nowy z³om od Ubiquiti - AP AC LR - jak zmusi ć do dziaÅ‚ania?

Data: 2019-05-15 18:53:41
Autor: Szyk Cech
nowy z³om od Ubiquiti - AP AC LR - jak zmusi ć do dziaÅ‚ania?
Jak nie minê³o 14 dni i nie dzia³a to nie wiem nad czym siê zastanawiasz.
Jak minê³o 14 dni i masz gwarancjê, to nie wiem na co czekasz.
Jak nie masz gwarancji, to masz z³oma. W domu raczej nie naprawisz tego softu...
Tak wiêc moja rada: zrób wszystko co jeste¶ w stanie (z pomoc± wyszukiwarki) zrobiæ i jak nic nie pomo¿e to rozejrzyj siê za alternatyw±.

Data: 2019-05-15 20:10:13
Autor: Irokez
W dniu 2019-05-15 o 18:53, Szyk Cech pisze:
[...]

Walczê od rana jak tylko kurier przyniós³... Kopiê po forum Ubiquiti i takie same klocki.
Przynios³em robotê do domu, wzi±³em kolejnego kompa i siê zdziwi³em ¿e z firmware 3.7 zrobi³o siê 3.8.

Doszed³em wiêc metod± prób i b³êdów ¿e trzeba robiæ to takimi etapami, ¿eby UniFi Network Controller nie restartowa³ mi ci±gle ¶miecia nieudan± aktualizacj±:

- instalujê UniFi Network Controller 5.6.42 i uruchamiam
- w³±czam UAP
- jak tylko UAP wstanie, wchodzê przez SSH (zanim kontroler zrestartuje)
- kopiujê do .../tmp/ plik upgrade do 3.8.3 i zmieniam nazwê na fwupdate.bin
- z konsoli SSH wpisujê 'syswrapper.sh upgrade2' (bez & jak jest w helpie, zreszt± na forach pisali ¿e tak nie dzia³a)
- po restarcie UAP jak siê tylko zrobi widoczny logujê siê po SSH ponownie
- z konsoli SSH wpisujê 'syswrapper.sh restore-default'
- zamykam i odinstalowujê UniFi Network Controller 5.6.42 (bez zachowania danych) - bez tego nigdy siê nie zaktualizuje firmware
- czekam a¿ wstanie UAP
- instalujê UniFi Network Controller 5.6.42 i uruchamiam
- wy³±czam z pr±du i w³±czam UAP
- jak tylko UAP wstanie, wchodzê przez SSH (zanim kontroler zrestartuje)
- kopiujê do .../tmp/ plik upgrade do 3.9.54 (ostatni z serii 3.xx) i zmieniam nazwê na fwupdate.bin
- z konsoli SSH wpisujê 'syswrapper.sh upgrade2'
- po restarcie UAP jak siê tylko zrobi widoczny logujê siê po SSH ponownie
- z konsoli SSH wpisujê 'syswrapper.sh restore-default'
- zamykam i odinstalowujê UniFi Network Controller 5.6.42 - bez tego nigdy siê nie zaktualizuje firmware
- czekam a¿ wstanie UAP
- instalujê UniFi Network Controller 5.6.42 i uruchamiam
- wy³±czam z pr±du i w³±czam UAP
- jak tylko UAP wstanie, wchodzê przez SSH (zanim kontroler zrestartuje)
- kopiujê do .../tmp/ plik upgrade do 4.0.21 (ostatnie dostêpne) i zmieniam nazwê na fwupdate.bin
[...]
- pojawia siê ju¿ z nowym firmware i nie chce aktualizowaæ a co za tym idzie w ko³o restartowaæ.
- z jakie¶ 10 minut UniFi Network Controller sobie go przypisuje do systemu.

Mam.. teraz szukam jak go na zwyk³y AP prze³±czyæ bez pracy z controllerem bo na razie w eterze cisza.

--
Irokez

Data: 2019-05-15 21:02:37
Autor: Irokez
W dniu 2019-05-15 o 20:10, Irokez pisze:

Mam.. teraz szukam jak go na zwyk³y AP prze³±czyæ bez pracy z controllerem bo na razie w eterze cisza.

Dzia³a bez ¿adnego prze³±czania. Instrukcje na forach Ubi a rzeczywisto¶æ to dwa ¶wiaty. ¯adnego softu na komórkê nie trzeba.

Podtrzymujê, Ubiquiti to syf nad którym chyba ju¿ nikt nie panuje.

--
Irokez

Data: 2019-05-15 22:52:21
Autor: Marcin Debowski
nowy z³om od Ubiquiti - AP AC LR - jak zmusiæ do dzia³ania?
On 2019-05-15, Irokez <no.email@wp.pl> wrote:
[...]

Nie¼le. Dziêki za zapodanie, kto wie czy siê nie przyda, o ile siê w ogóle do niego dostanê, bo widzê, ¿e po ssh wej¶æ nie mogê. Bêdê siê bawi³ w weekend. Najpierw muszê ogarn±æ tego M.

--
Marcin

Data: 2019-05-16 20:46:58
Autor: Irokez
[...]

W panelu UniFi Network Controllera widzê jakie IP dosta³ - u mnie 192.168.1.20
Ustawi³em na ethernecie na sztywno adres 192.168.1.99/255.255.255.0 bez gatewaya.
Za pomoc± WinSCP po³±czy³em siê wybieraj±c protokó³ SCP, adres ten z 20, user/has³o akurat standardowe mia³em ubnt/ubnt

--
Irokez

Data: 2019-05-18 06:13:52
Autor: Marcin Debowski
On 2019-05-16, Irokez <no.email@wp.pl> wrote:

[...]

U mnie siê nie da³o. Zacz±³em od upgradu kontrolera, polecenia zapomnienia wszystkich urz±dzeñ, dalej upgrade frimwaru z poziomu kontrolera po³±czone z adopcj±. Na ten stary AC-LR pomog³ twardy reset. Generalnie wszystko posz³o prawie bezproblemowo.

--
Marcin

Data: 2019-05-18 12:46:18
Autor: Marcin Debowski
On 2019-05-16, Irokez <no.email@wp.pl> wrote:

[...]

Ale kolejny, starszy, AP-LR ju¿ mi siê restartuje w upgradowym loopie...

--
Marcin

Data: 2019-05-19 07:45:04
Autor: Marcin Debowski
On 2019-05-16, Irokez <no.email@wp.pl> wrote:

[...]

Sprawa okaza³a siê w miarê prosta: sukcesywny upgrade firmware (mo¿na znale¼æ odpowiedni± sekwencjê dla konkretnych AP) z poziomu shell'a za³atwi³ sprawê.

--
Marcin

Data: 2019-05-19 11:56:36
Autor: Irokez
[...]

Czyli tak jak opisa³em powy¿ej.
Czyli s³abo, ¿e kontroler automatycznie ubija UAP.

--
Irokez

Data: 2019-05-20 02:58:02
Autor: Marcin Debowski
On 2019-05-19, Irokez <no.email@wp.pl> wrote:

Sprawa okaza³a siê w miarê prosta: sukcesywny upgrade firmware (mo¿na
znale¼æ odpowiedni± sekwencjê dla konkretnych AP) z poziomu shell'a
za³atwi³ sprawê.

Czyli tak jak opisa³em powy¿ej.

Ee, du¿o pro¶ciej. Jak zobaczy³am, ¿e kontroler chodzi w pêtli to go ubi³em, wlaz³em na AP po ssh i zwyczajnie zrobi³em upgrade https//blebleble/ble/XYZble.bin (dla naj¶wie¿szego firmware)

wywali³ b³±d certyfikatu, to wzia³em firmware najbli¿sze zainstalowanemu (3.7.48xxx w moim przypadku, to kilkuletni AP), ³ykn±³, zrestartowa³, i tak dalej z 5x na ró¿nych, coraz m³odszych firmware. Jak doszed³em do ostatniego to po restarcie w³±czy³em kontroler, a ten bez protestu zrobi³ provisioning.

Czyli s³abo, ¿e kontroler automatycznie ubija UAP.

Kontroler jest do d. ponad wszelk± w±tpliwo¶æ, bo to nie jest ¿adna wiedza tajemna, ¿e czêsto aktualizacja firmware nie mo¿e przeskakiwaæ po kilka wersji. Cz³owiek spodziewa³by siê, ¿e jak p³aci, mo¿e nie jakie¶ kosmiczne ceny, ale za co¶ co bardziej zahacza o górn± pó³kê, to producent to jako¶ zaimplementuje.

--
Marcin

nowy z³om od Ubiquiti - AP AC LR - jak zmusi ć do dziaÅ‚ania?