noze kuchenne - roznice

Data: 2009-05-31 21:18:17
Autor: Ikselka
noze kuchenne - roznice
Dnia Sun, 31 May 2009 20:52:18 +0200, adam napisał(a):

Witam,
Chce kupic zestaw nozy kuchennych. Zauwazylem ze, np. Zepter produkuje noze z zabkami a wiec takie, ktorych nie trzeba ostrzyc. Inni producenci oferuja traducyjne ostrza.
Ktore rozwiazanie polecacie?
Dzieki
Pozdrawiam
Adam

Wszystkie noże z ząbkami (poza nożem do sera i pomidorów), na które się
skusiłam (wysoko- i niskopółkowe) leżą sobie zgodnie w najniższej
szufladzie dojrzewajac do wywalenia...

Data: 2009-05-31 21:26:39
Autor: Grzexs
noze kuchenne - roznice
Wszystkie noże z ząbkami (poza nożem do sera i pomidorów), na które się
skusiłam (wysoko- i niskopółkowe) leżą sobie zgodnie w najniższej
szufladzie dojrzewajac do wywalenia...

Zgadzam się z przedpiszcą, a nawet więcej, bo obejmuje to także noże do sera i pomidorów. Jakiś maso albo emo to wymyślił. Weź umyj taki nóż choćby. Natomiast do krojenia chleba itp. uważam najlepsze z ostrzem w takie jakby fale.
--
Grzexs

Data: 2009-05-31 21:42:58
Autor: Ikselka
noze kuchenne - roznice
Dnia Sun, 31 May 2009 21:26:39 +0200, Grzexs napisał(a):

[...]

Nie no, to robi u mnie zmywarka, bo inaczej oczywiście bym je wyrzuciła
tez.
Natomiast do krojenia chleba itp. uważam najlepsze z ostrzem w takie jakby fale.

A ja - dobry, ostry, prosty nóż, taki co się daje ostrzyć. I tyle.
Fale i ząbki powodują powstawanie bajońskich ilości okruchów, czego nie
znosze, zwłaszcza kiedy chleb ma chrupką skórkę i odpryski spod ząbków noża
lądują na całej podłodze kuchni.

Data: 2009-05-31 22:59:46
Autor: agent73
noze kuchenne - roznice
On Sun, 31 May 2009 21:42:58 +0200, Ikselka <ikselk@gazeta.pl> wrote:

Fale i ząbki powodują powstawanie bajońskich ilości okruchów, czego nie
znosze, zwłaszcza kiedy chleb ma chrupką skórkę i odpryski spod ząbków noża
lądują na całej podłodze kuchni.

Ja jeszcze do powyższego dołożę notoryczne zjeżdżanie takiego
ząbkowanego noża w jedną stronę (te ząbki są nie symetrycznie
nacięte). Za cholerę nie mogłem tym prosto kromki ukroić, a świeży
chleb był cały poharatany! Zatem specjalny nóż do chleba leży w
szufladzie pod kuchenką, może jak będę miał terochę czasu to przerobię
go na szlifierce na taki zupełnie zwykły nóż kuchenny :-)

--
A.

Data: 2009-05-31 23:12:17
Autor: doslaw
noze kuchenne - roznice
agent73 pisze:
[...]

a moze to kwestia tępoty noża albo po prostu kiepskiego noża ?
chociaż ruchy nożownika też mogą tu wchodzić w grę ;)

Data: 2009-05-31 23:44:12
Autor: Ikselka
noze kuchenne - roznice
Dnia Sun, 31 May 2009 23:12:17 +0200, doslaw napisał(a):

[...]

Kiepski nóż? - jasne, skoro nie kroi jak należy.

chociaż ruchy nożownika też mogą tu wchodzić w grę ;)

Dobry nóż nie wymaga specjalnej techniki.

Data: 2009-06-01 01:06:15
Autor: doslaw
noze kuchenne - roznice
Ikselka pisze:
[...]

no wiec wlasnie...
ja mam taki jeden, ktory rewelacyjnie kroi i taki drugi z tej samej firmy, ktory jest kiepski (bo ma male zabki;) )
mimo, ze to sa noze z nizszej polki (jakies 50 zeta) to akurat ten do chleba jest super

czego nie moge powiedziec o jego bracie, normalnym duzym szerokim do krojenia, ktoremu niewiadomo kiedy powstal uszczerbek, dosc duzy ;)

Data: 2009-06-01 10:30:30
Autor: Ikselka
noze kuchenne - roznice
Dnia Mon, 01 Jun 2009 01:06:15 +0200, doslaw napisał(a):

[...]

Na kilkanaście posiadanych różnego autoramentu i maści noży używam
jednego-dwu. I tyle. Reszta tylko leży. Trafić na dobry nóż to sztuka. Przy
czym z doświadczenia już wiem, ze te dobre wcale nie ukrywają się między
najdroższymi. te najdroższe mają, owszem, design, dużo stali, jakieś tam
pseudoudogodnienia, które to rzezcy w sumie tylko przeszkadzają. Nóż ma być
prosty, tani, lekki i ostry, no i nie tępiący się w zmywarce. Te warunki
spełniają jedyne dwa, wcale nie drogie, noże - reszta tylko kasę pochłonęła
i leży.

Data: 2009-06-02 14:37:34
Autor: doslaw
noze kuchenne - roznice
Ikselka pisze:
[...]

o widzisz
ja mam troche inne targety, bo nóż powinien być ciężki (no bez przesady, ale nie może być lekki jak drewniana łopatka do masła
no i porządnego noża nie myje się w zmywarce ;) (chociaż ja tam wszystkie myje, ale to dlatego, że nie są porządne, tylko średnie - co oczywiście ma wpływ na ostrość (ostrzone raz na 1-2 tyg, bo nie ma nic gorszego w kuchni niż chociaż przytępiony lekko nóż;) - tego zdania co prawda nie podziela moja matula, która to po wizycie u mnie lub po mojej wizycie u niej ma pokaleczone palce...po prostu nie przyzwyczajona do ostrych noży i że nóź tak łatwo może ciąć)

a. najprostszy test na ostrość noża :
wziąć kartkę papieru (takiego od drukarki na ten przyklad) i trzymając ją za róg w powietrzu jednym ciachnięciem przeciąc ją
jak przetnie całość (wiadomo, pod jakims tam katem), bez żadnych poszarpań i pogięć kartki - znaczy że nóż jest ostry ;)

Data: 2009-05-31 23:43:13
Autor: Ikselka
noze kuchenne - roznice
Dnia Sun, 31 May 2009 22:59:46 +0200, agent73 napisał(a):

[...]

Dokładnie, dokładnie. Jak tym kroić - nie wiem.

Zatem specjalny nóż do chleba leży w
szufladzie pod kuchenką,

Jej, to zupełnie jak u mnie pod blatem :-D

może jak będę miał terochę czasu to przerobię
go na szlifierce na taki zupełnie zwykły nóż kuchenny :-)

Dobry pomysł, muszę TŻ poprosić o przeróbkę.

Data: 2009-06-02 02:58:43
Autor: Panslavista
noze kuchenne - roznice

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]

> go na szlifierce na taki zupełnie zwykły nóż kuchenny :-)

Dobry pomysł, muszę TŻ poprosić o przeróbkę.

Raczej poczytaj o pracy ostrza, kątach ostrza, kątach przyłożenia ostrza.
Taki nóż musi być ustawiony płaszczną ostrza pod kątem przyłożenia do
płaszczyzny kromki. Ogólnie kup sobie "maszynkę" do chleba, czyli krajalnicę
na korbkę lub prąd.

Data: 2009-06-01 10:42:40
Autor: Ikselka
noze kuchenne - roznice
Dnia Tue, 2 Jun 2009 02:58:43 +0200, Panslavista napisał(a):

[...]

:-DDD

Taki nóż musi być ustawiony płaszczną ostrza pod kątem przyłożenia do
płaszczyzny kromki.

Sorry, próbowałam, nie jestem tępa - w odróżnieniu od owych noży - ale
rano, zaspana, nie mam ochoty mierzyć kątów i ustawiać przyłożenia -
efektem może być tu jedynie ucięcie sobie palca. Nóż prowadzę prostopadle
do deski i przyciskam. Jeśli nie ma efektu - to wyrzucam.

Ogólnie kup sobie "maszynkę" do chleba, czyli krajalnicę
na korbkę lub prąd.

Miałam. Nie chcę. Podarowałam. Kolejna zawalidroga w kuchni na blacie, a ja
lubię pusty blat, przestrzeń. I to wybieranie okruchów... Kupuję chleb
krojony, jeśli kupuję go w ogóle. Maszyna mi niepotrzebna do ukrojenia
dwóch kromek na śniadanie.

Data: 2009-06-02 07:46:46
Autor: Jacek Osiecki
noze kuchenne - roznice
Dnia Mon, 1 Jun 2009 10:42:40 +0200, Ikselka napisał(a):
[...]

Błee, krojony? Już drugiego dnia jest suchy... :)
Dla mnie zakup krajalnicy to była podstawa - i wolę zbierać okruchy
z krajalnicy niż z całej kuchni ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-06-02 10:27:57
Autor: Panslavista
noze kuchenne - roznice

> [...]

lubię pusty blat, przestrzeń. I to wybieranie okruchów... Kupuję chleb
krojony, jeśli kupuję go w ogóle. Maszyna mi niepotrzebna do ukrojenia

Są takie uniwersalne, na chleb, ser, wędliny... Jest jaszcze wersja druga -
nóż elektryczny...

Data: 2009-06-02 11:12:48
Autor: Panslavista
noze kuchenne - roznice

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Quod libet.
Noży szukaj w sklepach dla masarzy.

Data: 2009-06-01 11:38:12
Autor: Ikselka
noze kuchenne - roznice
Dnia Tue, 2 Jun 2009 11:12:48 +0200, Panslavista napisał(a):

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Quod libet.
Noży szukaj w sklepach dla masarzy.

Nie szukam jakoś specjalnie. Wszystkie najlepsze noże kupiłam przypadkiem,
kiedy mi akurat się nadarzyła okazja. A najlepszy z najlepszych był
radziecki nóż kupiony lata temu za parę złotych na targu, niezapomniany,
już niestety nieistniejący, bo złamał go pewien znajomy przy wycinaniu
kapusty - wziął ten nóż bez mojej zgody, pierwszy lepszy z szuflady. Ech,
gdybym wiedziała, że to takie świetne narzędzie, kupiłabym od razu 10 i
miała spokój. Do dziś nie trafiłam na tak dobry nóż.

Data: 2009-06-13 09:16:41
Autor: Marcin Szumilas
noze kuchenne - roznice
Quoted:
Ikselka (ikselk@gazeta.pl)
in news:ivi7ndbmjrap$.444klpll4qvk.dlg40tude.net

A najlepszy z
najlepszych był radziecki nóż kupiony lata temu za parę złotych na
targu,

U mnie tak samo. Najlepszy jest ten za parę złotych, radziecki lub ukraiński. :)

MSz

Data: 2009-06-01 20:24:03
Autor: Grzexs
noze kuchenne - roznice
Quod libet.
Noży szukaj w sklepach dla masarzy.

Spotkałem się z opinią, że noże dla masarzy wymagają regularnego używania i to "do tłustego", bo inaczej potrafią skorodować. Są ostre, wytrzymałe, ale mają kiepskie pokrycie antykorozyjne. Prawda to?

--
Grzexs

Data: 2009-06-01 20:56:43
Autor: Panslavista
noze kuchenne - roznice

Użytkownik "Grzexs" <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

używania i to "do tłustego", bo inaczej potrafią skorodować. Są ostre,
wytrzymałe, ale mają kiepskie pokrycie antykorozyjne. Prawda to?

Nierdzewne noże tępią się szybko, ale tu chodzi o jeden czy dwa noże i
stalką lub ostrzałkę. Można za każdym razem przetrzeć szmatką i olejem.

Data: 2009-06-02 14:41:17
Autor: doslaw
noze kuchenne - roznice
Grzexs pisze:
[...]

w masarni na rozbiorze maksymalnie co 2 tygodnie wymienia się noże
bo niewiele już z nich zostaje

3-4 ciachniecia po mięsie i przejechanie po ostrzałce
i tak przez 8 godzin codziennie

noze kuchenne - roznice