszem, niczego nie wyciąłem, i wszystko zamieściłem w swojej wiadomości, a,
że część w treści a część w przypisie -- inteligentnym nie sprawiło to
problemu...

Aha, to taka zabawa w kotka i myszke. Dodales [1] a reszte sobie
poszukajcie sami? --
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-12 21:46:28
Autor: RoMan Mandziejewicz
nowy taryfikator i 5pkt za rozmowę
Hello 'Tom,

[...]

A gdzie umiesciłes przypis?

--
Best regards,

Data: 2011-12-12 20:54:34
Autor: AZ
On 2011-12-12, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:

A gdzie umiesciłes przypis?

W naglowkach. Taki maly zarcik, zeby wiekszosc czytaczy nie zauwazyla.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-12 22:10:10
Autor: 'Tom N'

On 2011-12-12, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:
A gdzie umiesciłes przypis?
W naglowkach. Taki maly zarcik, zeby wiekszosc czytaczy nie zauwazyla.

Na skrzyżowaniu też najpierw obrażasz innych uczestników ruchu, bo nie
zauważyłeś, a następnie po 30 minutach się orientujesz w czym rzecz?

A nie, przepraszam, Ty butem zderzak urywasz bez myślenia...

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-12-12 22:15:33
Autor: Cavallino

On 2011-12-12, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:
A gdzie umiesciłes przypis?
W naglowkach. Taki maly zarcik, zeby wiekszosc czytaczy nie zauwazyla.

Na skrzyżowaniu też najpierw obrażasz innych uczestników ruchu,

Nie, za to dla jaj umieszcza sygnalizator i znaki drogowe w studzience kanalizacyjnej.

Data: 2011-12-12 22:15:55
Autor: AZ
On 2011-12-12, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Nie, za to dla jaj umieszcza sygnalizator i znaki drogowe w studzience kanalizacyjnej.
Widzisz i to jest mysl. Podsun Policji. Stana za skrzyzowaniem i beda
lapac na czerwonym a na pytanie gdzie jest sygnalizator beda odpowiadac
"no jest... w studzience".

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-12 22:20:29
Autor: AZ
On 2011-12-12, 'Tom N' <news111212@221010intf.dyndns.org.invalid> wrote:

Na skrzyĹźowaniu teĹź najpierw obraĹźasz innych uczestnikĂłw ruchu, bo nie
zauważyłeś, a następnie po 30 minutach się orientujesz w czym rzecz?

A nie, przepraszam, Ty butem zderzak urywasz bez myślenia...

Kurwa bez jakiego myslenia? Ciekawe jakbys zareagowal jakby samochod
stojacy obok Ciebie zaczal Cie taranowac i nie reagowal na klakson a za
kierownica siedzialaby urocza pani rozmawiajaca przez telefon? Ja jestem
bardzo spokojny ale nie zdzierze ludzkiej glupoty i ignorancji.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-12 22:10:48
Autor: RoMan Mandziejewicz
nowy taryfikator i 5pkt za rozmowę
Hello AZ,

A gdzie umiesciłes przypis?
W naglowkach. Taki maly zarcik, zeby wiekszosc czytaczy nie zauwazyla.

A ja już z 15 lat tego żarciku nie widziałem i zapomniałem :(

--
Best regards,

Data: 2011-12-12 21:54:24
Autor: 'Tom N'
nowy taryfikator i 5pkt za rozmowę
RoMan Mandziejewicz w <news:6220742516$20111212214629squadack.com>:

Hello 'Tom,

[...]

Skoro go nie ma w body, to zgadnij gdzie jest...

<http://imageshack.us/photo/my-images/39/neoniuszczyfitaamozeazg.jpg>

A teraz czekam na "przepisy", ze "przypisów" nie wolno umieszczać w
nagłówkach "X", gdy się specjaliście od pisania o wężach ogrodowych
odpisuje...

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-12-12 22:10:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Zboczeniec.

A teraz czekam na "przepisy", ze "przypisów" nie wolno umieszczać w
nagłówkach "X", gdy się specjaliście od pisania o wężach ogrodowych
odpisuje...

Takich specjalistów to ja wiesz gdzie trymam...

--
Best regards,

Data: 2011-12-13 00:52:12
Autor: to
nowy taryfikator i 5pkt za rozmowę
begin RoMan Mandziejewicz
Takich specjalistĂłw to ja wiesz gdzie trymam...

Tam gdzie powinieneś umieścić sam siebie na pierwszym miejscu.

Data: 2011-12-12 21:36:30
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

A od kiedy dotyczy samochodów osobowych (nie chodzi o taksówki)?

--
Best regards,

Data: 2011-12-12 21:41:31
Autor: 'Tom N'
nowy taryfikator i 5pkt za rozmowę
RoMan Mandziejewicz w <news:8623712408$20111212213631squadack.com>:

Hello 'Tom,

[...]

Roman, idź odpocząć ;P

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-12-12 21:47:37
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Ja nie Stasio, jestem abstynentem. A o tej porze jakoś jeszcze forma
mi dopisuje.

--
Best regards,

Data: 2011-12-13 08:30:21
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-12-12, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:

[...]

Dlatego idź odpocząć, a nie idź wytrzeźwieć :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-12-13 00:51:03
Autor: to
nowy taryfikator i 5pkt za rozmowę
begin 'Tom N'
Taaa, a ten zapis z obowiązującego PoRD to wąż ogrodowy:

Ciebie też wąż uciska, jak trolla Artura?

Data: 2011-12-12 17:49:16
Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl
nowy taryfikator i 5pkt za rozmowę [OT]
On 12/12/2011 02:07 PM, Robert_J wrote:
[...]

Kiedyś jakieś 25 lat temu jechałem z kumplem maluchem. Maluch jak
to maluch - miał ręczną skrzynię biegów. Jak na licealistów przystało
kupiliśmy sobie lody takie normalne. Ja siedziałem jako pasażer.
Umówiliśmy się, że on kieruje a ja zmieniam biegi.
Staliśmy na czerwonym świetle i jak się zrobiło zielone, to wbiłem
tę jedynkę na sucho - bez sprzęgła. Laliśmy z tego przez wiele lat.

Co do ludzi skręcających, redukujących bieg jedną ręką i rozmawiających
przez telefon, to co by było jak by oni jeszcze jedli loda albo pili
kawę z MC Donalda?

Co do tych 5 punktĂłw, to nie wiem jaki procent kierowcĂłw obecnie wie,
że teraz za telefon dają 200 + 0 pkt.

Data: 2011-12-12 17:57:10
Autor: DoQ
nowy taryfikator i 5pkt za rozmowę [OT]
W dniu 12-12-2011 17:49, megrimsNOSPAM@interia.pl pisze:

Co do tych 5 punktów, to nie wiem jaki procent kierowców obecnie wie,
że teraz za telefon dają 200 + 0 pkt.
Wiedzą wiedzą - "Poczekaj muszę odłożyć telefon bo policja jedzie!!"

--
Paweł

Data: 2011-12-12 21:47:01
Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl
On 12/12/2011 05:57 PM, DoQ wrote:
[...]

Wiedzą tak ogólnie, że nie wolno. Ale kto z nich wie, że za to
taryfikator przewiduje precyzyjnie: 200 PLK + 0 pkt.

Data: 2011-12-12 15:31:29
Autor: =Marcos=
nowy taryfikator i 5pkt za rozmowę
W niczym, juĹź dawno udowodniono, Ĺźe przeszkadza rozmowa sama w sobie, a
nie trzymanie telefonu, ale kogo by to obchodziło?

Konkretnie to przeszkadza rozmowa z nieobecnym rozmówcą. Nie widząc nawet kątem oka gestykulacji, nie słysząc drobnych niuansów tonu rozmowy, trzeba zaangażować w rozmowę telefoniczną dużo więcej mocy obliczeniowych mózgu, niż w normalną.
Wg jednego badania 20-latek rozmawiający przez telefon ma czas reakcji zbliżony do 70-latka nie rozmawiającego przez telefon :)
Ogólnie - każde badanie jakie się odbyło wykazało znaczny spadek refleksu i kontroli otoczenia podczas rozmowy telefonicznej. Niezależnie od tego czy się telefon trzyma przy uchu, czy nie.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2011-12-12 14:50:14
Autor: kamil
On 12/12/2011 14:31, =Marcos= wrote:
[...]

Ojtam ojtam, najwyżej miszczowie będą hamować na 4 metrach i 20 centymetrach na śniegu, przecież od tego nikt nie umarł.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-12-15 21:43:04
Autor: Filip
W dniu 2011-12-12 13:31, to pisze:
[...]

Jednak co idiota, to idiota. W takim razie zakaz powinien być rozmawiania z pasażerami podczas prowadzenia samochodu. A jeśli kierowca rozmawia z pasażerami, to mandat i punkty karne. Niezły tok myślowy imbecylów!

Data: 2011-12-15 20:47:32
Autor: AZ
On 2011-12-15, Filip <qwerty@qwerty.pl> wrote:

Jednak co idiota, to idiota. W takim razie zakaz powinien być rozmawiania z pasażerami podczas prowadzenia samochodu. A jeśli kierowca rozmawia z pasażerami, to mandat i punkty karne. Niezły tok myślowy imbecylów!

Porownujesz rozmowe przez telefon z taka normalna? To jednak niezly
idiota jestes.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-15 20:48:43
Autor: to
nowy taryfikator i 5pkt za rozmowę
begin Filip
Jednak co idiota, to idiota. W takim razie zakaz powinien być
rozmawiania z pasażerami podczas prowadzenia samochodu. A jeśli kierowca
rozmawia z pasażerami, to mandat i punkty karne. Niezły tok myślowy
imbecylĂłw!

Rozmowa z pasażerami też rozprasza, chociaż mniej niż rozmowa z kimś nieobecnym -- to też udowodniono. Ale idiota pewnie nie zrozumie.

Data: 2011-12-15 22:22:15
Autor: J.F.
Dnia Thu, 15 Dec 2011 21:43:04 +0100, Filip napisał(a):
[...]

A nie widziales w autobusach tabliczek "zabrania sie rozmow z kierowca" ?
:-)

J.

Data: 2011-12-15 21:33:43
Autor: AZ
On 2011-12-15, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Jakis idiota nakleil!

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-15 23:20:32
Autor: Bydlę
On 2011-12-15 20:43:04 +0000, Filip <qwerty@qwerty.pl> said:

[...]

Jednak co idiota, to idiota.

Masz na myśli autora przepisu, że karane jest trzymanie telefonu?
Tak, szuja albo idiota.

W takim razie zakaz powinien być rozmawiania z pasażerami podczas prowadzenia samochodu.

I jest taki zakaz.
NIe dla wszystkich, ale jest...

--
Bydlę