nowy wyczyn polskich himalaistów

Data: 2016-03-01 12:22:09
Autor: Olin
nowy wyczyn polskich himalaistów
Super wyczyn Polaków. Jako pierwsi ludzie w historii zdobyli Mount Everest
w klapkach

http://aszdziennik.pl/116617,pilne-super-wyczyn-polakow-jako-pierwsi-zdobyli-mount-everest-w-klapkach

Najwyższy szczyt świata na zawsze już będzie kojarzyć się z wyczynem
naszych rodaków.

– Ekipa z Polski jako pierwsza w historii zdobyła Mount Everest w klapkach
– donoszą światowe agencje na czołówkach.

Wyprawa dowodzona przez pana Janka podeszła na najwyższy szczyt świata
najtrudniejszÄ… trasÄ… od strony Tybetu. Jak dowiaduje siÄ™ ASZdziennik,
sukces leżał nie w sile fizycznej, a sile sugestii.

– Wziąłem kolegów z zaskoczenia – opowiada szef wyprawy. – Powiedziałem im,
że idziemy tylko do sauny, ale najpierw skoczymy po piwo.

Czteroosobowy zespół wyszedł więc tak, jak stał, ale wiedziony
doświadczeniami znad Morskiego Oka, nie odpuszczał, zanim nie osiągnął
szczytu.

– Pomogło, że nie mieliśmy żadnego sprzętu, który by nas obciążał – zdradza
kulisy podejścia pan Janek. – Pomagała też myśl, że w każdej chwili
mogliśmy wezwać TOPR.

--
uzdrawiam
Grzesiek