[TESTY] nowych Gralmarine LED

Data: 2011-05-19 00:22:12
Autor:
[TESTY] nowych Gralmarine LED
Dzięki uprzejmości Bartka Gryndy, mieliśmy możliwość przetestować w AKP KRAB Kraków dwie nowe latarki: GRALmarine GL 7 LED 70W oraz GRALmarine LED 10 W Narrow.

Oto moje subiektywne spostrzeżenia po nurkowaniu dziennym i nocnym na Zakrzówku:
Po nurku z GRALmarine GL 7 LED 70W stwierdzam, że latarka ta nie nadaje się  na nurkowanie z partnurami posiadającymi K2MAX czy też starsze Azonki, bo latarki te bledną niczym kaganki przy GRALU, a partnerzy nie są widoczni, chyba, ze ich podświetlimy Gralem ;)

GL 7 LED 70W (acu: Li-ION 11Ah), z kątem świecenia ok. 20-25 st. posiada równomierny snop światła i jej moc świecenia porównałbym z HID 45W, który kiedyś używałem...
 Jestem mile zaskoczony tą latarką. Dzięki równomiernemu snopowi światła jest też idealna do wspomagania autofocusa i oświetlania obiektów przy foto podwodnej (nie przepala). Świetnie nadaje się do komunikacji, również w dzień. W dzień światło tej latarki jest dobrze widoczne na dnie z odległości ok. 2-3m.
Szeroki snop światła doskonale oświetla podwodne obiekty (samolot, łódki), sądzę, że na wrakach spisze się doskonale...

Druga latarka GRALmarine LED 10 W Narrow, daje sporo światła jak na pojedynczą diodę 10W. Kąt świecenia oceniam na ok. 6-8st. z lekką poświatą boczną (ok. 60-70 st.) Ta latarka z kolei świetnie nadaje się do komunikacji i ilością światła znacznie przewyższa HID 10W, z którym kiedyś nurkowałem...

Jestem przekonany, że nowe Grale podbiją rynek nurkowy... Sądzę, że to początek końca kosztownych i delikatnych HID...

Pozdrawiam

Robert Majdosz
Kursy nurkowania i fotografii podwodnej

--